|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

ליברמן הציג את התקציב: "נעמוד ביעדים שהצבנו"

שר האוצר בוועדת הכספים: "מובא אליכם התקציב הכי חברתי שאי פעם שאושר בכנסת" הדגיש: נצטרך לתת מענה לקבוצות בחברה הישראלית שמקופחת, נוכח הסכמים קיבוציים שפג תוקפם ב-2019 אבל במקביל הבטיח לעמוד ביעדי הגרעון והצמיחה
04/10/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
שר האוצר ליברמן בוועדת הכספים [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

לאחר שנים ללא תקציב מדינה ולאחר האישור בממשלה - שר האוצר הופיע (יום ב', 4.10.21) בפני ועדת הכספים ומציג את התקציב לשנים 2021-2022. תקציב המדינה לשנת 2021, כולל הוצאות הקורונה ותשלום חובות, הינו כ-609.1 מיליארד שקלים. התקציב לשנת 2022 לעניין שימושים אלה, יעמוד על כ-562.9 מיליארד שקלים: תקציב החינוך יעמוד על 69.7 מיליארד שקלים, תקציב הביטחון - 59.8 מיליארד, ביטוח לאומי - 50 מיליארד, בריאות - 44.8 מיליארד והחזרי ריבית - 42.9 מיליארד. לפי הצעת התקציב, מוצע להעלות את יעד הגירעון בשנת 2021 לכ-6.8%, שמתוכו 3.8% הוא גירעון הנועד להתמודד עם הוצאות משבר הקורונה, ובשנת 2022 מוצע להעלות את יעד הגירעון לכ-3.9%, שמתוכו 0.4% נועד להתמודד עם הוצאות משבר הקורונה. כמו-כן, מוצע כי ההתכנסות ליעד גירעון של 1.5% תהיה החל משנת 2026 ואילך, במקום בשנת 2024 כפי שקיים בחוק.

"מה מאפיין את התקציב הזה - הוא הכי חברתי שאי פעם התקבל במדינת ישראל, וגם כמות חסרת תקדים של מנועי צמיחה. שאני מסתכל על כל מה שכלול בחוק ההסדרים, ההיגיון של התקציב הנוכחי הוא אותן רפורמות ושינויים מבניים שאמורים להכניס הכנסות למדינת ישראל ב-21-22", אמר השר ליברמן. הוא הוסיף: "יש לחשוב גם על השנים 23-24, בהן נצטרך לתת מענה לקבוצות בחברה הישראלית שמקופחת, נוכח הסכמים קיבוציים שפג תוקפם ב-2019 לדעתי. עלות כל ההסכמים שמחכים לנו בדרך, ועובדי מנהל ומשק, מורים, מטפלות, רופאים, חיילים, הכל יחד זה 11 מיליארד שקלים בהערכה זהירה. שלא יהיו שום אשליות בנידון, אי-אפשר למצוא את הכסף, לכן אנחנו דוחים את כל המו"מ לשנת 2022, אז אנחנו מקווים להגיע להסכמים עם כל המגזרים ולתת לזה ביטוי בתחילת 23.

ליברמן הבהיר שבנושא גירעון וצמיחה "אנחנו נעמוד ביעדים שהצבנו ואפילו מעבר לזה". הוא גם התייחס למדיניות הממשלה בנוגע לקורונה: "הדברים החשובים מבחינתי זו ההחלטה המהותית שקיבלנו, ומשרד האוצר היה נחוש לגבי זה - להשאיר את המשק פתוח ולא ללכת לסגרים ולנסות לנהל את החיים לצד הקורונה", אמר השר. "אני מציע לכולם להסתכל על שתי המדינות אוסטרליה וניו-זילנד שמתנהלת בסגרים נוקשים ובכל זאת יש שם התפרצות נוספת של התחלואה. לכן צריך להבין שהתשובה לקורונה היא חיסונים והיגיינה בסיסית, סגרים לא עובדים ופוגעים בכלכלה בצורה אנושה ביותר".

בדבריו הציג ליבמן מספר דוגמאות לשינויים המהותיים בתקציב הנוכחי: "אני לא זוכר אי-פעם שהוסיפו לבסיס תקציב מיליארד שקלים, משרד הרווחה 700 מיליון שקל לבסיס התקציב, לא חיכינו אפילו לאישור, 150 מיליון למאבק באלימות במשפחה הוספנו בשוטף. מיליארד שקלים למשרד החינוך, מתוכם 700 מיליון שקלים לבסיס התקציב. תקציב משרד הבט"פ תוספת של כמיליארד שקלים, הגדלה של 1,100 שוטרים וחלק ניכר מהכסף למאבק במלחמה בפשיעה במגזר הערבי. 300 מיליון שקלים תוספת למענק השנתי לניצולי השואה, תוספת לנכים של 800 מיליון שקלים, מיליארד לנכי צה"ל. תוכנית ממדים ללימודים בבסיס התקציב, ואני מקווה שהחוק יעבור בכנסת. גם מיגון הצפון - 5 מיליארד שקלים לעשור הבא, וזה רק כמה דוגמאות מהתקציב הכי חברתי שאי פעם הכנסת אישרה".

