|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
מחאת החקלאים בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

"הרפורמה בחקלאות תחסוך כאלף שקל בשנה למשפחה"

כך אומרת מנכ"ל משרד החקלאות ומוסיפה: "הרפורמה מבוססת על שיח עם החקלאים" סגן שרת הכלכלה: יש עוד חודשים ארוכים לעבוד על שיפור הרפורמה נציגי החקלאים: מוכנים לרפורמה - אך לא כשהחרב על הצוואר יו"ר ועדת הכלכלה: קוראים למשרדי החקלאות והאוצר להגיע להבנות עם החקלאים - רפורמה לא עושים בגרזן קצבים אלא בסכין מנתחים
02/08/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
ח"כ ניר ברקת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

סגן השר אביר קארה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

חה"כ ענבר בזק, רם בן ברק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 2.8.21) לדיון מיוחד ברפורמה המתוכננת בענף החקלאות. את הדיון, שהיה סוער בחלקו, פתח היו"ר מיכאל ביטון ואמר כי "רפורמה לא עושים בגרזן קצבים אלא בסכין מנתחים, ולא עושים מהפכה חקלאית בניווט בדד אלא בעבודת צוות. החקלאים נכונים להתאים את עצמם למציאות, אבל צריך לבדוק לא רק אותם אלא את כל השרשרת".

הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ יעל רון בן-משה וח"כ רם בן ברק. רון בן-משה קראה רשומה של חגית שטרן, שאביה עלה מתוניס בשנת 1952 ונשלח לגור במושב עבדון בגליל המערבי ועוסק מאז בחקלאות. היא סיכמה באומרה כי פתיחת השוק ליבוא תביא אותנו לכך שלא תהיה חקלאות ישראלית ונמצא עצמנו מול שוקת שבורה - ואז הזכירה כי את הדברים האלה אמר שר החקלאות, ח"כ עודד פורר, בעצמו מעל דוכן הכנסת בעבר. ח"כ בן ברק הוסיף כי אין שום בעיה עם רפורמה, בתאני שהיא תיתן לחקלאים כלים להתחרות ביבוא.

מנכ"ל משרד החקלאות, נעמה קאופמן פס, הסבירה כי הרפורמה מבוססת במלואה על שיח עם החקלאים. היא ציינה כי הרפורמה תחסוך כ-2.7 מיליארד של בשנה למשק, כאשר החיסכון בעלות פירות וירקות יעמוד על 1,000 שקל בשנה למשפחה ובעלות הביצים עוד 15 שקלים בחודש.

הרוחות התלהטו כאשר ח"כ אופיר סופר אמר כי זו בושה וחרפה, וכי מדובר אולי ב-50 שקל בחודש למשפחה. מנגד, סגן השר אביר קארה אמר כי המדינה הולכת לעשות שינוי דרמטי ולהשקיע בחקלאות, ועורר גם הוא סערה. ח"כ לימור מגן תלם אמרה כי זו הפעם הראשונה שהחקלאות מקבלת תמיכה ישירה, וכי המכס על תשומות יפחת מיד והמדינה תעודד רכישת תוצרת ישראלית. לעומת זאת, ח"כ ניר ברקת אמר כי מה שיגרום לחקלאים להצליח זה אם המדינה תפחית עלות תשומות ותעזור להם להגדיל נתח שוק בארץ ובחו"ל.

