|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
שי הר-צבי ופיני יצחקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ההסברה הישראלית: "הם גוליית, אנחנו
דוד; הבעיה שדוד בכלל לא הגיע לקרב"

כך אומר רונן מנליס בדיון שבו התבררה אי-בהירות לגבי הסמכות והאחריות בתחום ההסברה תוקם ועדת משנה לעקוב אחרי אתגרי ההסברה הישראלית בעולם ח"כ סטרוק: "מערך ההסברה של ישראל פוצל לחלקיקי חלקיקים כמו אמבה בגלל שיקולים פוליטיים"
28/05/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת החוץ והביטחון הזמנית קיימה (יום ה', 27.5.21) דיון בנושא הסברה ודיפלומטיה ציבורית, בשגרה ובחירום. הדיון נקבע בעקבות מבצע "שומר החומות", ובמטרה ללמוד על המצב הקיים בתחום ההסברה, למפות את הפערים ולגבש המלצות לשיפור.

משרדי הממשלה אשר הוזמנו לדיון התבקשו להתייחס לפעילות ההסברה שלהם, הן בשגרה והן בחירום, דרך הדגשים הבאים: גורם מתאם ומתכלל, אחריות וסמכות, דירקטיבה מדינית, קהלי יעד, תוכנית עבודה ומשימות, יחסי גומלין ושיתופי פעולה, היערכות לחירום, פערים והמלצות לשיפור המצב.

פיני יצחקי, מנהל תחום בכיר הסברה אזרחית במטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, התבקש להתייחס תחילה למבנה המטה כיום ומצב איוש התפקידים בו. יצחקי סיפר לחברי הכנסת כי כיום מועסקים במטה "כשמונה עובדים", ואין מנהל תחום הסברה מדיני-ביטחוני, זמן רב אין מנהל מטה הסברה ואין ראש מערך הסברה לאומי במשרד ראש הממשלה. יצחקי אמר כי אף שאין מנהל, יש נהלים, וכי ב-2013 נכתב נוהל המסדיר את פעילות כל גופי הסברה ועדיין פועלים על פיו. לדבריו, ההסברה היא לא המטרה, אלא כלי להשגת המטרות המדיניות, ומטרת ההסברה היא לא לצבור לייקים אלא להשיג לגיטימציה מהמנהיגים והציבור לפעילות המדינה.

יצחקי: "המטה הוקם בהחלטת ממשלה בשנת 2007 שהבינו שצריך גורם אחד שיתכלל את כל פעולות ההסברה של הממשלה, והמטה עדיין נושא באחריות זו. אנו פועלים בתיאום עם הגופים השונים הרלוונטיים לכל סוגיה, כמו שעשינו למשל עם משרד הבריאות במשבר הקורונה. ב-11 ימי המבצע, נוסף על עשרות שיחות טלפון ומפגשי זום, קיימנו שלושה מפגשים של פורום ההסברה הלאומי, בהם היו שותפים בכירים מכל הגופים - דובר משרד החוץ, דובר צה"ל, מהמשטרה, מהמל"ל ומפיקוד העורף".

יו"ר הוועדה שאלה את יצחקי האם הוא חושב שניתן מענה מיטבי פנימה והחוצה. ויצחקי השיב: "אנו סבורים שההסברה הישראלית לא נכשלה ועשינו כמיטב יכולתנו".

