|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

הערות אישיות לרון חולדאי

רון חולדאי, ללא רכבת תחתית, תל אביב לא תהיה לעולם מטרופולין מכתב גלוי לראש עיריית תל אביב
06/01/2010  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   תגובות
הלוואי שתהיה רכבת תחתית בעיר הגדולה... [צילום: פלאש 90]

אני מאלה שמאמינים רק ברכבת תחתית ולא ברכבת קלה. רכבת העוברת מתחת לעיר, שלא מתחרה על המקום הצפוף בכבישים הנתונים. ברור מניסיונן של ערים בעולם כולו, כי רק רכבת תחתית תשנה את איכות החיים של תל אביב והסביבה

חלומות על הרכבת התחתית
שולמית קיסרי
כמעט בכל רחבי העולם פזורות רכבות תחתיות, חדשניות, מהירות, נקיות, דייקניות ויעילות * רק בישראל חושבים על זה כבר שנים, אך הביצוע מתעכב
לרשימה המלאה

רכבת ישראל - ההיית או חלמנו חלום?
שולמית קיסרי
32 שרי תחבורה מוכיחים כי ים הנכבדים שכיהנו בתפקיד נשאו את עיניהם לקריירות מפלגתיות, והתחבורה הייתה בעדיפות תחתונה
לרשימה המלאה

מסתמן פרויקט חדש בתל אביב: שיפור (לעוד שנה וחצי) של קווי האוטובוס בעיר. האומנם?

ראש עיריית תל אביב היקר,

כתושבת תל אביב שהצביעה עבורך פעמיים, אני מאלה שמרוצים מבחירתם. אני נהנית מהשיפור האסטתי של תל אביב, מהפרויקטים של נמל תל אביב, מיפו המשתקמת, מה"תחנה" היפהפייה, משרונה, מנווה צדק, מהמושבה האמריקנית, משימור בנייני העבר, מהפעילות התרבותית, ומהתחושה שאני גרה בפרובינציה משודרגת. ההתלהבות לא כוללת, בלשון המעטה, את בית הבימה הקטסטרופלי.

העיר קיבלה אופי וסגנון. קשה להשתעמם כאן. חוף הים, שניתן לעיר מן הטבע, גולת הכותרת של תל אביב, משמש כהשראה וקודקוד אקלימי, נופי, רגשי והתנהגותי, יוצר עיר בעלת ייחוד.

עקב האכילס הנודע של העיר, הוא התחבורה: כבישים ורחובות צרים, פקקים, היעדר חניה וחוסר תכנון או ראייה לעתיד. נושא התחבורה מעכיר את ימיהם של תושבי העיר ושל אלה הבאים בשעריה בענייני עבודה או בענייני בילוי. התחבורה והתנהלותה הופכות לא פעם את החיים בעיר - לסיוט!!!

בעניין זה הספקתי כבר להצביע עבור ראש עיר אחד, רוני מילוא, שהיה מספיק ערמומי להבטיח רכבת תחתית בתל אביב. הייתי בין התמימים שחשבו שיש מישהו בישראל שיכול לחשיבה הבלתי-קיימת של שרי האוצר ושל שרי התחבורה הבלתי-מתפקדים. הרכבת התחתית של תל אביב נהפכה מזמן לבדיחה צינית. מילה נרדפת לחלומות באספמיה.

אני מאלה שמאמינים רק ברכבת תחתית ולא ברכבת קלה. רכבת העוברת מתחת לעיר, שלא מתחרה על המקום הצפוף בכבישים הנתונים. ברור מניסיונן של ערים בעולם כולו, כי רק רכבת תחתית תשנה את איכות החיים של תל אביב והסביבה.

שמענו כי יש תוכנית לשיפור התחבורה הציבורית בתל אביב, לשינויים בקווי האוטובוסים, לצמצום קווים, לשיפור קווים וכולי. אני מקווה שאתה לא הולך לעשות פאשלה בעניין האוטובוסים, כמו בעניין בית הבימה. ככל הנראה אין לך חלק בכישלונות הרכבת הקלה, בתכנונים, בהתחלות הבנייה החוזרות, בבזבוז הכסף המשווע בבזבוז זמן יקר, בשינויי תוכניות, בעוד בזבוזים ומשכורות. אך בעניין פרויקט האוטובוסים החדש יש לך הזדמנות לחשוף את התוכנית לתושבי תל אביב והסביבה שיציעו הצעות ויעירו הערות. אחרי הכל, נוסעי האוטובוסים הם שיודעים מה חסר להם, ותושבי העיר לבדם יודעי מה טוב להם ומה חסר.

אני מאמינה שמול עיניך דוגמאות תחבורת אוטובוסים כמו למשל בעיר הברזילאית קורטיבה, עיר לדוגמה שראש העיר הקודם שלה הקים בה, לפני שנים, מערכת הסעה נוחה מאין כמוה. אוטובוסים היוצאים בדייקנות מהתחנות כל כמה דקות, תחנות המפרטות את המהלך המדויק של האוטובוס, מדרכות המאפשרות לזקנים ולאימהות עם עגלות לעלות ולרדת בנוחיות. מחירים מאוד נמוכים שמאפשרים לכל האזרחים להשאיר את המכוניות הפרטיות בבית - מה שמוסיף לתושבים תחושת שלווה יחסית ומשפיע על ירידה באלימות!

