|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

תלונה על חשד לביצוע עבירה על הוראות סעיף 54 לחוק ניירות ערך, תשכ"ח-1968 ("החוק") - תרמית בקשר לניירות ערך

13/01/2010  |     |   מקורות   |   תגובות

  למסמך המלא
מרשתנו, מעריב החזקות בע"מ (להלן: מעריב או "מרשתנו"), מסרה לנו את העובדות והנתונים שיפורטו במכתבנו זה להלן, והסמיכה אותנו לפנות אליכם בתלונה בשמה, בנושא שבנדון וכדלקמן:

עיקרי התלונה:

  • 1. עניינה של תלונה זו, בפרסום כתבה בעיתון "דה מרקר" מיום 29.12.2009, שכותרתה "עם תשואת זבל של 33% - נמרודי מתכנן גיוס למעריב" (להלן: "הכתבה"). הכתבה פורסמה גם באתר האינטרנט של דה מרקר. פרסומה של הכתבה ותוכנה, לרבות בחירת כותרת וכותרת המשנה של הכתבה, מקים חשד כי (בין היתר) התקיים:
  • א. ניסיון אסור וחמור של מו"ל עיתון הארץ ו/או מי מבעלי ו/או מנהלי ו/או עורכי עיתון הארץ ו/או עורכי עיתון "דה מרקר" ו/או מי מהכתבים (להלן: "ראשי עיתון הארץ") לנצל את המצב הרגיש בו נמצאת מעריב, ערב ביצועה של הנפקה נוספת של ניירות ערך, ולהניע את החתמים להימנע מלבצע את החיתום ולהניע את ציבור המשקיעים להימנע מלרכוש את ניירות הערך שיוצעו בהנפקה כאמור, והכל תוך מסירת עובדות ותחזיות מטעות והעלמת עובדות מהותיות, ובמטרה לסכל ו/או לפגוע, פגיעה אנושה, בהנפקה זו, המתוכננת להתבצע בקרוב (להלן: "ההנפקה המתוכננת").
  • ב. ניסיון אסור וחמור של מי מראשי עיתון הארץ להשפיע בדרכי תרמית על תנודות השער של אגרות חוב של מעריב (להלן: "אגרות חוב מעריב"), הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב (להלן: "הבורסה").

העתק צילומי של הכתבה מצורף לתלונה זו, כחלק בלתי נפרד הימנה, ומסומן "א".

  • 2. ראשי עיתון הארץ, לצורך תלונה זו, הם (בין היתר): מר עמוס שוקן - המו"ל; גב' רחלי אידלמן - מנהלת; מר הלל שוקן - מנהל; ד"ר קליין אברהארד - מנהל; מר גיא רולניק - עורך ראשי "דה מרקר"; מר סמי פרץ - עורך העיתון היומי "דה מרקר"; מר רונן שטרקמן - סגן עורך העיתון "דה מרקר"; מר איתן אבריאל - עורך אתר האינטרנט "דה מרקר"; גב' שרון שפורר - כתבת.

