|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
[צילום: AP]
|
|
|
|
רפורמה בהכשרת רוכבי דו-גלגלי
|
תוכנית לימודי הרכיבה מבוססת על זו של מכוניות. מהלך משותף של אגף הרישוי והרלב"ד מכריז על מחקר-חלוץ לכ-300 קטנוענים ואופנוענים להקניית "תפיסת הסיכון" ● מהמסקנות ניתן יהיה ליצור תוכנית ייעודית שתקנה כלים לרוכבים ותיקים כיצד להימנע מכניסה למצבי סיכון
|
רוכבי אופנוע מעורבים בתאונות קטלניות פי 11 מחלקם בנסועה, ונמצאים בסיכון גבוה פי 15 להיות מעורבים בתאונה חמורה בהשוואה לרכב פרטי. לאחר עבודת מטה יסודית וממושכת, מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מכרז לקיום מחקר-חלוץ להכשרת רוכבי דו-גלגלי. במסגרת הניסוי, בו ישתתפו כ-300 רוכבים, ילמדו המשתתפים סוגי התנהגות מבוססי מחקר כיצד להימנע מכניסה למצבי סיכון במהלך הרכיבה. המסקנות המחקריות והמעשיות שיופקו יוטמעו במהלך השנה הקרובה בשלב הכשרת הבסיס בלימודי הנהיגה וכן ישמשו עבור הכשרת הרוכבים הוותיקים. "תפיסת הסיכון" היא היכולת "לקרוא" את הכביש, ולצפות לאירועים שעתידים לבוא ולהימנע מכניסה אליהם. גישה זו מורכבת מתפיסה ומיומנויות קוגניטיביות בשילוב של מיומנויות תפעוליות רלוונטיות של הרוכב ליישומה. תפיסת הסיכון והמיומנויות הנגזרות ממנה הן קריטיות למשתמשי הדרך, וככל שרמת תפיסת הסיכון נמוכה יותר, הסיכוי לתאונה גבוה יותר. מחקרים מלמדים כי הכשרה בנושא תפיסת הסיכון היא היעילה ביותר לשיפור הבטיחות בדרכים של רוכבי דו-גלגלי. סמנכ"ל הסברה חינוך והכשרה ברלב"ד מסבירה כי "הבעיה בכניסה למצבי סיכון והסתמכות על המיומנות לצאת מהם היא שלרוב לא קיימים התנאים והיכולת להגיב נכון לסיכון, באופן שיאפשר לצאת ממנו בבטחה". לדברי נחמה לאור דרורי, הסיבה לכך היא המורכבות ביישום התגובה לסיכון שדורש כשירות מירבית כל הזמן, בשילוב תנאים שאינם ניתנים לשליטה. כפי שעולה ממחקרים עדכניים בעולם, הגישה המתאימה ביותר להפחתת היפגעות של רוכבי אופנוע בהיבט הכשרתי היא פיתוח תפיסה ומיומנויות של מניעה מכניסה למצבי סיכון להבדיל ממיומנויות של התמודדות במצבי סיכון".