גרדוס: "הבנו שזה לא הזמן ולא נכון להעלות מיסים"

בהמשך לדברי שר האוצר, הציג הממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס את עיקרי תקציב המדינה. "שמעתי הרבה אמירות שחוק ההסדרים הוא כבד, זה נכון שהוא כבד אבל כמה שהוא כבד הוא משמעותי ומטפל בדברים שהרבה שנים לא קיבלו טיפול. בתקציב הבא נצטרך כמו שאמר השר לקדם הסכמי שכר וכדומה, אבל גם לפתור את הגרעון, וזו אחת הסיבות המרכזיות והחשיבות של מנועי צמיחה ופיתוח של המשק שבא לידי ביטוי ברפורמות. זה הזמן עם ריבית נמוכה, לביצוע יותר השקעות".

"הדרך בו הממשלה התמודדה עם הקורונה ואפשרה למשק לעבוד, מבחינה כלכלית, גרמה לזה שהנחות התקציב לא הורעו אלא אפילו השתפרו. לפחות בהיבט הזה, המדיניות של שמירה על משק פתוח תמכה רבות ואפשרה את מה שאנחנו הולכים לעשות בשנתיים הבאות. זה עלה כסף, גם בגל הרביעי השקענו מספר מיליארדים".

"ב-2020 הייתה נפילה של בהכנסות ממיסים, אבל ב-2021 אנחנו כבר עם עלייה משמעותית בהכנסות ממיסים, המשק יצא בצורה מאוד משמעותית מהמשבר. רואים את זה גם בנתוני הצמיחה, אנחנו צופים השנה מעל 6% צמיחה. לצד כך עדיין לא חזרנו לכמויות התוצר שלפני המשבר, אבל אנחנו בדרך לשם".

השר ליברמן: "צריך לשים לב לריבית, יכול להיות שכן תהייה עליית ריבית וזה אירוע משמעותי מבחינתנו".

גרדוס: "עדכנו את מגבלת ההוצאה כך שהתווספו לתקציב כ-14 מיליארד שקלים, זה מה שמאפשר את השנה הזו שהוגדרה כשנת יציבות. אנחנו לא נעשה קיצוצים, אנחנו באים עם השקעות מאוד משמעותיות. אם לוקחים את זה לשנת 2023 והלאה, אני לא בטוח שקדימה נוכל להחזיק כזה כלל הוצאה, זה מאוד תלוי בקצב הצמיחה שיהיה פה. אם הוא יהיה מואץ אולי נוכל, אם לא נצטרך לשמור על קצב ההוצאה".

עוד הציג גרדוס את גובה ההוצאות המרכזיות בתקציב: תקציב החינוך לא כולל השכלה גבוה עומד על 69.7 מיליארד שקלים, תקציב הביטחון - 59.8 מיליארד, ביטוח לאומי - 50 מיליארד, בריאות - 44.8 מיליארד והחזרי ריבית - 42.9 מיליארד.

גרדוס הציג כי התקציב כולל השקעות משמעותיות בפרויקטיי תשתיות, השקעות בתקציבי רווחה וחברה, ביטחון ומיגון, חינוך ועוד וציין: "הבנו שזה לא הזמן ולא נכון להעלות מיסים. העלאת שיעורי המס הייתה פוגעת בצמיחה, אנחנו רוצים לעשות צעדים שנכונים יותר למשק".

לעניין השינויים המבנים ציין גרדוס: "נשאלנו, גם פה, מה הקשר לתקציב, תביאו בנפרד, אני יכול להוכיח למה כל אחד מהשינויים קשור לתקציב, למקורות שמייצרות את התקציב, לתקציב השנה הבאה ולשנים הבאות. צריך להתחיל כבר עכשיו עם השינויים המבניים כדי לייצר את הצמיחה לשנים הבאות. שמעלים גיל פרישה לנשים ורוצים לתת כלים תומכים זה צריך להיעשות בתקציב, אי-אפשר אחרת. שיוצאים לפרויקט כמו המטרו וצריך גם תכנון וגם תקצוב, פרויקט של 150 מיליארד שקל אז צריך לעשות את זה במסגרת התקציב".

כך סיכם גרדוס כי "גם פיסקלית וגם מבחינת רפורמות, אין חולק שזה אחד התקציבים הכי משמעותיים בשנים האחרונות, אני מקווה שהוא יצלח את כל המושכות פה ויוביל את המשק כמה שנים קדימה".

המשך נפתח הדיון לשאלות מצד חברי הכנסת.

ח"כ שלמה קרעי: "האוצר מציג תקציב שהוא מאוד שמח עליו, ושראש אג"ת מאוד שמח, האוכלוסיות החלשות כנראה מאוד חלשות. התקציב הזה מלא בפגיעה בחלשים. לדוגמה מס' גודש שבא להטיל מיסים על הפריפריה שבאה לבקר במרכז, שתושבי הטבעות המקומיות שמטיילים בתוך הטבעת וגורמים לגודש, לא משלמים. בסינגפור משלמים מס גודש על שימוש. במקום שהפריפריה תממן את תושבי ת"א צריך לעבור למודל כזה ולפתור את תושבי הפריפריה. אתמול היה דיון בנושא גיל הפרישה, וראינו שנשים שתפרושנה מוקדם תישארנה בלי שום מענה. אין שקל פיצוי לעסקים שנפגעים בגלל ההתנהלות בקורונה. אמר שר האוצר שיצאו 4 מיליארד בגל הרביעי, כל זה בגלל ההתנהלות המופקרת, האיחור בחיסונים. אמר שר האוצר שפעם ראשונה שתקציב הבריאות עלה ב-2 מיליארד, בממשלת נתניהו עלה התקציב כל שנה בממוצע ב-9 אחוזים. כל הפגיעה בחלשים באה לממן עשרות מיליארדים לאחים המוסלמים ולשרים בלי תיק".

ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי: "אם היו אומרים לי לפני חצי שנה שאתה תציג תקציב חברתי ואני אסכים כמעט עם כולו, הייתי חושבת שזו תחילתה של בדיחה. אני שמחה שהייתי חלק מחברות הכנסת שקידמו את הסכם העלאת גיל הפרישה לנשים, מבחינתי זה מעגל שנסגר. ראיתי את תחזית הצמיחה של האוצר שהיא נמוכה במקביל לתחזית בנק ישראל ל-22, 4.7 אחוז מול 6 אחוז, על מה הפער? בנוסף נושא ההון השחור שהינו באחוזים מאוד גבוהים, פוגע קשות בחברה הערבית וקשור לפשיעה, מה בכוונתכם לעשות?".

ח"כ אופיר כץ: "שר האוצר חזרת ואמרת כמה פעמים בעבר עם האמירה יהיו העלות מיסים. אנחנו יושבים על החוקים ורואים שיש כן העלאות במגוון חוקים. יש חוק שהשם שלו זה מס, מס הגודש. החוק הזה גרוע, הוא פגיעה אנושה בתושבי הפריפריה, זה לא שיש חלופה של תחבורה ציבורית לתושבים האלה, ועכשיו אתם מענישים אותם בכמעט 40 שקל ליום. זה תושב שצריך בדיקה בבי"ח, זה תושב שעובד ואולי לומד בת"א. אתם גם ממסים דו-גלגלי, גם ממסים זקיפת הטבה מעובד שהמעסיק משלם לו. בנוסף אתה מתווה מדיניות שלא מעניין אותך מה עם הקורונה, אתה לא נותן לאף אחד, לא משנה איזה סקטור, פיצויי וסיוע. במסגרת התו הירוק – יש הרבה בעלי עסקים שהולכים להיפגע, איך זה מסתדר עם המדיניות שלך? אם הם באמת יפגעו, עד עכשיו לא הסכמתם אפילו לבדוק אם יש ירידה, האם במקרה הזה אתה כן מתכוון לבדוק ולפצות? לעניין גילאי 67 פלוס, הפסקתם את דמי האבטלה, מדברים על אנשים שרוצים לעבוד והכסף הזה הוא למחייה ותרופות, הם בקרוב לא יראו את הכסף הזה, שלפחות חודשיים שלושה תנו להם אחוז מסוים של תמיכה עד שיחזרו למעגל העבודה".

ח"כ אחמד טיבי: "כמה כסף יוקצה בשנת 2022 לחברה הערבית, כמה יהיה צבוע, כמו לא צבוע ולמה לא צבוע? אין כמעט אזורי תעשיה במגזר הערבי, אנחנו דורשים את זה. הישוב מתקדם ויש יותר מקומות תעסוקה. שיש אבטלה, יש פשיעה והכל זה מעגל קסמים שאחד תומך בשני. יש אזורי תעסוקה ולא אזורי תעשיה, יש הבדל".

ח"כ מאיר יצחק הלוי: "3 שנים בלי תקציב זה כאוס, מעצם היות תקציב צריך לברך את המשרד והעומדים בראשו. אני שומע פה הרבה טענות פופוליסטיות ולא אמתיות".

ח"כ יואב קיש: "אני מבין שיש ירידה דרמטית בהוצאה על הקורונה ב-2022, אני מבקש לדעת מה התוכנית שלכם לאירוע משנה מציאות בשנה הזו. נושא העלאת השכר של חיילי החובה הוא הבטחת בחירות ברורה של ישראל ביתנו, ושלך אישית. אני אומר בא נעשה כבר עכשיו צעד. זה מעורר זעם, יש משרדים שונים, יש מנסור עבאס, זה לא משנה. הייתה הבטחה ברורה ומזה לא נשארנו עם כלום. לא בשביל לנגח, בואו נעשה מהלך, גם אם לא העלאה מלאה של 50%. אני גאה שהייתי שותף להעלאה האחרונה, כרגע אני חושב שניתן למצוא תקציב מסוים ולא לחכות ולהראות כמי שמפרים ברגל גסה את ההבטחה".

ח"כ עופר כסיף: "מדובר בתקציב מהמרושעים שהיו, הוא אנטי חברתי שפוגע במוחלשים ביותר. זה רק קצה הקרחון, קרחון זו מילה מתאימה, כמו האסקימוסים שהיו שולחים קשישים למות על קרחון. יש כאן הפרטה מוחלטת של הפנסיות. העלאת גיל הפרישה, ביטול החל"ת ל-45 ומטה, מענקי ההסתגלות לוותיקים. אני רוצה להתמקד בביטול קופסאות הקורונה ב-2022, הדבר כרוך באידיאולוגיה. שאנשי הממשלה והאוצר מדברים על אילוצים אקטוארים ופיסקליים, זה לא זה, זו תפיסת עולם אידיאולוגית. תפיסה שרוצה צמיחה, הפרטה, צמצום של ההוצאה הממשלתית כערכים לא שמשרתים את האזרח, אלא משרתים תפיסת עולם אידיאולוגית. זה תקציב רע שצריך להפיל ונעשה הכל כדי לעשות את זה".

