|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
ליברמן. תוכנית חדשה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
תוכנית בעלות 1.4 מיליארד שקל

החל"ת יוארך רק לבני 45 ומעלה

אביגדור ליברמן הודיע כי החליט לסיים את החל"ת במועד הקבוע בחוק - סוף יוני 2021 - אך בני 45 ומעלה יהיו זכאים לתוספת של 50% מימי האבטלה המגיעים להם על-פי חוק תשלום כפל הקצבאות ימשיך ותוארך תקופת הזכאות ליולדות שכירות עד סוף 2021
22/06/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 36   |   תגובות

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיע (יום ג', 22.6.21) כי החליט לסיים את החל"ת במועד הקבוע בחוק - סוף יוני, זאת בהמשך לחזרתו של המשק לפעילות כמעט מלאה לאחר הסרת מגבלות הקורונה, וכן לאור הנתונים הכלכליים המעודדים. לצד זאת, בכדי לסייע בהתאוששות המשק, יינתן מענה נקודתי נוסף למובטלים בני 45 ומעלה, וכן מענה להעסקה גמישה עבור עובדים שטרם יכולים לשוב לתעסוקה מלאה, כגון ענפי התיירות.

עוד החליט שר האוצר על קידום צעדים נוספים כחלק מהסדרת שוק התעסוקה:

  • תוספת ימים למובטלים מעל גיל 45- מובטלים מעל גיל 45 יהיו זכאים לתוספת של מחצית מימי הזכאות שנוצלו על ידם בתקופת הקורונה (מרס 2020 עד סוף יוני 2021), וזאת עד לסוף שנת 2021.

  • קיצור תקופת האכשרה - טרם משבר הקורונה, על-מנת להיות זכאי לדמי אבטלה, אדם היה צריך לעבוד 12 חודשים מתוך 18 האחרונים. בזמן הקורונה בוצעה הקלה והוחלט כי ניתן יהיה לצבור 6 חודשים מתוך 18. בשלב היציאה המדורגת, על-מנת להיות זכאי לדמי אבטלה, ב-3 החודשים הקרובים (יולי, אוגוסט, ספטמבר) תקופת האכשרה תיוותר 6 חודשים. מחודש אוקטובר ואילך, תקופת האכשרה תעלה ל-10 חודשים במקום 18, וזאת על לסוף שנת 2021.

  • המשך תשלום כפל קצבאות - על-מנת לתת מענה לאוכלוסיות מוחלשות הזכאיות לקצבת דמי אבטלה ולקצבאות נוספות, ימשיך לחול הקפאת קיזוז הקצבאות עד לסוף שנת 2021.

  • ביטול ההפחתה בגובה 30% מדמי אבטלה למובטלים הלומדים בהכשרות מקצועיות- במטרה לעודד יציאתם של עובדים או מובטלים להכשרה מקצועית או הסבה מקצועית, ועל-מנת לסייע להם לשוב לשוק התעסוקה ולמסלול של צמיחה, הוחלט לבטל באופן קבוע ההפחתה בגובה 30% בדמי אבטלה למובטלים המשתתפים בהכשרה מקצועית.

  • הזכאות לדמי אבטלה בזמן החל"ת תשוב להיות על-פי התנאים טרום הקורונה- כחלק משלב היציאה מהמשבר יש להשיב את התנאים המזכים בדמי אבטלה בזמן החל"ת לקדמותם. מעתה, על-מנת שעובד יהיה זכאי לדמי אבטלה בזמן הוצאתו לחל"ת הוא יידרש לעמוד בתנאים הבאים: החל"ת הוא ביוזמת המעסיק; לתקופה של 30 ימים רצופים לפחות; בתנאים שהיו נהוגים לפני משבר הקורונה.

  • המשך מתן דמי לידה ליולדות שכירות השוהות באבטלה ממושכת לפני הלידה עד לתום 2021.