ח"כ נירה שפק (יש עתיד) ביקשה מיצחקי להסביר מה תהליך המענה של ישראל לאירועים, ואיך מאושר, למשל דף מסרים, ויצחקי השיב: "דף מסרים מגובש בשיחות התייעצות עם מספר גורמים, כולל משרד החוץ ודובר צה"ל, אני מגיש אותו לדוברת ראש הממשלה שהולכת איתו הלאה, או מגיש אותו למל"ל, לפעמים זה מאושר ע"י ראש הממשלה עצמו, ולעתים אני מאשר בעצמי, תלוי בסוגיה".
פעילות מערך ההסברה והדיפלומטיה הציבורית במשרד החוץ / דוח מבקר המדינה
מצגות בעניין מערך ההסברה הישראלית / מצגות
60 עמודים של מצגות שהציגו גופים שונים בדיון שקיימה ועדת החוץ והביטחון הזמנית

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רונן מנליס, דובר צה"ל ומנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים לשעבר, אמר: "אחרי שהמבצע מתחיל ההאשטג שלהם #GazaUnderAttack נמצא בכותרות, ולנו יש שני האשטגים כי אנחנו לא מצליחים לסכם אפילו מה ההאשטג שאנחנו רוצים. אין משרד הסברה בישראל; אין מינוי לראש מטה הסברה כבר שנתיים והנגזרת היא שגם אין אחריות וסמכות. מעבר לזה שהמנגנון שיש כרגע לא מתפקד הוא גם לא מספק. אני מציע ארגון מחדש של המשרדים שעוסקים בנושא - המשרד לנושאים אסטרטגים, משרד התפוצות, משרד שת"פ אזורי, לשכת העיתונות הממשלתית, לשכת הפרסום הממשלתית, מטה ההסברה הלאומי, מערך ההסברה הלאומי - לגוף אחד שתהיה לו אחריות וסמכות שידע להנחות את משרדי הממשלה... בסוף אין מישהו שמחבר את כולנו, אין שולחן עגול ואין תהליך, אין מי שמכין כלים, מכין דיגיטל ומשתמש במשפיענים.

"מדינת ישראל בוחרת במשך שנים ללכת למשוכנעים: לאוונגליסטים ולארגונים היהודים, זה מצוין, אבל צריך ללכת למי שלא איתנו - לליברלים, לפרוגרסיביים, למפלגה הדמוקרטית. במשך שנים במדינת ישראל יש תרבות שאומרת אם אני מבקר את המדינה אני נגדה. ואני אומר לא! זה בסדר לבקר, יש אוהבי ישראל אדירים שמבקרים את מדיניות הממשלה וצריך לשתף איתם פעולה. יש ארגונים שלא נעים לנו להיות איתם בחדר אחד אבל הם עדיין משפיעים על דעת הקהל העולם וצריך לדבר איתם.

"זה נכון שיכול להיות שגם אם נעשה את כל מה שאמרנו כאן עכשיו, עדיין נפסיד, אבל לפחות נהיה על המגרש, אנחנו לא על המגרש. בהיבט של ההסברה הם גוליית ואנחנו דוד, רק שדוד לא הגיע לקרב ואין לו שום סיכוי להיות חלק מהמהלכים הללו. צריך להתייחס להסברה כמשימה לאומית".

נועם כץ, ראש מערך הדיפלומטיה הציבורית במשרד החוץ הציג את היעדים המדיניים של משרד החוץ בשגרה ובחירום, את תהליכי העבודה ואת פעילות הדיפלומטיה הציבורית שמטרתה לתמוך בעבודה המדינית על-מנת להשיג מעטפת מדינית בינ״ל למדינת ישראל למבצע הצבאי. כץ הציג את הישגי משרד החוץ במבצע שומר החומות ואת האתגרים שהעלה המבצע בתחום הדיפלומטיה הציבורית, אך הדגיש כי לדעתו ניתן להתמודד איתם. עוד אמר כי אכן יש קהלים שונים שישראל צריכה להשקיע בהם יותר, ופלטפורמות שישראל צריכה להיות יותר נוכחת בהן.

תת-אלוף הדי זילברמן, דובר צה"ל, הציג את פעילות צה"ל בשגרה ובחירום, בדגש על מבצע שומר החומות, ולאחר מכן התבקש ע"י יו"ר הוועדה להתייחס לכך שהציבור היה כמהה למידע במבצע, והוא התייצב מול המצלמות כל יום, ולא ראש הממשלה ושר הביטחון.

