|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

רמת המחירים בארץ גבוהה ב-20% ביחס ל-OECD

מנכ"ל משרד הכלכלה: "עד 2065, ללא צעדי מדיניות משמעותיים לשילוב האוכלוסייה החרדית והערבית בשוק העבודה, ההכנסה הממוצעת מעבודה לנפש תרד ב-23.6% ותירשם פגיעה של 25% בגידול בתוצר" ועדת הכספים דנה בתקציב משרד הכלכלה והתעשיה לשנים 2022-2021
03/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
רון מלכא [צילום: דוברות משרד הכלכלה והתעשייה]

ועדת הכספים החלה (יום א', 3.10.21) לדון בהצעת חוק התקציב לשנות הכספים 2022-2021, בהצגת תקציב משרד הכלכלה והתעשיה, בהשתתפות שרת הכלכלה והתעשיה אורנה ברביבאי, וסגן השר יאיר גולן. משרד הכלכלה והתעשיה מופקד על עידוד ענפי התעשיה והמסחר, לרבות עסקים קטנים ובינוניים, קידום סחר וייצוא, שיפור כושר התחרות של המשק הישראלי ויישום מדיניות להפחתת יוקר המחיה והגברת התחרות במשק. בין יעדיו המרכזיים של משרד הכלכלה לשנת 2022: הפחתת נטל האסדרה על המגזר העסקי, פתיחת המשק לייבוא, קידום תעסוקה במגזרים השונים והפחתת יוקר המחיה.

הצעת תקציב משרד הכלכלה והתעשיה לשנת 2021 מסתכמת בכ-5.6 מיליארד ש"ח, מהם כ-1.5 מיליארד ש"ח בהוצאה נטו, כאשר מתוכם כ-4 מיליארד ש"ח לצורך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, וכ-2 מיליארד ש"ח בהוצאה מותנית בהכנסה, וכן סך הרשאה להתחייב בגובה של כ-2.1 מיליארד ש"ח.

הצעת התקציב של המשרד לשנת 2022 מסתכמת בכ-8.2 מיליארד ש"ח, מהם כ-4.1 בהוצאה נטו וכ-2 מיליארד ש"ח בהוצאה מותנית בהכנסה, וכן סך הרשאה להתחייב בגובה של כ-2.1 מיליארד ש"ח.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, פתח את הדיון: "אנחנו מתחילים היום בסקירת תקציבי המשרדים, היום נפתח עם משרד הכלכלה והשרה אורנה ברביבי, אשמח לשמוע לעידכון לעניין מעונות היום, וכן לעידכון לעניין ההכשרות המקצועיות והתאמות השוק למצב".

שרת הכלכלה והתעשיה, אורנה ברביבאי: "היום מאוד חגיגי בעיני, אנחנו בדרך לאישור תקציב אחרי כ"כ הרבה זמן שלא היה. גם הוועדה הזו לא יכלה לממש את תפקידה במשך הרבה מאוד זמן, בעיני החגיגה היא על היציבות, על הבאת תקציב משרד רחב היקף, לתת דין וחשבון לציבור ולתת מענה לשאלות. בשלה העת לעבוד למען אזרחי המדינה.

"תחומי העיסוק של משרד הכלכלה והתעשיה הורחבו באופן משמעותי ונציג לכם את התוכניות הרחבות והמשמעותיות. בתקציב יש גמישויות נוכח הליך אסטרטגי שאנחנו בתוכו, גופים שונים כזרוע העבודה חזרו אלינו, מנגד היו גופים שעברו ונעשה את ההתאמות. יש אתגר כלכלי ואנושי למשרד, שההשפעה שלו הוא בכל תחום".

השרה התייחסה לשביתה במעונות היום: "הגעתי עכשיו מוועדת בריאות בנושא המתמחים, גם נושא המטפלות לא התחיל מאתמול, הגענו לממשלה לפני 3 חודשים עם הרבה פערים בשטח, אי-אפשר לעשות את השינוי ביום אחד. יוצגו לכם רפורמות מרחיקות לכת, הייתה הסתכלות ארוכת טווח על המשק והצרכים. יש לנו מה לעשות במשק, הרבה מאוד לא מרוצים. המטפלות השובתות היום צודקות במובן של הצורך בהעלאת השכר, האם נכון לעשות היום שביתה? אמרתי להן שלא. יש אלפי הורים שלא הלכו לעבודה היום, היה נכון למצות את המשא-ומתן. גם בנושא המתמחים, לא נקים עוד ועדה ועוד ועדה ועוד ועדה, זה לא יקרה".