  • הארכת אפשרות המימוש של מענק לעובדים בשכר נמוך (חל"ת גמיש): מובטלים העומדים בקריטריונים שנקבעו בהסכם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי זכאים למענק למשך 4 חודשים ובלבד שחזרו לעבוד עד ה-30.4.21. על-מנת לעודד חזרת עובדים נוספת, תינתן אפשרות לקבל את המענק לעובדים שישובו לתעסוקה עד ל 30 ביוני 2021, כך שאלו יוכלו להשתמש במנגנון עד לחודש אוקטובר 2021. מענק זה יאפשר לענפים שטרם שבו לפעילות מלאה, בעיקר עקב מגבלות הקורונה, כגון ענפי התיירות, להתאים את עלויות השכר בהתאם להתאוששות הפעילות העסקית.

  • במטרה לסייע לציבור מורי הדרך, פעלו משרדי האוצר והחינוך כדי לאפשר להם להצטרף למסגרת "גנים ובתי ספר מלמדים בקיץ". מורי הדרך שיהיו מעוניינים בכך, יוכלו לעבוד לצד עובדי ההוראה במסגרת זו, ויוכלו לתרום ממיטב ניסיונם והידע המקצועי הייחודי שהם מביאים עימם

תזכיר חוק בנושא יופץ להערות הציבור בהמשך היום.

"המשק פתוח באופן מלא קרוב לארבעה חודשים", אמר ליברמן. "שיעור האבטלה נמוך מ-7.5%, שהוא השיעור שקבעה הממשלה הקודמת בו יפסקו דמי החל"ת. יש כיום מעל 130 אלף משרות פנויות במשק, ולכן ברור כי מדיניות החל"ת הרוחבית כבר איננה נכונה עבור המשק. עם זאת יש עדיין מספר מצומצם של ענפים מוגבלים, מובטלים בגילאים מבוגרים, אוכלוסיות מוחלשות נשים בהריון ומורי דרך- חשוב לא להפקיר אותם, לכן איתרנו פתרונות נקודתיים עבורם. מגוון הפתרונות רחב, דוגל בעידוד היציאה לעבודה וכולל בין היתר חל"ת גמיש והכשרות מקצועיות".
תזכיר חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 225 והוראת שעה)(הוראות מיוחדות לעניין ביטוח אבטלה), התשפ"א- 2021 / תזכיר חוק
מוצע במסגרת תיקון זה להמשיך במתן הטבות מסוימות למובטלים בעלי מאפיינים מסוימים, משך מספר חודשים נוספים. ההטבות מפורטות בדברי ההסבר, וביניהן המשך קיצור תקופת האכשרה לשם זכאות לדמי אבטלה, תוספת ימי אבטלה למי שמלאו לו 45 שנים, הטבות למצויים בהכשרה מקצועית, הקלות בחישוב דמי אבטלה למובטלים מסוימים, וביטול קיזוז כפל קצבאות.

תאריך:  22/06/2021   |   עודכן:  22/06/2021
עידן יוסף
+חקירות הם דרשו, עדויות - נגרסו
07:51 23/06/21  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

(אין הוכחות [צילום: איתמר לוין])
+רעננה: אקונומיקה נשפכה על מפגינה מול ביתו של בנט
23:06 22/06/21  |  עידן יוסף
על אישה שהפגינה מול ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה נשפכה אקונומיקה. המפגינה נפגעה באורח קל. בשלב זה לא ידוע מי עומד מאחורי המעשה (חדשות 12).
+לפיד ימנה את אסף זמיר לקונסול הכללי בניו-יורק
19:16 22/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זמיר שימש כחבר כנסת מטעם כחול לבן והחליט לפרוש ממנה  ▪  זמיר: "היחסים הדו-מפלגתיים והקשר עם הקהילות היהודיות בארצות הברית הם אתגרים חשובים ומורכבים"
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+המיזם הפופולרי "שלישי בשלייקס" חוזר
15:03 22/06/21  |  מירב ארד
שר האוצר, אביגדור ליברמן והשרה לשוויון חברתי, ח"כ מירב כהן סיכמו על החזרת המיזם הפופולרי "שלישי בשלייקס" כחלק מחזרת המשק לשגרה לאחר הקורונה. המיזם הושק בשנת 2014, ומאז לקחו בו חלק רבבות אזרחים ותיקים. לאורך השנים המשיך המשרד לשוויון חברתי להרחיב את היוזמה, במסגרתה זוכים האזרחים הוותיקים בארץ להטבות מגוונות ומחירים מוזלים בכל יום שלישי בתחומי הפנאי כמו מוסדות תרבות, בתי קולנוע, מוזיאונים, טיולים מאורגנים, מופעי בידור, סדנאות ועוד. בשנה שעברה, בצל מגפת הקורונה, הופסק המיזם יחד עם השבתת המשק כולו, אך על רקע הירידה בתחלואה והחזרה לשגרה, התקבלו במשרד מאות פניות של אזרחים ותיקים המתעניינים בחזרתו.

