|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

משבר חוק האזרחות:

הסיעות בכנסת מקיימות דיונים פנימיים

רה"מ בנט בפנייה לאופוזיציה: "ביטחון המדינה הוא קו אדום" נתניהו: "הממשלה הייתה עסוקה במכירת חיסול למנסור עבאס" סמוטריץ': "לא ניתן גלגל הצלה לממשלה" לפיד: "אין פתרונות קלים" גפני: "לא נהיה הגוי של שבת שלהם" הקואליציה לא הצליחה להשיג רוב להעביר את החוק לדיון בוועדת החוץ והביטחון
05/07/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
רה"מ בנט. |לגלות אחריות לאומית" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

   מירב ארד
חוק האזרחות נפל בוועדה המסדרת

מליאת הכנסת תצביע (יום ב', 5.7.21) על חוק האזרחות. בישיבת ראשי האופוזיציה הוחלט שכל סיעה תקיים דיון פנימי בנושא חוק האזרחות ומאוחר יותר היום תתקיים פגישה נוספת כדי לקבל החלטה. הוחלט על גיוס מלא ואפס קיזוזים.

ראש הממשלה נפתלי בנט פנה לחברי האופוזיציה בפתח ישיבת סיעת ימינה, ואמר, בהתייחסו לחוק האזרחות, כי "יש דברים שלא משחקים איתם. ביטחון המדינה זה קו אדום. אנחנו מתקדמים, אנחנו מביאים את החוק להצבעה. נפעל למען מדינת ישראל ואזרחיה".

שרת הפנים איילת שקד אמרה בישיבת הסיעה: "נכון לרגע זה אין רוב. אני מקווה ומאמינה שעד הלילה יהיה רוב". היא הוסיפה: "מעולם סיעה ציונות לא התנגדה לחוק".

יו"ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה לחוק האזרחות ואמר כי "אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה. בימים האחרונים התקיים דיאלוג בתוך הממשלה כדי להגיע לפתרונות. הם לא יהיו מושלמים. אין פתרונות קלים לבעיות קשות, אבל הם ישפרו את המצב. זו המהות של הממשלה הזו. היא ממשלה שפותרת בעיות. גם בנושאים טעונים, אנחנו יודעים לדבר אחד עם השני. יש מורכבות. היא חלק מהחיים, היא חלק מניהול מדינה, תפקידנו להתמודד איתה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את ממשלת בנט: "בימים האחרונים הצענו לקואליציה פתרון ציוני פשוט: אמרנו להם, בואו נאריך בחודשיים את החוק הקיים ונעביר מייד, עוד היום, את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית. הם סירבו. במקום לקיים מו״מ איתנו, הממשלה הייתה עסוקה במכירת חיסול למנסור עבאס כדי לשכנע אותו להעביר את החוק. הרי כדי להיות ראש ממשלה עם 6 מנדטים, בנט בישל דייסה. הוא נתן למרצ, נתן לרע״מ, נתן ללפיד, נתן למפלגת העבודה, ולמי לא נשאר? לימין לא נשאר. בנט, הקמת ממשלה? אמרת שהיא ציונית, שהיא ״10 מעלות ימינה״, אז בבקשה. תוכיח. תעשה קודם כל את מה שכל ממשלת ימין עשתה בלי בעיה.".

ראש סיעת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הודיע שמפלגתו תצביע הלילה נגד הארכת הוראת השעה: "אין לנו אינטרס לתת גלגל הצלה רזרבי לממשלה. לא נשדר לציבור עסקים כרגיל. נביא בהקדם את חוק יסוד ההגירה ואז נבחן את חוסר האחריות של הקואליציה".

עוד הוסיף סמוטריץ': "בעוד ששקד ואלקין מנהלים מו"מ עם תומכי הטרור בחדרים הסגורים, למכירת מעט האינטרסים שטרם נמכרו על ידם במו"מ הקואליציוני, בתקשורת הם עסוקים בהאשמת האופוזיציה בחוסר אחריות. השקר הפך לשיטה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בישיבת הסיעה: "פתאום כשיש להם בעיה הם מגיעים אלינו ומבקשים שנגלה אחריות, אנחנו לא נהיה הגוי של שבת שלהם, אנחנו מגלים אחריות ופועלים להפיל את הממשלה הזאת, זו האחריות שלנו לאזרחי ישראל. הממשלה הזאת היא נזק למדינת ישראל. אין גבול לצביעות שלהם. אין זכות קיום לממשלה הזאת".

