|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
הקרב על חוק הדיינים

חובת ייצוג השווה בין המינים - על נציגי הכנסת והממשלה

יוגדל ייצוגה של הממשלה בוועדה בשר נוסף, ושל הטוענות הרבנית בוועדה בטוענת רבנית נוספת גפני: "התיקון לא משנה את המציאות, נותנים עוד מינוי לשר אלקין; למה שלא תכתבו בחוק שכל הדיינים ייבחרו לפי מה שאלקין מחליט?"
12/07/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, ח"כ גלעד קריב, הציג נוסח חדש לחוק שנועד לקבוע שחובת הייצוג השווה בין המינים תחול על נציגי הכנסת והממשלה יחד. על-פי הנוסח, הוועדה תגדל מ-11 ל-13 חברים, באמצעות הגדלת ייצוגה של הממשלה בוועדה בשר נוסף (מ-2 ל-3 נציגים), והגדלת ייצוגן של הטוענות הרבנית בוועדה בטוענת רבנית נוספת (מ-1 ל-2).

"ההצעה פה מייצגת רצון שלא לפגוע בחופש הבחירה של הכנסת, או לאפשר טענה שנמנע ממגזר מסוים ייצוג בוועדה בעקבות השינוי. הדרג הפוליטי לא מקבל כאן רוב ונחייב היוועצות עם השר לשירותי דת", אמר קריב והוסיף:: "במצב נתון, שבעולם הדיינות מכהנים רק גברים, ייצוגה של הפרופסיה של הטוענות הרבניות הכרחי ממש כדי לייצר איזונים".

ח"כ משה גפני: "התיקון לא משנה את המציאות, נותנים עוד מינוי לשר אלקין; למה שלא תכתבו בחוק שכל הדיינים ייבחרו לפי מה שאלקין מחליט? כולנו מבינים שכל מה שנעשה מסביב זה כדי שנהיה בחוץ. ההצעה הראשונית לא העלתה את מספר הנשים בוועדה. שהממשלה תשלח רק גברים והכנסת תשלח רק נשים. הייתה צעקה כי אמרו שלא מעלים את מספר הנשים אלא רק גורמים לכך שהמפלגות החרדיות לא יוכלו לשלוח נציג. זו ועדה למינוי דיינים כשרוב לומדי הדיינות, אם אפשר לזהותם, נמצאים במפלגות החרדיות, לא יתואר כמה זה אבסורד. ואז מעלים את מספר הנציגים של הממשלה ותהיה טוענת רבנית אחת שיבחר שר המשפטים, דהיינו אלקין. גם התיקון המוצע, להעלות את המספר מ-11 ל-13, לא משנה את המציאות הזו, אתה נותן עוד מינוי לאלקין".

תאריך:  12/07/2021   |   עודכן:  12/07/2021
עידן יוסף
+בקריאה ראשונה: אושרה הצעת חוק הכניסה לישראל בקורונה
04:35 13/07/21  |  עידן יוסף
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכניסה לישראל (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התשפ"א-2021. בעד הצביעו 26 חברי כנסת, נגד 3.

מוצע בה לאפשר בהוראת שעה, התקפה למשך שלושה חודשים, בחינה מחדש ואישור של בקשות הארכה לרישיון לישיבת ביקור, לשם העסקת עובדים זרים בסיעוד, אשר נדחו בתקופת מגפת הקורונה. רישיונות אלה יבחנו במקרים בהם הקשר בין המטופל לעובד הזר נמשך מעל חצי שנה, בשל הסתמכות על תקופת ההיערכות הארוכה שניתנה בעקבות מגפת הקורונה, ובלבד שבעת הגשת הבקשה העובד הזר לא שהה בישראל מעל 13 שנים. כל זאת על-מנת למנוע ניתוקו של קשר טיפולי ארוך אשר יכול לגרום לפגיעה קשה במטופל.
+הכנסת אישרה הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות
04:30 13/07/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות) (תיקון מס' 23), התשפ"א-2021. 28 תמכו ושניים התנגדו.