שר האוצר השיב לדברי ח"כ כסיף: "אמנם יש תפיסות שונות והפוכות, אבל אני מאמין בכלכלה ליברלית עם רשת ביטחון. אין רווחה בלי רווחים, המדינה הכי שוויונית בעולם היא קוריאה הצפונית, הכי לא שוויונית היא ארה"ב, אנחנו צריכים למצוא את האמצע. אני מאמין שהמודל שהכי מתאים למדינת ישראל הוא סקנדינביה והוא מבוסס קודם כל על הצמיחה, והם יודעים שאי אפשר לבסס רווחה בלי צמיחה. אחד הדברים הראשונים שהעברנו בכנסת הוא קרן העושר, אותן הכנסות מחברות הגז והנפט, אעלה אותו לאישור ב-18 לחודש. זו התפיסה הסקנדינבית. שאתה מדבר על תקציב אנטי חברת – אנחנו מקימים 2 בתי חולים בפריפריה, פעם ראשונה במימון וביוזמת ממשלה. בצפון החליטו על כך ב-2000, ובב"ש ב-2014, עשו חגיגות אבל לא השקיעו שקל. גם כל נושא בתי ספר לרפואה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שרוב הרופאים בישראל לומדים בחו"ל".

ח"כ משה גפני: "הייתה חבר בכיר בהרבה ממשלות. הייתה חלק מהעניין".

השר ליברמן: "תמיד עסקתי בתחום שהייתי מופקד עליו. הממשלה הזו קיימת 4 חודשים ועושה הרבה יותר מכל הממשלות יחד".

ח"כ ינון אזולאי: "לא ראינו בשורה גדולה בנושא הדיור בתקציב, הוא עולה וימשיך לעלות. אחד הנושאים הנוגעים לכך זה נושא המחצבות, אין מחצבות חדשות, אין המשך של הקיימות. הייתה את הוועדה שלך, ועדת בלינקוב, כולם חתמו על המסקנות חוץ מאגף תקציבים ורמ"י, היא הייתה מכובדת, והיא נעלמה. אולי תפעיל את היכולות שלך ותיישם את המסקנות של הוועדה, שהגישה מסקנות ועשתה עבודה מקיפה. אי-אפשר שרמ"י ימשיכו רק לקחת כסף, הגיע הזמן לקצץ להם את הכנפיים ושיכירו את מקומם".

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב: "אני תומך במסקנות הוועדה באופן אישי, חלק מההמלצות יושמו, גילינו בעבר שהייתה בעיה גדולה בגבייה, המערך השתפר משמעותית. הפער היה בשיטת המכרוז, שהמסקנות לא התקבלו לצערי, חשבנו שצריך לקבוע מקסימום למחיר הכי גבוה. אני חושב שזה בעיה כי זה הופך את המחצבה למקור תקציבי במקור מקום תשתיתי. יש רצון בוועדת פינס שקמה לתת מענה לדבר הזה. אנחנו בודקים את האפשרות לשנות את הדבר הזה. לגבי הריכוזיות – דיברתי עם הממונה על רשות התחרות היוצאת והנכנסת ונפעל משמעותית להקטין את הריכוזיות בתחום המחצבות".

שר האוצר: "גם הנושא של איכות הסביבה אקוטי וקריטי, בנושא המחצבות עד שלא נסדיר זאת מול המשרד לאיכות הסביבה, ספק אם נוכל לזוז קדימה אבל באמת צריך למצוא פה את שביל הזהב. כי כרגע הדרך למכרוז זו דרך מאוד מאוד מורכבת".

ח"כ אזולאי: "בנוסף יש את עניין המטפלות ששובתות, יש לטפל בנושא. לצד זה, האידיאולוגיה שלך שפחות ילמדו תורה ויותר יעבדו, על זה אין לי תלונה, אבל גם שמכים צריך להיות הוגנים. לא יכול להיות שילדים שכבר שובצו במערכת, הילדים החרדים, תאמר להם אם אבא שלך לומד, אין לך מקום במעון. זו פגיעה בחסרי ישע, אימהות יפסיקו לעבוד, מי שרוצה להמשיך ללמוד תורה ימשיך וילמד תורה. בנוסף, אמרת לקחת את החרדים במריצה למזבלה, יש לך הזדמנות לחזור בך מהאמירה הזו, זו אמירה אומללה, אני חושב שיש לך פה במה מכובדת לחזור מהאמירה הזו".

השר ליברמן: "כרגע נציגי האוצר, נפגשים עם המטפלות, אני לא יודע אם וניתן לפתור אבל מו"מ מתקיים".

