|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ההסכם הקואליציוני בין יש עתיד לבין ימינה:

יישמר הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה

יבוצעו מספר שינויים שמטרתם לחזק את הדתיים-לאומיים על חשבון החרדים; לא יהיו רפורמות בענייני שבת ונישואין תקציב 2022-2021 יאושר תוך 145 יום; גם התקציב הבא יהיה דו-שנתי יופעל מודל הגיוס שהציע צה"ל ב-2019 ולצידו ייבחן מודל חדש לשירות לאומי-אזרחי "לאוכלוסיות מסוימות"
11/06/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשלה 36   |   תגובות
לפיד ובנט. רוטציה באוגוסט 2023 [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה יישמר, למעט מספר שינויים שמטרתם לחזק את
הדתיים-הלאומיים על חשבונם של החרדים. כך קובע ההסכם הקואליציוני בין יש עתיד בראשות יאיר לפיד לבין ימינה בראשות נפתלי בנט. ההסכם מעגן את מנגנון ממשלת החילופים הפריטטית ואת הרוטציה בראשותה, אשר תתבצע ב-27.8.23.

על-פי ההסכם, צירוף סיעות נוספות לקואליציה ייעשה על-פי החלטת לפיד ובנט, אשר תחייב את השותפות הנוכחיות. כוחם של שני הגושים בהצבעות בממשלה יהיה שווה, ללא קשר למספר השרים מכל גוש, כך שלא תתקבל הצעה אם כל השרים בגוש מסוים יתנגדו לה. שוויון דומה יהיה גם בקבינט המדיני-ביטחוני. תוך 145 יום מהשבעת הממשלה יועבר תקציב דו-שנתי לשנים 2022-2021; גם התקציב הבא יהיה דו-שנתי. לימינה יהיו תיקי הפנים (איילת שקד), שירותי הדת (מתן כהנא) וההתיישבות (ניר אורבך), כמו גם סגן שר במשרד ראש הממשלה. לפיד יהיה שר החוץ, ואנשי יש עתיד יחזיקו גם בתיקי הכלכלה, הרווחה, השוויון החברתי, המודיעין, האנרגיה והתיירות, והסיעה תמנה גם את סגן שר החוץ.

ההסכם מונה שורה של העברות תפקידים וגופים בין משרדי הממשלה, וקובע שייסגרו ארבעה משרדים שהוקמו בממשלה היוצאת: הדיגיטל, משאבי המים, הקידום הקהילתי ועניינים אסטרטגיים. יו"ר הכנסת לאורך כל הקדנציה יהיה נציג יש עתיד (מיקי לוי), ויו"ר הקואליציה יהיה איש סיעתו של ראש הממשלה המכהן (תחילה - עידית סילמן); ממלא מקומו יהיה איש הגוש השני. ימינה תחזיק בראשות ועדת הכנסת ובראשות ועדת הבריאות (אשר תפוצל מוועדת העבודה). יש עתיד תחזיק עד הרוטציה בראשות ועדות החוץ והביטחון, ביטחון הפנים, המדע והטכנולוגיה וקידום מעמד האישה; לאחר הרוטציה היא תקבל את ועדת החוקה ואת ועדת החינוך.

ההסכם מעגן את חברותה של שקד בוועדה לבחירת שופטים עד הרוטציה, ואחריה - מרב מיכאלי. עוד נקבע, כי כהנא יקבל את הסמכויות בנושא מינוי דיינים בבתי הדין הרבניים הנמצאות כיום בידי שר המשפטים. יש עתיד וימינה יציעו לכנסת שנציגיה בוועדה לבחירת שופטים ייבחרו בגלוי ולא בחשאי כנהוג כיום. כהנא יעמוד בראש הוועדה למינוי דיינים, בה יהיה חבר גם זאב אלקין מטעם תקווה חדשה; הכנסת תיוצג בידי שתי נשים - ח"כית מטעם ימינה וח"כית מן האופוזיציה. נציג ימינה יהיה חבר גם בוועדה למינוי קאדים לבתי הדין השרעיים. חקיקת יסוד חדשה או שינויים בקיימת ייעשו רק בהסכמת כל הסיעות - מה שאומר שלא יהיו שינויים בחוק יסוד הלאום, ושחוק יסוד החקיקה יצריך הסכמה מלאה.

