|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מיכאלי: רשויות מטרופוליניות יהפכו מחזון למציאות

השרה מרב מיכאלי נכנסה לתפקידה כשרת התחבורה והודיעה על כוונתה לשחרר את התקיעות במרכז הציגה את חזונה לקידום שוויון בתחבורה, לשלום, לשמיעת קול הציבור "ישראל הייתה תקועה הרבה יותר מדי זמן. הגיע הזמן להתחיל לנוע"
14/06/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 36   |   תגובות
מיכאלי ורגב [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

"הממשלה החדשה שהשבענו אתמול היא בשורה לעובדות ועובדי משרדי הממשלה, שכמעט שנתיים באים לעבודה ולא יודעים אם יוכלו לקדם דברים, משום שאין תקציב, הכל תקוע ונמצא באי בוודאות. עכשיו, יש ממשלה חדשה, תהיה מסגרת תקציבית, ואפשר יהיה פשוט לעבוד", כך פתחה שרת התחבורה הנכנסת מרב מיכאלי את נאומה בטקס חילופי השרות שהתקיים (יום ב', 14.6.21) במשרד התחבורה בירושלים.

מיכאלי, המחליפה את מירי רגב לאחר כשנה בלבד בתפקיד, פרסה את חזונה, אך נמנעה מלהזכיר את נושא התחבורה הציבורית בשבת. "נעבוד הרבה מאוד עם השלטון המקומי", אמרה מיכאלי. "הרשויות המקומיות הן לא רק הלקוחות שלנו, אלא גם שותפות. נהפוך את הרשויות המטרופוליניות מחזון למציאות, שתשפר את איכות החיים".

היא עמדה על שאיפתה לקיים שיתופי פעולה בין-משרדיים עם משרדים כגון השיכון, הגנת הסביבה והמשרד לשוויון חברתי, במטרה לקדם סוגים שונים של חזון. "תחבורה היא לא מטרה, היא אמצעי", אמרה מיכאלי. "היא יוצרת את ההוויה של החיים שלנו. היא מאפשרת לא רק להגיע ממקום למקום אלא להיות מי שאנחנו רוצים להיות, ולכן המצב כל כך חמור. בישראל התחבורה לא מאפשרת להגיע. כולם תקועים במרכז וכשתשוחרר התקיעות הזאת, המדינה תשתחרר וייפתחו אפשרויות לתעסוקה ולמגורים ולהוריד את יוקר המחיה".

השרה מיכאלי הוסיפה כי תחבורה צריכה ליצור שוויון מגדרי. "לנשים יש יותר תחנות, הן צריכות לאסוף יותר דברים, לאסוף ילדים וצריכות ביטחון אישי באוטובוס וברחוב. נשנה את המצב הבלתי נסבל שבו צריך להחזיק אוטו, שניים-שלושה".

בהתייחסה לציבור הנוסעים אמרה כי המשרד צריך להצטיין לא רק בתשתיות, אלא גם בשירות והודיעה על כוונתה לערוך מחקר דעת קהל מקיף לבדיקת הצרכים בקרב הציבור. היא הפצירה בעובדי משרד התחבורה לומר לה כל אשר על ליבם ולא לחשוש. "אהיה נגישה לכל פתרון ולכל יוזמה", הבהירה.

לדבריה, תחבורה שמתפקדת כמו שצריך יכולה להוריד את מחירי הדיור ואת יוקר המחיה, ולייצר באופן פעיל שוויון הזדמנויות בתעסוקה ובדיור, שוויון בין גילים, כי לא כולם יכולים לקחת גלגינוע ולהגיע לרכבת, ושוויון בין המינים. "אנחנו חייבים להסתכל על כל סוגי בני האדם, לא משנה אם הם בני שמונה או בני 80, אם יש להם שתי רגליים שיכולות לשאת אותם ממקום למקום או כאלה שפחות. הגיע הזמן שהתחבורה שלנו תפסיק להיות שדה קרב".