ח"כ משה גפני: "אני שמח שמביאים תקציב אבל אני לא שמח שמביאים את התקציב הזה. מה שהיה במגירה אגף תקציבים הוציא לך. כולנו כל חברי הוועדה מכל המפלגות אמרנו מה אנחנו רוצים שיהיה בהעלאת גיל הפרישה לנשים – שלא יהיו נשים רעבות ללחם. אז הביאו את זה, ואומרים החברים בקואליציה זה יפה ובסדר. מביאים את תוכנית הייבוא כדי לפגוע בעניין החקלאים, ומגיעים להסכמה איתם שחלק כן וחלק לא. הולכים לתת לפקיד השומה כוח שלא מתאים למדינה דמוקרטית. מערכת שלמה של חוקים, לא היו דברים טובים לאג"ת כימים האלה. ומה אתה אומר על מס הגודש? אם הייתה בא ואומר יש לי תוכנית חדשה שלא הייתה בעבר, עם איזה נושא אידיאולוגי, תוכנית שלך, אבל תוכנית שאנחנו יכולים להתמודד איתה, לא כשרות. אתה מספר לנו סיפורים על כשרות ונותן לנהל דיונים על זה, כאילו זה קשור לתקציב. גם לעניין אי-תקצוב הפיצוי לקורונה - אל תעשה את הנושא הזה של להותיר סקטורים שלמים בלי לחם לאכול בגלל הקורונה, היא לא נעלמה מאתנו. מה שעשית לאברכים ולנשים של האברכים לא יסולח לך. לא תוכל לשנות את האנשים האלה, הילדים שלהם לא ילכו למעון והנשים לא ילכו לעבוד וזה יהיה על ליבמרן. בנוסף, תישאר עם האמירה שלך על המריצות, אל תחזור מזה, ככה נדע עם מי יש לנו עסק".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "הייתה עסקה בין שר האוצר לאגף תקציבים לשלם כמה שלמונים לקואליציה ואג"ת קיבל כמה דברים שלא קיבל הרבה מאוד שנים. לא דיברנו על סגרים בקורונה אלא על איזונים. גם שהקורונה התחילה והממשלות הקודמות הביאו את תוכניות הסיוע למשק, אג"ת תמיד התנגד וניסה למשוך את זה למטה. ב"ה לא הקשיבו לו והבינו שהתקציבים בקורונה הם מנועי צמיחה. הצגתם השקעה גדולה במנועי צמיחה תשתיתיים, תזכרו שצמיחה תלויה גם במנועים אנושיים. אם לא היינו משקיעים את התקציבים בקורונה המשק לא היה מתאושש".

ח"כ נעמה לזימי: "יש עוגנים חברתיים בתקציב הזה. אבל אני כחברת קואליציה לא יכולה להגיד בלב שלם התקציב חברתי. אנחנו מעוניינים שהתקציב יעבור בגלל העדר התקציב לאורך שנים, ביזוי הכנסת. יש בתקציב ביטחון תזונתי, דיור ציבורי שאפשר לעשות שם עוד כדי לעודד בנייה, תוכנית למיגור אלימות, הבטחת הכנסה ועוד. נותרה רפורמה שבעיני היא מפחידה – אג"ח מיועדות, שאומרים בנק ישראל ורשות שוק ההון שיש בה חורים, רפורמה שהשתחלה בדרך לא דרך. הדבר הנכון בעיני שלתקציב יהיה נופך קצת יותר חברתי, להוציא את הרפורמה הזו".

ח"כ קרן ברק: "כיו״ר השדולה לעסקים הקטנים והבינוניים, דאגתי בזמן הקורונה שיינתנו מענקים לעסקים הסגורים, מתוך התפיסה שהעסקים הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית ומשלמי המיסים העיקרי, ולכן חייבים למנוע את קריסתם, גם היום ענפי התיירות והתעופה נשארו סגורים ואתם מחויבים כפי שעשינו, להשאיר אותם חיים ובועטים ע״י מענקים ייעודיים . יתרה מכן, אי-אפשר להפסיק את החל״ת לגילאי 45 ומעלה ללא חלופה הולמת בדמות תמריצים ומענקי עידוד החזרה לעבודה למעסיקים שיחזירו עובדים בכלל ועובדים מעל גיל 67 בפרט והכשרות מקצועיות. הממשלה צריכה לסייע לציבור, ולא רק לקחת מהם״.

ח"כ נירה שפק: "כחברת קואליציה שיושבת בוועדות השונות, אני לא עושה חיים קלים. אנחנו יושבים בוועדה, הזמינות של האוצר מדהימה, אנחנו קוראים את החומרים מראש וזמינים לי בכל דקה, לא קרה שפניתי ואיש מקצוע לא היה זמין לי. צריך לומר תודה לאנשים שעובדים, גם מהשר קיבלתי מענים שרציתי. דובר פה על התקציב – על התשתיות, האדם והביטחון שלו. בסוף לא מספיק לחיות פה, צריך גם לחיות ברמה טובה. קראתי בדוח מכון המחקר והמידע של הכנסת על הכלכלה השחורה, שנמדדת ב-20 עד 25 אחוזים, דבר נוסף שראיתי את הפערים בין התכנון לביצוע בתוכניות השונות, כל שינויי ההערכה, האם יש נגיעה לזה?".

ח"כ יעקב אשר: "הכרזת באופן ברור שלא יהיו מיסים, אלא לא רק שיש, אלא יש הרבה מאוד. בנושא של מוצרים חד-פעמיים, אני לא זוכר כמה ב-20 שנותייך בכנסת טיפלת בבר קיימות של העולם, יש לי חשש שמדובר בבר קיימות של אגף תקציבים. גם השתייה המתוקה. מס גודש, מס השבחה על המטרו, כל אלה יפלו על הכי חלשים, חרדים, ערבים, והרבה אחרים. מילה זו מילה".