ברביבאי הציגה כי ישנם מעל 1,400 עובדים במשרד הכלכלה, התעשיה, זרוע העבודה ומערך הדיגיטל, מתוכם כ-60% נשים, כאשר 53% מהתפקידים הבכירים מאוישים בידי נשים. המשרד מפעיל 56 נציגויות ברחבי העולם, ביניהן 44 נספחויות כלכליות מלאות.

עוד הציגה השרה ברביאי כי אל מול אתגרי המשק גובש מחדש מבנה המשרד כמנוע צמיחה למיצוי הפוטנציאל הכלכלי של המשק, כאשר הדגשים ינתנו בכלל תחומי התעסוקה במשק, על-מנת שלצד ענף ההייטק, יקודמו כלל ענפי התעסוקה.

פריון נמוך מאוד

הד"ר רון מלכא, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה הציג את מטרות המשרד - מיצוי הפוטנציאל הכלכלי והיתרון האנושי לחיזוק החוסן הלאומי: הגדלת פריון, הגדלת ההשתתפות בכוח העבודה, טיוב האסדרה ושיפור הסביבה העסקית התאמת חקיקה לשינוים בשוק העבודה, הגברת התחרות, הרחבת תשתיות דיגיטליות ופיזיות, האצת הצמיחה, פיתוח ההון האנושי והפחתת יוקר המחיה.

מלכא ציין כי המיזוג עם זרוע העבודה מתבקש, ומהווה מיצוי של פוטנציאל המשק המצוי בחיבור בין הון פיזי להון אנושי. מלכא התייחס לנושא התעסוקה וההשלכה הדמוגרפית והמגזרית בישראל על תחום זה. "הדמוגרפיה הישראלית שונה קצת מזו העולמית, תוך כ-40 שנה המדינה צפויה להכפיל את האוכלוסייה שלה, יש שתי אוכלוסיות שלא משתתפות מספיק בכוח העבודה, זה האתגר הראשון במעלה", אמר מלכא והציג כי עד 2065, ללא צעדי מדיניות משמעותיים לשילוב האוכלוסייה החרדית והערבית בשוק העבודה, ההכנסה הממוצעת מעבודה לנפש תרד ב-23.6% ותירשם פגיעה של 25% בגידול בתוצר.

מלכא הצביע על הפריון הנמוך בישראל, הנמוך ביותר מ-20 אחוז לעומת מדינות ה-OECD, ועל העלאתו כיעד מרכזי. לעניין יוקר המחיה הציג מלכא כי רמת המחירים בישראל גבוהה ב-20% ביחס למדינות ה-OECD: "אנחנו יוצאים לרפורמת הייבוא, יש פה ניהול סיכונים מאוד עדין, נבנה מערך פיקוח שלם, אנחנו בקשר עם המכס ומי שיכול לסייע לנו לאתר הפרות. זה יעלה את התחרות, זה יגוון את המוצרים, זה יוריד את המחירים, זה יביא ליעילות".

השרה ומלכא הצביעו על הפער בין שיעורי האבטלה לכמות המשרות הפנויות במשק, ועל הצורך לדחוף קדימה בנקודה זו. כך ציין המנכ"ל כי "הרצון הוא לשלב הכשרה איכותית שתשתלב עם הכיוון אליו המשק הולך, עם חדשנות וטכנולוגיה, שתאפשר להלם להשתכר בכבדו עם משכורות ראויות, לשם אנחנו מכוונים".

