|
הפחית החדשה והפחית הישנה [צילום: ווילפרדו לי AP, ומתוך יוטיוב]
|
|
|
|
|
מכורים לקולה זירו? תתכוננו לאפשרות של שינוי המוצר. הנהלת חברת קוקה קולה הודיעה (יום ג', 13.7.21) כי תשנה את המתכון של משקאות ה'זירו' ותבצע מתיחת פנים לפחיות שלהם, באופן שיזכיר יותר את משקאות הקוקה קולה הקלאסיים. ב-CNN דווח כי פחיות המשקה, שזוכות כיום למראה מובחן בשל הצבע השחור הבולט מאוד בהן, צפויות להשתנות לפחיות אדומות, דומות מאוד לפחיות משקאות הקוקה קולה הרגילים. הפחיות של קולה זירו תהיינה מובחנות מהמשקאות הרגילים בכיתוב השחור של הלוגו של קוקה קולה, ובכיתוב 'אפס סוכר' (zero sugar) שיצויין מתחת ללוגו.
מדובר בצעד שנועד לשפר את השוק של משקה ה'זירו' של קוקה קולה, שאמנם זוכה לאהדה רבה, אך ככל הנראה לא מושך את השיעור הרצוי של הלקוחות שבו מעוניינת הנהלת החברה. "למרות ההצלחה האדירה, קוקה קולה זירו סוכר עדיין מייצג אחוז קטן יחסית של מותג קוקה קולה. המתכון המשופר הופך את הטעם שלו לקרוב יותר לזה של הקוקה קולה האייקונית", אמר מנכ"ל קוקה קולה, ג'יימס קווינסי.
נכון להיום, זמינה הגרסה החדשה של קוקה קולה זירו סוכר בארצות הברית ובחודש ספטמבר היא תתחיל להיות משווקת גם בקנדה. כמו-כן, החברה כבר החלה לעדכן את המוצר בכמה שווקים בינלאומיים.
משקה קוקה קולה זירו הושק לראשונה בשנת 2005. בשנת 2017 שונה מעט המתכון שלו והנהלת קוקה קולה ביצעה לו מיתוג מחודש. המיתוג המחודש אומנם עורר זעם של לקוחות שלא אהבו את השינוי, אך בסופו של דבר התייצב השוק של המשקה ואף הציג צמיחה. בשנת 2020 רשם סגמנט קולה זירו גידול של 4%. ברבעון הראשון של שנת 2021 נרשם גידול של 8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.