|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

התמתנות בירידה בהיקף המתגייסים לצה"ל

ועדת החוץ והביטחון דנה בהארכת הסדר ביטול פטור מטעמי הכרה דתית הצבא דחה אשתקד 219 בקשות לפטור בנות מגיוס יו"ר ועדת חו"ב: "צה״ל גם לא צריך את כל בני ה-18 המועמדים לשירות" הצעה: אפשרות לתת לפוקד את הסמכות למנוע את הפטור משירות אם מתגלה מידע חדש על מלש״בית שאינה מנהלת אורח חיים כפי שהצהירה, בלי לחכות להליך פלילי כפי שקבוע בחוק
05/07/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת החוץ והביטחון הזמנית דנה (יום א', 4.7.21) בהכנה לקריאות שנייה ושלישית של הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 18 והוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2021. הצעת החוק מאריכה את ההסדר בעניין ביטול פטור מטעמי הכרה דתית הניתן למיועדת לשירות ביטחון, בשלוש שנים, עד ל -1 ביולי 2024.

סעיף 40 לחוק שירות ביטחון מסדיר את נושא הפטור מחובת שירות ביטחון מטעמי הכרה דתית. הסעיף קובע כי הפטור יינתן לכל מיועדת לשירות ביטחון (מלש"בית) שהצהירה כי טעמים שבהכרה דתית מונעים ממנה לשרת בשירות ביטחון, כי היא שומרת על כשרות בבית ומחוצה לו, וכן כי אינה נוסעת בשבת. תיקון 18 לחוק ביקש לפשט את ההליכים בדבר ביטול פטור מטעמי הכרה דתית, במקרה בו חדלו להתקיים במלש"בית התנאים שבשלם ניתן לה הפטור מחובת שירות ביטחון, שכן עד לתיקון ביטול הפטור היה מותנה בהרשעה פלילית של המלשב"ית במתן תצהיר כוזב.

על-פי תיקון 18, הפטור מטעמי הכרה דתית יכול להתבטל גם במצב שבו יש לפוקד יסוד ממשי להניח כי המלש"בית נהגה באופן שאינו תואם מהותית תנאי מהתנאים שעליהם הצהירה. במקרה זה על הפוקד להודיע למלש"בית על כוונתו להגיש בקשה לביטול הפטור אל הוועדה לבחינת הפטור מטעמי הכרה דתית, ולאפשר לה, בתוך 30 ימים, להציג לו את טענותיה. הפוקד אף יודיע לה על אפשרותה להשמיע טענותיה בעצמה, או בלווית מי מטעמה, בפני הוועדה. במקרה והפוקד לא שוכנע מטענות המלש"בית, או שהיא לא התייחסה להודעתו, יוכל הפוקד להגיש לוועדה בקשה לביטול הפטור, תוך שהוא מודיע על החלטתו לעשות כך למלש"בית. עוד נקבע כי התיקון ייכנס לתוקף רק מיום פרסומן ברשומות של תקנות המסדירות את הרכב הוועדה לבחינת הפטור וסדרי הדין בה.

תקנות אלה אושרו בוועדה משותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת החוקה, חוק ומשפט בפברואר 2018, ופורסמו ברשומות-10.4.18. המשמעות היא שהוראת השעה נכנסה לתוקפה ביום 10.4.2018 למשך שלוש שנים, היינו עד ליום 10.4.202. אולם בשל התפזרותה של הכנסת ה-23, ותחולתו של הוראות סעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת, ההסדר שנקבע בתיקון 18, עומד בתוקפו עד ליום 6.7.2021. מדברי ההסבר להצעת החוק עולה כי מינויה של הוועדה, שהרכבה נקבע לפי התקנות, התעכב מסיבות שונות, וכי בחודש אוקטובר 2020 מונתה הוועדה ורק לאחרונה החלה לפעול.

תת-אלוף אמיר ודמני, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל, הציג לחברי הוועדה כי בחמש השנים האחרונות קיימת מגמה שהתמתנה, של ירידה בהיקף המתגייסים לצה"ל. בשנתון האחרון היקף הגיוס בקרב גברים היה כ-67%, ובקרב נשים כ-55%, מפוטנציאל הגיוס. בכל אחת מחמש השנים האחרונות 36-35 אחוז מפוטנציאל הגיוס לנשים מקבלות פטור משירות מטעמי הכרה דתית. מדובר על הטעם העיקרי לקבלת פטור משירות בקרב נשים.

בשנת 2020 הוגשו כ-18,900 אלף בקשות לפטור מטעמי דת בקרב מועמדות לגיוס ומתוכן כ-219 נדחו. מתחילת שנת 2021, בה החלה הוועדה לבחינת הפטור לפעול, החלו הליכי ביטול פטור ביחס לחמישה מקרים בלבד.