|
הליך ההכשרה מורכב מיום או יומיים של הכשרה מרוכזת בני 8 שעות לימוד, ושני תרגילים נוספים באורך שעתיים וחצי שיתקיימו בשלושת החודשים שאחרי יום ההכשרה. ההכשרה תקנה למשתתפים כישורים ומיומנויות הנדרשים לצורך הימנעות מכניסה למצבי חירום, כגון האטה, פניות וצמתים, סטיות, תמרונים במרחב מוגבל, מעבר של מכשולים ובחירת מרחק ומהירויות בהתאם למצבי התנועה ולתנאי הדרך וכן תגובה למצב חרום. כמו-כן, התוכנית תכלול חשיפה לטעויות נפוצות ביישום התגובה לסיכון. הבולטות מבין טעויות אלו הן טעויות בבלימה, שגיאות בהאצה ושגיאות בהיגוי נגדי ובסטיות. יומי ההכשרה המרוכזים יכללו צפייה בסרטונים, למידה עיונית בכיתה, ניתוח מקרים, הדגמה של מדריך רכיבה וכן בעיקר תרגול מעשי של המשתתפים. בתום ימי ההכשרה יתבצע מעקב אחר שיפור המיומנות ותפיסת הסיכון של המשתתפים בשני התרגילים ובדיווח עצמי של הרוכבים. שניר זיידל, מנכ"ל הרלב"ד (בפועל) אומר כי "בשנים האחרונות אנחנו רואים מעורבות הולכת ועולה של רוכבים בתאונות חמורות במקביל לעליה ניכרת במספר הכלים הדו-גלגליים שעולים לכבישי ישראל. כמחצית מהתאונות בהן מעורבים רוכבים הן תאונות עצמיות ולכן אנו רואים בהכשרת הרוכבים לתפיסת הסיכון כלי חשוב לצמצום היפגעות הרוכבים לצד הסברה, שיפור תשתיות, ואכיפה כלפי עברייני תנועה". אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי, הוסיף כי "תוכנית לימודי הרכיבה שנמצאת בשימוש היום מבוססת על תוכנית הלימודים של מכוניות. לפני שנתיים עדכנו את מבחן הרכיבה וכעת אנחנו עובדים על עידכון תוכנית הלימודים לרכב דו-גלגלי. לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יש יכולות פדגוגיות ומתודולוגיות, ואנחנו כותבים בשיתוף פעולה את התוכנית החדשה לדו"גים, כולל הקניית תפיסת הסיכון לרוכבים".
|
|
תאריך:
|
24/08/2021
|
|
|
עודכן:
|
24/08/2021
|
|
עידן יוסף
|
רפורמה בהכשרת רוכבי דו-גלגלי
|
|
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ממליצה להגדיר באופן ברור את שעות העבודה
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 28.7.21) לתקן את התקנות המחייבות התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים בכל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 4, ולדחות את כניסתן לתוקף רק עד 1 במרס 2022 - אז גם תחל האכיפה. זאת בניגוד לבקשה המקורית של שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, לדחייה ארוכה יותר עד לראשון ביוני 2022. התקנות יהיו בתוקף כהוראת שעה לשנתיים, והיום נקבע עוד כי השרה מיכאלי תדווח לוועדה פעמיים עד 15 במרס 2022. היו"ר מיכאל ביטון אף ציין כי חברי הוועדה מצפים ממשרדי התחבורה והאוצר למצוא פתרון לסבסד את התקנת המערכות למיעוטי יכולת בכלי רכב ישנים.
|
|
|
רשיונו של נהג יישלל לעשר שנים אם נענש פעמיים, ולא אם הורשע בבת אחת במספר תיקים וקיבל עונש אחד עליהם. כך קובע לראשונה (יום ג', 27.4.21) שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון.
|
|
|
מחקר שערכה הרשות הלאומית לבטיחות (הרלב"ד) מגלה כי קיימת הלימה בין שיעור ההיפגעות בתאונות דרכים בתחום הרשות המקומית לבין ההיפגעות של תושבי אותו ישוב בדרכים הבין-עירוניות. המשמעות היא שאין הבדל בין התנהגות התושב בתוך תחומי עירו להתנהגותו כשאר הוא יוצא ממנה.
|
|
|
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, מתח ביקורת מיותרת על ניהול הגנתו של אלי בר-זכאי - הנהג שדרס למוות את הנער אילון שלו-אמסלם ופצע את חברו דניאל חכמי, שניהם בני 13, ביולי 2018. ביקורת זו עלולה ליצור את הרושם כאילו ההתנהגות הובילה להחמרה בעונש ולהרתיע נאשמים אחרים ממימוש זכותם לנהל במלואו את משפטם. כך אומר (יום ה', 25.3.21) שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
אני לא מאמין למילה אחת היוצאת מפיו של קיש יריב לוין לעולם לא יסלח לנו שבלמנו את המהפכה הדיקטטורית שניסה לטעת בבתי המשפט הכסף הקטרי
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
מהמאה ה- 10 לפנה"ס עד חורבנה של ירושלים בידי הבבלים ב-587 לפנה"ס הייתה ירושלים עיר יהודית היא חזרה להיות עיר יהודית ב-538 לפנה"ס בעקבות הצהרת כורש והייתה עיר יהודית עד לחורבנה של...
|
|
|
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|