|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

בתום הדיון בעתירה על הרכב הוועדות:

שבועיים להסכמה על ועדות הכנסת

כתיבת פסק הדין תידחה כדי לאפשר לקואליציה ולאופוזיציה להגיע להסכמות מדברי השופטים עולה, שבהעדר הסכמה - הם עשויים לדחות על הסף את העתירה משום שלא הוגשה בידי הסיעות
09/08/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
"אני רואה שביטן ואלקין מדברים" [צילום: לע"מ]

התנהגות ח"כי האופוזיציה - סוג של פוטש
איתמר לוין
"אפשר לעשות דה-לגיטימציה על ההליך הפרלמנטרי ואז לבוא לבית המשפט?" * חיות מציינת שלדעת הליכוד לא היה מקום להגשת העתירה: "האם יש דוגמה בה בעל הדין אומר 'אני לא מעוניין בסעד' ועל אפו ועל חמתו נותנים את הסעד?" * שישה ח"כים טוענים לקיפוח קשה בוועדות העיקריות; הכנסת: אין מקום להתערבות בג"ץ בלב-ליבה של הזירה הפוליטית
לרשימה המלאה

בית המשפט העליון מקציב לקואליציה ולאופוזיציה שבועיים למיצוי המו"מ על הקמת ועדות הכנסת ה-24, בתקווה שלא יהיה צורך במתן פסק דין בעתירת שישה מחברי האופוזיציה נגד החלוקה שאישרה המליאה. כך הודיעה (יום ב', 9.8.21) הנשיאה אסתר חיות בתום הדיון בעתירה.

חיות והשופטים ניל הנדל ועוזי פוגלמן הדגישו בדיון, כי הכנסת היא המקום הראוי לפתרון המחלוקת וכי יש למצות את המו"מ. יו"ר הקואליציה, עידית סילמן, שלחה לפני שבועיים למרכז האופוזיציה, יריב לוין, הצעה מחודשת לחלוקת הוועדות אך לא קיבלה כל מענה. הליכוד טען, כי ההצעה לא הייתה רצינית, אך השופטים אמרו שהיא מלמדת על נכונות לנהל מו"מ. דוד ביטן ֹ (הליכוד, אחד העותרים) אמר בדיון, כי אם הקואליציה תעמוד על רוב של שני חברי כנסת בוועדת הכספים - אין טעם בקיום המו"מ. חיות הגיבה, שיש לנהל את המו"מ ללא תנאים מוקדמים.

חיות אמרה לנציג העותרים, עו"ד אילן בומבך: "האם זה המקום לדון בהצעה של סילמן? האם לא יותר נכון שהצעתה תונח על שולחן ועדת הכנסת וידונו בה שם?". פוגלמן: "זה לא שבהכרח תגיעו להסכמה כוללת, אלא שיהיה דו-שיח שבסופו יהיה שיפור מבחינתכם. גם אם זו הייתה רשות מינהלית רגילה, היינו מאפשרים לה לנהל את הדו-שיח ולקבל החלטה מעודכנת. קל וחומר כאשר מדובר בפרלמנט. מדוע אנחנו לא צריכים לאפשר לפרלמנט לבצע את המיצוי ולשכלל את ההחלטה? נניח שבוועדת הכספים יהיה לקואליציה רוב של שניים ולא של אחד, האם על זה אדוני מצפה שבית המשפט יתערב? המסר שלנו הוא שהמו"מ לא תם".

יש צורך בשיתוף פעולה של האופוזיציה

נציגת הכנסת, עו"ד אביטל סומפולינסקי, אמרה: "העותרים מציגים נקודת מוצא מתימטית [של ייצוג בוועדות לפי גודל הסיעות] ומזה קשה להתקדם. צריך להסיר את הנקודה הזאת ולהכיר במורכבות של הדברים. אנחנו חושבים שהפערים לא גדולים כפי שהוצגו, למרות שהמו"מ תקוע".

חיות ציינה, כי השאלה היא האם הקואליציה מוכנה לאשר חד-צדדית את ההצעה של סילמן, או שהיא בתוקף רק אם תהיה הסכמה של האופוזיציה. סומפולינסקי: "חלק מהדברים אפשריים, חלק מהם מצריכים חקיקה ושיתוף פעולה של האופוזיציה. יהיה קשה מאוד להגיע להסכמה בלא שיתוף פעולה בין הצדדים, גם אם אין הסכמה מלאה".

