בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה על ביטול הפטור לחנייה חינם:
|
|
|
ועדת הכלכלה החלה את הדיונים בסעיפי התחבורה מתוך חוק ההסדרים - בהם תיקונים לחוק נתיבים מהירים ושינויים בהסדרי החניה ברשויות המקומיות ● מרכז השלטון המקומי תומך בביטול מחיר המקסימום לשעת חנייה, אך מתנגד לכבילת שיקול הדעת של הרשות המקומית באשר לקביעת אזורי חנייה והיכולת לתת פטור מתשלום רק באזור אחד
|
מיכל פרנק ועדי חכמון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה החלה (יום א', 19.9.21) את הדיונים בסעיפי התחבורה מתוך חוק ההסדרים - בהם תיקונים לחוק נתיבים מהירים ושינויים בהסדרי החניה ברשויות המקומיות. בפתח הדיונים הציגה מנכ"ל משרד התחבורה, מיכל פרנק, את ההצעה לתקן את חוק נתיבים מהירים, ואמרה כי מדובר בבשורה שמבקש המשרד להביא להקלה בגודש התנועה בטווח הקצר. לדבריה, המטרה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית באופן שיקל על כולם. סגנית הממונה על התקציבים באוצר, עדי חכמון, הציגה נתונים לפיהם הגידול בנסועה, מאז 2004, עמד על 49% בעוד שהגידול בכבישים עמד על 12% ורוב הכבישים החדשים נסללו בפריפריה. כמו-כן, לפי הנתונים, אובדן התוצר למשק מגודש התנועה עומד על 24 מיליארד שקל בשנה, ואם מוסיפים לכך גם את הפגיעה מזיהום אוויר ותאונות הסכום מזנק ל-40 מיליארד שקל בשנה. "אם לא נטפל בזה המצב ילך ויחריף ואי אפשר להדביק את הפער דרך סלילת גבישים. אנחנו רוצים להשקיע יותר בתחבורה ציבורית וגם לגרום לאדם הפרטי לעזוב את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה הציבורית", אמרה. התיקונים לחוק נתיבים מהירים נועדו, בין היתר, לאפשר להיכנס לנתיב ללא הרשמה מראש. עם זאת, מי שייכנס ללא הרשמה מראש ישלם נוסף על האגרה גם דמי גבייה. כמו-כן התיקונים יאפשרו לשרת התחבורה לתת עדיפות לתחבורה ציבורית ולכלי רכב שיתופיים בנתיב, כדי למנוע מצב שבו הנתיב פקוק והאוטובוסים עומדים יחד עם כלי הרכב הפרטיים. ח"כ יעקב אשר אמר כי צריך לעשות שינוי גדול בתחבורה הציבורית כדי לגרום לאנשים לעזוב את הרכב הפרטי, והמבחן הוא לא רק במעבר של אנשים חדשים מהרכב הפרטי אלא גם בשיפור השירות למי שכבר משתמש בתחבורה ציבורית. פרנק השיבה כי המהלכים באים יד ביד עם תוכנית חומש של תוספת שירות בתחבורה הציבורית. חכמון אמרה כי מדובר בתוספת של 8 מיליארד שקלים וחצי. ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי יש כאן רפורמות נהדרות שישנו את חיי אזרחי ישראל, אך בכל מה שקשור לבטיחות בדרכים ישנה הליכה אחורה. הוא מתח ביקורת על משרד התחבורה, ואמר: "יש התייחסות רצינית לתחבורה ציבורית, אבל בבטיחות בדרכים נרצה לראות תוצאות. אנשים מתים, מעבר לזה שהציבור מרגיש שזו גזירת גורל אם גם במשרד התחבורה מרגישים ככה זה איום ונורא וזה לא יעבור לסדר היום. ככל שאני יכול להשפיע על זה אשפיע, כמו למשל שהקנסות מנסיעה בנתיבים מהירים ילכו לבטיחות בדרכים ולא לדברים אחרים", אמר. היו"ר מיכאל ביטון וח"כ לימור מגן תלם התייחסו לפניית עמותת נגישות ישראל לוועדה, באשר לשימוש של נכים בנתיבים המהירים. בעניין זה ביקש ביטון את התייחסות נציגי הממשלה בעניין לדיון הבא. ח"כ איתן גינזבורג התייחס לדמי הגבייה ואמר כי זה צריך לצאת מהצעת החוק.