השר ליברמן: "לגבי הקורונה, פתיחת המשק ותמיכות – אנחנו היינו מאוד ברורים ועקביים בנושא התנהלות כלכלית נכונה, והמציאות והמספרים מוכיחים שהמדיניות שנקטנו מהיום הראשון נכונה. אמרתי שנוכל להמתין 10-14 יום משמחת תורה לראות את המגמה של התחלואה ובהתאם לכך נפתח את המשק, כולל תיירות נכנסת. הבעיה הגדולה לדעתי במשק היא תיירות נכנסת. אם נראה שבשבוע הבא אותה מגמת תחלואה תתקיים, אז אין בעיה לפחות לפתוח מסעדות בחוץ בלי תו ירוק. הבעיה הכי גדולה שבמשק חסרים 130 אלף זוגות ידיים עובדות לפחות, תדברו עם התאחדויות העובדים השונות, אין להם עובדים. מפעל באשקלון מחפש 200 עובדים ואין לו, הלחץ על האוצר להביא עובדים זרים. חלק גדול מהבעיה היא עבודה שחורה, אין ספק שהכלכלה השחורה היא אחת הבעיות הגדולות. אנחנו מדברים על לפחות 20% מכלכלת ישראל, זה לא נתון שקיים בכלכלות אחרות. מכינים גם לזה תשובות, אני לא רוצה לדבר על זה הרבה. הבעיות הן ידיים עובדות ופריון".

"גם בנושא ההכשרות עשינו מה שלא נעשה אף פעם, לקחנו את הנושא שהיה מפוזר בין משרדים שונים, איחדנו את זה בתוך משרד אחד, הכל מרוכז במשרד הכלכלה עם יותר ממיליארד שקל תקציב להכשרות מקצועיות, אנחנו מקווים שתהייה תשובה גם לתעסוקה וגם לידיים עובדות".

"לגבי האג"ח המיועדות, אין שום פגיעה, המדינה מבטיחה את התשואה, אנחנו מדברים על העודפים, אותם עודפים ישמשו את הקרן לגיבוי. לגבי דברי בנק ישראל ורשות שוק ההון, ברור שאיש לא רוצה לוותר על הסמכויות שלו. מבחינת החוסך אין רבע פגיעה, להפך יש מצב שגם הם וגם המדינה נהנים".

לעניין שיכון ודיור ציבורי: "צריך להבין שכל הממשלות בזבזו את הכסף, הייתה החלטה למכור את הדיור הציבורי לחיים שם, וכל ההכנסות היו אמורות לחזור לאוצר לחידוש המלאי הציבורי. פעם ראשונה שהממשלה רוכשת מידית 1,700 דירות, שלושת אלפים מקבצי דיור לאזרחים וותיקים, ועוד אלף דירות שאנחנו משקמים במסגרת שיקום שכונות וגם אותן מחזירים לשירות".

"הממשלה הזו קיימת פחות מ-4 חודשים, היינו צריכים תוך כדי לגבש את התקציב וחוק ההסדרים ולהביא אותו להצבעה, אני מסכים שהתקציב לא מושלם, אבל אני מסכים שעצם זה שיש תקציב זה הדבר הכי חשוב".

"שר אוצר פופולרי הוא כנראה שר אוצר כושל. העניין הוא יכולת גם לקבל החלטות לא פופולריות, אני זוכר שר אוצר מצוין, אחד מהשניים הכי טובים, בנימין נתניהו. אין שום מיסים חדשים, אגרת גודש היא אגרה. אגרת גודש נהוגה גם בלונדון וסינגפור, ורומא ומילאנו, לא צריך להמציא גלגל. לא כל החכמה אתנו. כל אחד שקצת יתעמק ויקרא את החומר מה עשו באותן מדינות וערים אחרות, זה בסופו של דבר לטובת הציבור".

בהמשך התפתח עימות בדיון. כאשר עמד שר האוצר לעזוב את האולם וח"כ יואב קיש קרא לו להשיב לשאלתו לעניין שכר חיילי צה"ל: "אתה חייב תשובות לחייליי החובה שהבטחת שתעלה את שכרם, זו התשובה היחידה שלא נתת".

שר האוצר ליברמן: "חיילי הסדיר צריכים להבין שיש כמה ח"כים שהם פשוט שקרנים".

ח"כ ינון אזולאי: "אני מציע שתצא החוצה אם אתה קורא לח"כים שקרנים. מה זה להגיד לח"כים שקרנים".

שר האוצר: "יואב קיש ב-2016 נבחרת, ומול גל המחאה של לעניין השוויון בנטל, ברחת מכל הצבעה בכנסת".

ח"כ קיש: "אז תגיד שאני לא הייתי בסדר, אבל שר האוצר ליברמן לא מסוגל לעמוד בהבטחה שלו, הוא זה שלא עומד במילה שלו לחיילי צה"ל".

שר האוצר: "בניגוד אלייך אצלי מילה היא מילה. גם בנושא מיגון הצפון, החלטה התקבלה ב-2018 הייתה ממשלה שטרפדה את זה וקידמנו. בנושא ממדים ללימודים, נושא שאני הכנסתי שהייתי שר הביטחון, לקח כמה שנים, זה נכנס לבסיס התקציב .בנושא שכר חיילי צה"ל, יש לפחות 5 קבוצות שצריך להתייחס ותקן את העיוותים שנוצרו במהלך השנים בעניינם: הורים צעירים, רופאים מתמחים, מטפלות, וזה גם כמובן חיילי סדיר ועובדי מנהל ומשק. העלויות זה 11 מיליארד שקלים, אנחנו לא מסוגלים להרים בתקציב הקרוב, לכל זה כולל שכר חיילי הסדיר והמטפלות ניתן מענה מינואר 2023.