תא"ל זילברמן: דיבררנו את המבצע בשתי גישות, גישה עקיפה - הודעות ומידע לכלי התקשורת השונים, ישראלי ערבי ובינ"ל, וגישת הופעה ישירה שלי מול המצלמה, דרך המהדורות המרכזיות, ערב ערב, כדי לספר את הסיפור מהמסגרת הצבאית. אנו לא מתייחסים לסיפור בפן המדיני כי לא לובש מדים אמור לספר אותו. כך נהגנו, כך נכון לנהוג וכך נמשיך. בהקשר זה, הדברור לקהל הבינלאומי הוא אחר מהישראלי. אם אני מתייצב בשמונה בערב ואומר שצה"ל תוקף בעוצמה ומשמיד את חדרי הפיקוד, הנמצאים בתוך תווך אזרחי ונגיע לכולם, אני לא עושה את אותו דברור בקהל הבינ"ל אלא עושים התאמה".

יו"ר הוועדה ביקשה מדובר צה"ל להתייחס לשאלת הפער בין תחושת גורמי הסברה לתחושת הציבור כלפי המבצע, ולהשפעה אפשרית של פער זה על אמון הציבור בצה"ל, וזילברמן השיב: "בהיבט ההסברה של ההישגים אל מול הציבור הישראלי אני כדובר צה"ל חש שאנחנו במצב בסדר גמור. האתגר הגדול שלי במבצע הזה היה מול הקהל הבינלאומי, לא הישראלי ולא הערבי".

אבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר: "הסברה איננה תחליף למדיניות ופוליטיקאים מנסים לתלות בהסברה את כישלונותיהם. הגענו לשומר החומות לאחר מדיניות רופסת או אי-מדיניות של 12 שנים ושום הסברה לא הייתה יכולה לשנות את זה. יש לנו נטייה להלקאה עצמית אחרי כל אירוע, אבל צריך פרופורציה - אמון הציבור בצה"ל, במפקדים ובמבצע נשמר עד היום האחרון, הייתה לגיטימציה בינ"ל להפעלת הכח בעזה, גם ע"י מדינות אירופה, וזאת אף שישראל וצה"ל סובלים תמיד מחולשתה של העוצמה בעוד אויבנו נהנים מעוצמתה של החולשה. היה פער עצום בין התמיכה של ממשלות, פרלמנטים וצבאות בעולם, לבין כלי התקשורת והרחוב בעולם. זה לא נולד ביום אחד וצריך לתקן את זה בין מבצע למבצע ולא לצפות שזה יתוקן במהלכו. זה קורה הרבה ברשתות החברתיות, ומבין גופי הממשלה צה"ל הוא המוביל בתחום הזה, שזה לזכותו של צה"ל ולבושתה של המדינה.

"צה"ל מרכז עוצמות יתר בהסברה של מדינת ישראל, וזה לא בריא. במדינת ישראל, כלקח מלבנון השנייה, החליטו בצדק להקים מטה הסברה לאומי, שימוקם במשרד ראש הממשלה הממלכתי ולא בלשכת ראש הממשלה. מהר מאוד תקן המנהל הפך לשרת את הגוף הפוליטי בלשכת רה"מ וגרוע מזה, היום זה בכלל לא מאויש. צריך להרים את מנגנוני ההסברה, לשפר אותם, לתקצב אותם, ולעשות הסברה גם בין המבצעים.

"חסרה לנו דמות של גבר או אישה, ממלכתיים, מקובלים על כולם, שידעו לעמוד מול הציבור כל ערב ולענות על שאלות, וזה היה חסר שבעתיים באירוע האחרון כשגם בתוך המדינה היו בעיות. צריך להסביר את המצב לאשורו, בשקיפות, לתאם ציפיות, להשיב על שאלות ולנסוך בציבור ביטחון גם כשקשה. במלחמה הזו ובמלחמות הבאות החיילים האמיתיים יהיו אזרחי מדינת ישראל שרק הם, בתפקודם וחוסנם, יתנו לדרג המדיני והצבאי את החופש לסיים את המבצע כשטוב לנו".

