|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

הפרקליטות מבקשת ענישה חמורה בפרשת ישראל ביתנו

המדינה: 12-10 שנות מאסר לקירשנבאום

העונש הכבד שמבקשת המדינה נובע מהיקף השוחד בקבלתו הורשעה סגנית שר הפנים לשעבר - 2.2 מיליון שקל; מהתקופה הממושכת בה ניתן לה - השנים 2014-2008; מהתחכום והשיטתיות בהם פעלה, כפי שקבע השופט ירון לוי; ומריבוי העבירות החמורות של קבלת שוחד (עשר שנות מאסר), הלבנת הון (עשר שנות מאסר) ועבירות מס (שבע שנות מאסר)
23/05/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת ישראל ביתנו   |   תגובות
קירשנבאום לפני פסק הדין [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה מבקשת (יום א', 23.5.21) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לגזור 12-10 שנות מאסר על סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, אשר הורשעה בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל. מדובר בבקשה לענישה מחמירה במיוחד, הנובעת מהיקף השוחד, השנים הרבות בהן נלקח והצורה המתוחכמת והמתוכננת שלו - כפי שקבע השופט ירון לוי בפסק הדין. הפרקליטות גם מבקשת להטיל על קירשנבאום קנס בסך 3-1 מיליון שקל.

ראש צוות התביעה, מאור אבן-חן, אמר בטיעונים לעונש, כי מספר גורמים חמורים במיוחד קיימים בפרשה זו: מעמדה הבכיר של קירשנבאום, התמשכות העבירות על פני שנים רבות והפסקתן רק עם פתיחת החקירה, ריבוי המעשים, ההיקף הכספי, השיטתיות של המעשים, ההשחתה של עמותות שכמעט ונסחטו בידי קירשנבאום והדרכים המתוחכמות בהן פעלה. הוא עמד על העונשים שנפסקו במקרי שוחד אחרים, והזכיר שדאוד גודובסקי - שהיה יד ימינה של קירשנבאום - נדון לשבע שנות מאסר לאחר שהודה בעבירות פחותות מאלו בהן היא הורשעה. לדברי אבן-חן, ריבוי מעשי השחיתות מלמדים שהענישה עד כה לא השיגה את מטרת ההרתעה, ולכן יש להחמיר בה.

קירשנבאום "לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם" לכל המאוחר מ-2008 ועד לפתיחת החקירה הגלויה בשלהי 2014, קבע לוי לפני חודשיים. זוהי אחת מפרשיות השוחד הגדולות אי-פעם ולוי פסק, כי קירשנבאום פעלה להעברת כספים קואליציוניים (תקציבי מדינה שהשליטה בהם הייתה בידי ישראל ביתנו) תמורת שוחד, שנגזר באחוזים מהסכומים שהועברו. רוב הכסף שימש לצרכיה האישיים של קירשנבאום, ומיעוטו - לצרכי ישראל ביתנו. בסך-הכל הורשעה קירשנבאום ב-17 עבירות של קבלת שוחד, ארבע עבירות של בקשת שוחד, שלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים, 15 עבירות של הלבנת הון ושש עבירות מס. העונש המירבי על קבלת שוחד ועל הלבנת הוא עשר שנות מאסר לכל אישום, והעונש המירבי על עבירות המס - שבע שנות מאסר לכל אישום.

המכנה המשותף של האישומים, אמר לוי בפסק הדין, "הוא דפוס פעולה מושחת של ניצול כוח שלטוני, קשרים ומעמד לצורך הפקת רווחים אישיים. הנאשמת ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו להפקת טובות הנאה לה, לבני משפחתה, למקורביה ולמפלגה".

על-פי האישום הראשון, קירשנבאום קיבלה 155,000 שקל מבני הזוג נלי דינובצקי ואיגור ריז, שארגנו מופעים לעולים חדשים, וזאת לאחר שסייעה להם לקבל מהמדינה ומרשויות מקומיות מימון של 1.6 מיליון שקל לכ-25 מופעים בשנים 2010-2006. קירשנבאום יצרה קשר בין דינובצקי לבין השר דאז סטס מיסז'ניקוב, לארגון מופעים ב-12 מיליון שקל, תמורת "פרס כספי"; התוכנית לא יצאה לפועל. קירשנבאום הורשעה באישום זה בקבלת שוחד (שתי עבירות), הלבנת הון ועבירות מס.

