|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

ועדת פולקמן לאסדרת השידורים הגישה המלצותיה

ההמלצות: סוף לחבילות הבסיס בכבלים ובלווין ואין בלעדיות בספורט נטפליקס תחויב להשקיע בתוכן ישראלי פיקוח על פרטנר TV וסלקום TV תישקל הכנסת פרסומות לערוצים המסחריים וביטול החובה לשידור חינם של ערוצי 12 ו-13
28/07/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
פולקמן מגיש להנדל את הדוח. "מה יקרה אם חגי ישראל ייעלמו מהמסך?" [צילום: משרד התקשורת]

שר התקשורת, יועז הנדל, קיבל לידיו (יום ג', 28.7.21) את המלצות הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים בראשות רועי פולקמן. הוועדה הוקמה בספטמבר 2020 על-ידי הנדל במטרה להמליץ על תיקונים רוחביים וחקיקתיים הנדרשים באסדרת שוק השידורים. לאחר שהוועדה נפגשה עם גורמים בתחום, גיבשה הוועדה המלצות והגישה אותם לשר התקשורת. הוועדה הורכבה מארבעה נציגי משרד התקשורת, נציגת משרד האוצר ונציגת משרד המשפטים. בוועדה גם השתתפו כמשקיפים נציגים מהמועצה לכבלים ולווין, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ורשות התחרות.

המלצות הוועדה עוסקות בהקמת מאסדר אחוד לשידורים - "רשות השידורים המסחריים", חובות השקעה בתוכן מקומי לספקי תכנים בינלאומיים, אסדרה מצומצמת על ערוצים מסחריים וספקי תכנים ישראלים הכוללת בעיקר: אתיקה בשידורים, אסדרת שידורי חדשות ואקטואליה, קידום הפקות מקור, הגנה על קטינים, הנגשה לאנשים עם מוגבלויות.

במסגרת הליך מיפוי האסדרה התוודעה הוועדה לחובות לשדר תכנים לחגים ולמועדי ישראל, חובות לשדר בשפות שאינן אחת מהשפות הרשמיות בישראל (אמהרית, טיגרינית, ערבית) וחובות לשדר שידורים קהילתיים. לדעת חברי הוועדה, נושאים אלו, ככל שהממשלה מחליטה שראוי כי יקבלו מענה, צריכים להיות מוסדרים במהלכי מדיניות ברורים של הממשלה כגון באמצעות השידור הציבורי ולא באמצעות הטלת חובות רגולטוריות על גופים מסחריים. על כן ממליצה הוועדה על ביטול חובות אלו.

הוועדה מעירה את תשומת הלב לסוגיית חגי ומועדי ישראל כמו גם ימים לאומיים, וכותבת: "כיום, יותר ויותר מנויים ובמיוחד ילדים נחשפים להצפה של תכנים העוסקים בחגים שאינם חגי ישראל, כגון חג המולד וליל כל הקדושים. אם חגי ישראל ייעלמו לחלוטין ממסך ילדינו – האם לא נרצה שלמאסדר תהיה בכל זאת האפשרות לבחון זאת ולהשפיע על כך ששידורי השירותים האודיו-ויזואליים המשפיעים ביותר (או בכלל) יתחשבו גם בחגי ומועדי ישראל? האם לא נרצה שתהיה למאסדר את האפשרות לבחון את הצורך, ככל שיידרש, גם לקבוע כי בימי הלאום השידורים יתקיימו במתכונת שתהלום את אופיים (למשל, יום השואה, יום הזיכרון, יום העצמאות ועוד). אכן, לעמדתנו, מדובר בשאלות כבדות משקל שמועצה ציבורית מגוונת היא שצריכה להידרש אליהן, ואין מקום למנוע את הדיון וההכרעה בעניין באמצעות הצרה וצמצום סמכויות. כך, למשל גם לגבי שאלות של הבטחת ייצוג תוכני הולם לאוכלוסיות מיעוט, פריפריה ועוד".
הוועדה לאסדרת־העל בתחום השידורים דוח המלצות הוועדה / דוח
בבסיס עבודת הוועדה עמדו שתי הנחות יסוד. הראשונה, הצורך בצמצום אסדרה מיותרת שנוצרה עם השנים וקיבלה ביטוי במאות כללים שפורסמו על ידי המאסדרים. התפיסות המרכזיות שליוו את הוועדה בסוגיית צמצום האסדרה היו התפיסה שאפשרות הבחירה של הציבור גוברת עם התגברות התחרות, ועל כן מצטמצם הצורך בהתערבות האסדור המתאימה לשוק עם רמת תחרות נמוכה, וכן התפיסה שרצוי כי מאסדר השידורים יתמחה בתחומי התוכן הייחודיים לעולם השידורים ולא יעסוק במיקרו־רגולציה צרכנית וכלכלית על גופי השידור. ההנחה השנייה שעמדה בבסיס עבודת הוועדה הייתה לגבי הצורך באסדרה חכמה ואפקטיבית - regulation smart .צמצום האסדרה איננו מטרה בפני עצמה. מטרת־העל היא שוק תחרותי המספק מוצר שידורים מגוון ואיכותי לציבור, וכמו בשווקים אחרים, כדי להשיג מטרות אלו נדרשת לעיתים אסדרה. עם זאת יש לבחון היכן נדרשת אסדרה וכיצד יש להפעילה באופן האפקטיבי ביותר להשגת מטרה זו. (126 עמ')