עוד אמרה שבכוונתה להשקיע בבטיחות בדרכים ובביטחון אישי של כל המשתמשים בדרך, לייצר שוויון ולהשקיע בחברה הערבית ובפריפריה גאוגרפית וחברתית, לחלץ מיזמים תקועים ולקדם את מעמד עובדי התחבורה הציבורית ולשפר את הכשרתם. מיכאלי הודיעה על כוונתה לשיתוף פעולה תחבורתי לא רק עם איחוד האמירויות אלא גם עם המדינות הערביות השכנות מצרים וירדן ואף הרשות הפלשתינית, ולפתוח אופקים מדיניים תעופתיים, ימיים ויבשתיים, ולייצר מנוע צמיחה כלכלי ותיירותי - שלום מוחשי, כלשונה. היא ציינה כי בכוונתה לקדם את שדה התעופה בנבטים.

"ישראל הייתה תקועה הרבה יותר מדי זמן. הגיע הזמן להתחיל לנוע. העבודה רק מתחילה, ואני מצפה לה בקוצר רוח", סיכמה.

[צילום: מן הטלוויזיה]

השרה היוצאת רגב אמרה למיכאלי: "את מקבלת משרד עוצמתי, עם עובדים נפלאים שעושים הכל על-מנת לשרת את ישראל נאמנה. ההיסטוריה של האישה הראשונה בתפקיד כבר נעשתה. אני שמחה שאישה נוספת נכנסת אל מה שבעבר היה מקדש גברי. אני משאירה לך משרד יציב, איתן, יש לך עם מי לעבוד. כולי תקווה כי תמשיכי לחבר את ישראל, צפון דרום, מזרח ומערב, יהודה ושומרון. זה צו השעה".

סגן השרה ח"כ אורי מקלב הודה על שיתוף הפעולה הרחב לו זכה במשרד התחבורה בשנה האחרונה ובירך את השרה הנכנסת. "זה לא סוד שיש לנו תפיסת עולם משותפת בנושאים רבים, בהם שוויון זכויות בכל המגזרים והאכפתיות לאיש הקטן. אני בטוח שתהיה המשכיות לכל הדברים החשובים שקידמנו בשנה האחרונה. נמשיך לעבוד ביחד לטובת הציבור, בכל תפקיד", אמר מקלב. מיכאלי החמיאה לו, ציינה שהוא פרלמנטר מצויין, והציעה לרגב ללמוד ממנו אחרי תקופה ארוכה ארוכה שבה שימשה כשרה.

בטקס נכחו שר התפוצות נחמן שי, חברי הכנסת אבתיסאם מראענה, רם שפע, גלעד קריב, אפרת רייטן, בכירי משרד התחבורה, מנכ"לים ויו"רים של חברות ותאגידים הקשורים למשרד.

