|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אושרה הפעלת ישומון "ההסכמון"

ועדת החוקה תפקח על התפתחות הישומון המחליף את איכוני השב"כ הצעת חוק שתוגש בימים הקרובים תרחיב את השימוש ביישומון לא רק למגיעים מחו"ל, אלא גם לחייבי הבידוד בארץ
16/08/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת החוקה אישרה (יום ב', 16.8.21) את תקנות ה"הסכמון" - המשמעות היא שההסכמון יפעל רק כלפי החוזרים ממדינות בסיכון מירבי. ההסכמון הוא יישומון המשמש, בהסכמה מרצון, לפיקוח אחר השבים מחו"ל הנדרשים לבידוד. לאחר שחוזר ממדינות מסוכנות יביע את הסכמתו לפיקוח טכנולוגי, הוא ישלח את מיקומו בבידוד. ההסכמון פועל על טלפונים חכמים באמצעות שליחת מסרון עם קישור, שבאמצעות לחיצה עליו המבודד משתף את מיקומו.
בטלפונים שאינם חכמים נעשה שימוש בטלפון הקווי, הנייח, במקום הבידוד. המבודד מקבל שיחה קולית שבה נמסר לו מספר טלפון וקוד אישי בן 4 ספרות, ובמקביל עליו להתקשר באמצעות הטלפון הקווי למספר הטלפון שנמסר לו ולהזין את הקוד האישי.

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) הסביר כי הישומון בא להחליף את איכוני השב"כ. "לצערי, הממשלה לא נקטה צעדים בזמן, למרות שהיו מספר הצעות חוק בכנסת הקודמת. הוועדה תפקח על התפתחות הישומון, ונעניק למשרד את הזמן הנדרש בינתיים לפיתוח - ואז נחליט אם ניתן וצריך להמשיך את השימוש בו".

לדברי תומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, המשטרה הרחיבה לאחרונה מאוד את אכיפת תקנות הקורונה, לצד בניית אמצעים טכנולוגים נוספים לפיקוח ואכיפה טובים ויעילים יותר. הוא סיפר על הצעת חוק שתוגש בימים הקרובים שתרחיב את השימוש ביישומון לא רק למגיעים מחו"ל, אלא גם לחייבי הבידוד בארץ. הוא סיפר על תהליך-למידה של המערכת בימים אלו, באלו שעות מענה חייבי-הבידוד טוב יותר, והמטרה היא להגיע אל כל חייב-בידוד טכנולוגית פעם ביום, ופיזית - פעם ביומיים. להערכתו, בעוד כשבועיים, תשתפר בעשרות אחוזים יעילות הישומון, ובדיוק בנתונים.

עו"ד יאיר מתוק, נציג המשרד לביטחון הפנים, הוסיף כי בתקופה האחרונה הביעו 45% מהשבים מחו"ל את הסכמתם לפיקוח שכזה. חייבי בידוד, דהיינו השבים ממדינות בעלות סיכון-גבוה, הם כ-150 אלף איש, הסכימו להסכמון 21.4%, אך חלקם אינם בעלי פיקוח כזקנים או חייבי-אפוטרופוס, ונותרו 9,706 איש, ולכ-1,800 איש מהם, נדרש ביקור שוטר בביתם כדי לוודא שלא הופר הבידוד.

אורדן טרבסלי, מנכ"ל חברת טכנולוגיה עילית, טען כי הישומון מוגבל ביכולותיו, משתמש בטכנולוגיה ישנה וניתן לעקיפה, ולצמרות פניותיו למשרד לביטחון-הפנים לבדוק חלופות טכנולוגיות - הם לא נענו. נציגי המשרד השיבו כי הישומון עומד בכללים המשפטיים הקיימים, הטענות הללו כבר הועלו ונבדקו, אך נציגי המשרד ייפגשו עם נציגי החברה.