התקנות מאריכות את תוקפן של תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות), התש"ף-2020, הקובעות הסדרים מיוחדים להפעלתם של שדות תעופה וטיסות נוכח התפשטות נגיף הקורונה, עד ל-26.7.21.

עוד קובעות התקנות חובה על נוסע יוצא שהוא אזרח או תושב מעל גיל 16 להגיש, כתנאי לעלייתו לטיסה, הצהרה מקוונת למשרד הבריאות ולפיה אם הוא יוצא לאחת מהמדינות שהיציאה אליהן אסורה, מתקיים בו אחד החריגים המתירים את יציאתו לאותה מדינה. בנוסף נקבעה חובה על חברת התעופה שלא לאפשר עלייה לטיסה של נוסע שלא הציג הצהרה כאמור, ועבירות פליליות וקנסות בשל הפרת חובתה.
+אושר התיקון לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי
04:10 13/07/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי (תיקון מס' 5), התשפ"א-2021. בעד הצעת החוק הצביעו 36, נגד 6. כל ההסתייגויות להצעות החוק נדחו.

החוק מאריך את תוקפה של הוראת השעה המאפשרת מינוי נאמן שלא מתוך רשימות הנאמנים שיגובשו לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי והתקנות שהותקנו מכוחו. הוראת השעה פקעה ביום 6.7 ולכן הצעת החוק מאריכה את תוקפה באופן רטרואקטיבי.
+החיילים דחפו, וצה"ל הופך למסיע רשמי
01:31 13/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעוד כחודש ייכנס לתוקפו הסכם בין צה"ל ומשרד הביטחון למשרד התחבורה שבו יפעיל הצבא מערך הסעים שיאפשר להרחיב מאוד את המערך בימי ראשון וחמישי ויביא להורדת עשרות אלפי חיילים מהתחבורה הציבורית הרגילה
(מראות שלא יחזרו?)
+הליכוד, ש"ס ויהדות התורה: הקואליציה פועלת בניגוד לתקנון
23:11 12/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במכתב שנשלח על-ידי עו"ד אילן בומבך נכתב כי ההחלטה על החלוקה של המושבים בוועדות הכנסת עומדת בניגוד לסעיף 102 לתקנון הכנסת, המחייב שההרכב הסיעתי של הוועדות הקבועות יהלום את ההרכב הסיעתי של הכנסת ואת גודל הסיעות בה
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+הכנסת אישרה את הרכב ועדות הכנסת
22:29 12/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
60 חברי הכנסת של הקואליציה אישרו את הרכב הוועדות ללא מתנגדים, לאחר שמפלגות האופוזיציה החרימו את הדיון בטענה שמדובר בהפרה של העקרונות הדמוקרטיים בחלוקת הכוח הפרלמנטרי
(יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ סילמן, הערב בכנסת [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת])
+בנט: הליכוד אנרכיסטים, חמוצים חדשים
18:47 12/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט חיקה את קודמו בתפקיד מעל דוכן הנואמים בכנסת וטען שחברי הליכוד הפכו ל'חמוצים חדשים' שאינם יכולים לפרגן על כך שמתקנים את הכשלים שלהם  ▪  עוד האשים אותם באנרכיזם  ▪  "הדבר היותר חמור זה שאתם מתנהגים כאנרכיסטים, אנרכיסט זה אדם שרוצה שהמדינה שלו תישרף כדי לפגוע בה"
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
[צילום: ערוץ כנסת]
+שלושה ח"כים חדשים מהקואליציה הצהירו אמונים
17:14 12/07/21  |  עידן יוסף
חברי הכbסת מיכל שיר סגמן (תקווה חדשה), משה טור פז וסימון דוידסון (יש עתיד), שנכנסו לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, הצהירו אמונים במליאת הכנסת.
+אושר סופית התיקון לפקודת התעבורה
17:03 12/07/21  |  עידן יוסף
לאחר שבתיקון לפקודת התעבורה לא הגיעו חברי הכנסת להמשך נימוק ההסתייגויות, ולא התקיימה הצבעה עליהן, החוק אושר.
+האופוזיציה החרימה את ישיבת הוועדה המסדרת
17:01 12/07/21  |  עידן יוסף
חברי הכנסת מהאופוזיציה יצאו מדיון הוועדה המסדרת ולא השתתפו בהצבעה החוזרת (רביזיה) על אישור הקמת הוועדות, במחאה על כך שיו"ר הוועדה הכריזה על הצבעה, אולם יושבת הראש עיכבה את תחילת ההצבעה. בהמשך, היו"ר נענתה לבקשת ח"כ רם שפע לעיכוב ההצבעה לצורך התייעצות סיעתית.
+סמוטריץ': השבוע שחלף הוכיח שאי אפשר להקפיא מצב
16:31 12/07/21  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בפתח ישיבת הסיעה: "אמרנו שאי אפשר באמת לשים הכל בצד ולהקים ממשלה שקופה ערכית שתקפיא מצב, בגלל אין ספור שחקנים שימשיכו לחתור לקעקע את האופי היהודי והדמוקרטי של המדינה. והנה השלל רק של שבוע אחד:

