|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
רוטנברג. "22% מהחוב של מדינת ישראל הוא חוב לקרנות הפנסיה. החיה הזו של האג"ח המיועדות, לא קיימת באף מדינה מתוקנת אחרת" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ועדת הכספים החלה לדון בחוק ההסדרים

תהיות בנוגע לשינוי תמהיל קרנות הפנסיה

בחוק המוצע קיים העדר התחייבות שנתית של המדינה להפריש כספים לקרן, לצד התשואות העודפות של קרנות הפנסיה ח"כים קראו לעיגון בחוק של הפקדה קבועה ומוסדרת מצד המדינה, לטובת הקרן שתוקם לשם גיבוי תשואה ל-30% מסכום החיסכון בקרנות הפנסיה כן עלו קריאות לקבוע כי שינוי עתידי במנגנון החוק ידרוש רוב גדול של חברי כנסת, והועלו שאלות לגבי הלו"ז
14/09/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
נעמה לזימי ואימאן ח'טיב יאסין [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת הכספים החלה (יום ב', 13.9.21) לדון בחוק ההסדרים - הצעת ההתייעלות הכלכלית לשנים 2021 -2022, לעניין פרק ה' בהצעת החוק - הבטחת היציבות בתשואות קרנות הפנסיה.

הפרק עוסק בהצעת החוק הקובעת כי המדינה תפסיק להנפיק אג"ח מיועדות בשיעור של 30% מנכסי הפנסיות הוותיקות והחדשות, כאשר שיעור זהה של כספי החוסכים יושקע בשוק ההון, וככל שהתשואה השנתית שהושגה בנוגע לסכומים אלה, תהיה נמוכה מ-5%, המדינה תשלים לקרנות הפנסיה את ההפרש, וככל שהתשואה שהושגה תהיה גבוהה מ-5% הקרנות יעבירו את ההפרש לקרן שתוקם לשם להבטחת תשואה.

הפקדה קבועה ומוסדרת מצד המדינה

במהלך הדיון קראו חברי כנסת לעיגון בחוק של הפקדה קבועה ומוסדרת מצד המדינה, לטובת הקרן שתוקם לשם גיבוי תשואה ל-30% מסכום החיסכון בקרנות הפנסיה, כן עלו קריאות לקבוע כי שינוי עתידי במנגנון החוק ידרוש רוב גדול של חברי כנסת, הועלו שאלות לגבי לוחות הזמנים שהועמדו ליישום החוק, ואף עלתה קריאה להפריד את החוק מחוק ההסדרים

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, ביקש מנציגי האוצר להעמיד בדיון ההמשך ביום ג' תשובות לשאלות הרבות שעלו במהלך הדיון, בדגש על ודאות ושמירת המנגנון מתנודות פוליטיות ומשברים כלכליים: "צריך לזכור לצד כך, שאם נשאיר את המצב כמו שהוא בעוד עשור, הוצאות הריבית שלנו על אג"ח מיועדות יהיו 20 מיליארד ש"ח, זה תקציב של כמה משרדים ממשלתיים יחד, זה אומר שיש לעשות משהו".

תשואה מובטחת לחוסכים

בהמשך להצגת המתווה לביטול מנגנון האג"ח המיועדות, והחלפתו במנגנון ביטחון שתעמיד המדינה לתשואה מובטחת בת 5% לחוסכים מצד בכירי האוצר מוקדם יותר, העלו מספר חברי כנסת תהיות בדבר העדר התחייבות שנתית של המדינה להפריש כספים לקרן, לצד התשואות העודפות של קרנות הפנסיה.

ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי: "זה מזכיר מה שקורה בקרן העושר". איתי טמקין, סגן הממונה על התקציבים: "זה לא דומה בכלל. קרן העושר מתבססת על רווחים עודפים של חברות גז, כאן מדובר על משהו אחר לחלוטין, יש התחייבות להשלים תשואה מסוימת, המדינה מחויבת לשלם את זה".

