|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

גם תושבי פריפריה הנצרכים לשירותים במרכז ישלמו אגרת גודש

סגן השר קארה: כבר היום יש מס גודש על הפריפריה סמוטריץ': "מה הקשר בין שר האוצר לטבעות גודש, הוא יקבע איפה ימקמו את הטבעת על הכביש? באיזה אזורים יש גודש ומה השעות? מה שר האוצר מבין בזה? שר התחבורה צריך לנהל את זה"
30/09/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
ח"כ בצלאל סמוטריץ' [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת הכספים ממשיכה (יום ה', 30.9.21) לדון בחוק אגרת הגודש בגוש-דן. חברי האופוזיציה העלו שאלות ותהיות רבות לעניין החוק וסעיפיו, וחלקם אף קראו להחריג אותו מחוק ההסדרים. בין השאר עלו שאלות לעניין החלת האגרה גם על כלי רכב דו-גלגליים, על החלת האגרה על תושבי פריפריה המגיעים למרכז לשם קבלת שירותים, על זקיפת הטבת מס בשכר עובד שמעסיקו יממן את תשלום האגרה, על כך שתושב המתגורר בתוך גבולות המיסוי ששורטטו בחוק וייסע בתוכם לא ישלם אגרה, ועל כך שהאגרה שאמורה להיכנס לתוקף בשנת 2024, נקבעת עוד בטרם הושלמה התוכנית לשיפור התחבורה הציבורית שנלווית לה, ועל כך שמשרד האוצר הוא שקובע את גבולות מפת הגודש ולא משרד התחבורה.

מנגד השיבו חברי קואליציה כי מחקרים מוכיחים כי רוב רובם של הנכנסים לת"א עם כלי רכב, נמנים על העשירונים העליונים, כי יש מה לתקן בחוק, אך הוא מחויב המציאות נוכח המצב בכבישים בארץ, וכי הוא יביא להקלה בדרכים שכבר היום עולים בזמן רב ומתוך כך בכסף רב לתושבי הפריפריה. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, קרא לאוצר לבחון את החרגת הרכבים הדו-גלגליים מתשלום האגרה.

ח"כ משה גפני: "עושים כאן משהו לא נכון בנושא כל כך נכון. אם אכן רוצים להפחית בגודש, למה לוקחים את זה מהרכב הדו גלגלי, הוא מפחית גודש מטבע בריאתו. אז איך זה מסתדר? זה מעלה את החשד שמנצלים דברים טובים ורציניים, והאוצר לוקח את זה לעשות כסף לטובת קופת המדינה. אם אנחנו מכריחים את תושבי ב"ש ונצרת שיסעו בדרך שאנחנו רוצים, ושיחנו בדרך שאנחנו רוצים, אז בסדר, אם לא, באיזה רשות יש הבדל דרמטי בין תושב פריפריה לתושב מרכז הארץ? אדם מהצפון שצריך טיפול רפואי ומגיע למרכז כי אין לו טיפול באזור שלו, אתה גם מטיל עליו אגרת גודש?! לא רק שאין לו באזורו שירותים והוא מופלה לרעה, הוא גם ישלם על הנסיעה הזו, ואתה אומרים שאתם עושים לו טובה. מנצלים אתכם ואת התוכנית שלכם, כדי לקחת כסף מתושבי הפריפריה במקום מתושבי המטרופולין. זה אנטי חברתי, אנטי מוסרי, אנטי ציבורי. צריך למצוא אלטרנטיבות למימון הנושא הזה. החוק הזה מרחיק את הפריפריה מהמרכז, אני מציע להוריד את הסעיף מסדר היום או לפחות לשנות אותו דרמטית".

ח"כ אלכס קושניר: "לעניין הדו-גלגלי, אני מבקש לשקול את החלת המיסוי עליהם, ואם לא, אבקש הסבר להכללה הזו".