תיאור הכתבה ופרסומי התרמית האסורים שבה

  • 7. כאמור, הכתבה, נשוא תלונה זו, אשר על-פי המצוין בה היא מפרי עטה של הכתבת שרון שפורר, פורסמה בגיליון המודפס של עיתון "דה מרקר" מיום 29.12.2009 (נספח א' לתלונה זו). בכותרת הכתבה נכתב באותיות מוגדלות, מודגשות ובולטות: "עם תשואת זבל של 33% - נמרודי מתכנן גיוס למעריב".
  • 8. בכותרת המשנה של הכתבה נכתב באותיות בולטות ומודגשות: "קבוצת מעריב מתכננת גיוס הון נוסף בחודשים הבאים באמצעות מכירה של איגרות חוב ומניות לציבור - כך נודע ל-The Marker. הקבוצה מתכננת את הגיוס, על-אף שהאג"ח של מעריב נסחרות כיום בבורסה במחיר המשקף תשואה של 33% הנחשבת לתשואת זבל, כלומר, מחיר המשקף את חששות המשקיעים מתסריט של אי-פירעון".
  • 9. בפרסומים אלו, מתיימרת הכתבת, ו/או כל מי מראשי עיתון הארץ האחרים, העומדים מאחורי פרסומה של הכתבה, לשוות לאגרות החוב של מעריב הנסחרות בבורסה תיאור של "אג"ח זבל", וכן להוסיף ולתארם כאיגרות חוב הנסחרות ב"מחיר המשקף את חששות המשקיעים מתסריט של אי-פירעון".
  • 10. עוד מצאו מפרסמי הכתבה להוסיף ולציין כי: "כמו-כן, נודע כי החתמים בהנפקה צפויים לספק למעריב התחייבות חיתומית, והמשמעות היא שהחתמים ירכשו ניירות ערך שלא יימצא להם דורש". אין צורך בתחכום יתר כדי להיווכח שמפרסמי הכתבה ניסו, באמצעות הערה מתוחכמת זו, לבטא את "הערכתם האובייקטיבית" לפיה, לניירות הערך שיונפקו על-ידי מעריב לא יימצא כביכול דורש, וכנגזרת, החתמים ייאלצו כביכול לרכוש את ניירות הערך. דהיינו: תחזית ברורה כי ההנפקה תנחל כישלון חרוץ.
  • 11. הפרסומים בכתבה, המצוטטים בסעיפים 7-10 לעיל (להלן: "הפרסומים האסורים"), חשודים כפרסומים כוזבים, מטעים, והכרוכים בהעלמת עובדות מהותיות, והכל כפי שיפורט ויובהר גם בהמשך תלונה זו.
    *12.
  • א. הפרסומים האסורים, במיוחד מקום בו הם מתפרסמים בעיתון כלכלי הטוען למובילות בעיתונות הכלכלית הישראלית, מניעים (ומיועדים ומנסים להניע) את ציבור המשקיעים, הן המוסדיים והן הפרטיים, להימנע מלרכוש את ניירות הערך של מעריב בהנפקה המתוכננת.
  • ב. הפרסומים האסורים, במיוחד מקום בו הם מתפרסמים בעיתון כלכלי הטוען למובילות בעיתונות הכלכלית הישראלית, מניעים (ומיועדים ומנסים להניע) את החתמים להימנע מלבצע את החתמות בהנפקה הנ"ל של ניירות הערך של מעריב, ולהימנע ממתן התחייבות לרכוש את ניירות הערך במסגרת ההנפקה המתוכננת.
  • ג. הפרסומים האסורים, במיוחד מקום בו הם מתפרסמים בעיתון כלכלי הטוען למובילות בעיתונות הכלכלית הישראלית, מרופפים את האמון של ציבור המשקיעים באגרות החוב של מעריב הנסחרות בבורסה, ואשר מועד פירעונן קרוב, בחודש מרץ 2010 ("אגרות חוב מעריב"). הפרסומים האסורים מניעים (ומיועדים ומנסים להניע) את ציבור המחזיקים באגרות חוב מעריב - למוכרן, ומניעים (ומיועדים ומנסים להניע) את ציבור המשקיעים להימנע מלרכוש אגרות חוב מעריב.