יש עתיד וימינה יקדמו חקיקה שתאפשר תחרות בתחום הכשרות - מה שיאפשר לגופים מתונים כמו ארגון רבני צהר להיכנס אליו בצורה מלאה, לצד ארגוני הכשרות החרדיים והרבנות הראשית והמקומיות המצויות במקרים רבים בידי החרדים. הן גם יפעלו לשינוי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל, כך שבעוד שנתיים ייבחרו רבנים ציוניים ורבני ערים יוכלו לערוך גיורים. "יישמר הסטטוס-קוו בסוגיות בעלות זיקה לענייני דת ומדינה (לרבות בענייני מעמד אישי, גיור, תלמידי ישיבות, שבת, כשרות, רבנות, נישואין וגירושין)" - קובע ההסכם, הגובר על ההסכמים הפרטניים עליהם חתמה יש עתיד, ואשר מדברים על נישואין חד-מיניים, תחבורה ועסקים בשבת וביטול מתווה הכותל. את הסטטוס-קוו ניתן יהיה לשנות רק בהסכמת כל סיעות הקואליציה, אשר כל חבריהן יחויבו להצביע נגד כל הצעה אחרת.

יש עתיד וימינה תומכות במתווה הגיוס של 2019, המציב יעדים צנועים של גיוס חרדים ואינו כולל עיצומים של ממש אם לא יושגו. לצד זאת, בנט ושר הביטחון המיועד, בני גנץ, "יבחנו הפעלה של מודל חדש בתחום השירות הלאומי-אזרחי לאוכלוסיות מסוימות"; ההסכם אינו אומר האם הכוונה גם לערביי ישראל. ועדה בראשות נציגיהם של השניים תגיש את המלצותיה בנושא בתוך שלושה חודשים. עוד הוסכם בתחום הביטחון להפעיל אמצעי אכיפה נגד בנייה בלתי חוקית פלשתינית בשטחי C.

בתחום הכלכלה הסכימו שתי המפלגות לבחון את האפשרות להפעיל ביטוח אבטלה לעצמאים במסגרת הביטוח הלאומי, לבצע רפורמה מקיפה במכון התקנים ולהקצות תקציבים ליעדים ומיזמים בתחומי החינוך, הרווחה, ההתיישבות, התרבות, הדתות, החקלאות, הבריאות, הביטחון והחברה בדומה לפעילות שמאז 2018. מדובר למעשה בכספים קואליציוניים. הן גם מסכימות להאריך בארבע שנים את פעילות הוועדה למתחמי דיור מועדפים, המטפלת בפרויקטים גדולים, עם אפשרות להארכה נוספת של שנתיים.
הסכם קואליציוני לכינון ממשלת אחדות
ההסכם הקואליציוני בין יש עתיד לבין ימינה, יוני 2021

תאריך:  11/06/2021   |   עודכן:  11/06/2021
איתמר לוין
+הממשלה תבחן מעבר לבחירות איזוריות
16:12 11/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יקודמו רק סוגיות דת ומדינה "לגביהן יש הסכמה ציבורית רחבה" - לצד גיוס חרדים במודל 2019, לימודי ליבה לכל התלמידים ובחינת מודל חדש לשירות לאומי-אזרחי  ▪  המדיניות הכלכלית תתמקד בצמצום פעמים ובחיזוק עסקים קטנים  ▪  כהונת ראש הממשלה תוגבל, יקודם חוק יסוד החקיקה, תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון
(המכנה המשותף של ההסכמות [צילום: רענן כהן])
+ח"כ שיקלי: מהפשרת בנייה יצאו 50 תקנים נוספים למינהל האזרחי
15:33 11/06/21  |  איציק וולף
ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה תקף את ההסכמים הקואליציוניים שעליהם חתמה מפלגתו ושיגר עקיצה לעבר ח"כ זאב אלקין ממפלגת תקווה חדשה. זאת, לנוכח ההסכם בין יש עתיד לכחול לבן שהשאיר את הפיקוח על הבנייה בשטחי סי ביהודה ובשומרון בידי המינהל האזרחי במשרד הביטחון.

