|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
ח"כ גבי לסקי וסימון דוידסון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
לא מגישה דוחות במועד

הקרן לשמירת הניקיון לא שומרת על החוק

יו"ר ועדת החוקה מותח ביקורת חריפה על כך ששנים רבות מצטברים בקרן לשמירת הניקיון סכומים של מיליארדים שאינם מנוצלים למטרות שלשמן נועדו שוקל לקצר את הוראת השעה המאפשרת שימוש בכספי היטל ההטמנה למטרות שונות
19/07/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת החוקה החלה (יום ב') להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק שמירת הניקיון (הוראת שעה) (תיקון מס' 2), התשפ"א-2021. לפי הצעת החוק, הוראת השעה בחוק שמירת הניקיון שנחקקה ב-2013 ועתידה לפוג ב-6.7.2021 תוארך עד ליום 31.12.2022. הוראת השעה עוסקת בייעוד כספי היטל הטמנה שהתקבלו בקרן לשמירת הניקיון, למטרות של טיפול במפגעי פסולת, טיפול שוטף בפסולת והקמת תשתיות לטיפול בפסולת ברשויות מקומיות באשכולות סוציואקונומיים 5-1. כמו-כן, הוראת השעה מאפשרת שימוש ב-35% מכספי ההיטל ל"מטרות הנוספות" במקום 25%.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב, אמר כי "יש חשיבות גדולה בהארכת הוראות החוק שתאפשרנה שימוש בכספי הקרן, בה צבור הון גדול המיועד למטרות מסוימות, ומן הראוי שישתמשו בהם באופן ראוי. אתם מבקשים להאריך את הוראת השעה מבלי שיש דיווחים המתחייבים לפי החוק שאת תוקפו אתם מבקשים להאריך. זו הפרה של החוק. אנחנו רושמים לפנינו שיש התחייבות של המשרד להגנת הסביבה שהדוח יונח באוגוסט. אין סיבה שהדברים לא יקרו. הפיקוח של הכנסת אינו בונוס, הוא הגדרה מחייבת של החוק. אתייעץ עם השרה אם לא נכון להאריך את הוראת השעה לזמן יותר קצר, כדי לחייבכם להעביר את הנתונים".

עוד שאלף "האם ההקצאה ליהודה ושומרון שונה מהפרמטר הכללי של רשויות במצב סוציו-אקונומי 5-1, אם כן - מכוח איזו הוראה בחוק? ואם לא, לשם מה לשים אותן בנפרד? ב-2019 הקצתם לכל הרשויות בישראל הריבונית 13 מיליון שקל ולרשויות ביהודה ושומרון 12 מיליון שקל. ב-2018, מכל התגמולים של הקרן שאני מבין שמגיעים לכמעט חצי מיליארד שקל בשנה, מצאתם לנכון להקצות לרשויות שנמצאות במצב סוציו-אקונומי קשה - 5 מיליון שקל, בעוד לתחום יהודה ושומרון - 9 מיליון שקל. המצב שבו היקף ההשקעה ברשויות הישראליות ביו"ש דומה לסכום ההשקעה בתוך ישראל בכלל האשכולות 5-1 הוא בלתי מתקבל על הדעת ואבקש הסבר. אבקש לקבל חישוב רב שנתי לכמה כסף נצבר להיטל מאיו"ש וכמה הוצא. זה בלתי נתפס מבחינת הפרופורציה בהשקעה. מהנתונים שקיבלנו היקף ההשקעה עולה לעיתים ביחס להיקף ההשקעה ברשויות 5-1 בתוך הקו הירוק. לא יכול להיות שהשקעה במקבץ חשוב ב10 רשויות ביהודה ושומרון דומה להשקעה ברשויות באשכול הנמוך בישראל. אני לא נגד ההשקעה שם, רק תוהה על הפרופורציות".