ח"כ עופר כסיף: "אנחנו מכירים את המצב שכאשר יש חוב חיצוני, גרעון בתקציב, תבוא המדינה ותגיד אי-אפשר להמשיך במספרים האלה, וישנו בחקיקה. זה לא משהו שמופרך. אתם מציעים פה במצב מאוד לא רציונלי, מצב רציונלי".

טמקין: "אנחנו מחויבים להעביר כסף בין אם יש כסף או בין אם אין, אנחנו בונים מודלים של תוחלות סיכון, ולפיו נדע כמה להפריש כל שנה, זו שאלה של ניהול תקציב וניהול סיכונים בתקציב מדינה". ח"כ ולדימיר בליאק: "אבל אין לך התחייבות לכמה אתה מפריש, אולי זה צריך להיות חלק מהמנגנון".

ח"כ נעמה לזימי: "משבר זה לא דבר מדיד, אי-אפשר לדעת מה אי-הוודאות שנקלע אליו". טמקין: "יש לי את ההתחייבות לשלם, זה מה שמוביל אותי. מוגדרת פה עבורנו חובה, החובה היא לשלם בכל מצב כסף לקרנות הפנסיה במידת הצורך. אנחנו צריכים בניהול תקציב לדעת לעמוד באותה התחייבות עוד 5 שנים, המחוקק שם לנו אזיקים על הידיים, תעמדו בהתחייבות. בסוף יש פה מטרה לעמוד בהתחייבות, הטלת מגבלות לא נכונה לתקציב שנתי או רב שנתי. שאלת העיגון בעיננו לא נכונה כאן, אבל בסוף אתם חברי הכנסת ותצטרכו להחליט. אנחנו נציג לכם מודל של הפרשות מתקציב המדינה, אנחנו נצטרך לשכנע מטעמי גמישות שכל מודל שנקבע יפגע בגמישות תקציב המדינה בלי לשרת מטרה אחרת".

"בנוסף המעבר לקרן חוץ תקציבית מחזק את הוודאות של הכלי הזה שנים, יחכה כבר למדינה כסף בקרן בתקופה של משבר. הכלי הזה מוציא את העלות מתקציב המדינה באופן שוטף ויוריד את המוטיבציה של המדינה לצמצם את ההסדר. זו כרית ביטחון לאותם חוסכים".

התחייבויות ארוכות טווח

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "בתוך תקציב המדינה יש הרבה התחייבויות ארוכות טווח שיש לעמוד בהן - תשלומי חוב, פנסיות, בעיננו זה זהה, חוב כלפי צד שלישי ואנחנו יודעים לנהל את האירוע הזה".

ח"כ רינאווי-זועבי: "כל שינוי בפנסיה בלתי הפיך, לכן כל דיון על פנסיה צריך להיות הרבה מעל דיון של שעתיים, אתם מציגים מודל ויש בו הרבה סימני שאלה. המדינה העמידה 4.86 אחוז עבור 30 אחוז, הדבר היווה רשת ביטחון עבור הפנסיות של כולנו. היום משרד האוצר כחלק מחוק ההסדרים מעמיד הסדר חדש שנראה נכון כלכלית, אבל אני מאוד מודאגת כי משרד האוצר מפריט לנו את הפנסיה שתהייה תלויה בתנודות השוק. זה מאוד תלוי בתנודות השוק, אין שום ביטחון שהדבר הזה יבוצע ויהיה כסף בקרן שתכסה בזמנים גרועים.

"התייחסתם לזה שבנק ישראל ורשות שוק ההון בדיונים אתכם, אני קוראת שהם מתריעים שבזמנים של קריסה כלכלית ועברנו כאלה, שהמודל הזה פשוט לא יעבוד. אני מבקשת שהדיון על החוק זה יפוצל מחוק ההסדרים, הדבר חשוב לנו, אנחנו רוצים להבין את המשמעויות לאורך שנים. אנחנו רוצים שתבואו עם תשובות, לא רק שאלות שהינן אדומות מבחינתי. כולנו דואגים לרווחת הציבור, ואנחנו רוצים לדאוג שאם יהיה שינוי, הוא יהיה לטובת הציבור באופן גורף.