  • בג"ץ נוטל לעצמו סמכות לדון בחוקי יסוד ומקעקע את חוק יסוד הלאום ומסרס אותו באמצעות מכבסת מילים של "פרשנות מקיימת" שקורא גם אליו את השוויון המלאכותי, למרות שהמחוקק אמר את ההפך.

  • בג"ץ פוסל את התיקון לחוק הביטוח הלאומי ששולל קצבאות ממחבלים שיושבים בכלא הישראלי.

  • בג"ץ פוגע בנשים ובחלשים ופוסל חוק שאיפשר פונדקאות בתשלום במשורה ורק לנשים בסוף גיל הפריון.

  • הפרקליטות שוב מתנהלת כגילדה סגורה ששומרת על מינויים לא שוויוניים בשיטת חבר מביא חבר ומכניעה את הממשלה באמצעות שביתה אלימה ופראית.

  • שר האוצר מחליט, כביכול בתחום סמכות משרדו, לפגוע בלומדי תורה ובילדיהם בהחלטה ערכית פסולה ומעוותת.

  • דמי החסות והאלימות בצפון נמשכים ומטילים חתתם על תושבי האזור.

  • וגם בתחום המאבק בקורונה הממשלה נכשלת ומאפשרת את המשך ההפקרות בנתב"ג שמביאה אותנו להתפרצות של התחלואה בצעדי ענק."

סמוטריץ' התייחס לחוק לשלילת אזרחות ממי שהורשעו במעשי טרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה ומקבלים קצבה מעודדת טרור מהרשות הפלשתינית, ואמר כי אם רע"ם אכן מתנגדת לטרור כהצהרותיה - הרי שגם היא תתמוך בהצעת החוק.

עוד אמר יו"ר הציונות הדתית: "שמעתי גורם בכיר בקואליציה שמסביר שרע"ם היא החרדים של הממשלה הזו. עזבו את ההשוואה הנואלת, זה בדיוק ההבדל בין ממשלה שתלויה במי שבבסיס חותרים לקידומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לממשלה שתלויה במי ששאיפתם הפוכה לחלוטין.

"הקואליציה דורסת ברגל גסה את כל מה שהיה מקובל בכנסת במשך שנים. רוב לא פרופורציונלי בנשיאות ובוועדות. ח"כ מיכל וולדיגר ששמה את הטיפול בבריאות הנפש כאבן הראשה של פעילותה הפרלמנטרית הודרה מוועדת הבריאות משיקולים פוליטיים קטנים".
+האופוזיציה תחרים ועדות הכנסת ותעתור לבג"ץ
16:01 12/07/21  |  עידן יוסף
בפגישת ראשי סיעות האופוזיציה הוחלט כי במחאה על דורסנות הקואליציה בוועדה המסדרת על הקמת הוועדות האופוזיציה לא תשלח חברים לוועדות. בכל ועדה יבוא רק נציג אחד מגוש ה-52 כדי להגיש הסתייגויות. במקביל תוגש עתירה לבג"ץ על החלטת הוועדה המסדרת (חדשות 12).
+גנץ: האגו מונח בצד והאזרחים נמצאים במרכז
15:58 12/07/21  |  עידן יוסף
יו״ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, שיבח בפתח ישיבת הסיעה את התנהלות הקואליציה ואמר: "הממשלה עובדת וזה מה שהציבור רוצה מאיתנו. השינוי מורגש באוויר, האזרחים ירגישו זאת בכל תחומי החיים. יהודים וערבים, שמאלנים וימנים, סטרייטים ולהט"בים וגם מי שבחר במפלגות שאינן בקואליציה. ביושר, בזהירות ובחשיבה על ישראל ואזרחיה נתקן, נטפל ונצעד קדימה".