על-פי האישום השני, קירשנבאום גרמה לכך שהחברה לפיתוח השומרון, בראשותו של גרשון מסיקה, ומתנ"ס בנימין יעבירו 130,000 שקל לדינוביצקי ולסוכנת הנסיעות מרים גרשברג (נושה של בני הזוג). קירשנבאום קיבלה מכהן 35,000 שקל אותם השקיעה בחברת לייבוא טבק שהקימו בני הזוג. קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד (שלוש עבירות), הלבנת הון ועבירות מס.

האישום השלישי הוא החמור ביותר מבחינה כספית. נאמר בו, כי קירשנבאום העבירה 3.5 מיליון שקל מן הכספים הקואליציוניים לחברה לפיתוח השומרון, בהתאם לסיכום עם מסיקה שהיה אז יו"ר המועצה האיזורית. בתמורה הועמדו לרשותה 1.5 מיליון שקל, מתוכם השתמשה ב-974,000 שקל לצרכיה של ישראל ביתנו. קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד (שש עבירות), הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים.

האישום הרביעי עוסק בתנועת עזרא העולמית, בראשה עמד דניאל אלינסון. קירשנבאום הסדירה לתנועה תקציבים ותרומות ב-4 מיליון שקל, ואלינסון העמיד לרשותה בתמורה 2 מיליון שקל מתוכם. בפועל, השתמשו קירשנבאום ובני משפחתה ב-92,000 דולר למימון נסיעות לחו"ל ולרכישת מוצרי מחשב, אלקטרוניקה וצילום, ולמימון סקר שערך ארתור פינקלשטיין בארה"ב עבור ישראל ביתנו (37,000 דולר). קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד (ריבוי עבירות), הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים.

באישום החמישי נטען, כי קירשנבאום קיבלה 236,000 שקל מהמועצה האיזורית מגילות, תמורת הקצבת 3 מיליון שקל דרך החטיבה להתיישבות בסוכנות היהודית. הכסף שימש לתשלום לאתר החדשות הרוסי "יזרוס". קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד והלבנת הון.

על-פי האישום השישי, קירשנבאום דרשה מעמותת איילים - המקימה כפרי סטודנטים בנגב ובגליל - שוחד בסך 500,000 שקל מתוך כספים קואליציוניים בהיקף של 5 מיליון שקל. בפועל סוכם עם ראשי העמותה, מתן דהן ודני גליקסברג, כי הכסף יועבר לישראל ביתנו "בדרכים יצירתיות". 77,000 שקל ניתנו לשייט מיכאל קלגנוב ו-218,000 שקל שימשו ליחסי הציבור של קירשנבאום. פתיחת החקירה הגלויה מנעה העברת 300,000 שקל לעמותת שיט בראשותו של קלגנוב ו-1.5 מיליון שקל להעסקת הח"כית לשעבר ליה שמטוב. קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד (שתי עבירות), בקשת שוחד (ארבע עבירות), הלבנת הון ועבירות מס.

באישום השביעי טענה המדינה, כי התאחדות היזמים בראשותה של אירנה וולדברג שיחדה את קירשנבאום ב-19,000 שקל בדמות מימון טיסות לחו"ל של מי שהיה מנהל אגף הארגון בישראל ביתנו, דאוד גודובסקי. קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד ובהלבנת הון בנסיעה אחת וזוכתה מחמת הספק בנסיעה שנייה.

על-פי האישום השמיני, קירשנבאום פעלה להעברת מיליון שקל לאיגוד הכדורסל, אז בראשותו של אבנר קופל, דרך מכון וינגייט. האיגוד שילם בתמורה 100,000 שקל לכהן ומשכורת פיקטיבית של 28,000 שקל לטמיר קירשנבאום, בנה של פאינה. באישום התשיעי נטען, כי קירשנבאום העבירה בצורה דומה 500,000 שקל לאיגוד הכדוריד, והתמורה בסך 190,000 שקל הועברה למשה קליסקי, ידידו של מי שהיה מנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן. קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. על כהן מבקשת המדינה לגזור חמש שנות מאסר. טיעוני ההגנה לעונש יישמעו ב-8.6.21.
ת"פ 16512-08-17, מדינת ישראל נ' פאינה קירשנבאום ואח' / פרוטוקול, 23.5.21
טיעוני התביעה לעונש במשפטם של פאינה קירשנבאום ורמי כהן