יו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, אמר כי עד היום לא ראה עבודה רצינית שמצביעה על האשם ביוקר המחיה, ועל מי אחראי על פערי התיווך. הוא הוסיף כי ביקש ממשרד האוצר לקבוע ועדה שתבחן זאת, וראה כי הדבר בא לידי ביטוי בצורה מזערית בחוק ההסדרים. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, אמר כי כשפתחו את ענף הבשר לייבוא המחיר עלה, דבר דומה קרה גם עם ענף הדגים. הוא הוסיף כי החקלאים לא מתנגדים להורדת מכסים מדורגת, אבל זה לא מה שמוצע, ואמר כי צריך להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים ולדון עליה בנפרד.
התייחסות להצעה לרפורמה לחשיפה לייבוא של תוצרת חקלאית / נייר עמדה
מדובר ברפורמה המשמעותית ביותר שענף החקלאות הישראלי ידע, אשר השלכותיה עשויות להיות דרמטיות ובלתי הפיכות. אחריות ציבורית מחייבת ביצוע של רפורמה שכזו על בסיס דיון מקצועי מהותי, מבוסס נתונים ושקוף, ולא במסגרת התהליך המזורז והחפוז של חוק ההסדרים . בניגוד לרפורמות דומות קודמות שכשלו, יש להגדיר לחקלאות הישראלית מטרות אסטרטגיות ברורות , לתכנן בהתאם את הכלים שישרתו את השגת ן ויסייעו לחיזוקה ולשגשוגה של החקלאות , ולקבוע מנגנוני בקרה למדידה והערכה לפני, תוך כדי ולאחר יישום הרפורמה (2 עמ')
התייחסות לתכנית להגברת התחרות בחקלאות במסגרת חוק ההסדרים 2021 / נייר עמדה
אנו קוראים לעצור לאלתר את הרפורמה החקלאית כולל המהלכים העוקפים את הגוף המקצועי להגנת הצומח כחלק מחוק ההסדרים, ולהכין תכנית סדורה אשר תקדם רפורמה רחבה בחקלאות שתתמוך באבטחת הביטחון התזונתי של ישראל והנגשה כלכלית של סל המזון הבריא הבסיסי ובר הקיימא כולל כמובן ירקות ופירות. תכנית זו צריכה לכלול מנגנון תמיכות ישירות גמיש ומותאם צרכים שיתמרץ בין השאר גידולים עיקריים מליבת התזונה המומלצת על ידי משרד הבריאות, אימוץ פרקטיקות חקלאיות תומכות סביבה, העמקת והרחבת המחקר החקלאי לבניית חוסן חקלאי ותזונתי לישראל, כיום ובעתיד באופן בר קיימא (4 עמ')
הערות החקלאות בחוק ההסדרים – "האינטרס שלנו - הלובי שלך בכנסת" / מסמך הערות
חוק ההסדרים מתיימר לטפל בשלושת התחומים הללו בכל הנוגע לענפי הצומח והביצים, תוך מעבר מתמיכה עקיפה, דוגמת מניעת תחרות, לתמיכה ישירה ,דוגמת סבסוד ישיר לחקלאים . אולם הוא אינו מטפל בענף החלב ובענף הדבש , נכון יהיה לצרף ענפים אלו לרפורמה (9 עמ')
הצעתנו כמשתתפים בדיון לצרף את סקטור חקלאי ישראל לתכנית רפורמה חדשנית בחסות משרד הכלכלה ליצירת תחרות מחודשת בענף המזון הריכוזי בעולם / חומר רקע
כמשתתפים בדיון נמליץ לצרף את סקטור חקלאי ישראל לתכנית רפורמה חדשנית בחסות משרד הכלכלה ליצירת תחרות מחודשת בענף המזון הריכוזי בעולם. זאת לצורך השגת כושר תחרותיות מחודשת, נגישה, נוחה ויעילה בכל אתר קמעונאי הפועל בארץ לתועלת כלל ציבור אזרחי מדינת ישראל (3 עמ')
הרפורמה להגברת התחרות בחקלאות – עמדה תמציתית / נייר עמדה
בדברים הבאים נבקש להציג את עיקרי ההסדר, לעמוד על המנגנונים שנועדו לאזן בין השמירה על ענף החקלאות לטובת הצרכן הישראלי, ולהתמודד עם טענות המתנגדים לרפורמה.(3 עמ')
הרפורמה בתעשיית הביצים במסגרת חוק ההסדרים / נייר עמדה
תנאי בסיסי לביצועה של כל רפורמה בתעשיית הביצים הוא קביעת תקנות או חקיקה בדבר החזקתן של כעשר מיליון התרנגולות בה, שהולמות את חוק צער בעלי חיים ואוסרות על לולי כלובים. בתוך כך יש להחיל איסור מיידי על הקמת לולי כלובים חדשים ותקופת מעבר להסבת לולים קיימים, ולאסור על שיווק של ביצי כלוב אף אם מקורן במדינה אחרת, בהתאם למגמות הגלובליות המובהקות.(3 עמ')
הרפורמה של משרד האוצר והחקלאות – השגות לגבי מידת התועלת על רקע נזק ארוך טווח / חוות דעת
חוות דעת של חוקרות וחוקרי הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית (5 עמ')

