|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

ועדת העבודה והרווחה קבעה:

חובת עטיית מסיכות בהתקלות בשטח פתוח - לחודש בלבד

יו"ר הוועדה, ח"כ רייטן מרום: "ההגדרות כלליות מידי, בלתי אפשרי ליישם ולאכוף; דורשים לשמוע פתרונות שיקלו על אזרחים להישמע לצו ולהבין את ההיגיון בו" חובת עטיית מסיכה תוגבל עד ה-12 בספטמבר בלבד
11/08/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ועדת העבודה והרווחה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

קבעה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות קבעה (יום ד', 11.8.21) כי תוקפו של צו משרד הבריאות, המחייב עטית מסיכה בהתקהלויות של מעל 100 איש בשטח פתוח וכן בידוד למחוסן או מחלים שנמצא במגע סמוך לחולה קורונה קטין או חסר ישע, יוגבל עד ה-12 בספטמבר בלבד. הצו נכנס לתוקף אוטומטית 72 שעות לאחר חתימתו, ביום א' האחרון (8.8).

מרבית הביקורת שעלתה בדיון סבבה סביב החובה לעטות מסיכה בהתקהלויות בשטח פתוח. יו"ר הוועדה, ח"כ רייטן מרום אמרה: "רוב התחלואה הקשה היא עדיין אצל לא מחוסנים ומה שהפך להיות הגורם המניע הוא איך חומקים מסגר. הממשלה מטילה עוד ועוד מגבלות והכל סביב המטרה הזו, אבל עולות מזה כל מיני שאלות. נוסח הצו הזה מבהיר את אי-ההבנה ואת הביקורת הציבורית שנשמעת כי אין שום נתון שמראה שההגבלה הזאת תקטין את שיעור ההדבקות. לדוגמה - לא מוגדרים פרמטרים ברורים להתקהלות בשטח פתוח. מה קורה אם בתחנת אוטובוס עומדים 100 איש, או לחלופין באצטדיון כדורגל שלם מפוזרים 100 אנשים? האם זו התקהלות? וגם אם כן, למה 100 מחוסנים שנכנסים למתחם המותנה בהצגת תו ירוק ובו כן יש אפשרות לשמור מרחק צריכים לעטות מסיכה?"

פרופ' חגי לוין אמר: "בזמן הופעה או משחק כדורגל הסיכון להידבק נמוך מאוד. כשנכנסים או יוצאים יכול להיווצר צוואר בקבוק וזה מעלה את הסיכון, וכאן יש להבחין בין מחוסנים ומחלימים לבין לא מחוסנים, ובין אנשים המוגדרים כסיכון. כאן אין הבחנה. אין הצדקה להטלת חובה, שאותה יש לאכוף בכל האמצעים, יש הבדל בין המלצה לבין חובה". פרופ' גרוטו חיזק את הדברים וסיפר "הייתי עם כמה חברים ביורו ולא נדבקנו. הכלל שנקבע שם הוא שיש להיות עם מסיכה בכניסה לאצטדיון ועד לישיבה. לא בטוח שההדבקות שם היו במשחקים עצמם. הרבה אנשים הגיעו לאזור, הסתובבו, יצאו למקומות בילוי וזה היה יכול לקרות גם מסביב".

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, הסבירה את הרציונאל בחובת עטית המסכות בשטח פתוח: "אנחנו יודעים שיש לא מעט הדבקות בשטחים פתוחים, בייחוד במצבים של התקהלות. אנחנו רואים את התופעה הזאת לאורך כל גלי המגיפה. כולנו ראינו מה קרה באנגליה סביב משחקי היורו. והם גם פרסמו, כחלק מהחקירות האפידימיולוגיות, שחלק ניכר מההדבקות היו באצטדיונים פתוחים". באשר לביקורת על אי-הגדרת התקהלות במרחב הפתוח אמרה: "קשה להגדיר את זה כי במקום כמו מסיבה פתוחה בפארק אין לנו סדרן שבודק את מידת המרחק בין האנשים ואם אין לנו איך להבטיח שמירה על מרחק אישי זה לא ניתן ליישום בפועל. חובת עטית מסכה לא מטילה שום הגבלה על המשק, היא אומנם לא נוחה ברמת הפרט אבל זו הגבלה קלה ומידתית".

