|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

אושר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות

השבים מ-18 מדינות נוספות ייכנסו לבידוד

התקנות החדשות ייכנסו לתוקף כבר בשישי הקרוב השבים מחו"ל בהם: מארה"ב, יוון וגרמניה, יחויבו בבידוד של 7 ימים כפוף ל-2 בדיקות שלילות משרד הבריאות: מארה"ב חזרו מסוף יוני ועד סוף יולי 141 חולים
03/08/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

ועדת עבודה, הרווחה והבריאות אישרה (יום ג', 3.8.21) צו להוספת 18 מדינות לרשימת המדינות שמחוסנים ומחלימים השבים מהן ידרשו לבידוד. במקביל, יוסרו שמונה מדינות מהרשימה, כך שתכלול בסה"כ 42 מדינות. מדינות שמחוסנים ומחלימים השבים מהן ידרשו לבידוד החל מה-6 באוגוסט: אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה. מדינות שיוסרו מהרשימה: איי סיישל, זמביה, פרווגאי, קוסטה ריקה, אוגנדה, ליבריה, פנמה וקניה.

מנתונים שהוצגו על-ידי משרד הבריאות בדיון עולה בין היתר כי כי מארה"ב חזרו מסוף יוני ועד סוף יולי 141 חולים, המהווים 0.24% מכלל השבים ממנה. בהתאם, מאיטליה הגיעו 27 חולים (0.24%), מגרמניה 43 חולים (0.29%), מיוון 292 חולים (0.47%),מצרפת 42 חולים (0.24).

יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן מרום: "נציגים ממשרדי הממשלה השונים שמרכיבים את הוועדה הבין- משרדית הגיעו לכאן כדי להסביר את המהלך ולתת לנו תשובות. הציבור מאוד סקרן ורוצה להבין למה סוגרים מדינות". לאחר אישור הצו בהצבעה הוסיפה: "אני מקווה שזו הפעם האחרונה שניפגש כאן בנושא הזה. הטלת שבעה ימי בידוד היא גזרה קשה. לבי עם כלל עובדי ענף התיירות שמטה לחמם הולך ונגדע בכל פעם שאנחנו דנים ומאשרים צווים אלה".

טל פוקס, הלשכה המשפטית במשרד הבריאות הסבירה: "מה שנידון כאן היא חובת הבידוד של מחוסנים ומחלימים. מי שלא מחוסן או מחלים חייב בידוד בשובו בכל מדינה. לא היה שינוי של הקריטריונים אלא יותר מדינות עומדות כרגע בקריטריונים הקיימים. אנחנו מכניסים 18 מדינות לרשימה ובהתאם מוציאים שמונה מדינות אחרות שבהן המצב השתפר".

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות הוסיפה: "גל התחלואה הנוכחי הוא תמונה דומה למה שאנחנו רואים בעולם. מרבית העולם נמצא בעליית תחלואה, לרוב בגלל זן הדלתא. המודל לבניית הרשימה מבוסס על מספר קריטריונים- החשוב ביותר הוא כניסה של תחלואה לארץ. לא משנה מה המדינה מדווחת על עצמה, כי חלק המדינות לא בודקות, מרצפות וריאנטים או מדווחות. הקריטריונים הנוספים הם הערכת היקפי תחלואה באמצעות מודלים בין לאומיים- בריטי ואמריקני שמעריכים בצורה עקיפה את התמותה העודפת במדינה והתחלואה. בנוסף מתייחסים להימצאות וריאנטים במדינות, לבדיקות סרולוגיות באותן מדינות וגורמים נוספים.

פרופ' נדב דוידוביץ, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "מי שעוזר היום באיסוף הנתונים על-אודות התחלואה זה אמ"ן, אי-אפשר להמשיך להסתמך על זה. צריך להקים בתוך משרד הבריאות יחידה שתעסוק בכל מה שקשור לנתונים, כניסות יבשתיות ומהים ובשביל זה צריך תקנים במשרד הבריאות וחשוב מאוד שהוועדה תמליץ על כך. זה מתעכב למעלה מעשר שנים".

בשעות הצהריים צפוי להתכנס קבינט הקורונה לדיון בהחמרת ההגבלות במדינת ישראל, לנוכח התפרצות הגל הרביעי של המחלה. על השולחן נמצאות אפשרויות שבהן הטלת סגר בתקופת החגים, הגבלת התקהלויות ואיסור התקהלות של יותר מ-100 בני אדם, וחיוב עטיית מסיכות במרחב הציבורי הפתוח. נכון להיום חלה חובת עטיית מסכות רק במקומות סגורים.