  • 13. לביסוס המיומר של הפרסומים האסורים בקשר עם איגרות חוב מעריב, נעשה בכתבה שימוש בכלי מדידה של שיעור התשואה השנתית בה נסחרות איגרות החוב. כפי שיוסבר להלן, בנסיבות הספציפיות של אגרות חוב מעריב, מדובר בשימוש בכלי מדידה מוטה ומגמתי, שאין בו כדי ליתן תמונה מלאה ואמיתית אודות ערכן האמיתי של אגרות חוב מעריב. שימוש בכלי מדידה זה, וזאת תוך העלמת נתונים רלוונטיים ומרכזיים ביחס לאגרות החוב, עולה כדי הטעיה חמורה של ציבור המשקיעים. בוודאי ובוודאי שאין בכלי מדידה זה כדי ללמד, בנסיבות העניין, כאילו איגרות חוב מעריב הן, כביכול, "אג"ח זבל" ו/או שהן נסחרות כביכול ב"מחיר המשקף את חששות המשקיעים מתסריט של אי-פירעון".
  • 14. ניתוח נתוני המסחר של אגרות חוב מעריב, מעלה בבירור כי ההיפך מהנטען בכתבה הוא הנכון: ציבור המשקיעים נותן אמון רב ביכולתה של מעריב לפרוע את חובה למחזיקי אגרות חוב מעריב בהגיע מועד פירעונן, הקרוב, בחודש מרץ 2010.
  • 15. ודוק, ניתוח נתוני המסחר של אגרות חוב מעריב, נכון למועד פרסום הכתבה, מעלה כי אגרות חוב מעריב נסחרו בשער של 117.8 אג' לאגרת חוב, ואילו הערך המתואם ברוטו ("פארי") של אגרת החוב עמד על סך של 123.20 אג' לאגרת חוב. כלומר, נכון למועד פרסום הכתבה, אגרות חוב מעריב נסחרו בשיעור ניכיון ("דיסקאונט") של כ-4% בלבד! זאת כחודשיים לפני מועד הפירעון של אגרות החוב. עובדות מרכזיות ומהותיות אלו הועלמו מהכתבה.
  • 16. לנוכח נתוני המסחר של אגרות חוב מעריב כאמור, ברי לכל כי בשום פנים ואופן לא ניתן להגדיר את אגרות חוב מעריב כ"אג"ח זבל" ו/או כאגרות חוב הנסחרות ב"מחיר המשקף את חששות המשקיעים מתסריט של אי-פירעון", כפי שפורסם באופן כוזב ומטעה בכתבה. ההיפך הוא הנכון: כל משקיע סביר מבין כי מקום בו נסחרות אגרות חוב בשיעור ניכיון ("דיסקאונט") של כ-4% בלבד, חודשיים לפני מועד הפירעון המתוכנן, יש בכך כדי ללמד כי רמת האמון שציבור המשקיעים נותן במעריב כי תפרע את חובה למחזיקי אגרות חוב מעריב - גבוהה ביותר.
  • 17. על-מנת להדגים נתוני מסחר של אגרות חוב, אשר מועד פרעונן קרוב ביותר, המוגדרות (בצדק) כ"אג"ח זבל", נציין כדוגמה את נתוני המסחר, נכון למועד עריכת תלונה זו, של אגרות החוב, סדרה ד', שהנפיקה חברת לידר השקעות בע"מ (להלן: "אגרות חוב לידר"). נתוני המסחר של אגרות חוב לידר, במועד עריכת תלונה זו, מלמדים כי אגרות החוב נסחרות בשער של 44 אג' לאגרת חוב, וכי הערך המתואם ברוטו ("פארי") של אגרות חוב אלו עומד על סך של 118.28 אג' לאגרת חוב. אגרות החוב אמורות להיפרע החל מחודש מאי 2010. כלומר, אגרות חוב לידר נסחרות בשיעור ניכיון ("דיסקאונט") של כ-62.8% (לעומת שיעור ניכיון של 4%, במקרה של אגרות חוב מעריב). לאגרות חוב לידר - ולא לאגרות חוב מעריב - ייקרא בצדק "אג"ח זבל". מחירן של אגרות חוב לידר - ולא של אגרות חוב מעריב - משקף את "חששות המשקיעים מתסריט אי פירעון". במצב שוק ההון של היום, ניתן, כמובן, להביא עוד דוגמאות רבות לנתוני מסחר של אגרות חוב המוגדרות כ"אג"ח זבל", ואשר שונים בתכלית מנתוני המסחר של אגרות חוב מעריב.