קושניר: "יש כמה שאלות שהועלו ונצטרך לקבל תשובות - אחד זה חישוב תשואות ועלויות של ברוטו נטו, גם בנושא של דמי ניהול. המודל הקיים לדעתי עקום, לא יכול להיות שחוסכים משלמים דמי ניהול על משהו שלא מנוהל. ח"כ שפק דיברה על מנגנונים ניהוליים, ונשמח לדעת איפה זה עומד, נשמח לשמוע גם את המוסדיים מה קורה עם זה. דבר נוסף, תשואות ליתרת הקרן, אותה קרן שנקים, יש לראות שאין סיכון נוסף של הכסף. הדבר הנוסף שהוא הפיל בחדר, כל נושא הוודאות שאנחנו חייבים לייצר בהתחייבות המדינה כלפי החוסכים, אני רוצה שנקדיש דיון שלם לנושא הזה. אני חושב שאנחנו חייבים להביא שיפור משמעותי, כדי באמת לוודא שיש לנו וודאות לנושא הזה".

ח"כ אופיר כץ: "נאבקנו שחוקים כאלה לא יגיעו לכאן ויופרדו מחוק ההסדרים, טוב שיש מי שמבין כבר עכשיו שיש להפריד את החוק הזה. אנחנו מכירים לא מעט התחייבויות שלקח זמן עד שממשתם, אז אנחנו לא יכולים להסתמך על זה. בואו נקבע שאם המדינה תרצה לעשות שימוש אחר בכסף, יצטרכו רוב של 80 חברי כנסת".

ח"כ ינון אזולאי: "אני מסכים עם הצעתו של אופיר שאם המדינה תרצה לעשות שינוי במנגנון יצטרכו רוב גדול של 80-70 חברי כנסת".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "אנחנו צריכים להיות פקוחי עיניים עד הסוף ולא להביא למצב שהמציאות הגרועה היום תלך ותהייה יותר גרועה. ההתנהלות עד כה בכל ההוויה הפוליטית לא נותנת אפשרות להירגע. האזרח שמצליח לעבוד עובד כל החיים לשם זקנה מכובדת".

ח"כ בליאק: "שמענו רק ביום שישי איש בכיר לשעבר באוצר, שאמר שכל הסיפור של התקציב וחוק ההסדרים זה הכל פטיש. מי מבטיח לנו שבעוד כמה שנים לא תהייה ממשלה אחרת, שתחליט שצריך לוותר על זה. אנחנו צריכים לוודא שבכל רגע נתון יהיה כסף בקרן הזו, המודל מצוין אבל כל עוד זה לא מעוגן בחקיקה, זה בגדר מודל. אנחנו צריכים לוודא שגם בעתות משבר יהיה כסף בקרן".

ח"כ כסיף: "זה הולך בעקבות הדגם הצ'יליאני, זו בעצם הפרטה של קרנות הפנסיה. המדינה מסירה מעצמה את האחריות לחסכון הפנסיוני של אזרחיה. מה שקרה בעקבות המודל הצילינאי שאומץ בשנות ה-70 וקיים עד היום - רופאה בכירה שיש לה יחסית שכר גבוה, שהחלה להפריש ב-1981 לקרן הפנסיה הפרטית, תקבל גמלה חודשית של 2,750 שקל, מצאו ובדקו שללא המודל הגמלה החודשית שלה הייתה כ-5,000, כמעט פי שניים, זה מה שצפוי שיקרה גם פה. ב-2004 כדי להצדיק את הצעד של ההפרטה של הפנסיה דיברו על 65 אחוז סכום פרישה מהשכר לעניין גברים, בסופו של דבר גברים פרשו עם 38 אחוז, נשים עם 31 אחוז. ההפרטה של קרנות הפנסיה היא החטא הקדמון שפגעה באוכלוסיות החלשות ביותר, לזה צריך פתרון, לא ע"י הפרטה של השאר שזה מה שאתם עושים. זה בראש ובראשונה יועיל לבעלי ההון וזה יבוא על חשבון החוסכים. מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת לעניין הפנסיות ולא אני העלה חשש שיהיה קיצוץ בהסדר הזה בשנים קשות, אם ניתן לזה יד זו תהייה קטסטרופה שבעוד כמה שנים יעמדו פה אנשים ויבכו את זה".