במהלך דבריו סיפר בניהו כי ב-2009 מגדל התקשורת בעזה גם היה מטרה, אך לאחר שהוא ביקש לבחון את הנושא מחדש, לא הופל הבניין. "מאז כנראה האחיזה של החמאס בבניין הזה התחזקה כי כעת הוא נהפך למטרת "עוצם". אי-אפשר להוריד בניין כזה מבלי שיבנה ע"י שב"כ, אגף המודיעין וצה"ל תיק הפללה, שדקה אחרי שהבניין נופל, ישראל תצא בכל הכלים שלה, ותסביר למה הבניין נפל, אך זה לא קרה", הוסיף בניהו.

ירדן ותיקאי, מנהל מטה ההסברה הלאומי לשעבר: "הקמתי את מטה ההסברה הלאומי וניהלתי אותו 11 שנים, עד שעזבתי לפני שנתיים ומאז לא מונה מחליף. ראש מערך ההסברה הלאומי זו משרת אמון של ראש הממשלה, והיא לא מאוישת כבר שש שנים. ודאי שאני מסכים שצריך למלא את השורות של בעלי התפקידים במערך, לחזק אותו בעוד אנשים ובעוד תקציבים. עבודה יותר טובה לאורך זמן, של יותר תיאום ויותר משאבים, תישא פרי כי אין כיפת ברזל שתגיע ובבת אחת תשנה את כל התמונה. גורמי הסברה המקצועיים צריכים להיות משולבים בתוך תהליך קבלת ההחלטות, להשפיע עליו, ולא רק שיקראו להם לאחר מעשה, 'הנה נפל מגדל התקשורת בעזה, לך תסביר' או תטאטא את הלכלוך. חיבור מהיר בין מודיעין להסברה היה מאפשר התמודדות טובה יותר עם האירוע הזה, אם לא מנענו אותו מראש".

דני דיין, קונסול ישראל בניו-יורק לשעבר: "הבעיה של ההסברה היא מערכתית, וצריך לתקן אותה בימי שגרה, כי מה שפועל נכון בשגרה יפעל נכון בחירום. מי שלא בונה את הכל ולא ממלא את הימ"חים בשגרה, לא יוכל להפעיל אותם בחרום. מערך ההסברה הישראלי קרס ולא מתפקד שנים רבות כי מה שלא מתקצבים אותו לא יכול לתפקד. יש מחסור בשגרירים במקומות רבים, אז איך נצליח בהסברה שם? אי-אפשר גם לצפות שראש מערך ההסברה הלאומי יהיה גם יועץ התקשורת של ראש הממשלה, שהרי רק זה תפקיד תובעני מאין כמוהו, אשר לא משאיר זמן לעיסוק בניהול של כל ההסברה הישראלית בארץ ובחו"ל. חייבת להיות הפרדה וחייב להיות ניתוק משיקולים פוליטיים בתחום, כאשר עובדתית נעשה בדיוק להפך ותחום ההסברה עבר בין משרדי ממשלה בגלל שיקולים פוליטיים לאורך השנים".

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית): "הדברים שנאמרו ע"י דני דיין הם מה שכולנו מכירים בסופו של דבר - שמערך ההסברה של ישראל פוצל לחלקיקי חלקיקים כמו אמבה בגלל שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים על חשבון הצורך הקריטי של ישראל בהסברה. כולי תקווה שאנו ערב הקמת ממשלה, איזו ממשלה שלא תקום, וחייבת לצאת קריאה שלא תהיה פגיעה באינטרסים חיוניים של ישראל בשל הצורך לחלק תיקים וחלקיקי תיקים לצרכים פוליטיים".