ח"כ אופיר כץ: "הבטיחו בממשלה שרק מרמה את הציבור, שלא תהייה העלאת מיסים. מה שקובע החוק הוא שמי שגר רחוק יותר ישלם יותר, זאת אומרת שתושבי הפריפריה ישלמו הכי הרבה. עושים בחוק השוואה בינ"ל, זה לא לעניין להשוות, כי אין לנו תחבורה ציבורית כמו של הערים הגדולות בעולם. אי-אפשר קודם להטיל מס ואז לשדרג את מערך התחבורה הציבורית, הסדר צריך להיות הפוך. אדם שנוסע מק"ש לאיכילוב, ואדם מהדרום שעובד בעיר הגדולה, הם צריכים לשלם את האגרה הזו?! או אדם שלומד בת"א? למה להשתית את זה על תושבי הפריפריה?! אדם שיוצא מבית שאן למרכז צריך לנסוע 3 שעות בתחבורה ציבורית. המטרה של החוק הרי היא אדם שחי ועובד במרכז, אז אפשר לקבוע כי אדם שנכנס עד איקס פעמים בחודש, הוא אינו אדם שעובד יום יום באזור, ולא להשית עליו את המס. לגבי המשאיות - הם משלמים כפול, צריך לראות מה זה יעשה למחירים, על מי יושת המס? אולי על הסחורה, מה על הנהג משאית שהבוס קובע לו מה השעה שיגיע, וזה יפול עליו.

"בנוסף זה שאדם מגיע למקום עבודה, ויש לו בוס שמשלם לו את המס, אתם רוצים במסגרת החוק גם לקחת זקיפת הטבה על התשלום הזה. למה לעשות את זה?! תורידו את הסעיף הזה".

ח"כ שלמה קרעי: "אני חושב שיש לשקול את הכפל מס למשאיות, כל רכבי שירות הללו שאנחנו צריכים אותם, זה לא שאפשר לנטרל אותם מאזור ת"א, בסוף זה יגולגל אלינו. הנושא היותר אקוטי במס הגודש הוא הפריפריה שמממנת את ת"א וסביבתה, תושבי ת"א שנוסעים בתוך הטבעת לא ישלמו, יש להם את התחבורה ציבורית הכי טובה בישראל והם יסתובבו ברכבים. 75 מיליארד שקל מוקדשים למטרו לדוגמה, כל המדינה מממנת את זה, כולל הפריפריה. לדעתי צריך לשנות לגמרי את הגבולות של טבעות, ולעבור לגבולות של מקטעים, עם נקודות ציון באותן טבעות, מי שעובר 2 נקודות ציון משלם על המקטע שהוא נסע, ככה אתה גורם גם לאנשים בתוך הטבעות לא לנסוע בתוך העיר, ככה אתה מפחית את הגודש. מי שמגיע מחוץ לשלושת הטבעות, צריך להחריג אותו, כי לו אין אלטרנטיבה ראויה כרגע, כך אתה גם מתקן את האפליה כלפי הפריפריה שמממנת בהרבה את המרכז, אז שהיא מגיעה לקבל שירותים בת"א שלא הוקמו בפריפריה, הם לא ישלמו, ומי שמתגורר בת"א ישלם על מקטעים, אני בטוח שזה יפחית הרבה יותר את הגודש".
תכנית חומש לפיתוח שירות התחבורה הציבורית בישראל / מצגת
במטרה להביא לשיפור משמעותי ברמת התחבורה הציבורית בישראל כלל משרד התחבורה תכנית חומש לפיתוח התחבורה הציבורית במסגרת הסיכום התקציבי. מדובר על תכנית רחבה שמטרתה העלאת מקדם הפיצול בטווח הקצר והבינוני. מטרת המצגת הינה סקירת התכנית ועקרונותיה (20 עמ')

רינאוי-זועבי, רז וח'טיב יאסין [דני שם-טוב]

ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי: "הרעיון הוא נכון, לצד כך יש הרבה אבלים גדולים שיש לטפל בהם. על איזה בסיס נקבעו הטבעות הללו, ולמה יפו מנותקת? אני חוזרת אל הדו-גלגלי, הזוי שמה שמהווה פתרון לגודש נכלל כאן, אני רוצה להציע פתרון - להגדיר את מס הגודש כהוצאה מוכרת, כך אפשר לצמצם פגיעה בעצמאים ועסקים קטנים. בנוסף אני מסתכלת על הסטודנטית, המורה, הקופאית שעובדות בת"א ואני לא רוצה שזה יתגלגל עליהן. אני שואלת גם על בסיס התוכנית ה-5 שנתית, איזה הכנסות אתם צופים ובמה זה יושקע, במיוחד בפריפריה ובמיוחד במגזר הערבי? הנושא של התחבורה הציבורית במגזר הערבי הוא נושא כאוב".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני רוצה להעלות 3 נקודות כלליות: האחת נוגעת לפרוצדורות, תהליך דרמטי ומשמעותי כזה בחוק ההסדרים, יש פה בתוספת האחרונה פטורים לאוטובוסים, מוניות שירות, מה על רכבי הצלה? זה שטויות, יתקנו את זה, אבל מעיון בחוק עולות עוד 7-6 נקודות כאלה. זה מה שקורה שלוקחים דבר טוב ומשמעותי, שאם הוא מצליח הוא טוב ומאמצים אותו למקומות נוספים, אבל אם לא אז מרחיקים אותו. בסוף כל המס הזה נוצר ליצור הבניית התנהגות של החברה, צריך להעביר את מחזיקי המפתחות לתחבורה הציבורית, לאחר שיפור התחבורה הציבורית, אם נעשה את הצעד הזה טוב הוא ישרת את הציבור יהיה בו אמון ויביא לשיתוף פעולה, זה יותר מידי חשוב כדי לעשות את זה מהר ועם טעויות שהתוצאה שבמקום יהיה כלי טוב וחשוב, הוא יהיה כלי הרסני וייתפס ככלי שבא למלא את קופת האוצר, והנזק יהיה לאורך זמן וימנע צעדים דרמטיים בתחום התחבורה בעתיד. אם המטרה תחבורתית, זה צריך להיות בנוי אחרת לגמרי. אני מציע להפריד את זה מחוק ההסדרים, גם אם נשב פה 24 שעות ביממה, לא יהיה זמן, בואו נתקן את זה ונשיג את המטרה ולא רק כדי להעשיר את קופת האוצר.

"יש דוגמאות לכך שהתכלית היא כלכלית - הרי לכולם ברור שיש פערים בין תכנון למציאות - נת"צים ראש עיר שלא מתאים לו מעכב אותם 3 שנים, חניונים נתקעים עם אישורים, אם כנים דבריכם אז אין בעיה, במקום לייצר מנגנון תלוי זמן, בואו ניצור מנגנון תלוי תוכנית חומש - בלי 75% מהתוכנית לשיפור התחבורה שהצגתם ומומשה בפועל ויש חלופה לפריפריה בתחבורה ציבורית, ונקבע מה קריטי בתוכה, אין אגרת גודש. בוצעו 75% מהתוכנית - תנו 50% אגרת גודש וכן הלאה. אני לא רואה איך מגייסים עכשיו 4,000 נהגים ו-4,000 אוטובוסים. אם המטרה של החוק לא לקחת כסף אלא להבנות התנהגות, נא להתנות את הדבר הזה בהתקדמות תוכנית החומש שהיא נדבך מרכזי בתוכנית הזו.

"בנוסף, מה הקשר בין שר האוצר לטבעות גודש, הוא יקבע איפה ימקמו את הטבעת על הכביש? באיזה אזורים יש גודש ומה השעות? מה שר האוצר מבין בזה? שר התחבורה צריך לנהל את זה. החוק הזה כולו של משרד האוצר, משרד התחבורה מודר ממנו. שאתה רוצה לנהל את הנושא טקטית, זה בסוף מדיניות שמש' התחבורה קובע אותה. ככה לא נראה חוק שמטרתו לפתור את משבר התחבורה במדינה".

ח"כ ינון אזולאי: "זה להרוג פעם שנייה ושלישית את הפריפריה. מה על טכנאי מזגנים שעובד ב-8 בבוקר ויוצא מהפריפריה ולא יכול להסתמך על התחבורה הציבורית? על עובדי הניקיון שאוספים אותם אבל ישלמו יותר כי הנהג יגלגל אליהם? איך אפשר לדעת מעכשיו מה יהיה עוד כמה שנים ולהטיל את האגרה, בלי לדעת מה קורה עם התחבורה הציבורית, מה קורה עם התנועה. בסופו של דבר יפגעו אותם חלשים".

ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין: "הרעיון בכלליות הוא רעיון טוב, אבל הוא יהיה באמת טוב אם ניקח את כל האספקטים מסביב וניתן פתרונות לכל סוגיה וסוגיה. לא יכול להיות שאנשים בחברה הערבית שרוכשים השכלה בהשקעה גדולה, ומשקיעים ומשלמים, ורוכשים רכב כדי להגיע לעבודה - משלמים על החיים שלהם בכביש, תחשבו להשקיע כסף בחברה הערבית, בסופו של יום זה יביא תוצר לכלל החברה הישראלית, אנשים ונשים יכנסו יותר לעבודה, הזמן יהיה יעיל יותר, אם התוכנית הזו אחרי שתיבנה בצורה נכונה, צריך לשים מראש חלק מהכסף לפיתוח התחבורה הציבורית בתוך החברה הערבית. ראוי להחריג ישובים בפריפריה הציבורית והפריפריאלית, שאין בהם תחבורה ציבורית".

ח"כ אוסמה סעדי: "שיעמידו את התשתיות, שיעמידו את הכבישים, את החניונים, כל מה שצריך ואז תביאו את החוק. מי שמע שמביאים חוק לגבי מס 4 שנים לפני ועוד בחוק ההסדרים? גם לא נקבל את התמורה וגם נשלם את המס? מה עוד אתם רוצים להטיל על האזרח? תגידו אח"כ שזה חוק הסדרים חברתי, מה חברתי בזה?! אם זה לא יצליח מה הפתרון, יעלו את המס יותר? זה מה שקורה בכביש 6, התושבים לא מקבלים את התמורה, אבל בגלל החוזה איש לא מוריד את התעריפים בשעת השיא".

ח"כ נירה שפק: "אני מזכירה שהחלטות היו ב-2008, 2010, 2012, ומבקר המדינה הוציא דוח, ודנו שם בנושאים שאתם מעלים. בסוף אנחנו צריכים להסתכל לעצמנו בעיניים, בסוף אנחנו מדברים בשם אנשים בלי לקרוא את הנתונים של המחקרים שהיו אז, אז 1 מס הגודש מחויב המציאות, הוא לא הפתרון האבסולוטי, ויש עוד מה לעשות בעניין הזה, אבל במהות אי-אפשר לומר אחר כך ואחר כך. לגבי הפגיעה בפריפריה, אז אני לא גוף מחקרי אבל אני נוסעת מכפר עזה, ושירתתי בקריה, והמצב איום ונורא, לפעמים צריך לצאת ב-4 בבוקר כדי להגיע. לצד כך, יש מחקר ש-75% מהאנשים שנכנסים לת"א הם בעשירונים העליונים, אז צריך להכניס את זה לפרופורציה. אז יש לי שאלות, מה קורה עם תח"צ, עם שאטלים, יש פה מערכת שלמה שלא שמענו מה הפתרון לה ויש לטפל בה, הבעיה היא עכשיו. צריך לעצור רגע ולשמוע את האוצר, ולקבל את המענה לבעיות".

ח"כ ולדימיר בליאק: "איש לא אוהב להטיל מיסים, אבל זהו מס למטרה טובה. השאלה הכי חשובה היא מה יקרה עד מרס 2024, אנחנו חייבים להבין מה מכל התוכניות שנראות מצוין, יתבצע עד אז ומה ידחה לשנים שלאחר מכן. אני מתחבר לשאלה לגבי הצבת השערים, למה שר האוצר צריך לעסוק בזה? לגבי נסיעה שיתופית, למה לא לפתור את זה כבר עכשיו? נשמח שהדיווח לגבי ביצוע החוק יהיה גם בפני ועדת הכספים. בנוסף למה למונית אין תקרה יומית, ואני לא מבין למה מחייבים דו-גלגלי שהם פתרון לגודש, לגבי משאיות - הם צריכים להביא סחורה בכל מקרה, זה עלול לא להוריד את הגודש ולהשית עלויות על הציבור".