בנוסף עלו שאלות רבות לעניין לוח הזמנים ואפשרות יישומו מבחינה פרוצדורלית, לפיו המנגנון אמור להיכנס לתוקף בינואר 2022, כאשר שר האוצר מוסמך לדחות את כניסתו לתוקף בחצי שנה

מיכל היימן, מנהלת מחלקת הפנסיה, רשות שוק ההון: "רשות שוק ההון תומכת במהלך וחושבת שזה מהלך נכון שיש לקדם אותו במהלך שנועד לקדם את העמיתים ולטובתם, אנחנו עומדים מאחורי הדבר הזה. מתוך זה שזה מהלך שנועד לשמור על טובת העמיתים - הנקודה של המורכבות התפעולית, מדובר במהלך מאוד מורכב, בוודאי במורכבות התפעולית, יש את הגופים ואת החשכ"ל שצריכים להחליט איך כל הדבר הזה הולך, לכן חשוב שהמהלך יצא לדרך רק אחרי שהגופים יהיו מוכנים לכל פרט ופרט. אני רוצה להתנייד, מה מתנייד איתי, הכסף שנצבר איתי? מחר אני רוצה למשוך כסף אז אני מושכת לפי 5%? אני רוצה לפרוש, אני פורשת לפי ה-5%? השאלה היא ברמה התפעולית, חשוב שהדברים האלה יקרו, אני לא רוצה שאף עמית יפגע. אנחנו בעד המהלך אבל יש לשים את המורכבות התפעולית בפרונט.

עמי כהן, אגף הפנסיה בהסתדרות: "קשה להתייחס להצעה, כי מרגיש שזו טיוטה או הצעה באמצע. בלי לראות את מכלול הפרטים לא ניתן לתת את הדעת אליה. כך גם המוסדיים שאני בקשר איתם. היו המון רעיונות כאלה והם נפלו על אמון ואמונה שהדברים יקרו ויגיעו לידי מימוש. שהגענו לשאלות התפעוליות לא היה מענה. גם הגופים המוסדיים כדי לדעת שזה יכול לקרות, לא יכולים לתת על בסיס ההצעה כאן שום אומדן זמן. זה אלף ואחד פרמטרים. לעניין זה שמדובר בחוק, יש חוקים שנדחים שנים ארוכות ולא מיושמים, זה שחוק עובר ב-3 קריאות זה יפה מאוד. אנחנו מתנגדים להצעת החוק הזו אך לא לשנות מכשיר למכשיר שיוכל לתת את הביטחון לעמיתים ולתת כסף למדינת ישראל, להערכתנו הצעת החוק מאוד חסרה, אנחנו מאוד חוששים מזה שאין שום נייר ו-5 שנים אנחנו נשארים חשופים. גם הקרן מוסדרת בצורה מאוד כללית, לא ברור איזה כספים נכנסים חוץ מעודפי תשואה. זה עולם שלם, זה באמת לא חוק לחוק הסדרים, זה פשוט חוסר אחריות משווע".





