|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
עבאס לפיד ובנט. הסכם קואליציוני [צילום: רע"מ] לפיד ובנט, הערב בכפר המכביה

אחרי ההבנות בין כל הצדדים בגוש השינוי

לפיד הודיע לנשיא: עלה בידי להרכיב ממשלה

יו"ר רע"ם חתם על המסמך שיאפשר ליאיר לפיד להודיע לנשיא עד חצות כי עלה בידיו להרכיב ממשלה אחרי התנגדות של כמה שעות התרצתה יו"ר העבודה והסכימה שח"כ שקד תכהן ראשונה כחברה בוועדה לבחירת שופטים העבודה תקבל בתמורה תפקיד סגן שר
02/06/2021  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות
נשיא המדינה מקבל את שיחת הטלפון מלפיד [צילום: דוברות בית הנשיא]

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודיע לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי עלה בידו להרכיב ממשלה. "הודעתי כעת לכבוד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, כי עלה בידי לסיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה. אני מתחייב, כי הממשלה הזו תעבוד בשירותם של כלל אזרחי ישראל, אלה שהצביעו עבורה ואלו שלא. היא תכבד את מתנגדיה ותעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית", הודיע לפיד (יום ד', 2.6.21) זמן קצר לפני חצות הלילה.

לפיד אמר לנשיא המדינה, שקיבל את שיחת הטלפון מיו"ר יש עתיד באצטדיון בלומפילד שם התקיים משחק גמר גביע המדינה, כי הממשלה תורכב מהסיעות: ׳יש עתיד׳, ׳כחול לבן׳, ׳ישראל ביתנו׳, ׳העבודה׳, ׳ימינה׳, ׳תקווה חדשה׳, ׳מרצ׳ ו׳רע״ם׳. ראש הממשלה יהיה יו״ר מפלגת ׳ימינה׳, ח"כ נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יהיה יו״ר מפלגת ״יש עתיד״, ח"כ יאיר לפיד. מועד החילופים יהיה בחלוף כשנתיים, אז יכהן לפיד כראש הממשלה ונפתלי בנט כראש הממשלה החליפי.

נשיא המדינה הודה ללפיד על הדברים. "אני מברך אותך ואת ראשי הסיעות עם הסיכום על הרכבת הממשלה. נצפה לכינוסה של הכנסת בהקדם האפשרי לאישור הממשלה כנדרש״, אמר.

פחות משעתיים לפני פקיעת המנדט שניתן לח"כ יאיר לפיד להרכבת הממשלה חתם יו"ר מפלגת רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, על המסמך שיאפשר ללפיד להודיע לנשיא כי הצליח להרכיב ממשלה. לדבריו, חתם לאחר שראה שיתר השותפות העתידיות - כולל ימינה ותקווה חדשה - חתמו גם הן על המסמך.

החתימה התאפשרה לאחר שעבאס נפגש עם לפיד ועם ח"כ נפתלי בנט בכפר המכביה, ולאחר שחתם על הסכם קואליציוני עם מפלגת יש עתיד. עם זאת, מדובר בחתימה על תנאי - וב-12 הימים הקרובים צפויים הצדדים להמשיך את השיחות ביניהם.

במקביל הושגה גם פשרה ביחס לאיוש הוועדה לבחירת שופטים. על-פי הפשרה, תכהן ח"כ איילת שקד ראשונה ברוטציה ותוחלף על-ידי ח"כ מרב מיכאלי לאחר שנתיים. מפלגת העבודה תקבל בתמורה תפקיד סגן שר בממשלה.