פרופ' איתמר גרוטו אמר בדיון: "במגיפות באופן טבעי ללא התערבות הגלים נמשכים חודשיים שלושה. ברור שאנחנו עושים כאן התערבות וזה משתנה אבל יכול לראות שנראה דעיכה לקראת סוף אוגוסט, אולי לא נידרש לצעדים נוספים". לגבי הצו הנידון אמר: "אנחנו נמצאים במצב של תחלואה מחמירה ועולה ואין ספק שצריך לפעול במישורים שונים. לגבי מסיכות במקומות פתוחים, הייתי מקווה להשיג עוד נתונים. בסופו של דבר רוב ההדבקות מתרחשות בבתים, במגע הדוק עם מאומת ידוע לנו כבר שהחיסון יעיל רק בכ-60%-70% ולכך יש להתייחס".

גם באשר לחובת הבידוד למחוסנים השוהים במגע ישיר עם קטין או חסר ישע חולה קורונה עלתה ביקורת. יו"ר הוועדה ח"כ רייטן מרום אמרה: "אין שום דרך לאכוף את הדבר הזה, האם הילד נמצא בחדר או לא, מה, תציבו מצלמות בתוך הבתים? גם ההגדרה של גיל בעייתית, לא מדובר באינדיקציה שבהכרח מעידה על מידת הצורך של הילד במגע הדוק עם ההורה, זה יוצר בעיות בפרשנות ויישום של הצו".

נשיא לה"ב רועי כהן התריע כי חובת הבידוד להורים מחוסנים מציבה שוב את ציבור העצמאים במצב של פגיעה חמורה בפרנסתם, שאינה מקבל לדבריו מענה ראוי: " לא יכול להיות שבחסות החוק תהיה אפליה בין עצמאים לשכירים. זה כמו מילואים, מאמץ לאומי וכל המדינה היא חלק מהמערכה. בעוד לשכירים יש דמי בידוד, אנחנו לא זכאים להם וגם ממשיכים לשאת בהוצאות העסק כל משך הבידוד. מדובר בדיני נפשות, 10 ימים מתוך חודש יכולים להביא עסק לקריסה".

יו"ר הוועדה השיבה: "חייב להימצא פתרון לעצמאים, לא רק עבור דמי בידוד אלא גם על מענקים וסיוע נוסף, אבל זה לא נידון במסגרת הצו הזה. אני מציעה שנשוב ונדבר בהמשך, נראה איך אנחנו יכולים לסייע לכם. במקביל להבנתי מתנהל דו-שיח עם משרד האוצר".