|
|
|
בהמשך עסקה הוועדה בתיקונים שנועדו לאפשר לרשויות המקומיות לשנות את הסדרי החנייה. היו"ר ביטון שאל על התיאום עם הרשויות המקומיות ומנכ"ל משרד התחבורה פרנק השיבה כי גם כשיש שיח לא תמיד מגיעים להסכמה. לדבריה: "זה הוצג לשלטון המקומי, יש מי שאוהב ויש מי שלא". סגנית הממונה על התקציבים חכמון אמרה כי גם התיקונים הללו נועדו לגרום לאנשים לעזוב את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה הציבורית. רכז תחבורה באגף התקציבים באוצר, דניאל מלצר, הסביר כי תיקון אחד נועד לבטל את מחיר המקסימום שקבוע כיום בחוק עבור שעת חנייה, שעומד על 6.30 שקלים, ולאפשר לכל רשות לקבוע מדיניות תעריפים שמתאימה לה. תיקון נוסף נועד להגביל את החנייה חינם שמאפשרת עירייה לתושביה, רק לאזור המגורים שלהם. כך שעירייה שקובעת אזורי חנייה לא תוכל לאפשר לתושב חנייה חינם בכל האזורים. זאת כדי לעודד גם את התושבים להשתמש בתחבורה ציבורית במעבר בין אזור לאזור. ח"כ אורי מקלב אמר כי זו עוד דרך של האוצר לקחת כסף מהציבור לתקציב המדינה. חכמון השיבה כי האוצר לא רוצה את הכסף הזה ואין כאן הכנסות למדינה. לדבריה, כל הכסף ייועד לתחבורה ציבורית. "אנחנו באמת מאמינים שיש כאן בעיה מאקרו כלכלית ו-40 מיליארד שקל מבוזבזים מדי שנה", אמרה. ח"כ גינזבורג אמר כי החוק הזה הלא לא לתל אביב בלבד, אלא ל-257 רשויות. הוא הוסיף כי הוא מבין את הצורך להעלות את תעריפי החנייה, למרות שברור שיש בזה עלייה ביוקר המחיה, אך הוא מאמין במתן הסמכות לרשויות המקומיות. עם זאת, הוא התנגד להצעה להגביל את האפשרות של עירייה לאפשר לתושבים חנייה חינם רק באזור מסוים. נציג משרד התחבורה, שי קדם, הגיב ואמר כי לא מדובר באפשרות למנוע מתן חנייה חינם, אלא רק במקרים בהם רשות נותנת תו חנייה אזורי - מי שיקבל חנייה אזורית לא יוכל לחנות חינם באזורים אחרים בעיר. ח"כ גינזבורג אמר כי זה לא מה שכתוב בהצעת החוק.
|
|
|
ראש מנהל משפט וכנסת במרכז השלטון המקומי, מירה סלומון, אמרה כי המרכז שותף לעמדת חברי הכנסת יעקב אשר וגינזבורג, שאמרו כי צריך לאפשר לראשי הרשויות לקבוע את המדיניות. היא הוסיפה כי המרכז תומך בביטול מחיר המקסימום לשעת חנייה, אך מתנגד לכבילת שיקול הדעת של הרשות המקומית באשר לקביעת אזורי חנייה והיכולת לתת פטור מתשלום רק באזור אחד. "הפטרנליזם הזה צריך לעבור מהעולם. אם נותנים פטור כנראה שאין תחבורה ציבורית בתדירות מספקת ואם יהיה אז לא יהיה פטור", אמרה. היו"ר ביטון סיכם את הדיונים בעניין החניה וביקש כי לדיון הבא יוזמנו ראשי הרשויות.