עיקרי המלצות הוועדה:

המאסדר האחוד

  • הקמת "רשות השידורים המסחריים" כיחידת סמך תחת שר התקשורת.
  • ברשות תכהן מועצה ציבורית ולצידה יעמוד גוף ביצועי-יישומי שיוציא לפועל את החלטותיה.
  • "מועצת השידורים" תכלול 13 חברים (מרביתם נציגי ציבור). החברים יהיו בעלי רקע וניסיון מגוונים.
  • בראש הרשות יעמוד אדם אחד שיכהן הן כיו"ר מועצת השידורים והן כראש הדרג הביצועי ברשות.
  • בסיס התקציב של הרשות לשידורים יהיה מתקציב המדינה.
  • הרשות תהא מוסמכת לקבוע את תקנותיה כחקיקת משנה.

תפקידי המאסדר האחוד יהיו בין היתר: פיקוח על הפלטפורמות הרב-ערוציות המסורתיות (הוט ויס בכבלים ובלווין), ספקי התכנים על ה-OTT (פרטנר, סלקום, סטינג, נקסט ועוד ככל שיהיו), והערוצים המסחריים. המאסדר יקדם: הפקות מקור מסוגה עילית, שמירה על האתיקה בשידורים, אסדרת הכללים לשידורי חדשות ואקטואליה, שמירה על שוק שידורים מגוון ותחרותי ומניעת ריכוזיות ובעלויות צולבות, קביעת כללים לשידורי ספורט, קביעת כללי צרכנות בתחומים בהם אין אסדרה רוחבית של משרד התקשורת, הגנה על ילדים, הבטחת נגישות לבעלי מוגבלויות, ויהווה מרכז לפניות הציבור וגוף מחקר וידע בתחום השידורים בישראל.



מתווה אסדרה עבור ספקי תכנים ישראלים

  • החלת אסדרה באופן הדרגתי על ספקי תכנים שפעילותם מיועדת בעיקרה לציבור בישראל, בהתאם למדרג שיקבע בהתאם להיקף פעילותם, על בסיס סך ההכנסות השנתי של הספקים.
  • על כלל הספקים יחולו הוראות לעניין מניעת בלעדיות בשידורי הספורט.
  • על ספקים עם היקף פעילות בינוני ומעלה (הכנסות בסך 600-300 מיליון שקל) יחולו חובות השקעה רק בנושאים הבאים: הפקות סוגה עילית, הגנה על ילדים, חובות הנגשת שידורים לאנשים עם מוגבלויות וחובות בתחום האתיקה בלבד.
  • על ספקי תכנים בעלי היקף פעילות רחב (הכנסות בסך 600 מיליון שקל ומעלה) יחולו בנוסף חובה מורחבת להשקעה בהפקות סוגה עילית וחובות בתחום צרכנות השידורים.
  • צמצום היקף התערבות המאסדר ומיקוד סמכויותיו בקביעת כללים לגובה ההשקעה ואופן ההגדרה של הפקות מקומיות בלבד, ללא התערבות באופן, מיקום, אורך וזמן השידור או בתתי סוגות המשדרים.
  • משרד התקשורת יוסמך לקבוע אסדרה צרכנית רוחבית על כלל שוק התקשורת, לרבות בנוגע לגופי השידור. כמו-כן, יוסמך השר לקבוע נושאים שבהם אסדרה רוחבית אינה נדרשת. הרשות תוסמך לקבוע אסדרה צרכנית רק בנושאים בהם השר לא קבע אסדרה בלבד, ולא קבע כי בהם היא אינה נדרשת.

מתווה אסדרה לספק תכנים בינלאומיים

  • הוועדה ממליצה להחיל על ספקי תכנים בינלאומיים, שפעילותם אינה מיועדת בעיקרה לציבור בישראל, חובות בתחום ההשקעה בהפקות ישראליות בלבד.
  • המאסדר יוסמך לדרוש מידע מספק תכנים בינלאומי בנוגע להכנסותיו מהפעילות בישראל, להיקף המנויים ולהיקף השקעתו בתוכן מקומי.
  • על ספק בינלאומי שהיקף הכנסותיו מפעילות בישראל גבוה מ־300 מיליון ש"ח תוטל חובה להשקעה בתוכן מקומי.
  • בשלב ראשון, יעדכנו ספקי התוכן הבינלאומיים את המאסדר בנוגע לכוונתם להשקיע בתוכן מקומי על-פי מספר אפשרויות להשקעה. היקף האפשרויות יהיה מגוון ויכלול אפשרויות להשקעה באופן ישיר (בהפקות, ביוצרים) ובאופן עקיף (רכש גומלין).
  • במקביל יקיים המאסדר, בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטיים, בחינה בנוגע לאופן הטלת החובה תוך התייחסות לתבחינים הבאים:
  • מספר ספקי התכנים הבינלאומיים, היקף פעילותם בארץ ורמת התחרות בשוק השידורים.
  • הניסיון הקיים במדינות אחרות מהחלת אסדרה כאמור על ספקי תכנים.