תאריך:  11/08/2021   |   עודכן:  11/08/2021
מירב ארד
+ח"כ ארבל: בולטת היעדרות ליברמן מקבינט הקורונה
23:23 11/08/21  |  איציק וולף
ח״כ משה ארבל (ש"ס) טוען ששר האוצר, אביגדור ליברמן, בורח מאחריות למשבר הקורונה. "גם הערב בולט בהיעדרותו מר איווט ליברמן מישיבת קבינט הקורונה", אמר לאחר שליברמן לא השתתף בישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה הערב. "שעה ששוכבים למעלה מארבע מאות בני אדם במצב קשה בבתי החולים העדיף לברוח. שר האוצר, סמכות היא גם אחריות", אמר ארבל.
+תו ירוק בכל ענפי המשק למעט מסחר
23:14 11/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
התו הירוק יוחל החל מגיל 3 ויכלול חובת בדיקת קורונה לילדים במימון המדינה  ▪  הוריהם של בני 12 ומעלה שלא חוסנו מבחירה ייאלצו לשלם על הבדיקות  ▪  חנויות מגודל של 100 מ"ר ומעלה יידרשו להגביל תפוסה ביחס של אדם לכל 7 מטרים  ▪  השר אלקין הצביע נגד החלטת הקבינט בטענה כי ההגבלות הן מעטות מדי ביחס לנדרש מבחינה אפדימיולוגית
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+אדלשטיין: ניהול רשלני גרם לגל הרביעי
20:28 11/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות לשעבר טוען כי ממשלת בנט לא מקשיבה לגורמי המקצוע במשרד הבריאות ומאחרת בתגובה להתפרצות המחודשת של הקורונה  ▪  "ההמלצות של משרד הבריאות היו ברורות וכשראינו כולנו את העלייה במספר המאומתים והמאושפזים היה צריך לנקוט צעדים. גם אם מחר יכניסו את כולנו לסגר מלא - בשבועיים הקרובים העלייה תימשך. כך פועל הנגיף"
([צילום: פלאש 90])
+התחזית: 2,400 חולים במצב קשה
20:05 11/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבינט הקורונה מכונס לדיון בהגבלות נוספות  ▪  חלק מן השרים דורשים לצמצם את ההגבלות  ▪  השרים אביגדור ליברמן ויאיר לפיד שוב לא משתתפים בדיוני הקבינט שבו הם חברים
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+קניונים בארה"ב נאבקים על חייהם
18:03 11/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הטובים ביותר בכל שוק ימשיכו למשוך שוכרים ולקוחות, אבל הרוב המכריע של 1,150 הקניונים מתקשים להתקיים בשל הקורונה שבאה אחרי המעבר לקניות מקוונות
(קניון בלוס אנג'לס [צילום: דמיאן דוורגאנס, AP])
+2,000 תקנים חדשים, עוד 770 מיטות
17:46 11/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע על הקצאה מיידית של 2.5 מיליארד שקל לטובת מערכת הבריאות  ▪  המטרה - הגדלת התקנים של הצוותים הרפואיים לצורך שיפור יכולת הספיקה של בתי החולים  ▪  בנט: כואב לי על כל חולה קשה ועל כל מי משפחה שמאבדת מישהו לקורונה ולדלתא. אבל כואב לנו גם על כל בעל עסק שאיבד את העסק שלו ועל כל ילד שנאלץ להישאר 200 ימים מול הזום
([צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+המשטרה: 20% מחייבי הבידוד לא שהו בבתיהם
14:14 11/08/21  |  עידן יוסף
תנ"צ מוריס חן סגן ראש אג"ם של המשטרה: "20% מחייבי הבידוד לא שהו בבתיהם בימים האחרונים. חייבים מחויבות אישית ומוסרית אישית של כולם להירתם לזה. השר והמפכ"ל החליטו שאכיפת קורונה בראש הסדר העדיפות כאשר אכיפת מסיכה היא בעדיפות ראשונה, המשימה השנייה זה אכיפת התו הירוק, והמשימה השלישית היא אכיפת חייבי בידוד".

עוד אמר חן: "מטריד אותנו מאוד נושא החיכוך בין השוטרים לציבור בנושא עטיית המסכה, אזרח מחויב להזדהות בפני שוטר. ועל האזרחים לדעת שמי שלא מזדהה הוא מסלים את האירוע עד מעצר ועד תמונות שלא רוצים לראות. אנו מבקשים לשתף פעולה ולהזדהות ולמנוע מצבים כאלו".