עבאס, הערב, בכפר המכביה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
תאריך:  02/06/2021   |   עודכן:  03/06/2021
איציק וולף
+ימינה: נתנגד להחלפת יו"ר הכנסת בתמיכת המשותפת
12:34 03/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לאחר שח"כ אורבך סיכל את המהלך להחלפת לוין מבקשים גורמים בגוש השינוי לפנות לטיבי וסעדי ולבקש את תמיכתם  ▪  רה"מ תוקף את ההסכם הקואליציוני: "בנט מכר את הנגב לרע״מ!"
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+גורמים בימינה ובתקווה חדשה: לא נסתמך על המשותפת בהחלפת יו"ר הכנסת
11:39 03/06/21  |  איציק וולף
גורמים במפלגות ימינה ותקווה חדשה מבהירים כי לא יסכימו למהלך של החלפת יו"ר הכנסת תוך הסתמכות על חתימות חברי הרשימה המשותפת.
+הרשימה המשותפת תשלים החתימות הנדרשות להחלפת יו"ר הכנסת
10:50 03/06/21  |  איציק וולף
חברי כנסת מן הרשימה המשותפת צפויים להשלים את החתימות הנדרשות לגוש השינוי לצורך קיום דיון להחלפת יו"ר הכנסת, יריב לוין. זאת, לאחר שח"כ ניר אורבך משך את חתימתו והודיע כי אינו תומך במהלך.
+ח"כ שיקלי: לא זייפו את חתימתי, חתמתי על מסמך חתימות כללי
10:36 03/06/21  |  איציק וולף
ח"כ עמיחי שיקלי, שחתימתו נמצאת על מסמך החתימות שצורף לבקשה לקיים דיון בהחלפת יו"ר הכנסת אך נמחקה בקו, הבהיר כי חתם על המסמך וכי לא מדובר בזיוף של חתימתו. "לא זייפו את חתימתי. זה מסמך חתימות כללי של הסיעה, ואין לו קשר להחלטה על החלפת יו"ר הכנסת", אמר.
+גם יהודית וגם דמוקרטית
08:50 03/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המבחן ליכולתן של מפלגות כל כך שונות לעבוד יחד יגיע בקרוב: תקציב 2022  ▪  הוויתורים לרע"ם בנושא הבדואים וחוק קמיניץ הם איתות שלילי  ▪  הבשורה הגדולה ביותר עשויה להיות בתחום דת ומדינה  ▪  נתניהו עלול ללכת בנתיב ההרסני של טראמפ  ▪  נוצרה הזדמנות אמיתית לרפורמות הנחוצות בתחומי המשפט והאכיפה  ▪  המשימה החשובה ביותר של הממשלה: לבנות מחדש את יסודות הקיום המשותף
אנטי ביבי איננו מספיק [צילום: פלאש 90]
+אורבך משך חתימתו מדרישה
להחלפת יושב-ראש הכנסת
08:27 03/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על ההודעה שנשלחה למזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, על-ידי יו"ר סיעת יש עתיד בכנסת, ח"כ מאיר כהן, היו חתומים 61 חברי כנסת  ▪  ח"כ ניר אורבך המתנדנד בתמיכתו בממשלה שבראשה יעמוד יו"ר מפלגתו הודיע כי הוא מושך את חתימתו
בנט, אורבך ולפיד. אין 61 חתימות [צילום: יונתן זינדל ואוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+חוק קמיניץ יתוקן תוך 120 יום מכינון ממשלה
08:08 03/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ההסכם הקואליציוני שנחתם בין יאיר לפיד ונפתלי בנט לבין יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, כולל התחייבות להארכת הקפאת האכיפה של חוקי הבנייה והריסת בתים לא חוקיים עד 2024  ▪  עשרות מיליארדי שקלים יוקצו במסגרת תוכנית חומש למגזר הערבי  ▪  רע"ם תקבל את ראשות ועדת הפנים של הכנסת, את ראשות הוועדה לענייני ערבים וסגן יו"ר הכנסת
(עבאס. הישגים תקדימיים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
+ח"כ בן-גביר: נעשה הכל בכנסת כדי שממשלת תומכי הטרור לא תאריך ימים
00:33 03/06/21  |  איציק וולף
ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) אמר כי עלה בידו של ח"כ לפיד לייסד בכפר המכבייה את ממשלת השורא, בתמיכת האחים המוסלמים.