ח"כ מאיר פרוש: "אני לא בא לייצג מצהירי כזב, אבל אני בא ומבקש לקיים מה שהוחלט בחוק. החוק מ-78 קבע שלושה קריטריונים ומי שעומדת בהם אמורה להגיש תצהיר ולקבל פטור. זה לא קורה היום ויש בנות שנאלצו להגיע עד בג"ץ בשביל הפטור. עוד בדיונים על התיקון ב-2012 הסכמנו למסלול הזה של ועדה לבחינת הפטור, מתוך הבנה שאם יש את המסלול הזה אז יפסיקו עם התהליכים לפני מתן הפטור, בניגוד לחוק, אך זה עדיין ממשיך".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן-ברק: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. אנו מאמינים באיש באמונתו יחיה. גם צה״ל ומערכת הביטחון מכירים בערך המיוחד של נשים צעירות שמועמדות לשירות צבאי, להכיר בהיותן נשים דתיות אשר המסגרת הצבאית אינה מתאימה להן, ומופנות למסלולי שירות אחר או מקבלות פטור משירות, בתנאים מסוימים.

"לא כל אזרחי מדינת ישראל צריכים לשרת בצה״ל. צה״ל גם לא צריך את כל בני ה-18 המועמדים לשירות. אבל כל אזרח ואזרחית במדינה צריכים לתת בחזרה למדינה. אין לנו את הפריבילגיה להקים צבא מקצועי של שכירי חרב בדומה למדינות אחרות. צבא העם, ושירות חובה לכל הוא ערך עליון. כל אזרח ואזרחית צריכים להחזיר למדינה תקופה בחייהם – לא חייבים 3 שנים, לא חובה במסגרת צה״ל ולא חייבים בגיל 18. יש מסגרות של שירות לאומי אזרחי שכל אזרח ואזרחית יכולים למצוא בהן את מקומם.

"ענייננו כאן הוא דיון באלו שמנסות להשתמט באצטלה של 'בנות דתיות הזכאיות לפטור משירות'. לשקר ולהטעות את המערכת ולברוח מהמחויבות הבסיסית של שירות למען המדינה, הוא דבר פסול, לא ראוי ולא מקובל. אותן נשים לא משקרות את צה״ל והמדינה – אלא את אזרחי ישראל שכן משרתים. יש לנו בהצעה אפשרות לתת לפוקד את הסמכות למנוע את הפטור משירות אם מתגלה מידע חדש על מלש״בית שאינה מנהלת אורח חיים כפי שהצהירה, בלי לחכות להליך פלילי כפי שקבוע בחוק.

"אני מאמין כי צה״ל יכול לפתוח את שורותיו ליותר צעירים ערבים שישרתו במסגרת הצבא, וגם ערביי ישראל יכולים לשרת בצה״ל כחלק מהיותם אזרחי ישראל. אני מכיר את הקושי של חלק מהם לשרת בצה״ל. ולכן, אפעל לקדם באמצעות הוועדה, מסגרות שירות לאומי - אזרחי לכלל אזרחי ישראל – יהודים, ערבים - מוסלמים, נוצרים, צ׳רקסים ובעלי דתות אחרות, כי כל אחת ואחד במדינה צריך לשאת בנטל של שמירה על הביטחון והחברה בישראל.

בן-ברק אמר כי הוא ממליץ לחברי הוועדה לאשר את הצעת החוק, והחל בהצבעות על ההסתייגויות שהוגשו. סיעת הציונות הדתית הגישה 152 הסתייגויות, וח"כ שלמה קרעי הגיש 597 הסתייגויות בשם סיעות הליכוד, שס, יהדות התורה והציונות הדתית. במהלך ההצבעות על ההסתייגויות טען ח"כ קרעי טענות נושא חדש על מספר הסתייגויות, דבר אשר חייב את ההצבעות להיעצר עד להחלטה בטענת הנושא החדש בוועדה המסדרת של הכנסת. רק לאחר החלטת הוועדה המסדרת תוכל ועדת החוץ והביטחון הזמנית לחדש את דיוניה בהצעת החוק.
הנדון: הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס 18 והוראת שעה), (תיקון), התשפ"א– 2021 / סקירה
סקירה בנושא הצעת החוק מבקשת להאריך את ההסדר בעניין ביטול פטור מטעמי הכרה דתית הניתן למיועדת לשירות ביטחון, אשר נקבע בתחילה בשנת 2012 ,בשלוש שנים עד ל -1 ביולי .2024 (4 עמ')