רון פרושאור, יו"ר מכון אבא אבן לדיפלומטיה ולעבר מנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל לאו"ם: "צריך ללמוד לעבוד עם הדיסוננס בין מה שאנחנו משדרים כלפי פנים למה שאנו רוצים לשדר החוצה, כי מה שאומרים בפנים במאה ה-21 יוצא מיד גם החוצה. היות שצה"ל אכן מחזיק בהכי הרבה משאבים הסברתיים, וזה לא הולך להשתנות בקרוב, חייבים שכל פקודת מבצע של צה"ל תכלול גם התייחסות לנושא זה, כולל למשל הוראות לראש אגף מבצעים להחזיק מל"טים באוויר שכל מה שהם עושים זה לחפש חומרים ויזואליים של חמאס יורה מתוך בנייני מגורים. חייבת להיות החלטה מראש איך מלבינים את חומרי המודיעין ובאיזה קצב זה קורה. החומרים הויזואליים האלה הם כלי בלוחמה המדינית, מול ביה"ד הבינ"ל בהאג וכדומה שרק עכשיו מרימים את ראשם. כשאני הייתי מנכ"ל משרד החוץ, תקציב ההסברה של מדינת ישראל היה בהיקף תקציב השיווק של מילקי, אולי היום הוא גדל עד לכדי תקציב השיווק של במבה..."

ח"כ עמר בר לב (העבודה): "מטרות המבצע כפי שהוגדרו הושגו לדעתי, אז למה הציבור ציפה למשהו אחר ועכשיו הוא מאוכזב? כי ההסברה נכשלה בכך שלא הובהר לציבור מה מטרת המבצע, בגלל שהדרג המדיני חשש לומר זאת לציבור, ובסוף המבצע התחבא מאחורי ההמלצה של שב"כ וצה"ל לסיים אותו".


יו"ר הוועדה, ח"כ אורנה ברביבאי, אמרה בסיכום: "יש פער עצום בין הסיפור שאנו מספרים לעצמנו, לסיפור שכל האחרים מספרים עלינו. הסיפורים מתנהלים במקביל ולא נפגשים. במדינה כל כך מאותגרת אי-אפשר לתת לזה להימשך. הוויתור על מי שלא השתכנע, משמעותו לתת לנרטיב האחר להתקבע ובכך לצמצם את מרחב הלגיטימציה שלנו. כמובן שיש לכך השפעה על היכולת לממש את היעדים שמדינת ישראל מבקשת להשיג.

"אנחנו מסכמים כארבע שעות של דיון ועדיין יש אי-בהירות לגבי הסמכות והאחריות בתחום ההסברה. ראינו תחומים חופפים ותחומים אחרים שלא מטופלים כלל. חייזר שהיה נוחת כאן ובוחן את הדברים היה חושב שנעשה מאמץ מכוון לחבל בהסברה הישראלית, אחרת אין דרך להסביר את השינויים, הפיצולים וההעברות שחווה התחום החשוב הזה לאורך השנים. עובדתית התוצאה היא עגומה, למרות הפוטנציאל האנושי והמקצועי הגדול שיש לישראל, אנחנו בנחיתות מערכתית הפוגעת במדינה בהרבה מאוד היבטים.

"אין לי ספק שצריך להקים מחדש את מערך ההסברה הלאומי. להגדיר מחדש את הצורך, האחריות, הסמכויות, המבנה, בעלי התפקידים, התקציב והנהלים, באופן שימקסם וימנף את כל הכוחות הפועלים בתחום. לצערי החוליה החלשה ביותר היא גם החוליה הבכירה ביותר.

"פיני יצחקי ממשרד ראש הממשלה אמר שנעשה כל מאמץ ושלא נכשלנו, אבל אי-אפשר להסתפק בזה. חייבים לפתח יכולת למדוד תשומות ותפוקות, כרגע במבחן התוצאה ברור שיש פער שמעיד על כך שלא נעשה תיאום צפיות, דבר המשפיע על האמון בצה"ל ועל הנכונות לאפשר מרחב פעולה מדיני כדי להשיג את היעדים הרצויים לישראל.