ח״כ יעקב ליצמן בהצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת יהדות התורה: ״איפה נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער, שהצהירו והבטיחו שיש להם זכות ווטו בהצבעות בענייני דת ושהם ישמרו על הציבור החרדי?... אתם ממשיכים לשקר לציבור ופוגעים בזכויות הציבור החרדי, וכעת עוד מעיזים לבקש מאיתנו להיות גלגל הצלה שלכם בחוק האזרחות. את הממשלה הרעה הזו יש לפרק ומהר ככל האפשר״.

מוקדם יותר נפל החוק בוועדה המסדרת כשהקואליציה לא הצליחה להשיג רוב להעבירו לדיון בוועדת החוץ והביטחון. 17 חברי הוועדה המסדרת התנגדו ו-14 בלבד תמכו.

שרת הפנים איילת שקד הצהירה אתמול בפתח ישיבת הממשלה: "חוק האזרחות יעלה כלשונו, הוראת השעה פוקעת בשלישי ולכן זה צריך לעלות".

על-פי הצעת החוק, פלשתינים תושבי יהודה, שומרון ועזה לא יקבלו אזרחות או תושבות באופן אוטומטי רק כי נישאו לאזרחים ישראלים. החוק הזה חוקק בשיאה של האינתיפאדה השנייה מטעמים ביטחוניים, כהוראת שעה, כלומר כחוק מוגבל מבחינת תוקף - שהוארך שוב ושוב, אחת לשנה, מאז אי-שם ב-2003.

תאריך:  05/07/2021   |   עודכן:  05/07/2021
מירב ארד
+13,500 היתרי שהייה של פלשתינים בארץ
22:38 05/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון עקרוני בסוגיית איחוד המשפחות  ▪  ח"כ מיכל רוזין: ל-10,000 אשר מחזיקים בהיתרי מת"ק אין ביטוח בריאות ממלכתי  ▪  ח"כ בן-גביר תהה: "אם הם כה עניים וכל כך רע להם, מה הם מחפשים כאן?!"
אוסאמה סעדי ואיתמר בן-גביר מתעמתים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אושר צו להרחבת האחריות לשהיית קטין בבידוד קורונה
21:11 05/07/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה) (תיקון מס' 31), התשפ"א-2021 ברוב של 41 תומכים ושני מתנגדים. התיקון מטיל חובה על אחראי על קטין - שהוא הורה, אפוטרופוס, אומן או מי שקטין נמצא במשמורתו או בהשגחתו ומתגורר עמו, לדאוג כי אם הקטין מצוי בבידוד או מחויב בבידוד הוא אכן ישהה בבידוד ולא יצא ממקום הבידוד אלא באישור הגורמים המוסמכים. אחראי על קטין שטרם מלאו לו 12 שנים המפר את חובתו זו יראו אותו כאילו הפר חובת בידוד, דבר המהווה עבירה פלילית.

כמו-כן, אישרה מליאת הכנסת את צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה) (תיקון מס' 32), התשפ"א-2021 ברוב של 42 תומכים מול מתנגד אחד. התיקון מטיל החל מיום 25.6.21 בשעה 12:00, חובה גורפת לעטות מסיכה בעת שהות במקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים. הפרת חובה זו מהווה עבירה פלילית.
+גורמים במרצ: נצביע כמו רע"ם
19:34 05/07/21  |  עידן יוסף
גורמים במרצ: אין מצב שנצביע בעד כשרע"ם נמנעת - או שכולם יתמכו או שנתנגד, תלוי בפשרה (חדשות 12).
+חוק האזרחות: מסתמנות הבנות בין שקד לרע"ם ולמרצ
19:20 05/07/21  |  עידן יוסף
השרה שקד במו"מ מול עבאס ומרצ: חוק האזרחות יוארך כלשונו לחצי שנה וישופר מעמדם של כ-1,600 איש, רע"ם תימנע ומרצ תתמוך. הדבר יוביל לתיקו 58, ואז יצטרכו הימנעות של מישהו בליכוד או שעבאס עצמו יתמוך (חדשות 12).

גורם ברע"ם על ניסיונות הפשרה: אנחנו בעד פתרון שיעשה צדק אמיתי. אנשים זה מספרים? מה זה אישורים ל-1,600 מבקשי מעמד? עושים כאן הגרלה? נצביע נגד אלא אם יובא אלינו הצעה אמיתית לפתרון (וואלה).