סגן השר במשרד רה"מ אביר קארה: "אנחנו רוצים לחזק את הפריפריה ולהעלות את הפריון שם, ולהקל על העסקים. העליתם בעיות שונות אבל כבר היום יש מס גודש על תושבי הפריפריה בישראל - לאותו מתקין מזגנים ולאותו מחלק סחורה זמן שווה כסף, כבר היום הם משלמים אגרת גודש על הזמן הזה, אני חושב שמחדל שהחוק לא נכנס כבר בשנה הבאה לתוקף, המטרה היא להקל על הדרכים. מדינת ישראל בפער בכל התשתיות של התחבורה הציבורית, מי שאומר שעד שאין תחליף ותחבורה לא להכניס את זה, זה טיעון מגוחך. מי שעוקב גם מגלה שבפקקים האלה יש הרבה יותר תאונות דרכים".

מתווה אגרות הגודש

בהמשך הדיון, הוצג מתווה אגרת הגודש בפני הוועדה, על-ידי נציגי משרד האוצר.

דניאל מלצר, רכז תחבורה באגף תקציבים באוצר: "תושבי ישראל משלמים אגרות גודש בזמן שלהם, שיכלו לנצל לעבודה, לפנאי, החוק יסייע שישלמו בצורה הגיונית ויעילה יותר. לגודש השפעה אקוטית על המשק הישראלי. השימוש ברכב פרטי גורם לנזקים המוערכים ב-40 מיליארד שקל בשנה, מהם כ-15-20 מיליארד שקל בשל הגודש".

באוצר הציגו כי ההשקעה בתשתיות בארץ אומנם קודמה רבות בשנים האחרונות, אך היא לא יכולה לעמוד בקצב הגידול באוכלוסייה, וכי אין כיום שיקוף של הנזק שנגרם כתוצאה מהגודש בכבישים, ואין לאף אחד תמריץ להפחית אותו.

עוד ציינו כי אגרות הגודש הן פרקטיקה נהוגה בעולם, והוכחה כיעילה בערים מילאנו, סינגפור, גוטנבורג, לונדון, שטוקהולם, וכי ניו-יורק אמורה להצטרף לכך וכך גם ערים נוספות.

מלצר ציין כי "הגיעו לפה לפני שנתיים צוות מבכירי הכלכלנים ב-oecd, בחנו את כלל הנתונים, והוציאו דוח מאוד מפורט שמדבר על כך שפתרון כוללני לתחבורה בישראל צריך לגעת בשימוש, וספציפית באגרות הגודש".

עוד הציגו באוצר כי מספיק ש-5% מהנהגים ישנו את התנהגותם על-מנת לשפר את זמני ואמינות הנסיעה בטווח הקצר, וכי התוכנית תקרב את הפריפריה, התושבים יחנו בחניוני חנה וסע, ויגיעו במהרה למרכז. כך ציינו באוצר כי האגרה למעשה מפנה את הכביש לנוסעי התחבורה הציבורית, וציינו כי בניגוד לנטען, מחקרים מראים שרוב מי שנוסע בתחבורה הציבורית רובם נמנים על האוכלוסיות החלשות. עוד צוין כי האגרה תביא להפחתה של זיהום האוויר, להפחתה של 30% מהגודש, ומקביל תבוצע הגדלה חסרת תקדים של השירות האוטובוסי לתושבים, כאשר כל ההכנסות מהאגרה, המוערכות ב-1.3 מיליארד שקל בשנה מלאה, יושקעו בתחבורה הציבורית בישראל, וחלקם יהווה מקור למימון תוכנית המטרו.

יו"ר הוועדה שאל ברקע הדברים: "האם יש שקל שלא הולך מאגרות הגודש שלא לשיפור תשתיות תחבורה?"

מלצר: "לא. הכסף הראשון הולך להרחבת תוכנית האוטובוסים, והחלק השני הולך למטרו".

לעניין הביקורת על כך שאין גבייה על תנועה של תושבי גוש-דן בתוך הטבעות, השיבו באוצר כי אין פטור לתושבים הגרים בגוש-דן וכי ביציאה ובכניסה לטבעות הם יחויבו באגרה, אך הודו כי הגבייה נעשית במעבר בין טבעת לטבעת, וציינו כי אין חיוב במעבר בתוך טבעת, מבלי לצאת ממנה. לצד כך הודו נציגי הממשלה כי מבחינת אידיאלית נכון לייצר מס רציף על כל אדם שנוסע בשעות עומס באזור גודש, אך ציינו כי אין הערכות לכך וכי אין לדבר תקדים בעולם.