  • 18. ככלל, תשואה שנתית יכולה לשמש כלי מדידה רלוונטי להערכת המשקיעים אודות סיכויי פירעון חובות ארוכי טווח. ככלל, תשואה שנתית אינה כלי מדידה רלוונטי לאגרות חוב אשר מועד פירעונן קרוב ביותר - חודשיים - כבמקרה של אגרות חוב מעריב. בוודאי ובוודאי, שיעור תשואה שנתית של 33% אינו מלמד כי מדובר כביכול ב"אג"ח זבל", שעה שמועד פירעונה של אגרת החוב קרוב ביותר (כחודשיים - כבמקרה של אגרות חוב מעריב). שיעור תשואה שנתית של מאות אחוזים הוא זה שילמד כי מדובר ב"אג"ח זבל", כשמדובר באגרת חוב שמועד פירעונה קרוב ביותר (כחודשיים - כבמקרה של אגרות חוב מעריב).
  • 19. אגרות חוב מעריב אינן עתידות להיסחר מעבר לתקופה של חודשיים ימים. הנה כי כן, כלי המדידה שבו נעשה שימוש בכותרת הכתבה ובכותרת המשנה שבה - שיעור התשואה השנתית באגרות חוב מעריב - אינו כלי מדידה רלוונטי, ויש בו כדי להטעות את ציבור הקוראים של העיתון, כלומר, את ציבור המשקיעים הפוטנציאלי בניירות הערך של מעריב. ודוק, הצגה, מאולצת ומלאכותית, של נתוני התשואה השנתיים של אגרות חוב מעריב, איננה רלוונטית כלל וכלל, ובוודאי שיעור תשואה שנתית של 33% אינו מלמד כי מדובר כביכול ב"אג"ח זבל". המציאות האמיתית היא כי ציבור המשקיעים נותן אמון רב ביכולתה ובכוונתה של מעריב לפרוע את חובה למחזיקי אגרות חוב מעריב, שאם לא כן, לא היה נמצא רוכש לאגרות חוב מעריב המשלם 96% משוויה המלא והמתואם של אגרת החוב ("פארי"), אילו היה צופה אי-פירעון של אגרות החוב.
  • 20. כתבת הכתבה (גב' שרון שפורר) הינה, למיטב הידיעה, כתבת מקצועית ובעלת ותק בתחום הסיקור של שוק ההון בישראל. הכתבת, וראשי עיתון הארץ האחרים מכירים היטב את הנתונים המרכזיים והרלוונטיים כפי שצוינו לעיל. נמצא כי אין מדובר בטעות או בהעלמת נתונים מרכזיים ורלוונטיים שנעשו בשגגה ו/או בהיסח הדעת. המדובר בניסיון מכוון לפגוע, בדרכי תרמית והטעיה, בסיכויי ההנפקה המתוכננת של מעריב וכן להשפיע על תנודות השער של אגרות חוב מעריב.
  • 21. המגמתיות והכוונה לפגוע במעריב באמצעות פרסום הכתבה, נלמד גם מן מהכתוב בפסקה הממוקמת בטור הרביעי שבכתבה. בפסקה זו מובאת השוואה בין תוצאותיה הכספיות של מעריב בשנת 2009, לעומת תוצאותיה הכספיות בשנת 2008. ניתוח אובייקטיבי של תוצאות אלו מלמד בבירור כי בשנת 2009 חל קיטון בהפסדיה של מעריב, כלומר מצבה הכספי של מעריב אינו מדרדר, אלא מתייצב. דא עקא, עובדות אלו לא מנעו ממפרסמי הכתבה לנקוט בהצהרה חד-משמעית (וכוזבת) בפתיח של אותה פסקה, לפיה: "מצבה הכספי של קבוצת מעריב הלך והידרדר בשנים האחרונות. ...".
    * 22.