על ביקורו בנתב״ג אמר: "שר הבריאות ואני הגענו הבוקר לנתב״ג כדי לבחון מקרוב את האתגרים ולמצוא להם פתרונות בשיתוף מלא של משרד התחבורה. זו רק דוגמה אחת לאגו שמונח בצד ואזרחים שנמצאים במרכז. המאבק להכנסת מערכת הביטחון למלחמה בקורונה, כפי שנאלצתי לנהל בממשלה הקודמת נראית כמו חלום רע. שותפיי לקואליציה שותפים איתי היום באותה הדרך".
+השר הורוביץ: לא יכולים לפתוח ולסגור כמו אקורדיון
15:43 12/07/21  |  עידן יוסף
יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, אומר כי סייר היום בנתב"ג עם שר הביטחון בני גנץ, והתרשם כי אין יותר תורים במתחם הבדיקות, וכי הנוסעים ממתינים לכל היותר 15-10 דקות. לדבריו, יש צורך לאכוף את הבידודים היטב כדי לפגוע כמה שפחות בשגרת החיים. "אנחנו לא יכולים לפתוח ולסגור כמו אקורדיון, וצריך לאכוף מסכות במקומות סגורים, כדי לא לסגור מקומות עבודה ולפגוע בשגרת החיים".

עוד אמר בפתח ישיבת הסיעה כי כאשר מרצ הייתה באופוזיציה היא לא טענה שהממשלה לא לגיטימית. לדבריו, היה צורך לקבל החלטות בעניין הוועדות על-אף התנגדות האופוזיציה, משום שצריך לעבוד ולהעביר תקציב.


+נתניהו: בנט - ראש ממשלה בובה ומכר את הנגב לרע"ם
15:26 12/07/21  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו בישיבת הסיעה: ״בתוך שלוש שעות בלבד בנט נכנע לאולטימטום של עבאס ומכר את הנגב לרע״ם. לבנט יש רק 6 מנדטים כראש ממשלה. כל ח״כ אנטי ציוני הוא ראש ממשלה (בפועל). בנט ראש ממשלה בובה״.
[צילום: דוברות הליכוד]
+המסדרת בחרה 8 ראשי ועדות
15:12 12/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בראשות הוועדות לביקורת המדינה, המדע והטכנולוגיה ומעמד האישה יעמדו חברי כנסת מסיעת האופוזיציה  ▪  לאחר פיצול, יוקמו שלוש ועדות נוספות שבראשן יעמדו חברות כנסת מהקואליציה
הצבעת חברי הקואליציה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בשל אי-אישור התקציב: הכנסת תעבוד גם בפגרת הקיץ
14:47 12/07/21  |  עידן יוסף
בישיבת נשיאות הכנסת החליטו חברי הנשיאות להמליץ בפני הוועדה המסדרת על זמני המושב המחויבים מתקנון הכנסת, תוך שהם מדגישים כי על-אף הפגרה שבין המושבים, המכילה כבעבר את חופשתם המרוכזת של עובדי הכנסת בסוף חודש אוגוסט וכל חגי תשרי שיחולו בחודש ספטמבר, ימשיכו ועדות הכנסת להתכנס לפי אישור יו״ר הכנסת באופן רציף לדיונים סדירים סביב תקציב המדינה - שלא עבר במשכן בשלוש השנים האחרונות.

בהמלצת נשיאות הכנסת: המושב הראשון, כנס הקיץ, 2021 שנפתח ב-6 באפריל ויסתיים ב-8 באוגוסט 2021. בצום תשעה באב שיחול ביום ראשון יהיה משכן הכנסת סגור.

