|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מלאי הדירות ירד ב-19% בעשור האחרון

יו"ר ועדת הכלכלה: היינו מדינה ענייה שבנתה דיור ציבורי נהיינו מדינה עשירה שהורגת את הדיור הציבורי - ואני מקווה שנשנה את המדיניות הזו היו"ר ביטון אמר את הדברים בדיון שיזם על מצב הדיור הציבורי בישראל וביקש לבחון מודלים חדשים להסבת כספי הסיוע בשכ"ד לרכישת דירות שר הבינוי והשיכון אלקין הציג את התוכנית לקנייה של 4,700 דירות ולבנייתן בשלוש השנים הקרובות
05/08/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
"כמעט אין יחידות דיור שממתינות לשיווק ולא משווקות"
מירב ארד
מתוך 22 מיליון דונם שטח המדינה - כ-7% בלבד משטחי המדינה מתאימים לתכנון ע"י הרשות - 1.59 מיליון דונם * 21,000 יח"ד נרכשו להשקעה ב-10 חודשים האחרונים
לרשימה המלאה

תוספות לדיור הציבורי ולהתחדשות העירונית
עידן יוסף
שר האוצר ושר הבינוי והשיכון סיכמו כי תתוקצב רכישה של 1,700 דירות חדשות לדיור הציבורי בשנים 2023-2021 * ועוד: הקצאת חצי מיליארד שקל לשנים 2021-2022 לטובת חתימת הסכמי מסגרת התחדשות עירונית
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה התכנסה השבוע (יום ג', 3.8.21) לדיון מיוחד שעסק במצב הדיור הציבורי בישראל. היו"ר מיכאל ביטון הזכיר כי לאחר שנבחר לוועדה אמר: "אדם הוא תבנית נוף מולדתו ואיש ציבור הוא תבנית נוף ביתו. ביתנו היה בראשיתו מעברה ולאחר מכן דירת עמידר. על כן, מצב הדיור הציבורי המחפיר ואי עמידת הממשלות ביעדים שהציבו לעצמן לביסוסו והרחבתו, לתחזוקתו הראויה, מחייבת דיון עומק". היו"ר אף בירך על הבשורה של שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, ואמר כי תפקידה של הוועדה יהיה לסייע לו לבצעה.

לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון, אותם הציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בשנים 2020-2011 הצטמצם מלאי דירות הדיור הציבורי בכ-19%, מכ-65,500 דירות בשנת 2011 לכ-53 אלף דירות בסוף שנת 2020, ירידה של כ-2% בממוצע בשנה. הסיבה העיקרית לצמצום מלאי הדיור הציבורי היא מכירת דירות לזכאים.

מנהל אגף בכיר נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון, נתנאל לפידות, הציג את הנתונים ואמר כי כיום יש 52 אלף דירות במאגר וגרים בהם 122 אלף דיירים, לעומת 12 אלף דירות בבתי גיל הזהב בהם גרים 13,500 אלף דיירים. הוא הוסיף כי המשרד ישפר גם את תחזוקת הדירות.
מגמות במלאי הדיור הציבורי ומצבן של תכניות הממשלה להגדלתו / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת ועדת הכלכלה של הכנסת לקראת דיון בנושא מצב הדיור הציבורי ופעולות הממשלה להגדלתו בשנים האחרונות. (9 עמ')
דו"ח הצוות הבינמשרדי בנושא: תכנית חירום לאומית לדיור ציבורי / דוח
מימוש תכנית "לגור בכבוד" יוכל להביא לגידול במלאי כך שיהווה כ-%06.4 דירות ציבוריות מתוך מלאי הדירות במשק. מהלך זה יקרב ולו במעט את ישראל למדינות החברות ב-OECD הקפיטליסטיות שדואגות לרשת בטחון דיורי לאזרחיהן (138 עמ')
התייחסות הסיוע המשפטי לקראת דיון הועדה בנושא הדיור הציבורי / מכתב
למרות שמדובר בזכות יסוד המצויה בליבת זכויות האדם, תחום הדיור הציבורי מוסדר באופן לקוי, ללא חקיקה ראשית וחקיקת משנה מסודרת המעגנות את הזכאות לדיור ציבורי, כמו גם נושאים חשובים רבים נוספים הנוגעים למימושה של זכות זו ולחלוקת התפקידים ויחסי הפיקוח בין המשרד ובין החברות המשכנות. אנו סבורים כי מדובר בבעיה יסודית ובתקלה חמורה שממנה נובעים כשלים רבים בתחום זה וקוראים לכל הנוגעים בדבר למהר ולהסדיר את התחום בחקיקה הולמת (7 עמ')
משבר הדיור ופתרונות של דיור חברתי / נייר עמדה
המודל של דיור חברתי שאנחנו מציעים הוא מודל של דיור ציבורי אוניברסאלי המבוסס על התפיסה כי דיור ציבורי הוא לא רק פתרון סעד אלא פתרון דיור צודק שאמור לספק קורת גג הוגנת גם למעמד הביניים. (5 עמ')