  • א. כוונותיהם המסתברות, הפסולות, האסורות והמעוולות של ראשי עיתון הארץ למוטט את מעריב עולות בבירור משורת הכתבות והידיעות, הכוזבות והפוגעניות, שפורסמו בעיתון דה מרקר, לאורך חודשים רבים (כמתואר גם במכתב הח"מ מיום 19.1.2009 הנ"ל).
  • ב. כוונותיהם המסתברות, הפסולות, האסורות והמעוולות של ראשי עיתון הארץ למוטט את מעריב, (גם) באמצעות הכשלת ההנפקה, עולות בבירור גם מהסיפא לכתבה. בסיפא של הכתבה מצוטט קטע מתוך הדוחות הכספיים האחרונים של מעריב, שם כותבים רואי החשבון של החברה כי המשך פעילותה של החברה במתכונתה הנוכחית ויכולתה לעמוד בהתחייבויותיה מותנים, בגורמים שונים, לרבות "[ב]הצעת ניירות ערך לציבור". כלומר, ראשי עיתון הארץ מודעים היטב לחשיבותה של ההנפקה המתוכננת על-ידי מעריב להמשך פעילותה (כאחד ממקורות המימון לפעילותה). נמצא כי בכוונת מכוון פורסמה הכתבה שתכליתה המסתברת, הברורה והחד-משמעית הינה (גם) הכשלת ההנפקה המתוכננת, וכנגזרת - פגיעה ביכולתה של מעריב להמשיך את פעילותה.
  • 23. ביום 29.12.2009 בשעות הבוקר פנה מר א. כהן, משנה למנכ"ל הכשרת הישוב ודירקטור במעריב לכתבת, גב' שפורר, והעמידה על החומרה הרבה של פרסום הכתבה, משמעויותיה וכוונותיה של מעריב לפנות בתלונה לגורמים הרלוונטיים. והנה, בניסיון, כמסתבר, לטשטש את הפרסום וחומרתו, נערך שינוי בכתבה הזהה, שפורסמה באתר האינטרנט של דה מרקר, ולפתע הושמטו מהכותרת המילים: "עם תשואת זבל של 33%". כמו-כן, הושמטו לפתע מכותרת המשנה של הכתבה המילים: "הקבוצה מתכננת את הגיוס, על-אף שהאג"ח של מעריב נסחרת כיום בבורסה במחיר המשקף תשואה של 33% הנחשבת לתשואת זבל, כלומר, מחיר המשקף את חששות המשקיעים מתסריט של אי פירעון" (להלן: "הכתבה המהונדסת"). המילים שהושמטו הן (עיקרי) הפרסומים האסורים. השמטתן, בעורמה ובלא ציון קיומה של ההשמטה, סיבותיה ונסיבותיה, אינן אלא ניסיון חמור לטשטוש פרסום הכתבה כפי שפורסמה.
דבר ביצוע השינויים בכתבה המקורית לא צוין בכתבה המהונדסת. בכתבה המהונדסת אף לא צוינו הנסיבות אשר הובילו לניסיון לטשטש את הפרסום המקורי כפי שבוצע וזהות המעורבים בשינויים הנ"ל ובעריכת השינויים בכתבה המהונדסת.
העתק צילומי מתדפיס הכתבה המהונדסת מצורף לתלונה זו, כחלק בלתי נפרד הימנה ומסומן "ג".
  • 24. על כן, מרשתי פונה אליכם על-מנת שתחקרו את החשד כי בפרסום הכתבה נעברו על-ידי מי מראשי עיתון הארץ (כהגדרתם בסעיפים 1-2 לעיל), עבירות של תרמית בקשר לניירות ערך בהתאם להוראות סעיף 54(א)(1) לחוק וסעיף 54(א)(2) לחוק.
  • 25. מרשתי מבקשת להפנות את שימת ליבכם בצורך לבצע חקירה דחופה ומהירה של החשדות כאמור, שכן ניתן לראות כבר עתה כי התקיימה פעילות החשודה כניסיון לטשטש את הפרסום וחומרתו, וכמתואר לעיל בקשר עם הכתבה המהונדסת.
  • 26. מרשתי מבקשת כי תעבירו אליה את תוצאות החקירה.
  • 27. מרשתי שומרת כמובן על כל זכויותיה, טענותיה ותביעותיה למיצוי הדין וקבלת כל התרופות המגיעות לה (גם) עקב פרסום הכתבה המעוולת כאמור.