התשואות ב-20 השנה האחרונות בקרנות הפנסיה הממוצעות גבוהות ב-1.5 אחוז מהתשואה בתיקי האג"ח המיועדות

מנכ"ל משרד האוצר התייחס לחששות שהמדינה לא תעמוד בהתחייבות לביטול מנגנון האג"ח המיועדות והחלפתו במנגנון ביטחון שתעמיד המדינה לתשואה מובטחת: "לבוא לבית הזה ולומר אנחנו לא מאמינים לחוקים שאתה מחוקקים ומעדיפים נייר שפקיד מוציא זה מקומם"
▪ ▪ ▪

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב: "יש עבודת מטה גדולה מאוד באוצר, כל אגפי המשרד עומדים לרשותכם בכל נושא ובכל שעה, וכן בפני כל הוועדות. הסוגיה שאתם דנים בה היום מלווה את תקציב המדינה מזה שנים ארוכות, תראו איך הנושא התפתח ולאן הגיע. זה חסר וזה לא נהנה, כך הייתי מתמצת את הסוגיה. הממשלה מנפיקה אג"חים במחיר גבוה והחוסכים בעצם לא באמת נהנים מזה. המנגנון שאנחנו מציעים, בא להבטיח את תשואת החוסכים באופן שיהיה לפחות כפי שהיה היום, ומצד שני תקציב המדינה לא יישא במחיר בלתי מתקבל על הדעת.

"אם אתה מסתכל על התנהלות קופות הפנסיה ב-20 שנים האחרונות, 70 אחוז הן משקיעות היכן שהן חפצות, ו-30 אחוז אג"ח מיועד. התשואה בחלק הראשון, גבוה אפילו מהאג"ח המיועד. עם השתכללות המכשירים, התמקצעות מנהלי ההשקעות, האפשרות לנסוע במרכאות עם הכספים למקומות אחרים, רמת התשואה עלתה. אנחנו רוצים שהקופה תשקיע את כלל הכספים על-פי שיקול מנהליה, אבל אם היא כשלה, על ה-30 אחוז ניתן לה תשואה מובטחת בחוק. קמו כל מיני חילוקי דעות שבעיני מקוממים, אומרים - אתם הולכים לחוקק חוק שהולך להבטיח על 30% תשואה של 5 אחוז צמוד, אבל קודם היינו עם אגחים של 4.86 אחוז, אז אתם מחלישים את הנכס שיש לעמיתים בקופות. לבוא לבית הזה ולומר אנחנו לא מאמינים לחוקים שאתה מחוקקים ומעדיפים נייר שפקיד מוציא, בכיר יותר שיהיה, החשב הכללי במקרה הזה, ואנחנו יותר מאמינים לזה מחוק שאתה מחוקק, זה מקומם. האוצר רוצה לחוקק חוק שמבטיח את התשואה של החוסכים, אז בסדר, אבל אומרים בוא נעשה את זה עם נייר של החשב הכללי".

עוד הוסיף בלינקוב כי "כל המהלך שלנו נועד שהממשלה תגייס בצורה נורמלית ולא תיתן באופן מלאכותי תשואה שלא מתבקשת, והשני לשמר את הביטחון הסוציאלי של העמיתים, באופן שבו נדאג לזה ש-30 אחוז מהנכסים של הקופה יישאו תשואה של לפחות 5 אחוז, ואם לא יגיעו לזה, נשלים את זה. ההתחייבות שלנו מעוגנת בחוק. גם אם נצטרך להשלים 2 אחוזים, עדיין חסכנו הרבה מאוד כסף, למוסדיים לא קרה כלום, הם חיזקו את שוק ההון, והעמיתים ממשיכים לקבל את התשואה, ואנחנו חסכנו כסף שנוכל להפנות אותו למקומות אחרים של התקציב. זו באופן כללי תמונת המצב".