אבו-וילן, ניר ברקת, אופיר סופר, יצחק פינדרוס

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', אמר כי החקלאים מוכנים לרפורמה, אך לא כשהחרב מונחת על צווארם. מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, אמר כי במקום להוריד את מחירי המים ולשפר תנאי העסקת עובדים זרים המדינה פוגעת בחקלאים. לדבריו, "גם נסבול מאימת היבואנים שישלטו בשוק, גם המחיר לצרכן לא ירד וגם נקבל איכות ירודה של תוצרת חקלאית".

סערה נוספת פרצה כאשר רכז מים וחקלאות באגף התקציבים באוצר, אלי מורגנשטרן, הזכיר כי הממונה על התחרות פרסמה דוח ממנו עלה כי הבעיה היא לא ברשתות השיווק ובפערי התיווך. בן ברק אמר כי מדובר בהטעיה, כי אומנם רווחי רשתות השיווק לא השתנו, אך הם תמיד היו גבוהים. מורגנשטרן הוסיף כי מאז שנת 2000 ירדה צריכת פירות וירקות ב-20% לנפש, בעוד המחיר עלה ב-80%. בן ברק השיב: "כי אתם מעלים את מחיר המים". ח"כ גבי לסקי שאלה איך אין לאוצר נתונים על פערי התיווך. ח"כ נירה שפק ביקשה גם היא לדעת האם יש מודל השפעה על המחיר, ושאלה אם יש לאוצר מדיניות בנושא החקלאות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ משה גפני תהה האם נכון שלאגף התקציבים באוצר לא אכפת מזה שהציבור ישלם יותר או פחות, אלא רק מלהכניס יותר כסף למדינה. מורגנשטרן ענה: "התשובה היא לא". גפני הוסיף וטען כי "הראיה היא שלא נגעו בטייקונים והתנגדו לכך שהחקלאים לא ישלמו היטל עובדים זרים. היה צריך להביא את השר שיכופף אותם".

סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, אמר כי יש חודשים ארוכים לעבוד על שיפור הרפורמה, ולהגיע למתווה. הוא הוסיף: "צריך להציג פה נתונים כולל מה קרה לעלויות לחקלאי, שמורכבות ממים עבודה הדברה ורפואה וטרינרית ומיכון חקלאי. זה צריך להיות מוצג בצורה רצינית כדי שנוכל לדעת האם החקלאים עושקים אותנו, או שהם עובדים קשה ובקושי מוציאים את לחמם מהעבודה הקשה. נדמה כאילו הנושא הוא רק הורדת יוקר המחיה, אבל יש פה עוד 4 נושאים שחייבים לדון בהם: ביטחון תזונתי בוודאי, החזקת שטחים פתוחים, חיזוק פריפריה ודבר אחרון הובלת החקלאות העולמית באגרוטק ופוד-טק".

היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה קוראת למשרד החקלאות ולמשרד האוצר להידבר עם החקלאים ולהגיע איתם להבנות. כמו-כן דרשה הוועדה ממשרדי החקלאות והאוצר למסור לה, עד 10 באוגוסט, מה החיסכון לכל משק בית בכל אחד ממקטעי הרפורמה, את מסד הנתונים ששימשו לגיבושה ומחקרי רשות התחרות לעניין פערי התיווך, וכן נתונים ומידע על השלכות הרפורמה בענף הבקר על מחיר הבשר.