פרשת פאינה קירשנבאום
הפרשה
האישומים
הכרעת דין
המופעים: שוחד ב-155,000 שקל מידי נלי דינוביצקי ואיגור רוז
קבלת שוחד (שתי עבירות), בקשת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס
הורשעה בקבלת שוחד (שתי עבירות), הלבנת הון, עבירות מס
דון טבק: שוחד ב-170,000 שקל מחל"פ שומרון, מתנ"ס בנימין ורמי כהן
קבלת שוחד (שלוש עבירות), הלבנת הון, עבירות מס
הורשעה בכל העבירות
חל"פ שומרון: שוחד ב-974,000 שקל מגרשון מסיקה
קבלת שוחד (שש עבירות), הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים
הורשעה בכל העבירות
עזרא: שוחד ב-92,000 דולר מדניאל אלינסון
קבלת שוחד (ריבוי עבירות), הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים
הורשעה בכל העבירות
מועצת מגילות: שוחד ב-240,000 שקל
קבלת שוחד, הלבנת הון
הורשעה בכל העבירות
עמותת איילים: שוחד ב-300,000 שקל ממתן דהן ודני גליקסברג, בקשת שוחד ב-1.8 מיליון שקל
קבלת שוחד (שתי עבירות), בקשת שוחד (ארבע עבירות), הלבנת הון, עבירות מס
הורשעה בכל העבירות
התאחדות היזמים: שוחד ב-20,000 שקל מידי אירנה וולדברג
קבלת שוחד (שתי עבירות), הלבנת הון (שתי עבירות)
הורשעה בקבלת שוחד אחת ובהלבנת הון אחת
איגוד הכדורסל: העברת מיליון שקל לאיגוד, שוחד ב-30,000 שקל
קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים
הורשעה בכל העבירות
איגוד הכדוריד: העברת 500,000 שקל לאיגוד
מרמה והפרת אמונים
הורשעה
תאריך:  23/05/2021   |   עודכן:  26/06/2021
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדינה: 12-10 שנות מאסר לקירשנבאום
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ישראל ביתנו
כספי השוחד שקיבלה פאינה קירשנבאום מעמותת איילים מימנו בחודש יוני 2014 את רכישת הסיקור בידי ynet של כנס שערכה קירשנבאום בכנסת. כך מגלה פסק הדין בעניינה של קירשנבאום. ל-ynet ואנשיו לא יוחסה עבירה כלשהי, אם כי פסק הדין חושף כיצד האתר היה מוכן למכור שידור של כנס פוליטי תמורת 76,700 שקל.
29/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
"התמונה המתקבלת היא שלא זו בלבד שאי-אמירת אמת אינה מחסום בלתי עביר בפני הנאשמת, אלא שמדובר בכלי משמעותי בארגז הכלים שלה". כך אומר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, בפסק הדין בו הרשיע את סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל.
29/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
למפלגת ישראל ביתנו הייתה השפעה רבה על אתר החדשות ברוסית "יזרוס", אשר חרגה בצורה קיצונית מן המצב הראוי. המפלגה וראשיה הכתיבו תכנים באתר, תמכו בו כספית וגם סייעו בצורה אישית וישירה לבכיריו. כך עולה מפסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, בעניינה של פאינה קירשנבאום.
29/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בידיה של פאינה קירשנבאום היו כספים קואליציוניים ב-1.2 מיליארד שקל לאורך השנים, והיא טוותה רשת מסועפת של שוחד במטרה לעקוף את הפיקוח. כך נטלה לעצמה למעלה מ-2 מיליון שקל, וחילקה כספים מכספי הציבור למפלגה, למקורביה, למשפחתה וגם מעצמה לא חסכה. כך אומר (יום ה', 25.3.21) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, בהכרעת הדין במשפטה של מי שהייתה סגנית שר הפנים ומזכ"ל ישראל ביתנו.
25/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, הרשיע (יום ה', 25.3.21) את סגנית שר הפנים לשעבר ומי שהיה מזכ"ל ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל. מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, הורשע גם הוא. מעורבים אחרים בפרשה הורשעו, רובם בהסדרי טיעון, ונדונו לעונשים שבין קנסות לבין שש שנות מאסר; ארבעה מן המעורבים הפכו לעדי מדינה. קירשנבאום "לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם" לכל המאוחר מ-2008 ועד לפתיחת החקירה הגלויה בשלהי 2014, קובע לוי.
25/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il