תאריך:  16/08/2021   |   עודכן:  16/08/2021
עידן יוסף
+"לאמץ לגליזציה במודל הקנדי"
00:55 17/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול, למשרדי הממשלה: גבשו מדיניות ברורה בנוגע לרפורמה המוצעת בשוק הקנביס  ▪  עו"ד עמית מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "ספק אם יש הצדקה להמשך המדיניות בה נוקטת המדינה כיום"
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נזקי הקורונה: אחד מחמישה ילדים סובל מחרדה
00:46 17/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד החינוך השיג תקציב להרחבת המענה הפסיכולוגי להתמודדות תלמידים עם הקורונה - אך כלל לא בטוח שיהיו פסיכולוגים לגייס  ▪  30% מהתקנים של הפסיכולוגיים החינוכיים אינם מאוישים. השירות המרכזי ניתן לגילי 15-5, ולשאר הגילים רק במידת האפשר
(מיכל שיר סגמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+ועדת החינוך אישרה את תקנות הקורונה
00:18 17/08/21  |  עידן יוסף
ועדת החינוך אישרה את תקנות הקורונה (הגבלת פעילות של מוסדות המקיימים פעילות חינוך והוראות נוספות). התקנות שנועדו לחול בשנת הלימודים הקרובה ונכנסו לתוקפן כבר ביום חמישי, 13.8.21, קובעות מספר הוראות כגון: עטיית מסיכה החל מכיתה א'; דרישה ממפעיל חיצוני (מדריך תל"ן) במוסד חינוך להציג למנהל המוסד תו ירוק, או תוצאה שלילית בבדיקה שבוצעה 72 שעות לכל היותר לפני כניסתו למוסד. לגבי טיולים עם לינה: בחינוך הבלתי פורמלי - חובה להציג תו ירוק או תוצאות בדיקת קורונה שלילית. ההנחיה חלה על העובדים, המדריכים ועל התלמידים. בטיול הכולל לינה המיועד לתלמידים מטעם בית ספר לא נקבעה חובה להציג בדיקה או תו ירוק, אלא נקבעו מספר הנחיות כגון קיום הטיול באותן הקבוצות הקבועות שבהן לומדים התלמידים בשגרה ושמירה על מרחקים בין קבוצה לקבוצה.

עוד אישרה הוועדה את המתווה של הפעלת הפנימיות בשני מסלולים: מסלול פתוח ומסלול סגור. מסלול פתוח בקבוצה של עד 36 תלמידים ללא הגבלה על-כניסה ויציאה מלחוץ לשטח הפנימיה ומסלול סגור בקבוצות של עד 50 תלמידים שיחולו עליהם הוראות נוספות על-מנת לשמור על בריאותם. "אחרי שבועיים שהם תלמידים שוהים בפנימייה ללא יציאה הם יכולים לאחד לקבוצה גדולה ויש הגבלות על-כניסה ויציאה. הכוונה היא שלא תגיע לקבוצה הגדולה תחלואה מבחוץ. ההבלות חלות גם על צוות ההוראה", הסבירה עו"ד אסתי ורהפטיג ממשרד הבריאות.