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב: "איילת שקד מעדיפה לעשות מו"מ עם עבאס על הכנסת עוד אלפי פלשתינים בישראל במקום לנהל מו"מ עם הציונות הדתית על חוק יסוד ההגירה".
+משאל טלפוני בליכוד על חוק האזרחות
19:14 05/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השרה שקד: "נתניהו א' מבקש להיזכר כשומר ביטחון ישראל, נתניהו ב' פועל ללא הרף לסכל ניסיון של ממשלת ישראל להגן על ביטחון ישראל"  ▪  ראש האופוזיציה נתניהו: "אחרי שהם בישלו את הדייסה הזו בחוצפה שלא תאמן, הם אומרים לנו תעזרו לנו לאכול את הדייסה שבישלנו בעצמנו"
השרה איילת שקד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+העבודה תצביע בעד חוק האזרחות
17:36 05/07/21  |  עידן יוסף
‏מפלגת העבודה קיבלה החלטה סיעתית להצביע בעד חוק האזרחות. לא ברור כיצד תצביע חברת הכנסת אבתיסאם מראענה.
+אושר לקריאות שנייה ושלישית: יוארך הסדר ביטול פטור מטעמי הכרה דתית
17:31 05/07/21  |  עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון הזמנית אישרה (ב'), ברוב קולות, לקריאות שנייה ושלישית, את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 18 והוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2021. הצעת החוק מאריכה את ההסדר בעניין ביטול פטור מטעמי הכרה דתית הניתן למיועדת לשירות ביטחון, בשלוש שנים, עד ל-1 ביולי 2024.

אתמול (א') נעצרו ההצבעות על הצעת החוק לאחר שנטענו טענות נושא חדש על ההסתייגויות. היום הודיעו המבקשים כי הם מסירים את טענות הנושא החדש, והוועדה המשיכה בדיונה.

הוועדה דחתה ברוב קולות את כל ההסתייגויות, ולאחר מכן, כאמור, אישרה את הצעת החוק לקריאות שנייה ושלישית ברוב קולות.
+חוק האזרחות נפל בוועדה המסדרת
12:13 05/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
17 ח"כים התנגדו להעברת החוק לוועדת חו"ב  ▪  רק 14 ח"כים תמכו  ▪  בהמשך צפוי חוק האזרחות להעלות להצבעה במליאת הכנסת  ▪  ח"כ שקד הצהירה אתמול: חוק האזרחות יעלה כלשונו"
(הדיון בוועדה המסדרת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+אפס מכרזים למוניות שירות בשנה האחרונה
11:25 05/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים האריכה את רישיונות המפעילים הקיימים בחצי שנה נוספת  ▪  משרד התחבורה: "לו היינו מפרסמים בשנה האחרונה מכרזים, לא היינו מצליחים לקבל הצעות. צריכה להתקבל החלטת מדיניות על אופן המשך יישום הרפורמה"  ▪  משרד התחבורה מתקשה להכניס את תאגידי המוניות הזוכים לפעילות מלאה
מונית שירות בבת ים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסיעות בכנסת מקיימות דיונים פנימיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
5/07/21 17:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכספים הזמנית אישרה (יום א', 4.7.21) תיקון להצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, המבקשת לתקן את פקודת התעבורה בעניין רפורמת מוניות השירות, שאושרה ב-2018, ובכך לאפשר למפעילים הקיימים להמשיך לתת שירות עד ה-31 בדצמבר 2021, באשכולות בהן עדיין לא הושלמו הליכי המכרז ועד אשר יסתיימו אותם הליכים שמנהל משרד התחבורה.
05/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה המשיכה (יום ב', 5.7.21) במרתון הדיונים וההצבעות שהחל אתמול בבוקר ונמשך כל הלילה, על הרחבת החוק הנורבגי, הארכת מועדי חוק התקציב והאפשרות לארבעה ח"כים להתפצל מסיעתם.
05/07/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון הזמנית דנה (יום א', 4.7.21) בהכנה לקריאות שנייה ושלישית של הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 18 והוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2021. הצעת החוק מאריכה את ההסדר בעניין ביטול פטור מטעמי הכרה דתית הניתן למיועדת לשירות ביטחון, בשלוש שנים, עד ל -1 ביולי 2024.
05/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה דחתה כ-600 הסתייגויות לחוק המאריך בשנתיים נוספות את הרחבת התקופה המרבית לעבודות שירות לתשעה חודשים במקום שישה. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב הכריז על הפסקה שלאחריה החלו הצבעות הרביזיה על כלל ההסתייגויות למעט מספר הסתייגויות שלגביהן נטענה טענת נושא חדש והוועדה המסדרת תכריע בעניינן.
04/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שרת הפנים, איילת שקד, הצהירה בכניסה לישיבת הממשלה כי חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו. זאת, למרות שנכון לעכשיו אין לחוק רוב לאישורו במליאת הכנסת.
04/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il