הנדל: "צריך הסכמות, אין חלופה אחרת. המורכבות קשורה גם לכמה בית המשפט יכול להיכנס לתמונה. חייבים לדבר, אין חלופה לזה". סומפולינסקי: "מעולם לא הייתה הסכמה הרמטית ב-100%. תמיד יש מי שמרגיש מקופח. נכון להגיע להסדר מאוזן יותר, אבל אין זה נכון לומר שלא היו דברים כאלה. רוב של שני ח"כים לקואליציה אינו שומט את כוחה של האופוזיציה; זה לא רוב של ארבעה-חמישה. רק הסרת הדרישה המתימטית מן הפרק תוכל להביא את הצדדים למשהו יותר מאוזן".

בהמשך אמרה חיות לנציג הליכוד, עו"ד אבי הלוי: "אם הקואליציה קיבלה תשעה בוועדת הכספים והאופוזיציה קיבלה שבעה, זה אומר שאין לה קול?!". הלוי הציע שהעתירה תישאר תלויה ועומדת, והסיעות ינהלו מו"מ ויודיעו תוך זמן קצר על תוצאותיו. בומבך הסכים להמשיך את המו"מ, אך ביקש שבית המשפט יקבע קווים מנחים.

"אנא, לכו תקימו ועדות"

הנדל: "יש אפשרות לנהל מו"מ, תדברו שם". חיות: "מאוד ייתכן שתהיה פגישה אחת ויהיה פיצוץ, אבל אולי תשכילו לנצל את פרק הזמן שיינתן. אנחנו בעד לתת לכם זמן לדבר. אנחנו מקווים שתפתרו את הבעיות ובית המשפט לא יצטרך להתערב. בלי 'אם' משני הצדדים. אני רואה שחברי הכנסת ביטן ו[זאב] אלקין מנהלים שיח ער בתוך הדיון. חבל שזה לא מתקיים במקום הטבעי - בכנסת. יש כאן מלאכת איזון מאוד מורכבת, ובית המשפט לא צריך ולא יכול להכניס את ראשו לכך. מצופה שתשבו ותפתרו את זה. בסוף אנחנו מצפים שתהיה התעשתות. אנא, בשם האינטרס הציבורי, לכו ותקימו ועדות. הכנסת הושבעה ב-6 באפריל וועדות חשובות לא פועלות בה. צריך לשבת, לשבר את ראשיכם ולמצוא פתרון מכובד וריאלי לכל הדבר הזה".

חיות סיכמה את הדיון: "אנחנו נשהה את כתיבת פסק הדין ונשאיר את העתירה תלויה ועומדת. ניתן שהות של שבועיים כדי לתת לכם שהות להידבר ומקווים שתבשרו לנו בשורות טובות". בהעדר הסכמות כאלו, יינתן פסק דין. על-פי דברי השופטים בדיון, ייתכן שהעתירה תידחה על הסף משום שהוגשה בידי חברי כנסת בודדים ולא בידי הסיעות, שהן הצד למו"מ הפרלמנטרי, וסיעת הליכוד אף הגיבה באומרה שאין מקום להגשת העתירה בשל התנגדותה העקרונית להתערבות בג"ץ בעבודת הכנסת.