תאריך:  14/06/2021   |   עודכן:  14/06/2021
עידן יוסף
+הנה באים ימים
11:37 15/06/21  |  עמנואל בו-סבו   |   לרשימה המלאה
לכם ולכן המאמינים כי שורש הרע, הפורה רוש ולענה, ליבת החורבן ההרס וההסתה הינה פרי הרעל של איש אחד בנימין נתניהו, אני מבקש להקדיש את השורות הבאות  ▪  תהא זו תפילה, משאלת לב כמוסה או סתם תקווה חדשה
(נתניהו. אם רק ילך [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+השקרים של נתניהו
11:21 15/06/21  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
שני שקרים מתוך רבים חשוב להדגיש  ▪  השקר האחד הוא לגבי השאלה מי אחראי לאובדן השלטון של הליכוד והשקר השני הוא לגבי טיבה של ממשלת השינוי  ▪  מצער, שיש רבים בציבור ש"קונים" את השקרים הללו
(נתניהו. משקר [צילום: אריאל שליט/AP])
+"שפה רב-מגדרית - מנוגדת לחוק"
10:08 15/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מכירים.ות, יודעים.ות - האם השימוש שעושים מוסדות החינוך והמוסדות הממשלתיים בשפה הרב-מגדרית מנוגד לחוק?  ▪  התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית פנתה לשר התרבות בדרישה לאכוף את החוק האוסר לחרוג מהכללים הדקדוקיים שקבעה האקדמיה ללשון
טרופר. נדרש לאכוף את החוק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ליברמן: קריטי להגיע לייצוב המשק
18:48 14/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר הנכנס הודיע על כוונתו להחזיר את דיוני השולחן העגול עם ההסתדרות ועם המעסיקים והתעשיינים מתוך כוונה לפעול בשיתוף פעולה אל מול האתגרים הניצבים אל מול המשק הישראלי  ▪  "אנחנו במצב מאוד מורכב מבחינת יוקר המחיה ומחירי הדיור. נדהמתי לראות את הקפיצה במחירים בחודשים האחרונים"
(שר האוצר ליברמן עם נגיד בנק ישראל ויו"ר ההסתדרות [צילום: דוברות משרד האוצר])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara   אגד   אגד תעבורה   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אסרף / Amir Asraf   בני גנץ / Benny  Gantz   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   דן / Dan   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטרופולין /  Metropoline   מירב כהן / Meirav  Cohen   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיכאלי: רשויות מטרופוליניות יהפכו מחזון למציאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רוני ש.
15/06/21 06:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 36
שר האוצר אביגדור ליברמן קיים היום (ב') פגישת עבודה ראשונה עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. בפגישה הודיע ליברמן על החזרת השולחן העגול מתוך כוונה לפעול בשיתוף פעולה אל מול האתגרים הניצבים אל מול המשק הישראלי.
14/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בנימין נתניהו זרה אתמול חול בעיניים. בנאום הסתה מעורר סלידה, לאחר שרבים בסיעתו התנהלו במליאת הכנסת כמו בשוק, ניסה לעורר את הרושם כי הנה-הנה הוא חוזר. לא צריך להיבהל, "אל תירא עבדי יעקב".
14/06/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
שר המשפטים הנכנס, גדעון סער, מצהיר שבכוונתו לתקן את מערכת המשפט ולא להרוס אותה. לדבריו, "בכוונתי לפעול לשינויים משמעותיים שיחזקו את זכויותיו של האזרח בחקירה ובמשפט". הוא דיבר (יום ב', 14.6.21) בטקס החילופים והפרידה מהשר היוצא, בני גנץ, שכיהן במשרד בחודשים האחרונים של ממשלת האחדות. סער, עורך דין בהשכלתו, התמחה אצל פרקליטת מחוז ת"א (אזרחי) דאז, נעמי שטרן, ולאחר מכן היה העוזר של היועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן-יאיר, ושל פרקליטת המדינה דאז, עדנה ארבל.
14/06/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
הבוקר, יום ב', התקיים טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה והתעשיה בירושלים, במעמד שרת הכלכלה והתעשיה הנכנסת, ח"כ אורנה ברביבאי, השר היוצא, עמיר פרץ, בכירי משרד הכלכלה והתעשיה, בתעשיה ובמשק הישראלי.
14/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בטקס חילופי שרי הפנים, שהתקיים היום (ב', 13.6) במשרד הפנים ציינה שרת הפנים החדשה איילת שקד כי היא מתחייבת לעשות ככל אשר אל ידה במטרה להגשים מטרות הבאות: "אפעל בכל כוחי ליישם מדיניות הגירה אחראית, תוך מתן מענה הולם במצבים הומניטריים מבוססים. אפעל להשיב מסתננים לארצם ולעודד יציאה מרצון למדינות שלישיות בטוחות".
14/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשלה 36  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
"התחלופה בבלפור היא כמו כיבוש הבסטיליה"  /  מירב ארד
התמונה המסורתית של הממשלה ה-36 בבית הנשיא  /  מירב ארד
בנט בישיבת הממשלה הראשונה: "שהחיינו וקיימנו"  /  עידן יוסף
ממשלה חדשה עם רעיונות ישנים  /  עמנואל בן-סבו
בנט, תהיה שמיר  /  מנחם רהט
פני המדינה  /  צילה שיר אל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il