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "נושא ההנפקה החל בשנות ה-50, במשך כל השנים סביבת הריבית ירדה וירדה, תקופה מאוד ארוכה סביבת הריבית הריאלית כמעט אפסית. מזה 7 שנים היא פחות מאחוז. כל ההפרש הזה, כל הסבסוד, נכנס להוצאות הריבית של המדינה. זה מה שמייקר את המכשיר הזה. הוצאות הריבית לשנת 2020 עמדו על כ-38 מיליארד שקל, רבע מזה זה סבסוד. חוב המדינה עומד היום על למעלה מטריליון שקל, הנכסים של קרנות הפנסיה עומדים כמעט על טריליון שקלים היום, הם גדלים בצורה פנומנלית, הם מקשים על המדינה להנפיק חוב הרבה יותר זול. אנחנו הולכים ומסבסדים יותר ויותר לעמוק את העמיתים. כ-57% מהחוב של מדינת ישראל הוא חוב מקומי שכיר, 22% הוא חוב לקרנות הפנסיה. החיה הזו של האג"ח המיועדות, לא קיימת באף מדינה מתוקנת אחרת".

עוד הוסיף רוטנברג כי "אנחנו חשופים במנגנון הקיים לכלל התיק של קרנות הפנסיה. במכשיר החדש אנחנו מבטיחים את אותו 5% במנגנון של 5 שנים, ולא משנים את המנגנונים האחרים" והתייחס להתחייבויות המדינה במסגרת המנגנון המוצע: "אני עומד פה כחשב הכללי של מדינת ישראל ואני אומר לכם המדינה עומדת מאחורי התחייבויותיה. כל השיח שאומר שזה ישונה ולא יקרה, זה לגבי השיח בחדר הזה. גם באג"ח שכיר רגיל שמונפק ל-10 שנים, שמונפק לפי תקנות, מדינת ישראל יכולה לבוא ולומר אני משנה את זה, והיא לא משנה את זה. המנגנון המוצע מוצע לפי חקיקה, והוא חזק יותר מהמנגנון הקיים היום. לכן אני אומר באופן מלא, מדינת ישראל עומדת ותעמוד בהתחייבויותיה עד האגורה האחרונה".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אם נשאיר את המצב כמו שהוא בעוד עשור, הוצאות הריבית שלנו על אג"ח מיועדות יהיו 20 מיליארד ש"ח, זה תקציב של כמה משרדים ממשלתיים יחד, זה אומר שיש לעשות משהו. לצד כך, השינוי מעלה הרבה מאוד שאלות שעלו פה - חישוב תשואה ברוטו נטו, דמי הניהול, המנגנונים התפעוליים, איך תבוצע השקעת המדינה, עניין התשואה לאותה קרן שבבנק ישראל ומה הסיכונים שיש, והנושא הכי בולט זה הנושא של הוודאות, שמה אתם צריכים לראות איך אתם מייצרים וודאות גבוה יותר, ואיך אנחנו שומרים את עצמנו מאותן תנודות פוליטיות ואותם משברים, הנושא של תחולת החוק זה גם נושא שעלה פה ויש לתת עליה את הדעת".