עו"ד תומר רוזנר, יועמ"ש הוועדה, הסביר: "חוק שמירת הניקיון קובע הסדר שעניינו היטלי הטמנה המוטלים על כל מי שמפעיל אתר להטמנת פסולת, בהתאם לסוגי הפסולת השונים במטרה להפחית את כמויות ההטמנה. כספי ההיטל מועברים לקרן לשמירת הניקיון שבהנהלתה נציגי משרד האוצר ונציגי ציבור מרשויות מקומיות ועוד. הנהלת הקרן אמורה להחליט על חלוקת הכספים עבור מיזמים להפחתת ההטמנה, בעיקר מחזור. במהלך השנים נוספו מטרות כגון קידום חוקים שונים, חינוך והסברה. ב-2013 אישרה הכנסת הוראת שעה שעד 35% מהכספים שלא השתמשו בהם למטרתה הפחתת ההטמנה, יסייעו לרשויות מקומיות באשכולות 5-1 לטיפול במפגעי פסולת. המטרות הללו נקבעו כהוראת שעה. ב-2017 הוארכה ההוראה עד 2020 והיא עמדה בתוקף עד 6.7.21 וכעת מבקשת הממשלה להאריכה עד סוף 2022.

הנהלת הקרן לא הגישה לכנסת את דוחותיה ל-2020 כמתחייב בחוק וזאת למרות שכבר בשנה שעברה הכנסת נזפה בקרן נזיפה קשה על כך שלא הגישה דוחותיה בזמן. הדבר מקשה על הח"כים לקבל החלטה, כי קשה לדעת מה הכספים שבהם נעשה שימוש ולטובת מה. ביקשנו נתונים ספציפיים והם הועברו, בהם עולה כי הוקצו כ-400 מיליון שקל ומתוכם נוצלו רק 250 מיליון כך שיש שימוש די נמוך בכספים שהוקצו. בקרן צבורים המון כספים שאינם מנוצלים בפועל וצריך לזכור שהיטל ההטמנה נועד למטרה ספציפית של הפחתת ההטמנה באמצעות פיתוח אמצעים חלופיים. ככל שמרחיבים את שימושי הקרן, המס מאבד את תכליתו והופך למס כמו כל מס אחר, שכן הוא מאבד את ייעודו המקורי.

אלעד עמיחי סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש במשרד להגנת הסביבה: "הדוח נמצא בשלבים סופיים, זה לא תקין שלא הגשנו, ונגיש אותו באוגוסט. לכספים הנגבים בקרן הניקיון יש שימושים עיקריים לצמצום הטמנת הפסולת ולפיתוח תחליפים ותשתיות מתקדמים לטיפול בפסולת, כך שכספי היטל ההטמנה ישמשו למניעת ההטמנה ומרבית הפסולת, 80% לא תגיע להטמנה ותטופל בשיטות מתקדמות של מחזור. עם זאת, כפי שצוין בחוק, יש שימושים נוספים - חינוך והסברה שהם הלכה למעשה תשתית המקדמת את התכליות העיקריות של כספי ההיטל ואנחנו מוציאים כספים גם ברשויות המקומיות לקדם חינוך והסברה בנושא המחזור. החוק איפשר להקצות כספים לשימושים שאים השימושים העיקריים ולסייע לרשויות במצב סוציו-אקונומי נמוך לתקופה מסוימת גם בסיוע שוטף".

ביחס לחברה הערבית אמר: "השרה שמה את נושא האכיפה כנושא דגל וככל שתאושר הקצאת התקציבים, ניכנס לשלב נוסף של קידום תשתיות הפסולת יחד עם החברה הערבית ושותפינו במשרדי הממשלה ובשלטון המקומי ונביא לכך שהשירות שניתן לתושבים יהיה דומה למה שכל אזרח מקבל. הזכות שהפסולת הגושית, פסולת הבניין תיאסף ולא תיערם בפאתי הערים היא זכות אזרחית בסיסית".

זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, אמר בדיון: "בקרן יש מיליארדים וייעודה ברור מאוד. ההרחבה מ-25% ל-35% לא מקובלת עלינו. יש לראות אם ה-25% הללו כבר מנוצלים. הכסף הנוסף הזה נגבה מהציבור וכרגע אנחנו רחוקים מאוד מהיעדים שהציב המשרד. יש לעודד פתרונות נוספים של מחזור במקום הטמנה שהיא בעייתית מאוד".