יוקם אגף בכיר למסחר ושירותים

מלכא הציג עוד כי 37% בשנת 2021 ו-38% בשנת 2022 מתקציב הכלכלה והתעשיה במשרד, מיועדים לתמיכה בתעשיה, וכי התקציב מיועד לתוכניות שונות: עידוד הקמה של מפעלים והרחבה שלהם בעיקר בפריפריה, העלאת הפיריון בתעסוקה, תכנון ופיתוח אזורי תעשיה באזורים שחסר בהם כאלה, עידוד השקעות ושיתוף פעולה תעשייתי - רכש גומלין ועידוד רכש כחול לבן.

לעניין תמרוץ תעסוקה הציג מלכא כי יקודמו מסלולי תעסוקה בפריפריה, מסלולי תעסוקה לאוכלוסיות יעד ועידוד קליטת "מתמחים" בעבודתם הראשונה.

לעניין הרפורמה לפתיחת המשא ליבוא והפחתת יוקר המחיה, הציג מלכא כי תקציבה הייעודי יעמוד על 60 מיליון ש"ח ליישום הרפורמה ב-2022 ו-27 תקני מפקחים - 30 מיליון ש"ח להגברת אכיפה ו-30 מיליון ש"ח לשימור יכולת בדיקה.

עוד הציג מלכא כי במשרד יוקם אגף בכיר למסחר ושירותים נוכח כך שאלה מהווים כ-65% מהמגזר העסקי והמועסקים בו, ואלה מאופיינים בפריון עבודה נמוך.

תאונות הבנייה

סגן שרת הכלכלה והתעשיה, יאיר גולן, הציג כי בתחום תאונות הבנייה מתכוון המשרד להתמקד ב-7 נושאים: "המשרד השתפר בפיקוח, אבל זה נותן מענה חלקי מאוד, ולכן התוכנית תיושם לאלתר".

במסגרת זאת ציין גולן כי הכוונה להכשיר עוד מכללות בארץ שיוכלו להסמיך עובדים, כולל עובדים יומיים לפי צרכי המשק. בנוסף ציין גולן כי למרות שהחוק קובע חד-משמעית שחלה אחריות מלאה על הרשויות בתוך אזורי הבנייה שבתחומם, האחריות הזו אינה ממומשת היום, וכי "הכוונה להגיע יחד עם הרשויות המקומיות לכך שהאחריות תמומש בעתיד. התחלנו בשיח עם השלטון המקומי".

במדינת ישראל מתים יותר מ-800 איש ממחלות תעסוקתיות כנראה, אלה נתוני סחר, מדי שנה מצטרפים נתונים לגבי 2,000 מחלות נוספות, המחלות הנגרמות כתוצאה מגורמים כימיים הן הבעייתיות ביותר, ואנחנו מתכוונים לטפל בכך. ברגע שנסדיר את התחום, נוכל להפנות יותר משאבים לתחום הזה.

ח"כ אחמד טיבי: "כל שנה אנחנו מציפים את נושא אזורי התעשיה בחברה הערבית, המצב השנה מתאים לישראל הראשונה לפני 50 שנה, כמעט ואין. הדרישה היא להקמת תעשיה, ותעסוקה והקמת אזורי תעשיה משותפים בין ערבים ליהודים. זה מקור תעסוקה במיוחד בחברה הקורעת תחת נטל האבטלה, בשנת הקורונה האבטלה גדלה, והקריסה הכלכלית גדלה, וזה מביא לשיעור הפשיעה שגדל, הכל קשור. קיבלתי נייר עבודה ממרכז מוסאוא, צריך להשקיע כמיליארד שקל בהקמת מרכזים אלה בשנת הכספים הנוכחית, עד רגע זה אנחנו לא רואים זאת בתקציב. כל הזמן יש הבטחות ועדיין אין".

ח"כ אופיר כץ: "בממשלה הקודמת תקפת סגן השר שאנחנו ממשלה מנופחת ויש שרים וסגני שרים שהם מיותרים, היום שאתה סגן שר, אני רוצה לשאול לאיזה יאיר גולן להאמין. לשרה - אנחנו רואים יש ירידה בהשקעה באזורי תעסוקה בפריפריה, גם שזה במעבר למשרד אחר, נשמח שתהיה בדיקה לנושא".