[צילום: דוברות הכנסת]

השר אלקין הציג את תוכניתו ואמר כי מדובר רק בצעד ראשון. לדבריו, בשלוש השנים הקרובות ירכשו 1,700 דירות חדשות לדיון הציבורי ויבנו עוד 3,000 ובסך-הכל מדובר על 4,700 דירות חדשות. הוא הדגיש כי לא מדובר בתום התביעות של המשרד מהאוצר, ואמר כי הוא מקווה שכבר ב-2022 תחל הרכישה.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס הזכירה כי מדובר בפחות מתוכנית השר לשעבר יואב גלנט, שהביא 1,000 דירות בשנה. היו"ר ביטון ביקש להזכיר לה כי אומנם גלנט התייחס ברצינות לבעיה, אבל תוכניתו בוצעה שנה אחת ולאחר מכן בעיית היעדר תקציב מאושר למדינה תקעה זאת. השר אלקין הזכיר כי בסופו של דבר נרכשו בתוכנית גלנט רק 700 דירות.

ח"כ נעמה לזימי ביקשה לדעת מתי יפסקו הפינויים ואמרה כי צריך לשפץ את כל 900 הדירות שלא ראויות למגורים. ח"כ גבי לסקי ציינה כי ישנה בעיה עם הדור השלישי שלא זכאי למגורים רק בגלל הקריטריונים הנוקשים, ואמרה כי צריך לחשוב מחדש על הקריטריונים. ח"כ טטיאנה מזרסקי אמרה כי הסיוע לשכר דירה לא מספק וצריך לטפל גם בו. ח"כ רון כץ הוסיף כי יש לא מעט דירות שהוסבו לשימושים אחרים וצריך להחזיר אותם לדיור הציבורי.

מקדם מדיניות בפורום לדיור ציבורי, דני גיגי, אמר כי התוכנית לא תספיק לפתור את הבעיה של 210 אלף משפחות שנמצאות במצוקה, והזכיר כי בכל העולם יש דיור ציבורי. השר אלקין אמר כי התוכנית היא רק תחילת הדרך וכי בכוונתו להקים ועדה, בראשות שופט בדימוס, שתבחן את הקריטריונים שלא עודכנו מזה עשרות שנים.

ביטון ביקש במהלך הדיון מנציגי האוצר ומשרד השיכון לבחון מודל שבו דייר יוכל לרכוש את הבית שלו בתשלומים במשך 30 שנה, בתקופה בה הוא גר בו כמו בליסינג, כאשר בסוף התקופה הוא יצטרף להשלים את ההפרש בין מה ששילם עד אז לבין מחיר הדירה.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר, חגי רזניק, אמר כי כדי לפתור את הבעיה המדינה צריכה להשתמש בכל שלוש הכלים שיש לה, והם שילוב דיור ציבורי בשיווקי קרקעות חדשים, שילוב דיור ציבורי בזכויות בנייה בהתחדשות עירונית ולהכניס את היד לכיס ולהוסיף תקציב לרכישת דירות.

היו"ר ביטון סיכם את הישיבה ואמר כי במשך שנים הייתה הרעבה של הדיור הציבורי והעלמת כספים. הוא הוסיף כי הוועדה הוועדה תקיים ישיבת מעקב, באמצע חודש נובמבר, לשם קבלת דיווח מהצוות המשותף שהוקם לגיבוש מתווה לרכישת יחידות דיור ציבורי. הוועדה קוראת למשרד האוצר להגדיל את התקציב המיועדת לרכישת יחידות דיור ציבורי מעודפי התקציב של שנת 2021 . הוועדה קוראת למשרד הבינוי והשיכון לבחון מחדש את הקריטריונים לקבלת דירה בדיור הציבורי. הוועדה תבקש לקבל דיווח משר הבינוי והשיכון בישיבת המעקב שתקיים".

עוד אמר ח"כ ביטון כי הוועדה מבקשת ממשרד הבינוי והשיכון לבחון מחדש את מדיניות הפינויים מדירות של הדיור הציבורי, ולדווח לוועדה על כך בדיון המעקב שיתקיים. כמו-כן קראה הוועדה למשרד האוצר ולמשרד הבינוי והשיכון לבחון מודלים חדשניים להסב את כספי הסיוע בשכר דירה לצורך רכישת דירות לדיור הציבורי, ולפעול לכך שבכל שיווק קרקע תהייה הקצאה של דירות לדיור הציבורי. "היינו מדינה ענייה שבנתה דיור ציבורי נהיינו מדינה עשירה שהורגת את הדיור הציבורי ואני מקווה שנשנה את המדיניות הזו", אמר.