"בושה שמכרו את היהדות, שמכרו את הכבוד, שמכרו את הנגב. בעצם, מכרו את הכל תמורת כסא, כבוד ואגו. נעשה הכל בכנסת, כדי שממשלת תומכי הטרור תתפרק לרסיסים ולא תאריך ימים. אין להם מנדט מהציבור", טען.
[צילום: עוצמה יהודית]
+ח"כ תמנו שטה: יום דרמטי, מברכת את השותפים לממשלה המסתמנת
00:30 03/06/21  |  איציק וולף
שרת העליה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה, ברכה את השותפים לממשלת השינוי המסתמנת. "זה היה יום דרמטי. מברכת את כלל השותפים לממשלה המסתמנת. כחול לבן בראשות שר הביטחון גנץ תמשיך לשרת את הציבור בנאמנות מהממשלה ומהכנסת, כפי שעשינו גם ברגעים הקשים ביותר בשנה החולפת", צייצה בחשבון הטוויטר שלה.
+גנץ: מברך את שותפי לגוש השינוי
00:01 03/06/21  |  איציק וולף
שר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ, הגיב על הודעת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כי עלה בידו להרכיב ממשלה ואמר כי זהו לילה של תקווה גדולה.

"אני מברך את שותפיי לגוש השינוי ומאחל בהצלחה גדולה למדינת ישראל. אני יוצא כעת לארה"ב לנסיעה קצרה מאוד וחשובה מאוד. אני משוכנע שאוכל לדאוג שם לביטחון ישראל, ושכאן נוכל להקים סוף סוף ממשלת שינוי שתפעל לאחדות וריפוי החברה הישראלית", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+ח"כ מיכאלי: תהיה כל הזמן נוכחות של העבודה בוועדה לבחירת שופטים
23:41 02/06/21  |  איציק וולף
קיבלתי החלטה מאוד לא פשוטה ונאבקתי עד הרגע האחרון לבד, ובסופו של דבר הסכמתי למצב שבו יש כל הזמן נוכחות של מפלגת העבודה בוועדה לבחירת שופטים. וכן ועדת החוקה של הכנסת תהיה בידינו. כל החקיקה של הכנסת תעבור דרכנו.
+בהסכמים הקואליציוניים: פיצול תפקיד היועמ"ש
22:58 02/06/21  |  איציק וולף
ההסכם הקואליציוני בין מפלגת תקווה חדשה לבין מפלגת יש עתיד ומפלגת ימינה כולל סיכום על פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, רפורמה בזכויות אזרח בחקירה ומשפט, הקמת מערך פיקוח לשמירה על שטחי C ביהודה ובשומרון. עוד כולל ההסכם הבנות ביחס להעברת האחריות על המעונות והחינוך על הגיל הרך למשרד החינוך ויצירת רצף פדגוגי, הסכמה על הקמה אוניברסיטה בגליל, וחיזוק של אתרי מורשת.