הוא הבהיר כי האכיפה תהיה בכל הארץ, אך תתמקד יותר בערים האדומות.
+רב המשטרה: לא מחפשים את הציבור החרדי
14:04 11/08/21  |  עידן יוסף
רב המשטרה נצ"מ רמי ברכיהו: "המשטרה לא מחפשת את הציבור החרדי. להפך, המשטרה משקיעה רבות במגזר ורוצה את השיתוף פעולה והיחס וכל אירוע חריג יבדק. תמיד יכול להיות טעות בשיקול דעת של שוטר".
+2,400 חולים קשה בתוך חודש
13:53 11/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התרחיש הוצג אתמול בישיבה אצל ראש הממשלה בנט, שנענה לדרישת שר הבריאות להוסיף 100 תקנים לרופאים ו-500 לאחיות  ▪  ועד עובדי רש"ת: עובד לא מחוסן יחויב בבדיקה שלילית לפני כל משמרת
תור לבדיקת קורונה בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+זהירות, טרוף מערכות
13:19 11/08/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
התנהלות ממשלות ישראל מול משבר הקורונה המתמשך קרוב לאנרכיה שלטונית הרבה יותר מאשר לממשל מדינתי רציונאלי. ככל שחולף הזמן ומסתבר שהקורונה כאן בכדי להישאר, מתבררים רפיסות הממשל ועליבות הדמוקרטיה הישראלית כממשל אפקטיבי. יסוד הטירוף הוא במחשבה שהממלכתיות כפופה לשיגעונות של יחידים והאחריות האזרחית איננה חובה מוסרית אלא נתונה לשליטה קפריזית של כל יחיד בנפרד
([צילום: דוברות מד"א])
+סיכומים להגדלת רף הספיקה של מערכת הבריאות
12:28 11/08/21  |  עידן יוסף
הניסיונות למנוע סגר: סוכמו הפרטים להגדלת רף הספיקה של מערכת הבריאות, כולל התקנים הרפואיים והתקציב. תוכנית שלבים על-פי מספר מאושפזים (חדשות 12).
+לתפארת ממששת
11:13 11/08/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
הלקסיקון העברי 'התעשר' בביטוי האומלל מבית היוצר של איילת: להכיל את המתים  ▪  אסטרטגיה או פליטת פה? מה זה משנה  ▪  קבלו מקור מודיעיני חדש מבית היוצר של ממשלת בנט - המקהלה הערבית  ▪  חיסונים? תשאלו את אורית פרקש, לצד תזכורת קטנה  ▪  ולקינוח פסוקו
(שקד. נזכרה להתנצל [צילום: משרד הפנים])
+5,755 חולים חדשים; 400 במצב קשה
10:08 11/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 4.59%  ▪  בישראל יש 38,942 חולים פעילים  ▪  קבינט הקורונה יתכנס לדון בהחלת התוק ירוק על בני 3-0  ▪  הממונה במגזר הערבי: הקבוצה הבעייתית - הנוער
(בדיקות קורונה בישראל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+בן-דוד: "זה מתווה בריאותי לא מתווה חינוכי"
08:31 11/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לדבריה - "הכל עמום במתווה. גם המנהלים וגם ההורים לא מבינים מה יהיה באחד בספטמבר"  ▪  בן-דוד מתנגדת גם למתן חיסונים נגד קורונה בבתי הספר: "לא רוצים שהלחצים יהיו על המנהלים"
(יפה בן-דוד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חובת עטיית מסיכות בהתקלות בשטח פתוח - לחודש בלבד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הלקסיקון העברי 'התעשר' בביטוי האומלל מבית היוצר של איילת: להכיל את המתים אסטרטגיה או פליטת פה? מה זה משנה קבלו מקור מודיעיני חדש מבית היוצר של ממשלת בנט - המקהלה הערבית חיסונים? תשאלו את אורית פרקש, לצד תזכורת קטנה ולקינוח פסוקו
11/08/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
משרד הבריאות עדכן (יום ד', 11.8.21) כי 5,755 אובחנו כחולי קורונה בתוך יממה, מתוך 127,010 בדיקות לגילוי הנגיף. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 4.59% ו-400 חולים מצבם קשה. בישראל יש 38,942 חולים פעילים,
11/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, מתנגדת למתווה החזרה ללימודים שאישר ראש הממשלה נפתלי בנט בתחילת השבוע. בן-דוד אמרה בראיון לגלי צה"ל כי "זה מתווה בריאותי, אבל עדיין לא קיבלנו מתווה חינוכי. גם המנהלים וגם ההורים לא מבינים מה יהיה באחד בספטמבר".
11/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש הממשלה נפתלי בנט קיים (יום ג', 10.8.21) דיון שבו נכחו ראשי מערכת הבריאות ובכירי משרד האוצר. ראש הממשלה דחה את בקשת משרד הבריאות להחלת תו סגול ולהקטנת תפוסה במקומות הומים.
10/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רחוב סקיפ רואד בעיר סיאטל עבר גלגולים רבים, וכעת הוא בשלב חדש בתולדותיו: הרחוב בו מתרכזים רבים מחסרי הבית בעיר. מספרם של מי שמתגוררים ברחובות, פשוטו כמשמעו, בכל רחבי ארה"ב (ללא מקלט כלשהו) עלה בשנים האחרונות ובדצמבר 2020 הגיע ל-226,000 – עלייה של 30% מאז 2015. הבעיה עומדת להחמיר עוד יותר, עם פקיעת המורטוריום על פינוי מי שאינם עומדים בתשלום דמי שכירות בשל הקורונה – מדווח אקונומיסט.
10/08/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
שנת הלימודים תתחיל עם 5,000 מאומתים  /  איציק וולף
בילינסון: החיסון השלישי למושתלי איברים נמצא יעיל  /  מירב ארד
6,275 מאומתי קורונה חדשים ביממה  /  איציק וולף
צרת חינוך - מגיע לנו  /  אפרים הלפרין
שיא הדבקויות חדש  /  יפעת גדות
מטות איתנים  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
עפר דרורי
עפר דרורי
הספר הכתוב יוצא מן הכלל חושף את פעילותו של אלון כמנהיג צבאי במלחמת העצמאות, ומפרט קרבות בהם אלון שינה את פני המערכה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il