ח"כ אלון טל (כחול לבן): "רשות מקומית שלוקחת מחזור ברצינות לא תשלם את המיסים. הקרן עברה מזמן מעבר לתחום הטמנת הפסולת בלבד, גם חוק חומרים מסוכנים וחוק זיהום אוויר מעבירים את הכספים לקרן - מטרותיה הורחבו וטוב שכך. כולנו שותפים לאכזבה כי יש כאן כיס עמוק יחסית לשיפור החיים ומסיבות מורכבות משך שנים לא מנצלים את הכסף כמו שצריך, ומשרד האוצר יודע איך לנגוס בו. ביחס להוראת השעה - בתקופת הקורונה דאגנו כולנו לאותן רשויות בהן הארנונה לא מספיקה לאותם דברים בסיסיים כמו איסוף פסולת, אך אני מבקר את העובדה שהמשרד לא דאג למה שקרה לארגוני החברה האזרחית במקביל. החברה להגנת הטבע נאלצה לפטר למעלה מ-150 עובדים. הגיעה השעה שכמחוקק נאמר דברנו בעניין. התיקון מאפשר להבטיח שאחוז מסוים של הקרן יגיע לאותם ארגונים שהוזנחו. הצעתי שנקדיש 6% מהכנסות הקרן החדשות לאותם ארגונים שהוזנחו בגלל חשיבות פעילותם לטיפול במפגעים סביבתיים".

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) שהשתתף בדיון בזום אמר כי הוא מצטרף להצעתו של ח"כ טל וביקש אף הוא לקבל התייחסות בנוגע לרשויות ביהודה ושומרון.

ח"כ ענבר בזק (יש עתיד): "בהרבה רשויות, בעיקר ערביות, בדרך להטמנה שופכים את הזבל בשטחים פתוחים כדי להימנע מהיטל ההטמנה, אחת לכמה זמן שורפים אותו וזה מסכן את בריאות התושבים. בכל מחוז הצפון יש שישה פקחים, והשאלה אם חלק מכספי הקרן יכול להיות מוקצה לפיקוח על המשאיות, שהפסולת באמת נשפכת למקום שצריך ולא לשטחים פתוחים".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): בשנת 2020 הוקצו 42 מיליון למטרות נוספות, הסכום הגדול ביותר להוצאה במסגרת הוראת השעה. בשנת 2019 הוקצו 13 מיליון שקל, מה שאנחנו רואים פה זה שאפילו בשנת שיא לא הגענו ל 10% מהסכום. נשאלת השאלה למה יש עיסוק בהגדלה של הסכום מ-25% ל 35%, בהנחה שצפי ההכנסות לא ישתנה ויהיה בשנת 21 גידול באופן שיטתי. אם יש ארגונים שנפגעו מהקורונה עליהם לקבל, אבל לקבע תמיכות לארגונים כמעין קופה קטנה, ובוודאי אם פוטרים את הדבר הזה מכפל תמיכה, אני לא בעד".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "אנחנו לא בטוחים בעמידה של הקרן במטרותיה. מעל שנתיים אין מידע על מה שקורה שם, אלה היו צריכות להיות שנתיים מאוד פעילות וזה לא קרה בפועל. הכסף נכנס והמשמעות כרגע היא שזה כבר לא היטל, אלא עוד מס. המטרה המרכזית היא צמצום הטמנה לטובת המחזור ועלינו לקבל נתונים גם ללא הדוח המלא לפני שאנחנו מאשרים את ההארכה. אחוז ההטמנה אל מול המחזור תלוי בהשקעה. אנחנו יודעים שהאוצר לא מעודד מיצוי כסף, מעל מיליארד שקל שהאוצר לקח כהלוואה והשתמש בכסף הזה, הדבר הזה הוא דגל אדום וזה כסף שלא יוחזר. אני מציע שלא נאשר את זה לכל התקופה, אלא לזמן מוגבל וועדת הפנים תדון בזה בבוא היום כמו שצריך".