תאריך:  03/08/2021   |   עודכן:  03/08/2021
מירב ארד
+סופית: הכנסת אישרה תשלום דמי בידוד לעובד
01:29 04/08/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלשית את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 6), התשפ"א-2021.

הצעת החוק מאריכה עד 31.10.2021 את תוקפו של ההסדר לעניין תשלום דמי בידוד לעובד ועורכת בו מספר שינויים: (א) הורה מלווה - שהוא עובד שאינו חייב בבידוד, אך נעדר מעבודה משום שילדו חייב בידוד, יהיה זכאי ל100% דמי בידוד, כפוף לכך שהילד אינו חוזר או חולה קורונה ושההורה האחר לא נעדר באותו זמן. שני הורים מלווים יוכלו להיעדר לסירוגין. הזכאות של הורה מלווה תחול רטרואקטיבית מתחילת 2021.

תיערך הבחנה בין עובד השוהה בבידוד רגיל - שזכאי ל-75% מדמי הבידוד, ובין "עובד בבידוד מזכה" (מי שחייב בידוד למרות שהוא מחוסן או מחלים, עובד קטין בבידוד, או מי שהחל להתחסן אך טרם השלים את התהליך, או מי שמסיבה רפואית מוכרת נמנע ממנו להתחסן) - שזכאי ל-100% מדמי הבידוד. למלוא דמי הבידוד כעובד מזכה יהיה זכאי גם הורה ששוהה בבידוד בשל בידוד של ילדו, בין אם גם ההורה עצמו חייב בבידוד ובין אם לא, כפוף לכך שהילד אינו חוזר או חולה קורונה ושההורה האחר לא נעדר באותו זמן.

מעובד הזכאי לדמי בידוד יופחתו רק עד שלושה ימי מחלה, במקום עד ארבעה ימים בהסדר הקיים.

תוגבל הזכאות לדמי בידוד רק לתקופה המזערית שלאחריה ניתן יהיה לצאת מבידוד אם מבצעים בדיקות קורונה.

עלויות המעסיק שיובאו בחשבון לעניין השיפוי לא יעלו על 30% מדמי הבידוד. תוארך התקופה להגשת בקשה לשיפוי, והפרטים שבקשת השיפוי צריכה לכלול יותאמו.

למשפחת אומנה יותאם אופן מסירת ההצהרות הנדרשות לפי ההסדר החדש לגבי ילדו של עובד שהוא עובד בבידוד מזכה או הורה מלווה. נוסף לכך, נשים שמכוח תיקון 225 לחוק הביטוח הלאומי זכאיות לדמי לידה, לאחר שהיו זכאיות לדמי אבטלה עד 30.6.2021, יהיו זכאיות לתשלום נוסף בשווי דמי לידה בעד 18 ימים.
+שאשא-ביטון: שנת הלימודים תיפתח כסדרה
23:48 03/08/21  |  עידן יוסף
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אומרת, שכפי שסוכם עם שר הבריאות, שנת הלימודים תיפתח כסדרה. לדבריה, מערכת החינוך תהיה האחרונה לנקוט צעדים שיפגעו בתלמידים וברצף הלמידה. השרה לא נכחה בישיבת קבינט הקורונה, מאחר שבאותה עת הייתה שימשה כשרה תורנית בכנסת.
+סמוטריץ': במקום בקורונה, שר הבריאות מתעסק בשינוי מין
23:35 03/08/21  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, תקף את שר הבריאות במליאת הכנסת, ואמר כי במהלך ביקורו היום של ניצן הורוביץ בבית החולים שיבא בשיא התפרצות המגיפה, לא חושב לקפוץ לבקר במחלקת הקורונה. "הבטחתם לנו ממשלת שינוי? קיבלנו ממשלת שינוי מין! זה מה שמעסיק את האיש הזה - קיצור תורים לניתוחים לשינוי מין, שצריך לתקצב את זה ולהכניס לשר הבריאות", דבריו.
+מיום א': חובת עטיית מסכה גם בחללים פתוחים
22:31 03/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה קוראת ציבור להבין את תמונת המצב, ולהפסיק ללחוץ ידיים, להתחבק ולהתנשק ולהימנע מכל התקהלות בחלל סגור שאיננה הכרחית  ▪  משרדי הממשלה יעברו למתכונת עבודה של 50%
תחנת בדיקת קורונה במעבר בגין (מסוף טאבה) [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+הקלות ברישום נישואין בעקבות התפשטות הקורונה
21:40 03/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל יצאו בהוראת שעה המאפשרים קבלת עדי רווקות דרך הזום או באמצעי מדיה שונים וכן פתיחת תיקי נישואין לחתן וכלה בבידוד
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+לקראת הגל הרביעי: צו לגיוס 1,000 חיילי מילואים
18:30 03/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון חתם על צו לגיוס של 1,000 אנשי מילואים עד סוף דצמבר, במסגרת מאמצי צה"ל ופיקוד העורף בקורונה