ח"כ ולידמיר בליאק: "אני חושב שב-3-4 חודשים אחרונים אנחנו רואים שינוי ותנופה בעבודת המשרד. לגבי רפורמת הייבוא - בחוק שהוצג היו כמה החרגות, בעיני יש כמה שיותר להרחיב את הרפורמה, האם מבחינתכם יש מקום לבטל את ההחרגות? בנושא של הכשרות מקצועיות, אני מבין שבתוכנית שהוצגה בממשלה הקודמת, לא היה ניצול מלא, האם אפשר להשתמש בו כעת? מה מתוכנן לעשות בסוכנות לעסקים קטנים?".

ח"כ עופר כסיף: "אחת מהסיבות לריבוי התאונות הוא שני מוסדות שאין בניהן תיאום, אם הדבר נשקל? האם יש תאום עם ההסתדרות בכל הנושא של המאבק בתאונות עבודה? תמרוץ תעסוקה באוכלוסיות היעד והפריפריה, במי המיקוד ומה התקצוב? לגבי ההכשרות המקצועיות, אין תקצוב ייעודי לנושא, ובתקציב הקורונה לעניין נשאר כמיליארד שקל, שלכאורה הולך לאיבוד".

ח"כ מאיר יצחק הלוי: "הסבה מקצועית - האם ההכשרות מתחברות לפוטנציאל ההשמה? ראינו בעבר שאין שום קשר בין הקורסים לצורך. חייב להיות קשר הדוק וקשר אזורי. מה הממשק בין המשרד למערכת החינוך בחלק של הנתיבים הטכנולוגיים בבתי הספר, יש נסיגה סטראוטיפית, אני חושב שיש לעשות מעשה, יש דרישה לעבודות כפיים, צריך להשיב את העניין הזה לתוך המערכת. גם בנושא של העבודה המועדפת יש להרחיב קצת לצורך בהשמות מסוימות".

ח"כ אוסמה סעדי: "נפגשתי עם השרה לפני זמן קצר, עסקנו בכל נושא החברה הערבית. בעניין אזורי התעשיה, עדכנו אותי על המגעים איתכם, אין לנו אזורי תעשיה במובן הזה, אלא אזורי תעסוקה, ונאמר לי שזה לא באחריות המשרד שלכם, ולכן אין תקציב לכך, וזה נופל בין הכסאות. הוויכוח בינכם לבין משרד האוצר מי יממן זאת, וחשוב לטפל בנושא ולמצוא לו פתרון. עד כה רשמנו 50 הרוגים בענף הבנייה, רובם מנפילה מגובה, איפה עומדת התקינה בענף הפיגומים?".

"משרד בעייתי"

ח"כ משה גפני: "משרד הכלכלה הוא משרד בעייתי, אפשר להירדם והמשרד לא יוכר. יש סביבו את משרד האוצר ומשרה הרווחה, ומנגד משרד הכלכלה יכול להיות זה שדוחף את הדברים הכי חשובים בחברה הישראלית. לא ציפיתי שתבואו עם תקציב שכולו חזון, מה עשיתם ומה אתם עושים עם הטבות המס בישובים, בפריפריה, שזה הולך ונשחק עכשיו? משרד הכלכלה היה צריך לקחת אותו לידיים ולהביא תוכנית כל שהיא. מה עשיתם עם כל אלה שאין להם מקומות עבודה ואין להם סיוע? משרד הכלכלה צריך לעודד קבוצות שונות לצאת לעבודה, עם מה אתם באים? עם תוכנית שאומרת שנשים חרדיות חלקן לא יוכלו לצאת יותר לעבודה, כי חלקן בעלן לומר תורה, וחלקן לא יכולות לשלוח את הילד במעון. כאלה שעובדות בהייטק, חלק מנהלות, עכשיו האישה תעשה את החשבון - יש לי שני ילדים, אני צריכה לשם הון תועפות למעון, לא אצא לעבוד. משרד הכלכלה לא יהיה פקטור אלא אם כן תובילו את הדברים, אני לא מאמין שאת שרת הכלכלה מאמינה בנושא הזה של מעונות היום עם החרדים, זה לקחת אלפי נשים שתעזובנה את מקום העבודה, מישהו חושב שדרך זה אפשר לגרום לגברים החרדים ללמוד תורה, בסדר, הוא לא מכיר את העם היהודי".