תאריך:  05/08/2021   |   עודכן:  05/08/2021
עידן יוסף
+אושר: פורשי הליכוד "יוגלו" ל-8 שנים
23:05 05/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
את ההצעה שאושרה במזכירות הליכוד למנוע ממי שפרש מהתנועה לשוב או להתמודד בה קידמו ישראל כ"ץ ובכירים נוספים  ▪  היא נועדה לפגוע בפורשי תקווה חדשה ובשרי ימינה
ישראל כ"ץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בנט חצה את הרוביקון
15:20 05/08/21  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
כמה נמוך אפשר לרדת כדי לבוז ככה למחנה ולשותפים שעד אתמול היו בשר מבשרך והיית אתה בשר מבשרם. כמה מהר אתה בז להם וסונט בהם, כמה מהר אתה מאמץ את השפה ואת הטרמינולוגיה לא של השמאל, של מטורללי השמאל: בלפור, הקריים מיניסטר
[צילום: אביר סולטן/פול AP]
+נמשך המו"מ על הרכב הוועדות
14:04 05/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקשת לדחות את עתירת הח"כים מן האופוזיציה נגד הרכבי הוועדות העיקריות, בנימוק שמדובר בלב ליבו של שיקול הדעת הפוליטי ואין מקום להתערבות של בג"ץ במחלוקת פוליטית זו
(סילמן. שלחה הצעה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלאי הדירות ירד ב-19% בעשור האחרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
אני מבקש להזהיר את מי שעדיין הולכים שולל אחרי נפתלי בנט, איילת שקד ושותפיהם; את אלו שעדיין מגדירים את עצמם ימין או ציבור דתי, ועוד קונים את ההונאות ואת השקרים בתמימות, בחוסר ידע. אלה שמתנגדים לממשלה שהורתה בחטא, לידתה בחטא וקיומה בחטא, אבל אומרים: תראו, אחרי שהיא קמה, בואו ניתן לה צ'אנס, נשתף איתה פעולה. נפתלי בנט חצה את הרוביקון. נפתלי בנט מבין מצוין שאין לו עתיד בימין. הוא יחפש לעצמו בסיס מצביעים אחר ולא יעצור באדום. איפה שהוא יזהה את בסיס המצביעים הזה - לשם הוא ילך.
05/08/2021  |  בצלאל סמוטריץ'  |   נאומים
אין מקום להתערבות בג"ץ בהרכבי הוועדות בכנסת, במיוחד לנוכח העובדה שהמו"מ בין הקואליציה לאופוזיציה נמשך. כך טוענים (יום ה', 5.8.21) הכנסת, היו"ר מיקי לוי והיועצת המשפטית שרית אפיק, בתגובה לעתירה בה התבקש בג"ץ להתערב בהרכבי הוועדות העיקריות.
05/08/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
אדוני כבוד יושב-ראש הכנסת, כנסת נכבדה, מכובדיי כולם, ב-14 במאי 1970 נולד בבית החולים בווילנה שבליטא ילד בצבע כחול כהה. זה נדיר מדי. נראה לי שאני היחיד עד היום שנולד בצבע כזה בליטא. נולדתי לזוג הורים רופאים צעירים, מלאי שאיפות ורצון להצליח. אימא שלי פסיה לבית קץ' ולוינסקי מצד אימה ואבי לרנס דוידסון - אבא רופא מרדים ואימא רופאת ילדים; אח לארנסט, שכשהגיע לישראל הפך להיות אורן. סיפור חיי מתחיל בהיסטוריה של משפחתי שכן כפי שאמר יגאל אלון: "אדם ללא עבר ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".
05/08/2021  |  סימון דוידסון  |   נאומים
אדוני היושב-ראש, חברי וחברות הכנסת, עובדי הכנסת המסורים והיקרים, חברים, אורחים, צוות יקר, מכובדיי כולם, תרשו לי לפתוח בסיפור. פסח 1912, תלמידי התיכון העברי הראשון, הגימנסיה הרצליה בתל אביב, מתכוננים לטיול אביב בגליל העליון. לרגל המאורע כתבו והלחינו מורי הגימנסיה שיר לכת, אולי הראשון שבשירי הלכת בשפה העברית.
05/08/2021  |  עמיחי שיקלי  |   נאומים
ועדת החוקה אישרה (יום ד', 4.8.21) את צו המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (תחולה לגבי אגרה שנתית שמוטלת מכוח פקודת השותפויות [נוסח חדש], תשל"ה-1975), התשפ"א-2021.
05/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il