תאריך:  14/09/2021   |   עודכן:  14/09/2021
עידן יוסף
+"נזקים כמו בשריפות לא גרם שום חיל אוויר ערבי"
01:00 14/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציב הרשות הארצית לכבאות והצלה בישיבת ועדת ביטחון הפנים: "כבאות והצלה היא חלק בלתי נפרד מהחוסן של מדינת ישראל. כבאות והצלה צריכה להיות מוגדרת כגוף ביטחוני שאסור לשבות בו. צריכים לגייס עוד כ-1,200 לוחמי אש"
(השריפה בהרי ירושלים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+"תדריכי בטיחות מהירים לפועלים ערבים על קפה ועוגה"
00:52 14/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
90 תקנים של מפקחי עבודה ועוזרי מפקחים טרם אוישו  ▪  3 מיליארד שקל המיועדים לגמלאות עובדים פלשתינים טרם הועברו לניהול מקצועי
[צילום: פלאש 90]
+מסכה בשטח פתוח? השוטר מחויב להתרות
00:04 14/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושרה המשך חובת עטיית מסכה בהתקהלויות בשטח פתוח  ▪  בהיעדר שילוט בולט לעין- השוטר יחויב במתן אזהרה טרם קנס  ▪  הוארכה חובת בידוד להורה המטפל בילד מאומת; משרד הבריאות: "אם לא נראה הדבקה בקרב מטפלים המחוסנים בחיסון שלישי- נאשר פטור מבידוד"
אילוסטרציה [צילום: תומר נויברג]
+המפכ"ל: מאורעות שומר החומות - אינתיפאדה
23:24 13/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מהומה בוועדת ביטחון הפנים בעקבות דברי רב-ניצב יעקב שבתאי מפכ"ל המשטרה: "בשומר החומות חוסלה אינתיפאדה תוך ארבעה ימים עם אפס הרוגים"  ▪  ח"כ אחמד טיבי: "תחזור בך מהאמירה אפס הרוגים - מוסא חסונה נהרג"  ▪  ח"כ בן-גביר: "איך אפשר להגיד שלא היו הרוגים? היו הרוגים יהודים"
([צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אלכס קושניר / Alex Kushnir   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עופר עיני   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בלינקוב / Ram Blinkov   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תהיות בנוגע לשינוי תמהיל קרנות הפנסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ב', 13.9.21) את בקשת משרד הבריאות להאריך תוקפן של התקנות המחייבות עטיית מסיכה בהתקהלויות של מעל 100 איש בשטח פתוח וחובת בידוד למחוסנים המטפלים ושוהים בקרבה לילד או לחסר ישע חולי קורונה.
14/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, חולל סערה במהלך דיון (יום ב', 13.9.21) הוועדה לביטחון הפנים. "משטרת ישראל נתפסה בתחילת האירוע של שומר החומות כשהיא לא מספיק חזקה. הופתענו מהאירוע. חלק מהפקת הלקחים הוא שלא נופתע בעתיד. מהרגע שהבנו את עוצמת האירועים ניתן מענה בכל הארץ ותוך ארבעה ימים חוסלה האינתיפאדה עם אפס הרוגים ומינימום אמצעים".
13/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת חוק, חוקה ומשפט דנה (יום ב', 13.9.21) בנושא עיגון עקרון השוויון בחוקי היסוד של מדינת ישראל, קרי בחוק הלאום.
13/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת ביטחון הפנים מתכנסת (יום ב', 13.9.21) לישיבתה הראשונה המוקדשת לסקירת השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, על פעילות משרדו. בראשית דבריו אמר השר בר-לב: "אין ספק שכתוצאה ממכלול של אירועים שקרו במדינה ובעולם בחודשים האחרונים המשרד לביטחון פנים מקבל אחריות נוספת. מדינת ישראל בעיצומה של התמודדות עם מגפת הקורונה, ואחרי הווריאנט הזה יבואו וריאנטים אחרים, חלק גדול מעיקר האכיפה במדינת ישראל על קיום ההוראות והכללים הועברה ממשרד הבריאות למשרד הבט"פ. בשנתיים האחרונות היינו בארבע מערכות בחירות, לא היה תקציב למדינת ישראל והמצב מבחינת הרשות המבצעת היה מאוד מאוד קשה לתפקד. המדינה במקרה הטוב, הייתה במין 'הולד'. על-רקע זה אירעו סדרה של אירועים שמציבים את מדינת ישראל ומשרד הבט"פ בחזית נוספת, חדשה. הנושא הראשון הוא אירועי מבצע 'שומר החומות' שהתבררו לנו דברים שחלקם היו מובנים וידועים גם קודם, אבל היו מתחת לפני השטח וכאן קפצו מעל לפני השטח: כאשר מדובר באירועי פשיעה ואלימות בעיקר ברחוב הערבי, זה לא מתחיל ומסתיים באירועי פשיעה, אלא נוצרת חפיפה לאירועים לאומניים שייעודם לפגוע בממלכתיות של מדינת ישראל ובעצם קיומה של המדינה. זאת הייתה הפתעה אסטרטגית למשטרת ישראל, לשב"כ, לממשלת ישראל ולכל אזרחי ישראל".
13/09/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה הותקף הבוקר (יום ב', 13.9.21) סמוך לביתו בעיר ירושלים.
13/09/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il