לפרויקט האוטובוסים יש, אולי, סיכוי להצליח אם אני מסתמכת על עבודות קודמות שעשית בעיר. אתה כמעט תמיד עומד בלוח זמנים - תופעה לא מוכרת בישראל. רוב הפרויקטים שיזמת או שקיבלת החלטה לבצעם, שיפרו את איכות החיים והוסיפו לתחושת הלוקאל-פטריוטיזם של התושבים.

אחת ההוכחות להצלחתך היא חזרה של ישראלים רבים מן ה"כפר" אל העיר, ממושבים ומפרברים לעיר עצמה, הצומחת במהירות. רק אל תשכח, ראש העיר רון חולדאי, כי גם אם פרויקט האוטובוסים יצליח במלואו - והוא מיועד לעוד שנה וחצי שהן ים של זמן - עדיין, בלי רכבת תחתית, תל אביב לא תהיה לעולם מטרופולין.

בעוד שנה וחצי, במידה שתפעל כאן מערכת אוטובוסים משופרת, יהיה פרויקט זה, כאשר יתחיל לפעול, מעט מדי ומאוחר מדי, כי בלי רכבת תחתית לא תוכל לפתור את בעיית התחבורה. בינתיים העיר תגדל, מספר תושביה יתעצם, מספר העובדים והמבקרים בעיר יגדל פלאים וכמובן מספר המכוניות הפרטיות. הכבישים בתל אביב, גם אם ירחיבו אותם עד פתח הבתים, לא יספיקו להכיל את מאות אלפי המכוניות. זיהום האוויר יהיה גדול שבעתיים מאשר הוא היום, וכולי וכולי.

אני מצפה ממך, אם כן, שאת האנרגיות הבלתי-נדלות שלך תשקיע בשכנוע - ממנו לא תחדל, בכל רגע פנוי - של שר התחבורה (אחד מאלה שמתחלפים כל שנה ולא עושים כלום רק נושאים עיניהם לתפקיד "חשוב" יותר) ושל שרי האוצר. אל תשכח לנסות לשכנע אותם וגם את נשיא המדינה שמתכנן פרויקטים של ננו טכנולוגיה מתקדמת, אבל שוכח לעתים את חיי היומיום של אזרחי ישראל. שכנע את כולם, בהחלטיות המאפיינת אותך, שישקיעו את כל מרצם בהשגת המטרה הכה-משמעותית של הרכבת התחתית.

ילדיי ונכדיי, ילדיך ונכדיך - כולם יודו לך.

תאריך:  06/01/2010   |   עודכן:  07/01/2010
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הערות אישיות לרון חולדאי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תום
7/01/10 18:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אף שהיא נושאת את שמה של מלכת השדים ומתוארת באגדה התלמודית כרוח רעה - אין במסעדת "לילית" התל אביבית שבבית אסיה (רחוב ויצמן 4) כדי להזכיר אותן ולו ברמז. גם אין בה שמץ של קונוטציה לעוף הלילי הדורס של עולם הזיאולוגיה. אחרי ככלות הכל "לילית" היא מסעדה כשרה לכל דבר, והעוף הטורף הזה כמובן שלא יבוא בקהלה.
06/01/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
את הרב מאיר אבשלום חי הי"ד רצחו כמה מראשי "גדודי חללי אל-אקצה". ארגון הטרור הזה, שקיבל בפומבי אחריות על המעשה, כמו ה"תנזים" הוא חלק מן הפת"ח, שבראשו עומד אבו מאזן. את המבנה הזה הוא ירש מקודמו, יאסר ערפאת: הפת"ח הוא "התנועה הפוליטית", ולה זרועות "צבאיות" - כלומר טרוריסטיות - כמו התנזים ו"גדודי אל-אקצה" (במקביל, "הזרוע" של "התנועה הפוליטית" חמאס היא "גדודי עז-א-דין אל קסאם").
06/01/2010  |  אליקים העצני  |   מאמרים
השבוע נגיד מזל טוב למזל החודש - מזל גדי.
06/01/2010  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
קו מובהק ברור ואדום מחבר בין שני האירועים הרחוקים לכאורה האחד מהשני אך זהים בכך שעושים את המיקרופון והמצלמה בידי פרטים וקבוצות בעלות עניין, קרדום לחפור בו, על-מנת לקדם אג'נדה פוליטית חד-צדדית וקיצונית במסווה של תחקיר עיתונאי.
06/01/2010  |  אהרון רול  |   מאמרים
רשויות מקומיות מוגדרות כמלכ"ר לצרכי חוק מע"מ. דהיינו ככלל, לא חל עליהן חיוב במע"מ בגין מכירות לגורמים פרטיים. מאידך-גיסא, כאשר הן רוכשות מקרקעין בעסקות חייבות מע"מ (לדוגמה מעוסק, מלכ"ר אחר או מוסד כספי) הן נושאות בנטל המע"מ הגלום ברכישה, ואינן רשאיות לקבלו חזרה כמס תשומות.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il