על גביית המס תהייה אמונה רשות המיסים, והגבייה בפועל תעשה ע"י חברה ממשלתית ממונה.

נציגי הממשלה הציגו בהמשך לדברים, כי במסגרת ניסוי של 15,000 משתמשים שנוטרה פעילות ההתניידות שלהם, וניתן להם סכום של כסף, כאשר בכל פעם שהם נסעו באזורים האמורים, הופחת הסכום שלהם, "ראינו שינוי של 30% ברכב הפרטי, אנשים מגלים שיש להם קו שמגיע לעבודה מתחת לבית, שהם יכולים לצאת שעה יותר מאוחר ולעבוד שעה מהבית". בתגובה ביקשו חברי הכנסת לראות את פילוג המשתתפים בניסוי.

עוד הוצג מצד הממשלה, סקר סלולרי המתבסס על מקום המגורים ממנו יוצא אדם ומעיד על מצב סוציו אקונומי – ולפיו מצאו כי 73% מהנכסים לאזורי האגרה נמנים על עשירונים 10-7. מבין משלמי התשלום המלא, קרי חצייה של כל מעגלי הכניסה, עמד השיעור מקרב עשירונים אלה על אחוז גבוה אף יותר.

עוד הוצג כי כל התחבורה הציבורית פתורה מתשלום, מוניות השירות פתורות, כך גם רכבים עם תג נכה פטורים, אופנועים יחויבו במחצית הסכום, רכב מסחרי מעל 12 טון יחויב בכפל תשלום ולא תחול עליו מגבלת החיוב היומית, כך גם על מונית פרטית לא תחול מגבלת החיוב היומית.

לעניין הביקורת על מיסוי הרכבים הדו-גלגליים, השיבו באוצר כי יבחנו את הנושא לאור בקשת הוועדה: "יש השפעה גם לאופנוע על הגודש, לא כמו של מכונית אבל יש השפעה, התבקשנו ונעשה בדיקה ונחזור עם תשובה לגבי זה".

באוצר הציגו כי 220 אלף נסיעות יחויבו בתשלום בכניסה למטרופולין כל יום בשעות הבוקר שהוגדרו, עם תשלום ממוצע של 12 שקלים בבוקר, בשעות אחה"צ שהוגדרו כ-300 אלף רכבים יחויבו בכניסה וביציאה מהמטרופולין, עם תשלום ממוצע של 6 שקל. עוד הגדירו, כי המטרה להפחית ב-120,00 את כמות הנסיעות ברכב פרטי.

אלי בליליוס, יו"ר סופרבוס: "אני כאן בשם פורום חברות התחבורה הציבוריות, אנחנו בערך 40% מהענף היום, כבר 15 שנה אומרים מה יבוא קודם – השיפור בתחבורה הציבורית או אגרת הגודש, אבל זה פשוט מצב שאי אפשר להמשיך יותר, גם בערים הגדולות ואפילו בערים בפריפריה, זה הפך בלתי אפשרי, יש לפנות את הדרכים לתחבורה הציבורית, ואנחנו יודעים לעשות את זה. חשבתי שזה יהיה מיידי, ברור לנו שזה צריך לבוא עם הרחבת שירות ונת"צים, עם כל הרחבות השירות, יש חוסר של לפחות 4,000-3,000 נהגי אוטובוסים, אם לא ניתן העלאה משמעותי של השכר גם מה שיש לא יהיה לנו, איש לא רוצה להיות נהג שהוא לא יכול לזוז. יש 750 מיליון נוסעים בתוך האוטובוסים שסובלים הכי הרבה, הם הרוב, מי שברכב לא נפגע".

יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות: "אנחנו מסיעים 450 אלף איש כל יום, נכים, פנסיונרים, מבתי חולים ונכנסים לעיר פעמים רבות, אנחנו מורידים את הגודש. לא יכול להיות שאדם שקנה מונית ברבע מיליון שקל ישלם אגרת גודש, אנחנו לוקחים אנשים והם משאירים את הרכב בבית. ברגע שאתה מגביל אותי קח את הזכות ותחזיר לי את הכסף. זה לא ייתכן, לא נעבוד כך, זה גזר דין מוות עלינו. זה רצון לסחוט כסף מהנוסעים ומנהגי המוניות, אם האוצר לא רוצה, שיחזירו לנו את ה-7 מיליארד שקל שגבו מאיתנו".

אליעזר אלג'ם, מועדון האופנועים: "אנחנו שק חבטות של כל תקנה וכל חוק, אנחנו פתרון ולא בעיה. זה לא קיים בעולם, לקחו תקנות ועשו מזה סלט".

נמרוד הגלילי, ארגון לשכות המסחר: "מה על רכבי חילוץ וגרירה שבאים לחלץ כלי רכב שנתקעו בכביש? לא יכול להיות שרכב שבא לחלץ יצטרך לשלם. אנחנו סבורים שהחובה לשלם צריכה להיות של המשתמש ולא של בעל הרכב".

ישראלה מני, סמנכ"ל איגוד לשכות המסחר: "לגבי משאיות, החובה היא על מעל 12 טון, הרי רוב המשאיות שמכניסות לת"א אוכל, לחמניות וחלב זה מעל 12 טון. מי שהולך לשלם את העלויות זה אתם ואני, המגזר העסקי לא יספוג את העלויות, יתייקרו הלחם, החלב, הביצים".

מירב דוד, לובי 99: "משרד התחבורה כתב ב-2012 שאנחנו עומדים להגיע בתוך מספר שנים לכשל בכבישים, ואז הוא הזניח את התחבורה באוטובוסים וכמה שנים לאחר מכן הגענו לכשל הכללי הצפוי. היום אין דבר כזה שעות עומס, רוב היום הכבישים עמוסים באופן רציף. נוצרה הזדמנות לעשות תוכנית כללית, גם של אגרת גודש וגם של תקציבי התחבורה הציבורית. חברי הכנסת דיברו הרבה מאוד על תושבי הפריפריה, אי-אפשר לומר שיש להם היום נגישות למרכז, נסיעה של 4 שעות היא לא נגישות אמיתית, בוודאי לא ברמת היום יום. בטווח המידי, אנחנו צריכים מערכת אוטובוסים יעילה ומצוינת. מה שאנחנו צריכים עכשיו היא תוכנית מאוד ברורה של מערכת כזו, שקוראים לאוטובוס 'שאטל' והוא מגיע בכל 10-5 דקות, או שיש תחבורה גמישה שמזמינים אותה באפליקציה, פתאום יותר קל לראות את הישראלים נוסעים בהם. אני מבקשת שבחוק יהיה איזה מעקב של ועדת כספים או ועדת כלכלה על יישום התוכניות, אנחנו יודעים שמדובר בתקציבים שלמשרד התחבורה יהיה קשה מאוד להוציא, כדי שברגע שתוטל האגרה נהייה במצב טוב יותר מבחינת תחבורה ציבורית".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אני חייב לציין לטובה את נציגי משרד התחבורה ומשרד האוצר, על הרבה מאוד תוכן ענייני שהובא לפה לדיון. שמענו את הפתרונות והתייחסות די רחבה של חברי הכנסת, כל חברי הכנסת תרמו, וזה לא מובן מאליו. מדובר בחוק מאוד מורכב, אבל אחרי ששמענו את כל הדברים, השתכנעתי שצריך לעשות את זה מהר ככל הניתן. אמר פה נציג האוטובוסים, 750 מיליון איש נפגעים היום מהעדר גביית אגרת הגודש, ההתפלגות על מי שנכנס לגוש-דן ברכב שהוצגה פה, מחלישה מאוד את הטענה שזה יפול על החלשים. יחד עם זה, חשוב שנקבל תשובות לגבי היחס של המעסיקים והעובדים, דבר שני זה הרכב הדו-גלגלי שדיברנו בו רבות. עלה גם נושא של רכבי חירום וחילוץ וכן רכבי גרירה, מוניות – אני מאוד אשמח לדעת אם יש מודלים שמראים כמה המוניות תורמות או מפחיתות את הגודש, כי מצד אחד מדובר בכלי תחבורה ציבורית, מצד שני הוא שווה ערך לרכב. הנושא של תרומת הנשואה מחוץ אל תוך המטרופולין, זו גם שאלה שאשמח לקבל לגביה תשובה, וכן נושא הדחייה של כניסת החוק לתוקף, נשמח לדעת מה השיקולים, הדחיפות להסדיר את הנושא גבוה, אולי כדאי גם להכניס את הכנסת, אם השרים יבקשו לדחות את הכניסה לתוקף, שיבואו לוועדה ויסבירו למה קודם לכן".