הצדדים סיכמו על אישור לשיווק 300,000 יחידות דיור כולל כמות משמעותית של דירות עם מחירי בר-השגה. עוד סיכמו על רפורמת קנאביס הכוללת: חוק אי הפללה של צרכני קנאביס, הסדרה מלאה של שוק הקנאביס כולל הקנאביס הרפואי, קידום קמפיין להעלאת מודעות לסכנות שבשימוש וטיפול בהתמכרויות.
+מנסור עבאס חתם על המסמך, נותרו ימינה ותקווה חדשה
22:17 02/06/21  |  איציק וולף
יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, חתם על המסמך המאפשר ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, להודיע לנשיא שעלה בידיו להרכיב ממשלה. החתימה נעשתה לאחר שלפיד ונפתלי בנט הגיעו עם עבאס לסיכומים במשא ומתן.
+ח"כ אורבך הודיע לבנט: אתנגד לממשלת השינוי
21:47 02/06/21  |  איציק וולף
ח"כ ניר אורבך הודיע ליו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, כי הוא מתנגד לממשלת השינוי. בכוונת אורבך להישאר בכנסת ולהצביע נגד הממשלה, בדומה לח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה.
+ח"כ מיכאלי: לכנס ב-22:30 את ראשי המפלגות
21:32 02/06/21  |  איציק וולף
‏ח״כ מרב מיכאלי מבקשת לכנס בשעה 22:30 את ראשי מפלגות גוש השינוי לדון בשאלה על הרכב הוועדה למינוי שופטים.
+עבאס: מוכן לחתום על מסמך 'עלה בידי' בתנאי שאקבל תשובות בתוך שבוע
21:03 02/06/21  |  איציק וולף
יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, הודיע לחברי הכנסת יאיר לפיד ונפתלי בנט כי הוא מוכן לחתום הערב על המסמך שבו יודיע לפיד לנשיא כי עלה בידיו להרכיב ממשלה, בתנאי שבתוך שבוע יקבל תשובות על הדרישות שהציב.
+דוברת הבית הלבן: לא נתייחס לסוגיות הפוליטיות בישראל
20:16 02/06/21  |  איציק וולף
דוברת הבית הלבן, ג׳ן סאקי, סירבה להגיב ולציין מה עמדתו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ביחס לאפשרות שבה נפתלי בנט יכהן כראש ממשלת ישראל. לדבריה, הבית הלבן לא מתייחס לסוגיות פוליטיות במדינות אחרות. עוד הוסיפה כי עמדתו של הנשיא ביידן ותמיכתו בפתרון שתי המדינות ידועה.
+ניסיון פשרה: רוטציה בתפקיד שר המשפטים
20:08 02/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי הבנות שהושגו בין מפלגות גוש השינוי - תתקיים רוטציה בין גדעון סער לאיילת שקד בתפקיד שר המשפטים במקביל לרוטציה בין בנט ללפיד  ▪  לאחר עזיבת משרד המשפטים יעבור סער למשרד החוץ ובנט יאייש את משרד הפנים
(מיכאלי ובנט, היום בכנסת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+מסתמן: תיק התקשורת יחזור להנדל
19:03 02/06/21  |  עידן יוסף
מסתמן כי תיק התקשורת יחזור לתקווה חדשה ותיק התיירות יילך לקארין אלהרר מיש עתיד.
+מסתמנת התגמשות בעמדת רע"ם
18:50 02/06/21  |  עידן יוסף
בשעה האחרונה התגמשות של רע״ם. מסתמן שיוותרו על ביטול חוק קמיניץ ועל דרישתם לקבל סגן שר (ynet). אולם ח״כ סעיד חרומי מתנגד להסכם בגלל סיפור הנגב (חדשות 12).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפיד הודיע לנשיא: עלה בידי להרכיב ממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
3/06/21 06:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
ההסכם הקואליציוני המתגבש בין הצדדים בממשלת בנט-לפיד כולל רוטציה של גדעון סער ושל איילת שקד בתפקיד שר המשפטים.
02/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
הקרב בין איילת שקד לבין מרב מיכאלי על הוועדה לבחירת שופטים נובע בראש ובראשונה מן העובדה, שבשנה הקרובה יש למנות ארבעה שופטים לבית המשפט העליון - שניים מהם מיד.
02/06/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
ישיבת מליאת הכנסת ננעלה (יום ד', 2.6.21) ללא הודעה כי עלה בידיו של יאיר לפיד להקים ממשלה. ללפיד, שבינתיים הלך לנוח אחרי שעות ארוכות של משא-ומתן לילי, נותר עד חצות הלילה להודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין על הצלחתו. בשל העובדה שלא הצליח למסור הודעה ליו"ר הכנסת לפני כינוס המליאה היום, תהיה השבעת הממשלה לכל המוקדם ב-14 ביוני.
02/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף (יום ד', 2.6.21) את קווי היסוד של ממשלת לפיד-בנט המסתמנת, ואומר כי "בשם תאוות השלטון, בנט ושקד מוחקים היום את זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל".
02/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
כחלק מגיבוש דעתי בסוגיות הקשורות לביטחון הלאומי נוהג אני לקרוא מאמרי-דעה שיש בהם לטעמי ניסיון לנתח רציונאלית את המציאות ולהציג מחשבות מקוריות על דרכי ההתמודדות מול איומים והתפתחויות הטומנים בחובם סיכונים לשלום העם והמדינה.1 קיימים לא מעט כותבים שמזהים נכון, בעיות, אך כושלים בהצעת פתרונות שאינם חזרה שבלונית על עמדות ישנות שאבד עליהן הכלח. ברוב המקרים קשור הכשל הלוגי בכך שהכותבים מתעלמים מהניסיון ההיסטורי ולקחיו; משמע: הדרך נוסתה כבר בעבר וכשלה, או הזיקה הקיימת בין הצעתם למטרות הלאומיות של מדינת-היהודים, רופסת או אפסית.
02/06/2021  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il