ח"כ גפני: "אני מזכיר שהייתה שר בכל הממשלות שהיו".

שר האוצר: "תמיד התמקדתי בנושאים בהם כיהנתי כשר".

במסגרת חילופי הדברים הוצאו מהדיון ח"כ יואב קיש וח"כ יעקב אשר.
תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנים 2021 - 2022 / מצגת
תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על כ-432.5 מיליארד שקל וב-2022 על כ-452.5 מיליארד שקל. בשנת 2021 יעמוד הגירעון על 6.8% וב-2022 על 3.9%.0 (27 עמ')
מבט על התקציב המדינה 2022-2021 / סקירה
סקירה תמציתית של תקציב המדינה (4 עמ')
תיאור וניתוח הצעת תקציב משרד הכלכלה והתעשייה לשנים 2021 ו-2022 / ניתוח כלכלי
מסמך זה נכתב לקראת דיון של ועדת הכספים ב-3 באוקטובר 2021 בנושא הצעת תקציב משרד הכלכלה והתעשייה לשנים 2021 ו-2022. במסמך מוצגות הסוגיות העיקריות הנוגעות לתחומי הפעילות של המשרד ומובאים נתונים על תקציב המשרד בשנים 2018–2020 ועל הצעת התקציב לשנים 2021 ו-2022 (13 עמ')

תאריך:  04/10/2021   |   עודכן:  04/10/2021
מירב ארד
+משרד התחבורה יאכוף רק בנת"צ בין עירוני
21:08 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך יו"ר ועדת הכלכלה ביטון על סיכום עם שרת התחבורה, לפיו משרד התחבורה יאכוף נסיעה בנת"צים עירוניים רק בעוד שנה ורק ברשויות שיסרבו לעשות זאת בעצמן
([צילום: דוברות המשטרה])
+סקר דיירקט פולס: הליכוד מתחזק, בנט נחלש, סער נעלם
17:36 04/10/21  |  עידן יוסף
סקר דיירקט פולס, בשאלה למי היית מצביע אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 35; יש עתיד 19; שס 9; העבודה, הרשימה המשותפת, כחול לבן 8; הציונות הדתית, יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6, רע"ם 5; ימינה, מרצ 4; תקווה חדשה 0.
+ראש הממשלה יצא מהמליאה לפני הזמן והתבקש לשוב
17:30 04/10/21  |  עידן יוסף
מבוכה לנפתלי בנט: מיד לאחר נאומו של נתניהו, הוא יצא מהמליאה והתבקש לחזור ולהמתין עד יציאת הנשיא הרצוג.
+המוסד יצא למבצע גילוי מידע על רון ארד
16:44 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחמי המוסד יצאו בחודש שעבר למבצע כדי לאתר מידע על מקום הימצאו  ▪  ראש הממשלה בכנסת: "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון ארד"  ▪  אירן בתגובה להאשמות על ניסיון החיסול בקפריסין: "חסרות בסיס"
([צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+פורסמה תמונת סמלי השלטון במרפסת הכנסת
16:22 04/10/21  |  עידן יוסף
תמונת סמלי השלטון המסורתית במרפסת הכנסת פורסמה. בתמונה: נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון וראש האופוזיציה.
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ההצעה לאופוזיציה הוגנת ביותר
16:11 04/10/21  |  מיקי לוי   |   לרשימה המלאה
נאום יושב-ראש הכנסת בפתיחת המושב השני של הכנסת העשרים וארבע (כנס החורף) [כ"ז בתשרי תשפ"ב, 03.10.2021]
+"הגיעה העת להפסיק את ההחרמה"
16:10 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היו"ר מיקי לוי טוען כי האופוזיציה אינה נוהגת נכון בהחרימה את איוש ועדות הכנסת, והצדיק את ההצעות מצד הקואליציה, שעליה נמנה גם הוא  ▪  ח"כ דודי אמסלם: "תודה רבה שאתה מאפשר לנו לשבת כאן"
(מיקי לוי והנשיא הרצוג [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+מיכאלי: מחר יוקם קבינט לשוויון מגדרי
15:28 04/10/21  |  עידן יוסף
"מחר יוקם, לראשונה במדינת ישראל, קבינט לשוויון מגדרי" - כך הכריזה בפתח ישיבת סיעת העבודה השרה מרב מיכאלי, שתעמוד בראשות הקבינט: "הוועדה תפעל לניסוח וליישום המדיניות".