תאריך:  09/08/2021   |   עודכן:  09/08/2021
איתמר לוין
+מחצית הזכאים לעובד סיעודי אינם מממשים זכותם
23:56 09/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציגת המוסד לביטוח לאומי על המחסור בעובדים סיעודיים: "המדינה לא לקחה על עצמה בשום שלב לתת מענה מלא לאנשים בביתם"  ▪  רשות האוכלוסין: "מנסים לגבש פתרונות, דברים יתבהרו תוך שבועיים-שלושה"
(יו"ר הוועדה אבתיסאם מראענה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מנהלת אגף הסיעוד במוסד לביטוח לאומי, אורנה זמיר [צילום: דוברות הכנסת]
+נתניהו שילם רק 22.2% מעלות הסוויטה
21:38 09/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה ורעייתו התארחו בסוף השבוע למשך שני לילות בסוויטה הנשיאותית במלון דן כרמל  ▪  עלות האירוח נאמדת בכ-17,000 שקל, אך נתניהו שילם רק 4,000 שקל  ▪  מטעם נתניהו נמסר בתגובה: ראש הממשלה לשעבר נתניהו לא ידע שקיים הבדל במחיר בין החדר שהוזמן לזה שקיבל בפועל. משהובא הדבר לידיעתו – הורה מייד לשלם את ההפרש
(בנימין ושרה נתניהו [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90])
+14% מהבלתי מועסקים - בגלל "ירידה בהשתתפות"
18:29 09/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, סקרה בפני חברי ועדת הכספים את נתוני המשק המנסה להתאושש ממשבר הקורונה  ▪  "אחת התופעות שנוצרו במשברים שונים היא פער בין המשרות הפנויות בשוק, לבין הכישורים הנדרשים כדי לאייש את המשרות האלה. נדרש פרק זמן שמשק עובר כדי להכשיר את העובדים האלה ולשלב אותם בשוק העבודה"
([צילום: AP])
+בעלה של שרון אלרעי פרייס: בושה למפלגת העבודה
17:31 09/08/21  |  עידן יוסף
מאיר פרייס בעלה של שרון אלרעי פרייס מגיב בטוויטר: "פחדן קילל את אשתי. מקווה מאוד שמשטרת ישראל תשים את ידה עליו בהקדם. אני רוצה להתייחס לראש הוועדה, שלא מצא לנכון להפסיק את הדיון, למצוא את הדובר, לסלק אותו מהדיון ולהגן על עובד ציבור. תעודת עניות ובושה לכנסת, לוועדת החוקה ולמפלגת העבודה".
+אין תקציב להכרזה על 23 חופים
17:24 09/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך עשור נוספו 21 חופים מוכרזים ומספרם כעת 157  ▪  יו"ר ועדת הפנים: "לא ייתכן שנמתין עוד עשור להכרזת חופים נוספים ובינתיים יקופחו עוד ועוד חיי אדם"  ▪  הוועדה תבחן הצעה של ח"כ דוידסון, להוריד את גיל המצילים מ-18 ל-17  ▪  פינדרוס: כשנחקק החוק להסדרת חופים נפרדים, רק 4% מהאוכלוסייה נזקקה לחופים אלה. כיום למעלה מחמישית מהאוכלוסייה מעוניינת בחוף נפרד  ▪  יצחק-הלוי: "חייבים ללמד שחייה ביישובים בדירוג סוציואקונומי 5-1"
(חוף אשדוד [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
ראש מועצת חוף הכרמל, אסיף איזק [צילום: דוברות הכנסת]
+קצין הכנסת התבקש לנסות לאתר את הדובר המגדף
16:08 09/08/21  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ קריב התייחס למקרה הקללהבדיון, בסיום הדיון: "בחלק האחרון של הישיבה נשמע דרך מערכת הזום גידוף מכוער שאנחנו לא יודעים מי אמר ולכיוון מי נאמר, מכיוון שלא ראינו את האומר. כדי להסיר כל ספק ברגע שנשמע הגידוף הזה נתנו הוראה להשתיק את כל הדוברים בזום באופן מידי, מובן מאליו שלא נסבול שפה גסה בוועדה באופן כללי ובוודאי לא ע"י אורחים ככל שאמירה כזו או אחרת הופנתה כלפי מישהו שהיה כאן בדיון. אנחנו משמיעים פעם אחר פעם בכל ישיבותינו את הערכה הגדולה מאוד שלנו למקצועיות ולמסירות של כל מי שבא אלינו ומייצג משרדי ממשלה או כל מגזר אחר. אנחנו כמובן נבדוק אם נוכל לדעת במי מדובר, וכמובן דרכו לישיבות הוועדה ואולי בכלל לבית הזה תיחסם".
[צילום: דוברות הכנסת]
