|
יוסי פתאל. "אין עם מי לדבר" [צילום: רמי חכם]
|
|
|
|
|
מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, יוסי פתאל שלח (יום ד', 6.10.21) מכתב חריף למנהל רשות המיסים בישראל, ערן יעקב, ובו הוא מותח ביקורת על התנהלות רשות המיסים בטיפול במארגני התיירות הנכנסת לישראל.
במכתב מפרט פתאל את הבעיות בפניהם נתקלים מארגני התיירות הנכנסת מול רשות המיסים, ומציין כי פעילות רשות המיסים מהווה "מכפיל נזק לזה של נגיף הקורונה".
בפנייתו מציין כתב פתאל כי: "שמה וחשיבותה של התיירות הנכנסת נישא בפי כל ובכל הזדמנות במסגרת המשבר הנוכחי, ובכלל זה הצורך במתן סיוע ייחודי לענף לאור העובדה כי מארגני התיירות לישראל מושבתים מעבודה מאז מרס 2020 בהוראת המדינה. למרות ההסכמה הרחבה במשרדי הממשלה וועדות הכנסת שערי טירתם הביורוקרטית של אנשי חיל המיסים הישראלי נותרים נעולים בפני המארגנים".
עוד מוסיף פתאל כי "בחלק מהמקרים נתבקשו חברי הלשכה להוכיח שהם בין החיים בכלל לאחר שמערכת רשות המיסים קבעה שרירותית כי בהעדר הכנסות נקבע ע"י רשות המיסים כי עסקי המארגנים נסגרו לפעילות". "חברי הלשכה", כתב פתאל, ״עומדים נבוכים בפני חיל המיסים הישראלי המתעקש לומר עליהם קדיש בעודם בחיים".
רשות המיסים מציין פתאל אינה עומדת בקבוע בחוק למתן מענה תוך 120 יום. מאות פניות אינן נענות במשך חודשים רבים לאחר 120 הימים הקבועים בחוק ו״אין מי לדבר״. עוד קובע פתאל כי רשות המיסים בחרה לפרש את הגדרת סעיף ״הוצאות״ באופן שסותר את מהות החוק ותכליתו, ובכך גורמת נזק כלכלי נוסף למארגנים. בחלק מהמקרים ניתנת הודעה לקונית-שלילית ללא הסבר והתייחסות לאמור בהשגות המפורטות שהוגשו על-ידי המארגנים בבחינת "ראה וקדש".
"לאור העובדה כי ענף התיירות הנכנסת נפגע באופן הקשה ביותר במשק ובפועל נמצא עדיין בקיפאון מוחלט בהוראת המדינה, היה מצופה ליחס מתחשב ומקצועי הרבה יותר מרשות המיסים", סיכם פתאל את מכתבו לערן יעקב.