המודלים הכלכליים בשוק השידורים

  • הוועדה סברה כי יש לבצע שינוי הדרגתי שבסופו יבוטלו ההפרדות וההגבלות על המודלים הכלכליים בשוק השידורים (ובהן חובת ההעברה חינם של ערוצי הברודקאסט, חובת הקצאת האפיקים, ואיסור שידור פרסומות בפלטפורמות המסורתיות).
  • לא התקבלה הכרעה בנושא ביטול האיסור החל על ספקי תכנים להיות בעלים של חברת חדשות, והכרעה בנושא תתקבל לאחר קבלת התייחסויות מהציבור.
  • הוועדה הציעה שתי חלופות לביצוע השינוי באופן הדרגתי. משרד התקשורת, בשיתוף הגורמים הרלוונטיים ימשיך את הליך הבחינה של החלופות המוצעות תוך קבלה ושמיעה של עמדת השחקנים בשוק על החלופות שהוצעו, ויגבש המלצות מפורטות.


השר הנדל יחליט בקרוב איזה מן ההמלצות לאמץ. יו"ר ועדת פולקמן, רועי פולקמן: ״אני מאמין שיישום המלצות הוועדה יתרום לתחרותיות גדולה יותר ומוצר טוב יותר לציבור גם במונחי מחיר וגם במונחי איכות ומגוון. שוק התקשורת נמצא כיום בחוסר ודאות ואני משוכנע כי שר התקשורת יוביל במהרה את התיקונים הנדרשים לכדי מימוש. מדברים על הדברים כבר עשור - עכשיו הזמן למעשים".

תאריך:  28/07/2021   |   עודכן:  28/07/2021
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת פולקמן לאסדרת השידורים הגישה המלצותיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 27.7.21) את בקשת הממשלה לתקן את התקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות. לפי התקנות שאושרו נקבע, בין היתר, כי הכניסה לטרמינל הנוסעים תתאפשר רק לעובדים או לנוסעים 4 שעות לפני הטיסה, או למלוויו של קטין או של אדם עם צרכים מיוחדים אחרים. נוסע או מלווה שיפרו את התקנה צפויים לקנס מנהלי של 500 שקלים.
27/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשרד להגנת הסביבה פרסם (יום ג', 27.7.21) להערות הציבור טיוטת עידכון הוראות הניתנות למפעילי תחבורה ציבורית, במסגרתן הוא מחייב אותן לעבור באופן הדרגתי ל-100% רכש של אוטובוסים מאופסי פליטות עד שנת 2025, במקום עד שנת 2024 כמתוכנן. מהלך זה מתרחש בהתאם למגמה העולמית של מעבר לתחבורה ללא פליטות, בפרט בתחבורה העירונית, ובהמשך לפרסום מפת הדרכים של המשרד להגנת הסביבה למעבר לאוטובוסים חשמליים ותמיכת המשרד ברכש אוטובוסים חשמליים.
27/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בליכוד אומרים כי המעשה שעשתה ח"כ עידית סילמן בהקלטות סתר לכאורה של אנשי האופוזיציה בתוך משכן הכנסת הוא חצייה של קו אדום ביחסים בין חברי הכנסת והולכת שולל חמורה. מדובר במיקרופון שנשאה סילמן, ונטען כי היה מכובה, עבור כתבה של דפנה ליאל בחדשות 12.
27/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום דיון שנמשך למעלה מ-15 שעות, ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שלישית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 10) ברוב של 61 תומכים מול שני מתנגדים. במהלך ההצבעות חברי האופוזיציה נטשו את האולם במחאה על כך שלטענתם הקואליציה חרגה ממכסת ההצבעות השמיות שעליה שסוכם בוועדת הכנסת במסגרת הפעלת סעיף 98 שקובע את סדרי דיון. בעקבות זאת, גם הוסרו ההסתייגויות של חברי הכנסת שלא נכחו באולם.
27/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוקרים באוניברסיטה העברית בירושלים המבצעים כבר שנה וחצי מעקב אחרי נתוני הקורונה מעריכים כי אם לא יינקטו אמצעים שיעכבו באופן משמעותי את המשך ההתפרצות הנוכחית של הנגיף - צפויה מדינת ישראל להתמודד עם בין 200 ל-400 חולים במצב קשה באמצע חודש אוגוסט.
27/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il