+"תמיד בצנעה ותמיד במקצועיות"
15:35 09/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש המל"ל בפרידתו מוועדת החוץ והביטחון: "המאזן האסטרטגי חיובי אך שברירי ומרובה אתגרים. בלימת אירן צריכה להישאר יעד בעדיפות עליונה"
([צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+יו"ר ועדת הכספים מנסה לארגן לעירו 10% הטבת מס
13:16 09/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים החלה לדון בהצעת החוק הקובעת הטבות מס לישובים באיום מידי של טילים, ובמרכזה העיר אשקלון שבה מתגורר אלכס קושניר  ▪  משרד המשפטים: ישנו קושי אם התבחין נותן מענה לעיר אחת בלבד, וכי אם התכלית היא פיצוי לתושבים, עולה השאלה למה רק עיר במרחק של 30 שניות ולא ערים נוספות
(ח"כ אלכס קושניר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+הודו הוסרה מרשימת המדינות בסיכון מרבי
13:14 09/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה אישרה את תקנות הגבלות היציאה מהארץ, אשר משאירות את יתר המדינות בסיכון מרבי ברשימת המדינות שהיציאה אליהן אסורה, עד לאישורו של מודל חדש להערכת סיכונים  ▪  יו"ר הוועדה: "אבסורד שאין יעוץ משפטי קבוע לוועדת החריגים שחורצת גורלות"
( גלעד קריב בוועדת חוקה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+"להעניק סמכות להמיר קנסות להתראות"
11:23 09/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נציגת המסעדנים: "לא רק שלא עוזרים לנו גם לוקחים מענקים ואין לנו עובדים ונותנים לנו כפל קנס"  ▪  מנהל המרכז לגביית קנסות: מי שפונה למרכז מבטלים את כפל הקנס ומפחיתים אותו  ▪  היו"ר ביטון: על משרדי המשפטים וביטחון הפנים לבחון מתן סמכות לגורמי המקצוע לבצע המרה של קנס
(ח"כ ביטון בדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+התנהגות ח"כי האופוזיציה - סוג של פוטש
08:49 09/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"אפשר לעשות דה-לגיטימציה על ההליך הפרלמנטרי ואז לבוא לבית המשפט?"  ▪  חיות מציינת שלדעת הליכוד לא היה מקום להגשת העתירה: "האם יש דוגמה בה בעל הדין אומר 'אני לא מעוניין בסעד' ועל אפו ועל חמתו נותנים את הסעד?"  ▪  שישה ח"כים טוענים לקיפוח קשה בוועדות העיקריות; הכנסת: אין מקום להתערבות בג"ץ בלב-ליבה של הזירה הפוליטית
דוד ביטן, זאב אלקין ועידית סילמן בבג"ץ [צילום: לע"מ]
פוגלמן, חיות והנדל בדיון היום [צילום: לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שבועיים להסכמה על ועדות הכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכלכלה התכנסה (יוםב', 9.8.21) לדיון שעסק בקנסות שניתנו לבעלי עסקים קטנים בתקופת הקורונה. היו"ר ביטון, שיזם את הדיון בעקבות פנייה של נציגות התאחדות בעלי המלאכה לילי בן שלום והילה פורמוזה רפאל, אמר כי נכון לבוא לקראת בעלי העסקים ולהמיר חלק מהקנסות, אלה שניתנו באופן לא מסודר וללא ידיעת בעלי העסקים, באזהרה. כזכור, מדובר בקנסות על הפרת תקנות הקורונה, שיכולים להגיע לסכומים של 5,000 שקלים לקנס ואף יותר.
09/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
השר אלי אבידר (ישראל ביתנו), שספג ביקורת על הצטרפותו לממשלה בניגוד להבטחותיו בעבר, מנסה לראשונה להשיב לטענות נגדו. בסדרת ציוצים בטוויטר, כותב (יום א', 8.8.21) אבידר: רציתי להיות חלק מהממשלה הזאת. רציתי להיכנס פנימה ולעשות מה שניתן כדי לשנות את ההתנהלות מבפנים. לכנסת, אני תמיד יכול לחזור, אבל אני רוצה לנסות ולשנות מהמקום המשפיע ביותר במדינת ישראל, מתוך הממשלה".