([צילום: דו"צ])
+מרביעי הבא: חובת בידוד מלא לחוזרים מארה"ב ומ-17 מדינות נוספות
17:33 03/08/21  |  איציק וולף
אל רשימת המדינות שהחוזרים מהן זקוקים להיכנס לבידוד מלא יצטרפו ביום רביעי הבא המדינות הבאות: אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה.

מדינות אלו מצטרפות לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה, המחייבות בידוד כבר היום: איחוד האמירויות, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, מונגוליה, מיאנמר, נמיביה, פיג'י, קולומביה וקמבודיה.

במקביל יוסרו מן הרשימה, ביום שישי הקרוב, המדינות הבאות: אוגנדה, איי סיישל, זמביה, ליבריה, פנמה, פרגוואי, קוסטה ריקה וקניה.
+אמו של בנט התחסנה: לא רוצה עוד סגר
17:08 03/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ליווה את אמו כשקיבלה את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה  ▪  מירנה בנט: מאמינה שזה חשוב לכולנו. אני רוצה לעשות את ראש השנה עם המשפחה ולהיות באוקטובר בחתונה של הנכד
([צילום: קופת חולים מכבי])
+משרד הבינוי והשיכון החל במבצע חיסון שלישי בבתי הדיור לגיל הזהב
15:54 03/08/21  |  מירב ארד

+קופ"ח מכבי: כ-48,000 חברים חוסנו עד היום
12:39 03/08/21  |  מירב ארד
קופת חולים מכבי מעדכנת כי כ-48,000 חברים חוסנו עד היום. 119,000 חברים כבר קבעו תור לחיסון השלישי. מאז הבוקר נקבעו 17,000 תורים חדשים וכ- 24,000 תורים מזומנים להיום. בסה״כ קבעו כבר כ- 119,000 חברים תור לחיסון שלישי ומדובר על כ- 40 אחוזים מכלל הקבוצה שאמורה להתחסן.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השבים מ-18 מדינות נוספות ייכנסו לבידוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מיעוט מיוחס של מדינות יכולות לספק חיסוני קורונה לכל תושביהן, בעוד המדינות המתפתחות נאבקות לחסן את עובדי הרפואה שלהן. התפרצות זן הדלתא והסירוב של רבים להתחסן מלמדים את הממשלות שיש עוד הרבה מה לעשות – מדווח וושינגטון פוסט.
03/08/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
זינוק נוסף נרשם במספר מאומתי הקורונה החדשים בישראל. 3,161 מאומתים חדשים אובחנו אתמול (יום ב', 2.8.21). 221 חולים מאושפזים במצב קשה, ומתוכם מאושפזים 46 במצב קריטי ונזקקים לסיוע של מכונות הנשמה.
03/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
איחוד האמירויות העניקה אישור חירום לשימוש בחיסון נגד נגיף הקורונה מתוצרת חברת סינופארם הסינית עבור ילדים בני שלוש ומעלה. בכך, מצטרפת איחוד האמירויות לסין שאישרה את הענקת החיסון לילדים צעירים בני שלוש בלבד.
02/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר בצהריים (יום ג', 3.8.21) לדיון בצעדי המנע הנדרשים לצורך מניעת המשך התפשטות תחלואת הקורונה והמשך העלייה במספר החולים במצב קשה המאושפזים בישראל.
02/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה סיימה (יום ב', 2.8.21) את הקראת סעיפי הצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2021, לקריאות שנייה ושלישית. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב הודיע כי מחר יתקיימו הנמקת ההסתייגויות וההצבעות.
02/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il