המושב השני של הכנסת העשרים וארבע ייפתח ב-3 באוקטובר, בשבוע שלאחר שמחת תורה.
+זיגזג בקואליציה: רוזין לא תקבל את ועדת החינוך
14:02 12/07/21  |  
זיגזג בקואליציה: אחרי הודעת הקואליציה כי מיכל רוזין תעמוד בראשות ועדת החינוך, בוטלה ההחלטה ובראש הוועדה תעמוד שרן השכל.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חובת ייצוג השווה בין המינים - על נציגי הכנסת והממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
על אף מחאת האופוזיציה, הוועדה המסדרת אישרה (יום ב', 12.7.21) את הצעת יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן להרכב 11 ועדות הכנסת הקבועות ואת ההמלצה לבחור ביו"ר הוועדות. בתום הדיון שהיה ארוך וסוער, ההצעה אושרה בתמיכתם של 17 ח"כים מול 13 ח"כים שהתנגדו להצעה. בהצבעה השתתף ח"כ משה טור פז מסיעת יש עתיד שאמור להצהיר אמונים כח"כ במליאת הכנסת בהמשך היום.
12/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
הקואליציה לא מצליחה להגיע להסכמות בדבר הרכבת הוועדות בכנסת, חודש לאחר הקמת הממשלה החדשה. עד היום הוקמו שלוש ועדות: ועדת חוץ וביטחון, שבראשה עומד רם בן-ברק, ועדת הכספים, שבראשה עומד אלכס קושניר, וועדת חוקה, שבראשה עומד גלעד קריב. מלבד שלושתן, מבקשת הקואליציה את הקמתן של עוד 14 ועדות קבועות וכן שלוש ועדות נוספות בעקבות ההסכמים שנסגרו ערב הקמת הממשלה.
12/07/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה החלה (יום א', 11.7.21) להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 10). בהצעת החוק נקבע כי מנגנון ההצבעה הפריטטי שקבעה הממשלה לגבי מליאת הממשלה, יחול גם בוועדות השרים השונות. עוד מוצע בה לקבוע כי במשרד ראש הממשלה בעת כינון ממשלה ניתן יהיה למנות שני סגני שרים. בנוסף, מוצע לקבוע כי חילופים בין ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ייערכו גם אם הוחלט על התפזרות הכנסת לפני גמר כהונתה, ובעד חוק ההתפזרות בקריאה השלישית הצביעו שני חברי כנסת מהסיעות ששריהן מזוהים כבעלי זיקה לראש הממשלה במועד השבעת ממשלת החילופים; או אם לא נתקבל חוק תקציב עד תום התקופה המיועדת לכך לפי חוק-יסוד: הכנסת. מוצע גם כי אם הפסיקה ממשלת חילופים לכהן, לא יוכלו ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לעמוד בראש ממשלה אחרת שזכתה באמון אותה הכנסת או להיות חברים בה.
12/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
הישג למרד של רע"ם: ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד מגבשים חבילת הטבות לרשימה הערבית המאוחדת כדי לפייס את המפלגה ואת העומד בראשה ח"כ מנסור עבאס, לאחר שחבריה הכריזו כי לא ישתפו פעולה עם הקואליציה. כך פורסם (יום א', 11.7.21) בכאן חדשות. המגעים עם רע"ם נוהלו היום בידי מזכיר הממשלה שלום שלמה ולדברי בכיר בקואליציה כבר הוחלט להיענות לדרישותיהם בשלושה נושאים.
11/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום א', 11.7.21) את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת היציאה מישראל) (תיקון מס' 5) התשפ"א 2021. בתום הדיון איפשר יו"ר הוועדה ח"כ קריב התייעצות סיעתית לנציגי האופוזיציה ולאחר מכן הודיע כי אם הוועדה לא תצביע על התקנות לפני השעה 14:00, התקנות ייכנסו לתוקפן ולרשות הוועדה יעמוד שבוע לאשר את התקנות, כולן או חלקן או לשנות את תוקפן. לבסוף, הצביעה הוועדה ואישרה את התקנות.
11/07/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il