|
|
תאריך:
|
20/09/2021
|
|
|
עודכן:
|
20/09/2021
|
|
עידן יוסף
|
+"ההסתדרות מזמן לא הבייבי של השמאל"
|
12:23 20/09/21 | איציק וולף | לרשימה המלאה |
ח"כ מירי רגב, שהתפקדה להסתדרות הכללית, מצהירה כי היא לא עוזבת את המערכת הפוליטית אך מבהירה: "מה יהיה בעוד חמישה או עשרה חודשים? בעוד שנתיים או שלוש? אני לא יודעת להגיד לך, כרגע אני בתוך הליכוד" ▪ "אני בעד תחרות חופשית ואני בעד ועדי עובדים. אני לא חושבת שזה אחד שסותר את השני. עובדים צריכים לקבל את הזכויות שלהם, אבל זה לא אומר שצריך להיות חזיר" ([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
|
|
+עלות הסיכומים בחוק להעלאת גיל הפרישה לנשים מוערכת ב-930 מיליון שקל
|
00:45 20/09/21 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
בדיון ארוך וסוער בוועדת הכספים, הוצגו עקרונית הסיכומים הנוגעים לחוק, אליהם הגיעו הממשלה וחברות הכנסת שדנו בנושא עם האוצר במטרה להעמיד מענים הולמים לנשים מרקע חלש, לעובדות במקצועות שוחקים ולנפלטות משוק העבודה טרם גיל 60 ▪ יו"ר הוועדה: "לא יהיו נסיגות מהסיכומים, נקיים עוד דיונים רבים כדי שאף אישה לא תיפגע כתוצאה ממנו" ▪ באופוזיציה קראו להפריד את החוק שלא קודם במשך שנים מחוק ההסדרים, בטענה שהאוצר מבקש רק לחסוך על הנשים המוחלשות
|
|
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
|
ועדת הכספים קיימה (יום א', 19.9.21) דיון ארוך, בן כשלוש וחצי שעות בעניין החוק להעלאת גיל הפרישה לנשים, במסגרת חוק ההסדרים. במסגרת הצעת החוק, יועלה גיל הפרישה לנשים מגיל 62 לגיל 65, על פני 11 שנים. הכלים עליהם סוכם במסגרת הדיון בממשלה כפי שהובאו בלשון החוק בנוסחו המקורי אשר אושר בממשלה, וכן במסגרת הדיונים עם חברי הכנסת, טרם אישור החוק לקריאה ראשונה בכנסת, הוצגו בעל פה בפני חברי הכנסת, כאשר חלקם עדיין נמצאים בשלבי גיבוש:
|
|
|
ראש האופוזיציה נתניהו העביר שידור בלייב פייסבוק שבו נראה כביכול מחקה את נשיא ארצות הברית ביידן. מן הליכוד נמסר כי "בניגוד לתמונה המעוותת ששודרה בתקשורת, ראש הממשלה לשעבר נתניהו לא מתח ביקורת על הנשיא ביידן שאותו הוא מכיר ומוקיר כידיד ישראל מזה 40 שנה. הביקורת שלו כוונה אך ורק לנפתלי בנט שבביקורו בבית הלבן דיבר באריכות על לא כלום".
|
|
|
מיד אחרי החגים, צפוי להתקיים בכנסת דיון ברפורמת הכשרות. לדיון צפוי להגיע השר לשירותי דת מתן כהנא. בישיבת הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים (יום א', 19.9.21), אמרה יושבת הראש ח"כ יוליה מלינובסקי שיש לה לחץ לו"ז מטורף בוועדה. ח"כ יעקב אשר הציע: "בואו נשים בצד את הרפורמה בכשרות, ככה יישאר לנו זמן לנושאים החשובים באמת".
|
|
|
ועדת הכספים החלה לדון (יום א', 19.9.21) בהגדלת סכומי תוספת השלמת הכנסה לאזרחים ותיקים. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר התייחס לחוק המוצע בפתח הדיון: "את הרפורמה הזו התחלנו לתכנן, ח"כ דאז עודד פורר ואני כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה עוד במהלך הכנסת ה-20, במטרה שבמדינת ישראל לא יהיו קשישים תחת קו העוני. היום אנחנו באים ואומרים שהכנסת מינימום לקשיש תעמוד על 3,710 ש"ח ליחיד, כאשר קו העוני נקבע נכון ל-2019 על 3,593 ש"ח, זאת אומרת שנעמיד את כולם מעל הקו הזה, וזו בשורה גדולה שיוצאת מהדיון הזה".
|
|
|
הממשלה מבקשת, במסגרת הצ"ח התוכנית הכלכלית, להאריך את משך פעילות תחנת הכוח ברידינג, כדי לספק חשמל לגוש-דן, וזאת משום שהפעלת תחנת המיתוג שתוכננה לענות על צרכי גוש-דן מתעכבת. אולם, הארכת פעילות רידינג עומדת בסתירה לחוק נפגעי אסבסט מ-2011, שחייבה הסרת כל האסבסט עד אוגוסט 2021 - כך עלה(יום א', 19.9.21) בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ ווןליד טאהא, שהחלה לדון בסעיפי הצ"ח התוכנית הכלכית.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
|
|
|
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה האדם חושב, והאלוקים צוחק
|
|
|
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|