ח"כ נעמה לזימי: "לגבי מעונות היום - שביתה היא כלי לגיטימי, הכרחי, נכון. שהמטפלות במעונות המפוקחים מתריעות שהן לא יוכלו לפתוח שנה, וכל הקיץ ומתעלמים מהן, והן פותחות שנה ומבקשת שבו איתנו ולא יושבים איתם, כי הן נשים נחמדות והן באות בטובות, איש לא ישב איתן, וזה שישב איתן דרג ביניים באוצר, זה בדיחה. הן מוכנות למו"מ מתמשך שיוציא אותן מהמצב הזה. אנחנו ממשלת שינוי, ומה שלא נעשה באוזלת יד מזעזעת, אנחנו כן נעשה. הגיל החשוב לידה עד 5, הגיל החשוב ביותר, חשוב להשקיע בגיל בשביל הפריון והעתיד הכלכלי. תשבו איתן, כל מה שקורה יוצר כדור שלג מתמשך, זה יכול להיעצר היום או מחר. לעניין השמה, אנחנו צריכים לדעת מה קורה עם ההליך, מה קורה שאנחנו מכשירים הכשרות איכותיות באזורים שיש בהם מחסור בהשמה?".

ח"כ ינון אזולאי: "לגבי מעונות היום, אשתי מנהלת מעון ולי יש ילד במעון, ואני יודע את החשיבות שלהן. אני יודע כמה קשה לגייס עובדות בשכר המטפלות, צריך לעשות הכל, והן התריעו והזהירו מספר פעמים. ברגע שאומרים שאם יש הכשרות למילה, לדיינות, לכל דבר אחר שברבנות, אני יודע שאתם לא מאשרים את זה כהכשרה מקצועית, אני לא חושב שזה נכון. הילדים האלה שובצו במעונות, ועכשיו אומרים להם לצאת ולהיזרק, והאימהות לא יעבדו.

ח"כ יעל רון בן-משה: "חסר לי בהצגה יותר פירוט לגבי ההשקעה בנגב והגליל, כמי שמגיעה מהגליל, וניהלתי מרכזי תעסוקה, אני יודעת שההשקעות לא מספיקות. הקונספט של חיבור הצפון למרכז לא עבד בעבר ולא יעבוד, צריך לדבר על יצירת מטרופולינים גם בצפון וגם בדרום, ליצור מנועי צמיחה לאזורים האלה. גם חוק עידוד השקעות הון לא נותן מענה לדבר הזה, השקעות כאלה שעוצרות ביקנעם לא מספיקות, צריך בידול גם של הצפון הרחוק. יש להאציל יותר סמכויות לרשויות המקומיות, אי-אפשר לנהל הכל מירושלים, יש להם ידע מה נכון ואיך נכון לעשות".

ח"כ שלמה קרעי: "מובא לפה תקציב פוגעני שלא מכיר ברעב, כמו קטר שדוהר ודורס בדרך את כל מי שלא מתאים לקרון שלו. המטפלות - בראשונה אותן נשים חרדיות וערביות, התקצוב של זרוע התעסוקה כולו מממומן מאותו קיצוץ לסיוע לנשים עובדות חרדיות וערביות. רוצים לחנך את אותם גברים שרוצים ללמוד תורה, ובדרך זורקים את הנשים שלהן. נושא נוסף - המובטלים, למה תקציב שירות התעסוקה מקוצץ, שעה שמספר המובטלים גדול. מממנים על חשבונם את הגרפים היפים שמגיעים לכאן".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "אין שום סיבה בעולם שנושא המטפלות לא ייפתר. ראוי לזרז זאת. מספר הצעירים הערבים מחוסרי התעסוקה הולך וגדל, טוב שיש תוכניות לעודד צעירים בהייטק, אבל בינתיים אותם צעירים יושבים בבית, ומוכנים להיכנס לעולם התעסוקה, למה לא לתת להם להיכנס לעולם הזה? הרשויות הערביות קורסות תחת עול כלכלי גדול, אזורי תעסוקה ותעשיה יסייעו מאוד בתחום הזה. אי-אפשר להפריד - הפשיעה, הבריאות קשורים בזה".