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב: "הקורונה משתוללת, וקבינט הקורונה לא מתכנס. הטרור משתולל, והקבינט הביטחוני לא מתכנס. אבל חשוב להקים קבינט נוסף - קבינט לשוויון מגדרי, כנראה שזה הקבינט היחיד שיתכנס בממשלה הזו, וכנראה הקבינט היחיד שבו שרי הממשלה ישתתפו ולא ייצאו באמצע כדי לפגוש את אויבינו".
([צילום: מן הטלוויזיה])
+אושר מתווה הלימודים ברשויות אדומות
15:18 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החינוך אישרה: ברשויות אדומות הלימודים בכיתות ה' עד ז' יתקיימו בהתאם לחלופות שמטרתן צמצום התפשטות נגיף הקורונה  ▪  לבקשת יו"ר ועדת החינוך - הבחירה באפשרות של לימודים מרחוק תהיה חלופה אחרונה
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נתניהו: נחזור לשלטון בעוצמה בגלל שעטנז הממשלה ולכידות השורות באופוזיציה
14:48 04/10/21  |  עידן יוסף
ח"כ בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: "אזרחי ישראל רואים עד כמה הממשלה הזאת גרועה. הם חושבים שהם בטוחים, אנחנו יודעים שהעולם עגול. כבר היינו באופוזיציה עם 12 מנדטים וחזרנו בעוצמה - כך יקרה גם הפעם. זה יקרה בגלל הכישלונות שלהם, בגלל המחדלים, בגלל השעטנז. כדי לעשות זאת נשמור על נחישות ולכידות השורות".
[צילום: דוברות הליכוד]
+"נצא מהקואליציה אם החרדים ייכנסו"
14:43 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דוחה את הלחצים לצרף לקואליציה את שס ויהדות התורה, וטוען כי הדבר יוביל לשינוי הרכב הקואליציה ולחזרת בנימין נתניהו לשלטון  ▪  לפיד לחברי הקואליציה: לא לייצר מלחמות מיותרות, עוד לא העברנו תקציב
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ראשי מפלגות האופוזיציה נועדים עם נתניהו
14:12 04/10/21  |  עידן יוסף
‏בלשכת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נערכת כעת ישיבת ראשי מפלגות האופוזיציה סמוטריץ', דרעי, גפני וגפני. ליצמן נפקד כי שוהה בארה"ב.
+ארבע ועדות זוטרות הוצעו לאופוזיציה
13:30 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ ניר אורבך: לאופוזיציה הוצע ראשות ועדות שיעסקו בניצולי שואה, קידום חברתי, נוער בסיכון, ובטיחות בדרכים  ▪  ועדת הכנסת קבעה כי הדיון שייערך היום בהודעת ראש הממשלה, ובהצעה להביע אי-אמון בממשלה, יהיה דיון סיעתי משולב ולכל סיעה הוקצו ארבע דקות
([צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+ליברמן מסרב לחזור בו מההתבטאות המריצות
13:03 04/10/21  |  עידן יוסף
‏"אני רוצה לדעת אם להזמין לך מריצה לבחוץ" - שר האוצר ליברמן סירב להענות לדרישתו של ח"כ ינון אזולאי לוותר על האגו ולחזור בו מההתבטאות בעניין המריצות: "אמירה אומללה, אמירה אנטישמית. לא שוכחים לך את זה".
+"הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים נמוך ב-50% מאשר בקרב מבוגרים"
09:37 04/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיפה: במעקב שבוצע ע״י האגף לאפידמיולוגיה נמצאה ירידה במועילות החיסון של המחוסנים הוותיקים מ 95% ל-40% במניעת הדבקה  ▪  האטרקציות הפתוחות יכללו בהקלות שיובאו לוועדת חוקה ביום חמישי הקרוב
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עובדים זרים   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עופר עיני   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קורונה   קוריאה הצפונית   קרן ברק / Keren  Barak   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בלינקוב / Ram Blinkov   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברמן הציג את התקציב: "נעמוד ביעדים שהצבנו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ומשרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב לכלול את האטרקציות הפתוחות בהקלות שיובאו לוועדה ביום חמישי הקרוב. בהסכמה עם הממשלה ועדת החוקה אישרה את הארכת תקנות התו הירוק הנוכחי לשלושה ימים בלבד (יום חמישי, 7.10) עד הבאת ההקלות שהוסכמו הכוללות גם את הכניסה לספריות ולמוזאונים ולדרישת הוועדה יתווספו גם הקלות בעניין האטרקציות הפתוחות
04/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום א', 3.10.21) להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק הייבוא מתוך הצעת חוק ההסדרים (הצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021). הפרק נועד להקל באסדרה על ייבוא מוצרי צריכה לארץ, ובין היתר יאפשר מסלול יבוא על בסיס עמידה בדרישות האיחוד האירופי, להקל על יבוא מקביל ולהגביר אכיפה.
04/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום א', 3.10.21) בפרק ז' שכירות מוסדית, קרנות להשקעות במקרקעין ("ריט") בהצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021 - מסגרת הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית. הדיון התרכז הסרת חסמים לקרנות להשקעות במקרקעין המשקיעות בפרויקטים למגורים - קרנות ריט.
03/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם המרכז הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר (המוכר בשם המכון לרפואה משפטית) יעבוד גם בשבתות? ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעת חוק של חברי כנסת ממפלגת רע"ם בנושא.
03/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים החלה (יום א', 3.10.21) לדון בהצעת חוק התקציב לשנות הכספים 2022-2021, בהצגת תקציב משרד הכלכלה והתעשיה, בהשתתפות שרת הכלכלה והתעשיה אורנה ברביבאי, וסגן השר יאיר גולן. משרד הכלכלה והתעשיה מופקד על עידוד ענפי התעשיה והמסחר, לרבות עסקים קטנים ובינוניים, קידום סחר וייצוא, שיפור כושר התחרות של המשק הישראלי ויישום מדיניות להפחתת יוקר המחיה והגברת התחרות במשק. בין יעדיו המרכזיים של משרד הכלכלה לשנת 2022: הפחתת נטל האסדרה על המגזר העסקי, פתיחת המשק לייבוא, קידום תעסוקה במגזרים השונים והפחתת יוקר המחיה.
03/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il