"מעז יצאה עז, אלקין מתוך תחושת ייסורים וכאבי בטן נלחם כדי להקים יחידה שתיאבק בבנייה הפלשתינית המשתוללת בשטחי C. ״מהפשרה״ יצאה תוספת של 50 תקנים למנהל האזרחי שיודע לגלות זריזות מקצועיות ונחישות ובתנאי שמדובר בבנייה יהודית. ככה נראית מכירת חיסול אידיאולוגית", טען שיקלי.
+ההסכם עם גנץ: גיוס החרדים - במתכונת צה"ל מ-2019
15:07 11/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יש עתיד וכחול-לבן הסכימו להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון  ▪  טקסי יום העצמאות יועברו לאחריות חילי טרופר  ▪  תומכות ברפורמות בדת ומדינה - שייבלמו על פי ההסכם עם ימינה
(גנץ. חקיקה למצבי חירום [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+"אזרחי המדינה נושאים אלינו עיניהם בתקווה"
14:56 11/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגות ימינה ויש עתיד הגישו את ההסכמים הקואליציוניים למזכירות הכנסת לאחר שהסתיימה החתימה על-ידי כל המפלגות השותפות לקואליציה הצפויה  ▪  בנט: החתימה מביאה לסיום שנתיים וחצי של משבר פוליטי
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+פיצול תפקיד היועמ"ש וחוק יסוד החקיקה
14:48 11/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תקווה חדשה מקבלת חמישה משרדים לארבעה שרים; לא נקבע שאלקין יהיה השר המקשר בין הממשלה לכנסת  ▪  רפורמות במשפט: פסילת ראיות בלתי חוקיות, תנאי מעצר, לוחות זמנים להגשת כתבי אישום
(סער. ועדת שרים לחוק החקיקה [צילום: מן הטלוויזיה])
+ועידת מרצ אישרה פה אחד כניסה לממשלה
13:51 11/06/21  |  איציק וולף
ועידת מרצ אישרה פה אחד את הצטרפות המפלגה לממשלה. יו"ר המפלגה, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר לאחר ההצבעה כי ההישג של המפלגה בבחירות מאפשר לה להיות שותפה מובילה בהנהגת המדינה, ולהביא לידי ביטוי את הדרך והערכים שלה.

"העקרונות שהכנסנו להסכמים ולקווי היסוד הם לא פחות מהיסטוריים. גם בממשלה, מרצ תמשיך להיות כוח שמאל חזק וגאה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
[צילום: מפלגת מרצ]
+שוויון לנשים - מהנושאים בהסכם בין העבודה ליש עתיד
13:18 11/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההסכם מתמקד בנושאי חברה, כולל הארכת חופשת הלידה וקידום מאגר נשים לתפקידים בכירים  ▪  ההסכמות בנושאי דת ומדינה לא ימומשו בשל ההסכם בין יש עתיד לבין ימינה
(מיכאלי. חברה בקבינט הבטחוני [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביר קארה / Abir  kara   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   בני גנץ / Benny  Gantz   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   עידית סילמן / Idit  Silman   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   קארין אלהרר / Karin  Elharar   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יישמר הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 36
ממשלת השינוי תקדם את חוק הגיוס במתכונת שהציעו משרד הביטחון וצה"ל בשנת 2019, ובמקביל יבחנו ראש הממשלה ושר הביטחון המיועדים, נפתלי בנט ובני גנץ, "הפעלה של מודל חדש בתחום השירות הלאומי-אזרחי לאוכלוסיות מסוימות". כך קובע ההסכם הקואליציוני בין יש עתיד בראשות יאיר לפיד לבין כחול-לבן בראשות גנץ. חוק הגיוס היה הסיבה הרשמית לנפילת הממשלה באותה שנה, כאשר החרדים התנגדו לו בתוקף - למרות שהוא מציב יעדים מצומצמים ואינו כולל עיצומים של ממש אם הללו לא יושגו.
11/06/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
מפלגות ימינה ויש עתיד חתמו (יום ו׳, 11.6.21) על ההסכם הקואליציוני ביניהן לקראת הקמת ממשלת האחדות. בכך נסתיימה מלאכת הרכבת הממשלה, אשר השבעתה עתידה להתקיים ביום ראשון הקרוב.
11/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ממשלת השינוי תפעל לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, כך ששני אנשים שונים ישאו בתפקידי היועץ וראש התביעה הכללית. כך קובע ההסכם הקואליציוני בין יש עתיד בראשות יאיר לפיד לבין תקווה חדשה בראשות גדעון סער, שיהיה שר המשפטים בממשלה החדשה. עוד נקבע, כי נציג של תקווה חדשה יהיה חבר בוועדה שתבחר בשנה הבאה את היועץ המשפטי לממשלה.
11/06/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
נושאי חברה עומדים במרכז ההסכם הקואליציוני בין יש עתיד לבין העבודה. בין היתר, מדובר בשוויון לנשים ובקידום נושאי דת ומדינה - אם כי בעוד לגבי הראשון מדובר בהתחייבות לפעילות של הממשלה, באחרים מדובר בשאיפה משותפת שלמעשה תיבלם על-פי ההסכמות בין יש עתיד לבין ימינה.
11/06/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
קידום פתרונות לנישואין שלא ברבנות, תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת, יעד של לימודי ליבה לכל תלמידי ישראל - אלו כמה מן הסעיפים העיקריים בהסכם הקואליציוני שנחתם בין ישראל ביתנו בראשה עומד אביגדור ליברמן לבין יש עתיד בראשה עומד יאיר לפיד. בהסכם אין התייחסות לגיוס החרדים והוא שם דגש על נושאי כלכלה.
11/06/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשלה 36  /  מי ומי  
אכיפת הבנייה הלא חוקית תוקפא עד 2024  /  איציק וולף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il