השרה השיבה לחלק מהשאלות נוכח קוצר הזמן, והודיעה כי תשוב לדיון נוסף על-מנת להשיב על יתר השאלות: "אנחנו כדרג מבצע קשוב מאוד לדרג המחוקק, ומבחינתי שאלות הליבה שנגעתם בהן מבחינת מגזרים, פריפריה, תעסוקה, הם מאוד מאוד נכונים. רשמנו לנו את השאלות ויותר מאשמח שנגיע ונבוא עם התשובות. ניתן לכם תשובה ברמה של שקל, לאן הלך ומה התוכניות".

"כשאני נשאלת על למה תקציב שהיה גדול יותר בסעיף מסוים קטן יותר כעת, אני רוצה לומר שיש לי את מלוא האחריות לבחון את נושא הכפילויות, שזרוע העבודה ושירות התעסוקה מגיעים למשרד, ואני רואה במו עיני איך הציבור הישראלי שאת הכסף שלו אנחנו מנהלים, יש לו פער מצד אחד, מצד שני יש כפילות שנותנת את אותו מענה. לא בבית הספר שלי. כל שקל שייצא יקבל דיווח מלא, אני אקבל החלטה שבמקום שבו יש כפילות היא תבוטל ובמקום בו יש פער, היא תענה. בחודשיים לא נפתור את כל העוולות אבל נפעל לתת מענה.

"לעניין המתמחים, שרת הכלכלה הזו לא תחתום על היתר של 26 שעות כפי שהיה, הייתי רוצה שכל המתמחים יעבדו 18 שעות ומטה, זה לא ניתן. הוצאתי מתווה להערות - הוא ידבר על תחילה, סיום, על היקף ירידה, על פריפריה שם ההזנחה הייתה רשלנית ופושעת. המתווה קודם בשיתוף פעולה עם משרד האוצר והבריאות שלצערי חזר בו מחלק מההסכמות, אבל זה לא משנה, נקדם את המתווה".

"לעניין אזורי התעשיה במגזר הערבי - סגן השר הוגדר כמי שיקדם בחינה של הנושא במגזר הערבי וכיצד ניתן מענה, איפה יש הפערים, איפה יש צרכים. לעניין המטפלות - אין ויכוח עם אף אחד כמה חשוב וכמה משמעותי הנושא. הנושא של התקציב צריך להיות מלובן במשרד האוצר, והם אומרים לא ניצור ציפייה שלא ניתן לעמוד בה. צריך להקשיב, למצוא את הפתרונות, לעשות מתווה מדורג שמסתכל קדימה, ואני מחויבת לעניין הזה. אני לא רואה את הפתרון מול העיניים, כי המקורות והמשמעויות נטו תקציביות".

משרד הכלכלה והתעשייה - מצגת לוועדת הכספים / מצגת
מצגת לוועדת כספים לקראת הצגת תקציב המשרד (28 עמ')