עוד הודיע ביטון, כי הוועדה תקיים סיור לבחינת ענפי החקלאות בצפון ובדרום, כדי לראות את המצב בעיניים, ולאחר מכן ולאחר קבלת ההתייחסויות תקיים דיון המשך. "הוועדה מתכוונת הוועדה מתכוונת לבחון לעומק את סוגיית יוקר המחיה בישראל - במסגרת זו תקדיש הוועדה דיון לבחינת העדר התחרות בענף המזון ומוצרי הצריכה" אמר.

תאריך:  02/08/2021   |   עודכן:  02/08/2021
עידן יוסף
+652 כתבי אישום על נשק לא חוקי
00:42 03/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה מדווחת על זינוק בהיקף התיקים שנפתחו בעבירת החזקת נשק שהביאו ל-2,624 נחקרים  ▪  ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: עונש מינימום של שנת מאסר
([צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+30% מהשירותים בחוק התקשורת יקבלו פטור מרישוי
23:11 02/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה החלה לדון ברפורמת רשיונות התקשורת  ▪  מנכ"ל משרד התקשורת: שוק התקשורת מתקדם בקצב אדיר והחוק לא השתנה מאז 1982  ▪  שר התקשורת הנדל: האסדרה מתאימה לשנות ה-80 וצריך להתאימה - העלות תפחת והציבור ירוויח  ▪  היו"ר ביטון אמר כי המטרה היא לאפשר ליזמים לפעול ביתר קלות, למקד בקרה ופיקוח בנושאים החשובים באמת וכך להקל גם על ציבור הצרכנים
([צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+המליאה אישרה הקמת חמש ועדות מיוחדות בכנסת
22:14 02/08/21  |  איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה הקמת חמש ועדות מיוחדות בכנסת ה-24. ההחלטה התקבלה בתמיכת 13 חברי כנסת מול שני מתנגדים.

חמש הוועדות המיוחדות שיקומו הן: הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בראשות ח"כ מיכל שיר (תקווה חדשה), הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בראשות ח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה), הוועדה המיוחדת לענייני התמכרויות בסמים ואלכוהול בראשות ח"כ רם שפע (העבודה), הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) והוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל בראשות ח"כ מוסי רז (מרצ).