08/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי, מספר 4 ברשימת מרצ, התראיינה (יום א', 8.8.21) לרדיו "מכאן", ואמרה על-רקע המתיחות הביטחונית כי למרצ ורע"ם יש השפעה מכרעת על ההחלטות הביטחונית: "אנחנו יכולים למנוע מהממשלה לנקוט בפעולה צבאית נרחבת".
08/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אדוני ראש הממשלה, חבריי לסיעה, חבריי חברי הכנסת, ידידי חבר הכנסת ישראל כ"ץ, שהיה השר הראשון שפתח עבורי ועבור השולמנים את דלתות הממשלה הקודמת - שולמנים, עצמאים, חופשיים, המאמינים בכל ליבם בשוק חופשי וביוזמה פרטית - ומעל לכול, משפחתי היקרה שנמצאת כאן באולם. לפני שנתיים וחצי ועוד קצת בחדר הלידה נולד הבן שלי אלרואי. איתו נולדה גם מחאת "אני שולמן" - המחאה שאני, החייל שלה, כאן היום, בחזית הפוליטית. היינו במחלקת היולדות - אשתי המדהימה, לידן, שנמצאת כאן ביציע, ואני אחרי מסע ארוך ומאוד קשה להפוך להורים. זה לא היה קל. חיכינו לאלרואי הרבה זמן, ועשינו מאמצים כבירים בשביל הזכות לגדל אותו. יש עכשיו בטח הורים שצופים בי, שעוברים גם טיפולי פוריות ומכירים את הרגעים המאתגרים האלה. במקום שהשמחה על ההגעה עוד רגע ממש של בני בכורי, שחיכיתי לו כל כך, תהיה שמחה טהורה, פשוטה, את הראש מילאו לחצים אדירים. כל בעל עסק מכיר אותם - איך יתנהל העסק מחר? מה נעשה עם העובדים? מי יהיה שם כדי לטפל בספקים, בלקוחות, בתזרים, בפקחים שאולי יגיעו? מה עושים? כמה חודשים לפני הלידה, כשגילינו שלידן בהריון, כתבתי לאלרואי שיר. אני יודע שאתם והציבור רואים בי בחור קשוח, ולפעמים גם נתתי לכם את כל הסיבות הטובות לעשות כך. השיר לאלרואי פשוט פרץ ממני. אני רוצה להקריא לכם קטע מתוך השיר. תראו, אלה דפים שאני שם כל הזמן אצלי בתפילין - אני שומר אותם, חבריי מש"ס - וכשהילד יהיה בן 13, בעזרת השם, המתנה שלי, חוץ מהתפילין והטלית שכולנו מכירים, תהיה גם השיר הזה, שאני מקווה שיהיה דרך חיים עבורו. ב-18 באוגוסט 2018, לידן ואני התבשרנו שיש לנו בן, וכתבנו את השיר "ואולי": ואולי יום יבוא ואל קרבות החיים תיזרק / אולי תבחר לשבת בצד ואולי תבחר להתמודד / אולי אחרי חלומותיך, כחולם אגדי עיוור, תנסה ותגשים / אולי יהיה זה חלומך המהבהב שאחרים הוא ירשים / אולי אתה, באופייך המקסים, תסחף רבים אחריך לניצחון האדיר / ואולי יהיה זה כישלון צורב / אבל אתה, בני, תדע לא להיכנע ולא להתאכזב / לאסוף את אנשיך במילים חמות וטובות, שכל אחד מהם ידע שזוהי רק ההתחלה. / אולי יהיו ימיך מלאים בתהילה ובמזל / אולי יהיו הם מאתגרים ולעיתים גם מרים / תרגיש, בני, שניצחת בשני המקרים. / אולי יבוא יום שתיאלץ לבחור בין כסף ותהילה מדומה לבין אנשיך הטובים, לבין הדבר הנפלא שנקרא חברים. / בחר תמיד, בני, באופציה השנייה. / על חשבון אחרים, זוהי לא הצלחה. / ואולי יהיה זה קרב על מוות וחיים באחת ממלחמות הצדק בשם ה' / שם תשמור על חייך, אבל גם על אחרים. / אולי, בני, תנסה בדבר אך תיכשל. / בדוק רק את הטעויות שלך בלי להאשים את האחר. / תלמד לעומק כל דבר כדי להתמודד במערכה הבאה כשאתה טוב בהרבה / ושמור על צניעות וענווה. / זכור תמיד, בני, שאין כמו התחלה חדשה, אין כמו להיות חסר ביטחון שוב, אין כמו הרצון ללמידה. / אל תרגיש נחות אז, ולעולם אל תתבשם מהצלחה. / ואולי תהיה מנכ"ל ואולי גנרל של העולם / אבל תזכור, בני, תמיד שאין כמו התואר המושלם והמפואר מכולם: פשוט להיות בן אדם".
08/08/2021  |  אביר קארה  |   נאומים
המפלגות החרדיות הנמצאות באופוזיציה מותחות ביקורת על ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, לאחר שחילל את השבת ופרסם במהלכה הודעת ברכה על זכיית המתעמלת לינוי אשרם במדליית הזהב.
07/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il