תאריך:  03/10/2021   |   עודכן:  03/10/2021
עידן יוסף
+ליברמן הציג את התקציב: "נעמוד ביעדים שהצבנו"
10:36 04/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר האוצר בוועדת הכספים: "מובא אליכם התקציב הכי חברתי שאי פעם שאושר בכנסת"  ▪  הדגיש: נצטרך לתת מענה לקבוצות בחברה הישראלית שמקופחת, נוכח הסכמים קיבוציים שפג תוקפם ב-2019 אבל במקביל הבטיח לעמוד ביעדי הגרעון והצמיחה
(שר האוצר ליברמן בוועדת הכספים [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+"הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים נמוך ב-50% מאשר בקרב מבוגרים"
09:37 04/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיפה: במעקב שבוצע ע״י האגף לאפידמיולוגיה נמצאה ירידה במועילות החיסון של המחוסנים הוותיקים מ 95% ל-40% במניעת הדבקה  ▪  האטרקציות הפתוחות יכללו בהקלות שיובאו לוועדת חוקה ביום חמישי הקרוב
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+נמשכים הנסיונות להחריג מוצרים מרפורמת הייבוא
01:06 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התעשיינים ונציגי יבואנים מבקשים להחריג מרפורמת היבוא ברזל לבניין, דודי שמש ועוד  ▪  משרד האוצר: בכל מוצר יש סיכון - מה שמקובל בעולם צריך להיות מקובל בישראל  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה ביקש מציגי הממשלה לוודא שיצרנים ישראלים לא יופלו לעומת היבואנים וכן ביקש לרכז את כל הבקשות להחרגות ולהשיב להן לקראת ההצבעות בדיונים הבאים
([צילום: איתמר לוין])
+"מנסים לבנות כלי אחר לשכירות בדירות"
23:58 03/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים החלה לדון בפרק המקדם שכירות מוסדרת וארוכת טווח בחוק ההסדרים  ▪  הדיון התמקד בהסרת חסמים להרחבת פעילות קרנות הריט המאפשרות השקעה בנכסי נדל"ן לציבור הרחב, וזוכות להטבות מס במסגרת החזקת נכסים המיועדים לשכירות לטווח של 20 שנה  ▪  יו"ר הוועדה, דרש ממשרד האוצר וממשרד הבינוי והשיכון להעמיד את נתוני הקרנות בפני הוועדה כדי לבחון את כדאיותן הכלכלית
([צילום: איתמר לוין])
+לדרישת רע"ם, אבו כביר עשוי להיפתח בשבת
22:45 03/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעת חוק לפיה המכון לרפואה משפטית יפעל בכל שעות היממה, לרבות שבתות ומועדי ישראל  ▪  שר הבריאות הורה על היערכות ליישום
(המרכז הלאומי לרפואה משפטית)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רמת המחירים בארץ גבוהה ב-20% ביחס ל-OECD
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת שירותי דת יהודיים החלה (יום ה', 30.9.21) בדיון ראשון בפרק כ' 'ייעול מערך הכשרות' מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021.
30/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה סיימה היום (ה') דיון נוסף ביוזמת היו"ר ח"כ גלעד קריב לבחינת עיגון עקרון השוויון בחקיקת יסוד. הדיון הוקדש לשמיעת עמדותיהם של ארגוני החברה האזרחית.
30/09/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים ממשיכה (יום ה', 30.9.21) לדון בחוק אגרת הגודש בגוש-דן. חברי האופוזיציה העלו שאלות ותהיות רבות לעניין החוק וסעיפיו, וחלקם אף קראו להחריג אותו מחוק ההסדרים. בין השאר עלו שאלות לעניין החלת האגרה גם על כלי רכב דו-גלגליים, על החלת האגרה על תושבי פריפריה המגיעים למרכז לשם קבלת שירותים, על זקיפת הטבת מס בשכר עובד שמעסיקו יממן את תשלום האגרה, על כך שתושב המתגורר בתוך גבולות המיסוי ששורטטו בחוק וייסע בתוכם לא ישלם אגרה, ועל כך שהאגרה שאמורה להיכנס לתוקף בשנת 2024, נקבעת עוד בטרם הושלמה התוכנית לשיפור התחבורה הציבורית שנלווית לה, ועל כך שמשרד האוצר הוא שקובע את גבולות מפת הגודש ולא משרד התחבורה.
30/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים המשיכה (יום ד', 29.9.21) את הדיון בהצעת חוק תוכנית הכלכלית - רכבת תחתית - מטרו. לאחר אישור הפרק הראשון והשני שעוסק בסמכויות הרשות, היום דנו בפרק ג' העוסק במימון ופיתוח מיזם המטרו. לאחר מכן, נדחו כל ההסתייגויות שהוגשו לאחר אישור פרקים א' ו-ב' בחוק.
29/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ד', 29.9.21) את הארכת תקנות מס הכנסה (שיעור המס על הכנסה בעד עבודה במשמרות) (תיקון), התשפ"ב-2021- התקנות קובעות הטבה במס לגבי הכנסה מעבודה במשמרת שנייה או שלישית, במטרה לעודד עובדים במפעלי תעשיה לעבוד במשמרות וכך להגדיל את היקף התפוקה.
29/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il