תאריך:  30/09/2021   |   עודכן:  01/10/2021
עידן יוסף
+מלינובסקי: צריך כשרות כי אנחנו מדינה יהודית
23:53 30/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר לשירותי דת, מתן כהנא: "לא מעוניין במסלול ששלושה רבנים יקבעו סטנדרטים. ניאלץ לעשות זאת כי הרבנות לא משתפת פעולה"  ▪  ח"כ וולדיגר: "הבן שלי בחר להתחתן באולם שמגיש אוכל של רבנות ואני רגועה"
(הפרזנטציה של מלינובסקי [צילום: מן הטלוויזיה])
+קריב: "נעבור למישור הקואליציוני וננסה לגבש הסכמות"
15:22 30/09/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: מעט מאוד דוברים כפרו ברעיון של עיגון עקרון השוויון. הדיון צריך לעבור עכשיו למישור הקואליציוני ואני מתכוון לנסות לגבש הסכמות. נתכנס לשיח של חברי הקואליציה ולשיח עם המפלגות ששלחו אותנו"
([צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי בליליוס   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אלכס קושניר / Alex Kushnir   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטרו / Metro   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופרבוס /  Superbus   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גם תושבי פריפריה הנצרכים לשירותים במרכז ישלמו אגרת גודש
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שיפון
1/10/21 16:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים המשיכה (יום ד', 29.9.21) את הדיון בהצעת חוק תוכנית הכלכלית - רכבת תחתית - מטרו. לאחר אישור הפרק הראשון והשני שעוסק בסמכויות הרשות, היום דנו בפרק ג' העוסק במימון ופיתוח מיזם המטרו. לאחר מכן, נדחו כל ההסתייגויות שהוגשו לאחר אישור פרקים א' ו-ב' בחוק.
29/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ד', 29.9.21) את הארכת תקנות מס הכנסה (שיעור המס על הכנסה בעד עבודה במשמרות) (תיקון), התשפ"ב-2021- התקנות קובעות הטבה במס לגבי הכנסה מעבודה במשמרת שנייה או שלישית, במטרה לעודד עובדים במפעלי תעשיה לעבוד במשמרות וכך להגדיל את היקף התפוקה.
29/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מכתב יוצא דופן נשלח (יום ד', 29.9.21) על שולחנה של יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, בעקבות בקשתה מחברי הכנסת להציג אישור תו ירוק המעיד על התחסנותם. בקשתה של סילמן, להחתים את חברי הכנסת על התחייבות שיעמדו בתנאי התו הירוק, באה ברקע עמדתו של יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, שאין מקום לחייב הצגתו וכי הדבר מריך להעשות באופן וולונטרי.
29/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארגון כושרות, המייעץ ומלווה גופים עסקיים ופרטיים ונותן מענה לציבור הרחב בתחום הכשרות באופן מקצועי ובלתי תלוי, משחרר (יום ד', 29.9.21) סרטון ראשון כחלק ממהלך הסברה רחב בנושא רפורמת הכשרות של המשרד לשירותי דת.
29/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
עדת החוקה אישרה (יום ד', 29.9.21) את תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי. בהסכמה בין יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב לממשלה, התקנות ייכנסו לתוקף ביום שלישי הבא (5.10) כדי לאפשר זמן התארגנות למקומות העבודה. לפי התקנות יידרשו העובדים במקומות אלו להציג תו ירוק קבוע או להיבדק בבדיקה מהירה פעמיים בשבוע על חשבון העובד.
29/09/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il