"הקמת מערך הסברה מקצועי ומסונכרן עם כל הגופים הרלוונטיים מחייב מינוי בעלי תפקידים וגיבוש אסטרטגיה, תוכנית פעולה בכלל הפלטפורמות ובכללן הרשתות החברתיות וכן תקצוב ראלי בהלימה לגודל האתגר".

עוד הדגישה היו״ר כי העובדה שטרם אושר מינוי שגרירים ובעלי תפקידים בשל המצב הפוליטי, מחייב אישור מידי שכן יש בכך פגיעה ישירה בייצוגה של ישראל בעולם. עוד אמרה כי למרות הגרת הוועדה כוועדה זמנית, תוקם ועדת משנה לחוץ והסברה כדי לעקוב אחר תחום רגיש וחשוב זה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
תאריך:  28/05/2021   |   עודכן:  28/05/2021
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההסברה הישראלית: "הם גוליית, אנחנו דוד; הבעיה שדוד בכלל לא הגיע לקרב"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
סיעת העבודה בכנסת החליטה (יום ה', 27.5.21) לפתוח ולשקף לציבור את פעילותה בכנסת ה-24 במטרה לעודד הגברת מעורבות ציבורית בכנסת ובמפלגה. במסגרת "הסיעה השקופה" תשקף סיעת העבודה בתקשורת ובערוצים ישירים אל מול הציבור את סיכום ישיבות הסיעה, שיקולי הצבעה במליאה, דרכי התקשורת ישירים לנבחרי הציבור ומפגשים קבועים עם הציבור הרחב בכנסת.
27/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה השיב (יום ד', 26.5.21) במליאת הכנסת לשאילתה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בנוגע להקמת ועדת חקירה לבחינת התנהלות המשטרה במהומות, ולשאילתה של ח"כ יוסף טייב בנושא מבצע לאיסוף נשקים בלתי חוקיים.
26/05/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
שלושים חברי הכנסת החברים בשדולה למען שמירת השבת שלחו (יום ג', 26.5.21) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל שרי הממשלה. הם מאשימים את הממשלה, שבה חברות גם המפלגות החרדיות, כי נושא שמירת השבת, המהווה חלק מקווי היסוד ומן ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה, מזולזל.
26/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים קיימה (יום ג', 25.5.21) דיון לעניין מקדמות לפיצויים לנפגעי אסון מירון - דיון מועקב בהמשך לישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר, במהלכה הורתה הוועדה לביטוח הלאומי להציג בפניה תוך שבוע מנגנון לתשלומי מקדמות למשפחות הנספים והפצועים באירוע.
25/05/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
תודה, אדוני יושב-ראש הכנסת. יו"ר מפלגתי, מפלגת יש עתיד, חברי יאיר לפיד, חברות וחברי הכנסת, משפחתי היקרה - הנביא ישעיהו, פרק ב': "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים, וכיתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה". בחרתי לפתוח את הנאום שלי עם הנבואה לאחרית הימים, נבואה שהופכת את המלחמה לשלום ומאחדת את העם הזה. זו התפילה שלי.
25/05/2021  |  רון כץ  |   נאומים
רשימות נוספות   /   כנסת 24  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע שומר החומות  /  מי ומי  
אושרה הקמת ועדת קורונה בכנסת  /  איציק וולף
החקיקה להגבלת כהונה אושרה לחקיקה  /  עידן יוסף
הוענק פטור מחובת הנחה לחוקים נגד נתניהו  /  מירב ארד
לקדם ביחד את בריאות הנפש  /  מיכל וולדיגר
מפגש חרום בנושא פירוז עזה  /  מחלקה ראשונה
מזכות הבחירה לזכות הבחילה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il