  • בכבוד רב,

תמצית הרקע לתלונה זו

  • 3. ניסיונם הנ"ל של ראשי עיתון הארץ, הינו, כמסתבר, חלק ממזימה זדונית כללית של ראשי עיתון הארץ לנסות למוטט את עיתון מעריב - פשוטו כמשמעו!
  • א. להשגת מטרה מסתברת ונפסדת זו, אשר מניעיה המסתברים יפורטו להלן, לא נרתעים ראשי עיתון הארץ מלעשות שימוש עיתונאי ציני ופסול בשורה של פרסומים עיתונאיים, אשר מתפרסמים, חדשות לבקרים, מזה תקופה ממושכת, בעיתון הכלכלי של הארץ - דה מרקר.
  • ב. פרסומים עיתונאיים אלו, הכוללים פרסומים אסורים, כוזבים ומגמתיים אודות מרשתי (וחברות מקבוצת הכשרת הישוב), נועדו כמסתבר לנסות ולמוטט את עיתון מעריב וכן אף לנסות להסב לבעלת השליטה במעריב, הכשרת הישוב, נזקים כספיים ותדמיתיים עצומים, והכל גם על-מנת לגרום לכך שלא יעלה בידי הכשרת הישוב להיחלץ לעזרתה של מעריב, ולהמשיך ולהוציא לאור את עיתון מעריב.
  • 4. מניעיהם של ראשי עיתון הארץ במזימתם הנוראה המסתברת כאמור, הינם, כפי המסתבר, בין היתר, שני אלו:
  • א. כוונה להיבנות מקהל הקוראים המסור של עיתון מעריב, שראשי עיתון הארץ מקווים שיועתק, ולו בחלקו, לעיתון הארץ לאחר התמוטטות עיתון מעריב חלילה.
  • ב. ניסיון לסייע לעיתון "ישראל היום" להשתלט גם הוא על חלק מקהל הקוראים המסור של עיתון מעריב. לעניין זה יצוין כי בתקשורת פורסמו לאחרונה ידיעות לפיהן עיתון "ישראל היום" (בשליטת מר שלדון אדלסון), מזרים לקבוצת הארץ סכום שנע בין 60 מיליון ש"ח לבין 100 מיליון ש"ח(!) בשנה, בתמורה להדפסת והפצת עיתון "ישראל היום", וכי סכומים אסטרונומיים אלו הם המאפשרים לעיתון הארץ להתקיים ולצמצם את היקף החובות של העיתון לבנקים.
  • 5. בעניין הפרסומים העיתונאיים הנזכרים לעיל, שיגרו הח"מ מכתב התראה, עוד ביום 19.1.2009, אל שורה של גופים ובכירים בקבוצת הארץ. ביום 26.1.2009 שיגר בא-כוחם של הוצאת עיתון הארץ בע"מ ואחרים מכתב תשובה לקוני, שאין למצוא כל בו מענה ענייני לטענותיה, המבוססות היטב, של מרשתי, כפי שגם הועלו במסגרת מכתב הח"מ הנ"ל מיום 19.1.2009.
העתקים צילומיים של מכתב הח"מ מיום 19.1.2009 והתשובה הלקונית מיום 26.1.2009 מצורפים לתלונה זו, כחלק בלתי נפרד הימנה, ומסומנים "ב".
  • 6. מאז חלופת המכתבים האמורה, עוד פורסמו על-ידי "דה מרקר" פרסומים פסולים ומעוולים נוספים כנגד מרשתנו (וחברות נוספות מקבוצת הכשרת הישוב), ואולם מפאת קוצר היריעה לא נתמקד בהם. אולם, עם פרסום הכתבה שביסוד תלונה זו, הגדישו ראשי הארץ את הסאה, ומרשתנו אינה יכולה להבליג עוד, והיא נאלצת לפנות אליכם בתלונה זו.

תאריך:  13/01/2010   |   עודכן:  13/01/2010
זאב שרף, יונתן לב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תקציר
13/01/2010  |  מיכה לינדנשטראוס  |   מקורות
מאז פרסום תוצאות הרבעון השלישי והורדת המלצתנו לתשואת שוק הניבה אלביט מערכות תשואה של 5.8% מול 9.5% שהניב מדד המעו"ף. המקורות לתשואת החסר מובנים ובשלב זה גם הסימנים קדימה אינם מעודדים. בטווח הקצר, לאחר ירידה של 1.7% בצבר ברבעון השלישי, לא דיווחה אלביט על חוזים ברבעון הרביעי והמשמעות היא ירידה בצבר 2009 מול תחזיות לעלייה שניתנו בתחילת השנה.
12/01/2010  |  טליה לויברג  |   מקורות
אנו סבורים כי זהו זמן מצוין להגדיל את החשיפה ליכולת יצירת הערך של אלפרד אקירוב, באמצעות השקעה באלרוב נדל"ן, אשר נסחרת להערכתנו בדיסקאונט משמעותי.
12/01/2010  |  לנה איצקוב  |   מקורות
צהריים טובים,
07/01/2010  |  אופיר פינס  |   מקורות
ביום חמישי אחה"צ לפי שעון ניו-יורק (שעות הערב המאוחרות לפי שעון ישראל) תקיים טבע את הכינוס לו מצפים המשקיעים מזה חודשים רבים.
06/01/2010  |  לימור גרובר  |   מקורות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il