|
חלק מההפרדה המפלסית בצומת פת [צילום: ארנון בוסאני]
|
|
|
|
|
עיריית ירושלים ומשרד התחבורה חנכו (יום א', 30.5.21) את ההפרדה המפלסית החדשה בצומת פת. צומת פת מהווה את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והעמוסים של העיר ירושלים, בה עוברים מדי יום עשרות אלפי כלי הרכב. ההפרדה המפלסית כוללת בין היתר, שיקוע באורך של כחצי קילומטר ומעבר מקורה באורך של כ-60 מטר, המחברים בין הרחובות גולומב והרצוג. עלות הפרויקט הסתכמה ב-140 מיליון שקלים והוא צפוי לאפשר נסיעה רצופה ללא רמזורים, לאורך כקילומטר בין כביש בגין למרכז העיר, בשני הכיוונים.
פרויקט ההפרדה המפלסית מבוצע במסגרת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, קו הרכבת השני בבירה. הקו הירוק עתיד לחצות את צומת פת במפלס העליון תוך קבלת קדימות ועדיפות תחבורתית, ומזעור ההפרעה לתנועה בצומת.
הפרויקט הרכבת הקלה בירושלים מקודם על-ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, באמצעות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, האחראית על התכנון, וחברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, האמונה על ניהול וביצוע הפרויקט.
במקביל לפתיחת ההפרדה המפלסית לתנועה נמשכות עבודות הפיתוח בפרויקט, הכוללת בין היתר את הקמת טיילת הצופה לעמק הצבאים, שביל אופניים אורכי וכן עבודות גינון ופיתוח נופי. העבודות צפויות להמשך מספר חודשים נוספים עד להשלמת תצורתו הסופית והחדשה של צומת פת.
מעיריית ירושלים נמסר כי שכונת פת הממוקמת בדרום העיר צפויה לעבור מתיחת פנים משמעותית עם הקמתם של אלפי יחידות דיור ומתחמי מסחר ופנאי, לצד פיתוח אורבני רחב היקף לרווחת התושבים.