תאריך:  05/07/2021   |   עודכן:  05/07/2021
עידן יוסף
+חוק האזרחות נפל בוועדה המסדרת
12:13 05/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
17 ח"כים התנגדו להעברת החוק לוועדת חו"ב  ▪  רק 14 ח"כים תמכו  ▪  בהמשך צפוי חוק האזרחות להעלות להצבעה במליאת הכנסת  ▪  ח"כ שקד הצהירה אתמול: חוק האזרחות יעלה כלשונו"
(הדיון בוועדה המסדרת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+אפס מכרזים למוניות שירות בשנה האחרונה
11:25 05/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים האריכה את רישיונות המפעילים הקיימים בחצי שנה נוספת  ▪  משרד התחבורה: "לו היינו מפרסמים בשנה האחרונה מכרזים, לא היינו מצליחים לקבל הצעות. צריכה להתקבל החלטת מדיניות על אופן המשך יישום הרפורמה"  ▪  משרד התחבורה מתקשה להכניס את תאגידי המוניות הזוכים לפעילות מלאה
מונית שירות בבת ים
+המועד לתקציב יידחה; יורחב החוק הנורבגי

09:22 05/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
קודם לכן אישרה הוועדה לקריאה 3-2 פיצול 4 ח"כים מסיעתם  ▪  אושר לקריאות שנייה ושלישית הארכה בשנתיים נוספות של הרחבת התקופה המרבית לעבודות שירות  ▪  מסגרת מועדי הדיון בתקציב תעמוד על 145 ימים, זאת לאחר שהממשלה נענתה לדרישת יו"ר הוועדה ונוספו לכנסת 10 ימי דיוני תקציב
(יו"ר הועדה, ח"כ גלעד קריב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+אל תוך הלילה: הצבעות על אלף הסתייגויות לחוק פיצול סיעה
00:34 05/07/21  |  עידן יוסף
ההצבעות על כ-1,000 הסתייגויות לתיקון לחוק הכנסת המאפשר לארבעה ח"כים להתפצל מסיעתם נמשכות אל תוך הלילה.

בבוקר צפויה הוועדה לשוב ולדון בחוק יסוד: הכנסת, שעניינו דחיית המועד לתקציב והרחבת החוק הנורווגי. הדיון יתמקד בנוסח שיאפשר לכנסת להשתמש ביתרת הימים בהם לא תשתמש הממשלה לדיון בחוק התקציב.

יו"ר הוועדה ח"כ קריב הודיע כי הוועדה תתכנס להצביע על בקשות הרביזיה להסתייגויות בשעה 9:45.
+חוק התקציב: האוצר יבוא לקראת הכנסת
22:05 04/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אם הממשלה מזדרזת ולא מנצלת 85 ימים, היתרה תעמוד לרשות הכנסת - 15 ימים אל מול המצב הנוכחי בו עומדים לרשות הכנסת 45 ימים  ▪  ועדת החוקה דחתה כ-600 הסתייגויות לחוק המאריך בשנתיים נוספות את הרחבת התקופה המרבית לעבודות שירות לתשעה חודשים במקום שישה
(יועמ"ש הוועדה גור בליי עם חה"כ אורי מקלב, איתן גינזבורג ושמחה רוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התמתנות בירידה בהיקף המתגייסים לצה"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת החוקה דחתה כ-600 הסתייגויות לחוק המאריך בשנתיים נוספות את הרחבת התקופה המרבית לעבודות שירות לתשעה חודשים במקום שישה. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב הכריז על הפסקה שלאחריה החלו הצבעות הרביזיה על כלל ההסתייגויות למעט מספר הסתייגויות שלגביהן נטענה טענת נושא חדש והוועדה המסדרת תכריע בעניינן.
04/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שרת הפנים, איילת שקד, הצהירה בכניסה לישיבת הממשלה כי חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו. זאת, למרות שנכון לעכשיו אין לחוק רוב לאישורו במליאת הכנסת.
04/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראשי סיעות הקואליציה נפגשו (יום א', 4.7.21) לדיון בנושא חוק האזרחות, לנוכח אי-הסכמות מהותיות בין מרכיבי הקואליציה השונים בנושא.
04/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
חבר הכנסת עמיחי שיקלי אומר כי אינו רואה עצמו ממשיך לאורך זמן בימינה. בראיון למשדר "הנבחרים" ברדיו האזורי, אמר כי עלו הצעות מצד פעילי שטח בליכוד, אך אין זה אומר בהכרח שבעתיד יהיה חלק מן הליכוד. שיקלי, שהחוק מקשה עליו להתפצל מסיעתו, אמר: "כל האפשרויות פתוחות, ואני מעוניין לשמור לעצמי מרחב תמרון רחב".
03/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדיקת הצבעותיו של חבר הכנסת אביר קארה (ימינה) בעשרת הימים האחרונים, שקיים הליכוד, מעלה כי הצבעתו הכפולה היום (ה', 1.7.21) הייתה חד-פעמית.
01/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף יריב לוין מפגין צביעות
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il