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, ציין כי הוועדה המליצה להקים עוד שתי ועדות מיוחדות בראשות האופוזיציה בנושאים עליהם יוחלט בהמשך, אך בשלב זה לא הושגה הסכמה על הנושא בין הקואליציה לאופוזיציה.
+"נתניהו ממשיך לפגוע ביחסי ישראל-ארה"ב"
21:23 02/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גורם מדיני תוקף את ראש האופוזיציה על טענתו שלפיה ממשל ביידן עלול להדליף מידע מודיעיני שיועבר על-ידי ישראל מתוך רצון לסכל מהלכים צבאיים ישראלים  ▪  "מעמיד פנים שאכפת לו מביטחון המדינה, אבל בפועל ממשיך לפגוע ביחסים בשם שיקולים פוליטיים צרים"
(נתניהו במליאה. "המידע שיימסר - יודלף לתקשורת" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+בנט: עשינו ב-36 שעות מה שלא עשיתם ב-36 חודשים
19:20 02/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה תקף את האופוזיציה: "אין ישראל ראשונה ושנייה, תפסיקו לפלג"  ▪  "זהו התקציב הנועז והחברתי ביותר"  ▪  נתניהו: "אם הייתה אולימפיאדה לכישלונות - הממשלה הייתה משיגה שלוש מדליות זהב"  ▪  "הממשלה שותקת מול דהירת אירן להסכם הגרעין. אם אתם רוצים להתנגד לו, אתם חייבים ללוות את זה במסע ציבורי עוצמתי בדעת הקהל"
([צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+אושר קיום דיוני מעצר ב-VC
18:03 02/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יתקיימו בהסכמת העצורים ואסירים גם בתקופות בהן אין הכרזה על הגבלת הדיונים בבית המשפט  ▪  ועדת החוקה, שסיימה את הקראת סעיפי החוק להארכת הסדר הדיונים בהיוועדות חזותית בתקופת הקורונה, עמדה על כך שגם בנסיבות אלו דיונים מהותיים כגון דיוני הוכחות ועצורי ימים או מתן גזר דין יתקיימו בבית המשפט
רפ"ק טל ימיני ראש חוליית כליאה באגף המבצעים במשטרה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ח"כ רייטן לשירות המזון: הציגו בתוך 3 שבועות תוכנית תקנות בטיחות
13:59 02/08/21  |  מירב ארד
ח"כ אפרת רייטן דרשה (יום ב') משירות המזון להציג בתוך שלושה שבועות תוכנית עבודה לקידום תקנות בטיחות במזון. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשותה אישרה את בקשת שירות המזון להאריך את תוקפן של 79 הנחיות והוראות נוהל בנושא בטיחות במזון. זוהי ההארכה נוספת, לאחר שתי הארכות קודמות שאושרו בוועדה בשנת 2020.
+הוארכה הזכאות למענקים למובטלים שחזרו לשוק העבודה
12:38 02/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוחלט לכלול גם את מי ששב לעבודה עד סוף חודש יוני 2021, וכן לקבוע שמי ששב לעבודה ביולי 2021 יהיה זכאי לשלושה חודשי מענק, כאשר צבירת הזכאות לחודשי המענק תתאפשר לכלל השבים לעבודה עד אוקטובר 2021  ▪  עד היום 24,000 נמצאו זכאים למענק, 7,000 מהם למענק מוגדל, ושולמו במסגרתו כ-62 מיליון שקלים
([צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר  גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   ניר ברקת / Nir  Barkat   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עובדים זרים   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עמית יפרח   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הרפורמה בחקלאות תחסוך כאלף שקל בשנה למשפחה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
עדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה (יום ב', 2.8.21) בתיקון ההסכם בין משרד האוצר למוסד לביטוח לאומי שנחתם במקור בנובמבר 2020, והעניק ארבעה מענקים חודשיים למובטלים השבים לשוק העבודה בשכר נמוך משכרם טרם תקופת האבטלה. לאחר שתוקף ההסכם כבר הוארך בעבר כך שיכלול את מי ששב לעבודה עד סוף אפריל 2021, הוחלט כעת לכלול בו גם את מי ששב לעבודה עד סוף חודש יוני 2021, וכן לקבוע שמי ששב לעבודה ביולי 2021 יהיה זכאי לשלושה חודשי מענק, כאשר צבירת הזכאות לחודשי המענק תתאפשר לכלל השבים לעבודה עד אוקטובר 2021.
02/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה (יום ב', 2.8.21) תקנות של משרד בריאות המסדירות את התנאים להפעלת אתרים ומתחמי בדיקות קורונה מהירות ובדיקות סרולוגיות מהירות ובהן מתקבלת תוצאות בתוך 30 דקות, וכן נקודות איסוף שבהן מבוצע דיגום בלבד לצורך העברה לפענוח מעבדה.
02/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הפנים והגנת הסביבה החלה (יום א', 1.8.21) בדיון שצפוי להימשך שלושה ימים, על הצעת חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור להכנה לקריאה שנייה ושלישית. מדובר בהארכת הוראת השעה שעניינה פעילות הותמ"ל.
01/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום א', 1.8.21) את הצעת חוק ביומטריה לזרים, אשר מבקשת לקבוע כי המדינה תיקח נתונים ביומטריים של זרים המבקרים בישראל. זאת, בדומה לנהלים שהונהגו במדינות מערביות אחרות ובראשן ארצות הברית.
01/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
"הוא הגיע לתחתית ושם המשיך לחפור", אמר קצין בריטי על אחד מפקודיו. כך בדיוק נראית כנסת ישראל בחודשים האחרונים: בכל פעם בה נדמה לנו שאי-אפשר לרדת נמוך יותר, הח"כים שלנו מוכיחים שחבל שהם לא נשלחו לאולימפיאדה - משום שללא ספק היו שוברים שיאים עולמיים התוצאה איננה רק חרפה לדמוקרטיה, אלא פגיעה קשה בניהול ענייני המדינה ומתן דוגמה נוראה ליתר אזרחיה
30/07/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il