אילן ישועה הביע תמיכה גלויה ביצחק הרצוג, אשר יו"ר מפלגת העבודה וכיום נשיא המדינה, ערב הבחירות לכנסת במארס 2015. היה זה פחות משנה לאחר שהרצוג דיווח לישועה, כי דיבר בשבחו של אתר וואלה באוזני בכירים מקבוצת אקסל שפרינגר, אשר רכשה מהקבוצה את אתר יד2 ביותר מ-800 מיליון שקל. כך הראה (יום ד', 29.9.21) עו"ד בועז בן-צור, פרקליטו של
בנימין נתניהו, בהמשך החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר בתיק 4000.
בחודש מאי 2014, ערב מכירת יד2 לאקסל שפרינגר, כתב ישועה ל
שאול אלוביץ: "הגרמנים מתעניינים בוואלה". אלוביץ השיב: "לאט-לאט". ישועה המשיך: "הם לא פנו אלי. עלה בשיחה של הרצוג עם מתיאס. הרצוג אמר לו שאנחנו הכי טובים. עכשיו אנדריאס כתב לי שזה מעניין אותם".
ישועה הסביר בעדותו, כי מדובר באנדריאס וילה, נשיא קבוצת אקסל שפרינגר לשיווק ודיגיטל, ומתיאס דופלר, מנכ"ל אקסל שפרינגר. לדבריו, האחרון הוא ידיד מובהק של ישראל ונפגש בצורה סדירה עם פוליטיקאים ישראלים. "הרצוג היה בגרמניה, העסקה כבר פורסמה. הוא פגש את מתיאס, כנראה הנושא עלה ואז הרצוג סיפר לי שהוא אמר עלינו מילים טובות ושהם מתעניינים גם בוואלה. שמחתי. יום לפני ה-closing של העסקה - זה טוב שהוא אמר מילים טובות". בן-צור: "אז מר הרצוג, שהוא גורם פוליטי, מדבר עם הגרמנים על הליך עסקי שאתם רוצים לעשות".
בן-צור הראה, כי לקראת בחירות מארס 2015, בהן התמודד הרצוג מול בנימין נתניהו, נמשכו ההתקשרויות בינו לבין ישועה והייתה היענות לפניותיו בנוגע לסיקור. בין היתר הורה ישועה לעורך הראשי דאז,
ינון מגל, לקבור את תוצאות הסקר שערך מכון קרטוגרפיה עבור וואלה, אשר הצביע על עשרה מנדטים בלבד למפלגת העבודה - לאחר שהרצוג פנה אליו ואמר שמבחינתו זה "פיגוע מטורף". לגבי סקר אחר טען ישועה, כי במשך שבוע נאסר עליו לפרסם סקר שהצביע על התחזקות של
יאיר לפיד ודשדוש של הליכוד.
עוד הוצגו מסרים של ישועה להרצוג, מהם עלתה תמיכתו הברורה בו. ישועה אף הציע להרצוג להיעזר בו "ולסמס בכל שעה, מצידי עשר פעמים ביום". בן-צור: "אתה מעביר לו מסר שאתה עומד לשירותו בצורה אולטימטיבית". ישועה: "כן". ישועה אף כתב להרצוג, כי הוא יכול להציל את עם ישראל; בעדותו אישר, כי כוונתו הייתה - להציל מידי נתניהו.
"מבטיח לך אישית תמורה מעל ומעבר"
בן-צור הציג גם התקשרויות בין ישועה לבין
נפתלי בנט, אז יו"ר
הבית היהודי וכיום ראש הממשלה. לפני בחירות 2015 ביקש ישועה להיפגש עם בנט, כדי להציג בפניו שירות מידע חדש שחשבה וואלה להשיק ושיכול היה לסייע לחברות מסחריות ולגורמים פוליטיים. ישועה הסביר, כי ראה את בנט כמקרה בוחן - כמי שהוא פוליטיקאי וכמי שמבין באינטרנט.
באותו קמפיין ביקש ישועה שהבית היהודי יפרסם גם בוואלה. הוא ביקש מבנט להנחות את מנהל הקמפיין, משה קלוגהפט, לפרסם במובייל של וואלה ו"מבטיח לך אישית תמורה מעל ומעבר. משום מה הוא מחרים את וואלה שעה שאנחנו האתר המוביל ודומני שמשתדלים לפחות להיות הוגנים". ישועה פנה לבנט לאחר שפורסם ראיון איתו. לדברי ישועה, ייתכן שהיוזמה באה מסמנכ"ל המכירות, פניות כאלו היו לראשי כל המפלגות והוא עדכן את אלוביץ בעניינים אלו. "הראיון איתו היה מתפרסם בכל מקרה", הדגיש.