ח"כ גבי לסקי (מרצ): "זו הוראת שעה חיונית והיא צריכה לעבור. המציאות של פתרונות קצה כחלופות להטמנה היא החשובה ביותר, זה משהו שאנחנו חייבים לעשות כדי לזכות באמון הציבור ולמנוע את המס הזה על התנהגות שלילית. עלינו להטיל חובה לשימוש בכסף עבור המטרות שנקבעו, לא ייתכן שעל אף המציאות הסביבתית לא נמצא שימוש חיוני לכסף הזה. נושא החינוך שמבוצע ע"י ארגוני הסביבה השונים הוא בתת ביצוע ויש להעניק יתרון לארגונים אלו כדי שיוכלו לפעול. לגבי כספים שהועברו לרשויות בשטחים זה לא נושא נפרד מהפלשתינים, אם אין פתרונות שלוקחים בחשבון גם אותם הם אינם פתרונות. אוויר מזוהם הוא אוויר מזוהם עבור כולם".

יגאל גוטשל, רפרנט הגנת הסביבה באגף תקציבים במשרד האוצר, השיב לטענות להוצאת כספים מהקרן ע"י משרד האוצר: "בנוגע להלוואות לאוצר, הכסף המזומן נלקח לאוצר ומומר להרשאה להתחייב שהנהלת הקרן יכולה להקצות את הכספים למטרות המותרות, ברגע שהקרן צריכה את המזומן הוא יחזור אליה. אין שום הגבלה בפעילות הקרן, הקרן לא מושקעת באפיקים נושאי ריבית והכספים מועברים משנה לשנה, גם אם לא הייתה נלקחת ההלוואה הזאת לא היו נלקחות ריביות משנה לשנה".

עו"ד נטע דרורי מהלשכה המשפטית במשרד להגנת הסביבה התייחסה לטענות אודות כספי ההיטל המועברים לרשויות ביהודה ושומרון והסבירה כי בכספים הנגבים להיטל הטמנה באיו"ש, מותר להשתמש בשטחי איו"ש בלבד. המטרות בהן ניתן להשתמש בכספי היטל ההטמנה בתחומי איו"ש הן רחבות יותר מהמטרות שלשמן ניתן להשתמש בהיטל ההטמנה בשטחי ישראל וזאת לאור הוראות תחיקת הביטחון שהחילה את חוק שמירת הניקיון בתחומי ההתיישבות הישראלית באיו"ש תוך מספר שינויים.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב (העבודה) סיכם את הדיון: "אנחנו מצפים לקבל את נתוני 2020 לדיון הקרוב וכן לקבל את נתוני איו"ש וההשקעה שם אל מול ההשקעה בישראל. כמה נקבע, כמה הועבר מהקרן הכללית בחתך רב שנתי. אני מתכוון לבוא בדין ודברים עם המשרדים הרלוונטיים בעיקר להגנ"ס, ועם הרשויות המקומיות ביחס להגדלה ל-35%. יש לתת את הדעת על המצב בו 1% מכספי ההיטל יוצא לתמיכה בארגוני החברה האזרחית לקידום הנושאים שבמטרות החוק. לא בטוח שנגיע לכל מה שנרצה אבל ראשית יש לתת לכך פתרון חקיקתי או בהודעת ממשלה שתונח על שולחננו".



ניתוח דוח הפעילות של הקרן לשמירת הניקיון בשנים 2018-2019 / פיקוח תקציבי
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ מיקי חיימוביץ, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, בנושא ניתוח דוח הפעילות של הקרן לשמירת הניקיון בשנים 2018-2019 .המסמך כולל ניתוח נתונים כספיים של הקרן, נתונים על ייצור פסולת עירונית לנפש ועל שיעור הטמנת פסולת עירונית במדינות המפותחות ונקודות לדיון.(17 עמ')
הקרן לשמירת הניקיון - דוח שנתי 2020 / דוח
חשבון היטל ההטמנה (כולל דוח חצי שנתי), חשבון כללי, חשבון הפיקדון וחשבון השקיות/ הקרן לשמירת הניקיון מתכבדת לפרסם דוח שנתי המציג לציבור את עיקרי הפעילות של הקרן בשנה החולפת 2020. הקרן פועלת לטובת הציבור ובמרכז העשייה: צמצום ההטמנה ועידוד המחזור והכל לטובת שמירה על הבריאות, הביטחון הסביבתי ושיפור איכות החיים של תושבי ישראל. (18 עמ')