+עו״ד שלומי הייזלר - יו"ר מטה התכנון הלאומי
14:35 22/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עו״ד הייזלר יכהן כיו״ר המועצה הארצית לתכנון ולבניה, יו״ר הות״ל ויו״ר הותמ״ל, ויהיה אחראי גם על יושבי ראש הוועדות המחוזיות ועל ועדות הערר המחוזיות
(עו״ד שלומי הייזלר)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביר קארה / Abir  kara   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   בני גנץ / Benny  Gantz   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מירב כהן / Meirav  Cohen   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   קארין אלהרר / Karin  Elharar   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החל"ת יוארך רק לבני 45 ומעלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 36
שרת הפנים איילת שקד הודיעה (יום ג', 22.6.21) על החלטתה למנות את עו״ד שלומי הייזלר ליושב-ראש מטה התכנון הלאומי. במסגרת התפקיד, יכהן עו״ד הייזלר כיו״ר המועצה הארצית לתכנון ולבניה, יו״ר הות״ל ויו״ר הותמ״ל, ויהיה אחראי גם על יושבי ראש הוועדות המחוזיות ועל ועדות הערר המחוזיות.
22/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודיע (יום ג׳, 22.6.21) על מינויה של חברת רשימת ימינה, סטלה וינשטיין, לתפקיד מנכ"ל מפלגת ימינה. וינשטיין תוביל את הקמת מערך השטח של המפלגה, בדגש על פתיחת סניפים חדשים, ותנהל את הפעילות המפלגתית השוטפת בצמוד לראש הממשלה.
22/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בישיבת הנהלת משרד האוצר שהתקיימה הבוקר (יום ג', 22.6.21), הודיע שר האוצר, אביגדור ליברמן, כי לאחר דיון עם גורמי המקצוע במשרד, אישר עקרונית את הצטרפותה של ישראל למתווה מיסוי הכלכלה הדיגיטלית המסתמן, לקראת אישור המתווה בוועדה הייעודית ב-OECD ב-30 ביוני 2021.
22/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
אמנון לוי ואבישי בן-חיים מתקוטטים. עוד סצנה במאבק ההישרדות של ההגמוניה השמאלית.
ממשלת השינוי, שקמה כדי לשקם את הממשל בישראל מן התוהו-ובוהו של מי שהיה ראש ממשלה ח"כ בנימין נתניהו, מבוססת על תפישת הסטאטוס-קוו. אין מכניסים שינוי אלא בהסכמה רחבה של מרכיבי הממשלה (בניגוד לדעה האופנתית אני סבור כי דוד בן-גוריון נהג בתבונה כאשר נצמד לסטאטוס-קוו ביחסים עם הדתיים בעוד ישראל שותתת דם ממלחמת השחרור. כך בעצם נהג ד"ר תיאודור הרצל ברב יעקב יצחק ריינס בראשית הציונות ולפניהם ד"ר יהודה לייב פינסקר ברב שמואל מוהליבר בתנועת "חובבי ציון").
22/06/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il