ועדת החינוך דרשה ממשרד הבריאות להחריג בתקנות הקורונה שיוגשו לוועדת החוקה, ילדים ופעוטות מבדיקות תכופות לצורך כניסה למוסדות תרבות ולבריכות שחייה.
+קרן העושר: השומה תעמוד על 75% מהסכום שבמחלוקת
23:58 16/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה את החוק המבקש למסות את תאגידי משאבי הטבע בישראל לעניין הקרן לאזרחי ישראל במסגרת מחלוקת, לקריאה שנייה ושלישית - לדרישת הוועדה הוכנסו מספר שינויים בחוק  ▪  רשות המיסים: התחולה של החוק היא לגבי צווים שטרם יצאו
(ג'ידא רינאוי-זועבי, ולדימיר בליאק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+רק 3% מהתלמידים החרדיים בחינוך הממלכתי
23:22 16/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פתיחת שנה"ל במגזר החרדי: כחצי מיליון תלמידים ב-6,917 מוסדות, ומתוכם 257,108 תלמידי יסודי  ▪  מנכ"ל משרד החינוך: "אנו המשרד של כל ילדי ישראל. מוסדות החינוך יישארו פתוחים ללמידה פיזית, ללא תלות בצבע הרשות"
אורי מקלב, יעקב ליצמן, אמילי מואטי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מספיקות שתיים-שלוש התנסויות בגיל 17-14 כדי להתמכר לניקוטין
23:13 16/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה להתמכרויות, סמים ואתגרי הצעירים בישיבה הראשונה של הוועדה: מעכשיו לצעירים בישראל יש בית ווועדה שתבחן את כלל הטיפול בהם  ▪  רשות הצעירים במשרד לשוויון חברתי: 83% מהצעירים אומרים שאין מי שמשמיע את קולם ו-40% מרגישים שהמדינה לא מספקת להם מידע מועיל בתחומים מרכזיים  ▪  הרשות לביטחון קהילתי: עלייה בשימוש של מתבגרים בגז קצפות
([צילום: דוברות המשטרה])
טלי יוגב מהרשות לביטחון קהילתי [צילום: דוברות הכנסת]
+מתווה שדה בריר יחכה לעוד תסקיר בריאותי
23:11 16/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתום דיון בנושא מכרה הפוספטים, קראה ועדת הפנים לממשלה לגרוע את התוכנית מהתמ"א עד שיתקבל תסקיר בריאותי והסכמת השר הממונה על הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב  ▪  השרה להגנת הסביבה: "למה אנחנו צריכים לכלות את משאבי הטבע של ישראל בשביל רווחים לכיל?"
([צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+"ניאבק להוציא מחוק ההסדרים את גיל הפרישה לנשים"
20:55 16/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה נגד העלאת גיל הפרישה  ▪  השרה מרב מיכאלי: "לא באתי למכור לכם שהגענו לתוצאה הטובה ביותר. אנחנו הבאנו נקודת פתיחה טובה בהרבה ממה שהיה קודם ועכשיו לכנסת יש עבודה"
(מרב מיכאלי ועאידה תומא סלימן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+"הציגו מתווה לקיצור חובת הבידוד למחוסנים השבים מחו"ל"
15:33 16/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ביקשה לבחון שוב את רשימת המדינות שמהן לא נדרשים שבים מחוסנים בבידוד, לאור נתונים שהוצגו בפני הוועדה על-ידי מתנגדי הצו  ▪  המדינות שלא ידרשו בידוד: אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טאיוואן, מולדובה, ניו-זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה
(הדיון בוועדת העבודה והרווחה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+זנדברג: זיהינו באזור השריפה חלקיקים שפוגעים בנשימה
12:46 16/08/21  |  עידן יוסף
בדיון בוועדת הפנים בנושא מכרה הפוספטים ב"שדה בריר", עדכנה השרה להגנת הסביבה זנדברג על פעילות משרדה ביום שלאחר השריפה בהרי ירושלים. לדבריה, "זוהו באזורי השריפות חלקיקים שפוגעים נשימתית ולכן טרם יכולים כל היישובים לשוב לבתיהם"
[צילום: דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי ברבש   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עפר שלח / Ofer  Shelah   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אושרה הפעלת ישומון "ההסכמון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ב', 16.8.21) את צו בריאות העם בנושא חובת בידוד למחוסנים ומחלימים לשבים מכל מדינה שאינה מוגדרת אחרת בצו, שנכנס הלילה לתוקף - עד ה-11.9. עם זאת, ביקשה יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן מרום כי לדיון הבא, יביא משרד הבריאות בחשבון את הצורך בקיצור חובת הבידוד למחוסנים ומחלימים, שאינה נבדלת היום מחובת הבידוד המוטלת על מי שאינם מחוסנים. כמו-כן, ביקשה ח"כ רייטן לבחון שוב את רשימת המדינות שמהן לא נדרשים שבים מחוסנים בבידוד, לאור נתונים שהוצגו בפני הוועדה על-ידי מתנגדי הצו. המדינות היחידות שמחוסנים ומחלימים השבים מהן לא ידרשו לבידוד על-פי הצו החדש: אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טאיוואן, מולדובה, ניו-זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה.
16/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה (יום ב', 16.8.21) פה אחד את העלאת תגמולים לנכי צה"ל ולמשפחות השכולות בשיעור של 2.45% לשנים 2020 ו-2021.
16/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה של הכנסת התכנסה (יום ב', 16.8.21) להמשך דיון בתקנות התו הירוק ובהגבלת היציאה מישראל. הדיון מתקיים יומיים לפני כניסתן של תקנות התו הירוק החדשות לפיהן מה-20 באוגוסט יחויבו בני 12 ומטה בבדיקה מהירה במימון ציבורי.
16/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים דנה (יום א', 15.8.21) בתנאי העסקתם ורווחתם של העובדים הזרים בענף הסיעוד. דיון הוועדה הקודם הוקדש למטופלים, ועל כן הדיון הנוכחי עסק במטפלים ובזכויותיהם.
15/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראשי רשויות ונציגי ממשלה מתריעים מפני האסון הבא שעלול לקרות בחופי הארץ אם לא יחל טיפול משמעותי בסכנת התמוטטות במצוקי החופים. במסגרת דיון בנושא שנערך (יום ד', 11.8.21) בוועדה לפניות הציבור, עלה כי סוגיית הטיפול בנושא טרם הוסדרה בצורה לאומית, ומשרדי הממשלה רואים בכך את חובתן של העיריות והמועצות שבשטחן החופים.
15/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 24  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
חייל מנע מעבר של ח"כ טיבי  /  עידן יוסף
שני עובדי הכנסת נדבקו בקורונה  /  עידן יוסף
"להסדיר תשלומי ההורים בחקיקה ראשית"  /  עידן יוסף
מחאת השולמנים הופכות למדיניות כלכלית  /  אביר קארה
בנט חצה את הרוביקון  /  בצלאל סמוטריץ'
כל ילד וילדה במדינה צריכים לעסוק בספורט  /  סימון דוידסון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il