תאריך:  19/07/2021   |   עודכן:  19/07/2021
עידן יוסף
+האם הקנביס של גינזבורג הפיל את יו"ר הכנסת
23:54 19/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
האם חוסר האמון של סגן יו"ר הכנסת ח"כ איתן גינזבורג האופוזיציה, הוא שגרם לכך שיו"ר הכנסת מיקי לוי יעבוד יותר בלילה וברגע האמת יצביע הפוך?
גינזבורג מימין. עייף את היו"ר? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סדרי הישיבה בכנסת ייבחנו מחדש
18:16 19/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאור התחייבותם של חברי הכנסת להקפיד הקפדה יתרה על עטיית מסיכות, החליט יו"ר הכנסת להעתר, לפי שעה, לבקשת חברי הכנסת ולא להושיב אותם ביציע  ▪  באופוזיציה מעוניינים להושיב את ה"נורווגים"  ▪  נדחתה הבקשה למנוע קיום ישיבת הממשלה בכנסת
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel   תומר רוזנר / Tomer Rozner 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקרן לשמירת הניקיון לא שומרת על החוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
יו״ר כנסת ח״כ מיקי לוי הודיע (19.7.21) כי הוא נעתר, לפי שעה, לבקשות חברי כנסת מכלל סיעות הבית לבחון מחדש את החלטתו לשנות את מיקומי ישיבתם של חברי הכנסת ובכלל זה פתיחתם מחדש של יציעי המליאה לישיבתם של חברי הכנסת.
19/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים שמעה (יום ב', 19.7.21) סקירה של ממלא-מקופ הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יוגב גרדוס. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, פתח את הדיון: "אנחנו ממשיכים בסדרת הסקירות ודיונים לקראת דיוני חוק ההסדרים וחוק התקציב, חשוב שנקבל את הסקירות הללו, כדי שנבין את התמונה הכללית מזוויות שונות, ומהרבה בחינות, אגף תקציבים הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על התקציב. נבקש לדעת יוגב מה מצבנו היום ואיזה אתגרים עומדים מולנו".
19/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, משפחתי היקרה, שלא כמתוכנן, אני בוחר להקדיש את נאום הבכורה לאחותי הגדולה יהודית, שנפטרה בשבוע שעבר. אחותי יהודית הייתה מחנכת, רבנית וצדקת גדולה, שבאישיותה היה שילוב מדהים של חוכמה, צניעות וענווה. יהודית ובעלה, פרופ' רביי משה ציון כהן, זכרם לברכה - הוא נפטר לפני כחמישה חודשים - שירתו את מדינת ישראל בשליחות רבנית קהילתית בחו"ל ובמשך כ-30 שנה שירתו ברודזיה-זימבבואה, דרום אפריקה ובעיקר באוסטרליה.
18/07/2021  |  מאיר יצחק הלוי  |   נאומים
הכנסת היא מוסד שיקר לכולנו, ומה שמתרחש בה בימים אלה הוא לא רק דבר שלא היה מקום המדינה - הוא לא רק רמיסה של האופוזיציה, הוא פשוט דריסה בדי-9 ענקי של המוסד שנקרא הכנסת. אם לא יתעשתו יו"ר הכנסת והקואליציה, הכנסת שנתעורר אליה כבר לא תהיה אותה כנסת. ואת הגלגל הזה אי-אפשר יהיה יותר להשיב אחורה.
ברקע המהלומות שסופגת הקואליציה בימים האחרונים, גורמים ברשימה המשותפת אמרו לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד: "אנחנו לא רוצים להפיל את הממשלה כדי שנתניהו יעלה עם ממשלת 65 חברי כנסת. יש על מה לדבר בעניין תמיכה בתקציב". כך פורסם (יום ה', 15.7.21) בכאן חדשות.
16/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il