|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מצוקת הדיור הציבורי

משפחה פונתה מהבית בגלל טעות בביטוח הלאומי

בדיון מיוחד שיזם יו"ר ועדת הכלכלה על הפינויים מהדיור הציבורי סיפרה נציגת המפונים כיצד פינו אותה ואת ילדיה בגלל טעות של הביטוח הלאומי ביטון הגיב בדמעות לסיפורה והודיע כי יזמן את שר השיכון לדיון בנושא סערה פרצה בדיון לאחר שח"כ שיר אמרה כי הפינויים נועדו לסייע לזכאים אחרים שמצבם קשה יותר ביטון: משרדי השיכון והאוצר מדברים גבוהה גבוהה על דיור ציבורי - אבל מעשים לא ראינו
08/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
פאלינה מוגילניצקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, לקח (יום ה', 7.10.21) פסק זמן מהדיונים האינטנסיביים בחוק ההסדרים לטובת ישיבה מיוחדת שיזם בפינויים מדירות הדיור הציבורי ומתח ביקורת על משרדי השיכון והאוצר. כבר בפתח הדיון תקף ביטון: "לצערי, הדיור הציבורי בישראל גוסס ועוד לא נמצא לו מנהיג. לצערי, גם משרד השיכון וגם משרד האוצר מדברים גבוהה-גבוהה על דיור ציבורי אבל את המעשים עוד לא ראינו, ואני לא יודע מה התוכנית האמתית - לצמצם עוד יותר את הדיור הציבורי או להפוך אותו לפאר המדיניות החברתית כפי שהיה בשנות ה-60 וה-70. אנחנו נקדיש לזה המון שעות למרות שזה לא פופולרי ולא מניב תוצאות פוליטיות, אבל זה לא מעניין, כי אנחנו תוצר הדיור הציבורי וילידי הדיור הציבורי ואם לא נילחם אנחנו עושים עוול להורים שלנו".

עוד סיפר ביטון כיצד אמו עברה ממעברה לדירת דיור ציבורי של 50 מ"ר, בה התגוררו 11 נפשות - הוא, שמונת אחיו ואחיותיו והוריו. "לצערי, ביקשתי ממשרד השיכון לעצור פינויים עד לדיון ולא כיבדו את בקשתי. אין לי סמכויות בסוגיה הזו, אבל אנחנו רצים למרחקים ארוכים ונמצא את הדרך שמשרד השיכון 'יספור' את בקשות הוועדה. אם הוועדה ביקשה לדחות פינויים ולא עושים את זה, אז היחס הזה של משרד ממשלתי נרשם בפנינו ונמצה את הדין. הדבר הנוסף העצוב הוא שהממשלה הזמינה דוח מהאלופה במיל' אורנה ברביבאי כדי לבחון את סוגיית הפינויים, וחשכו עיניה וכאב ליבה והיא המליצה להרגיע. משרד השיכון לא אימץ את הדוח שלה".
דו"ח הצוות הבינמשרדי בנושא: תכנית חירום לאומית לדיור ציבורי / דוח
מימוש תכנית "לגור בכבוד" יוכל להביא לגידול במלאי כך שיהווה כ-%06.4 דירות ציבוריות מתוך מלאי הדירות במשק. מהלך זה יקרב ולו במעט את ישראל למדינות החברות ב-OECD הקפיטליסטיות שדואגות לרשת בטחון דיורי לאזרחיהן (138 עמ')
התייחסות הסיוע המשפטי לקראת דיון הועדה בנושא הדיור הציבורי / מכתב
למרות שמדובר בזכות יסוד המצויה בליבת זכויות האדם, תחום הדיור הציבורי מוסדר באופן לקוי, ללא חקיקה ראשית וחקיקת משנה מסודרת המעגנות את הזכאות לדיור ציבורי, כמו גם נושאים חשובים רבים נוספים הנוגעים למימושה של זכות זו ולחלוקת התפקידים ויחסי הפיקוח בין המשרד ובין החברות המשכנות. אנו סבורים כי מדובר בבעיה יסודית ובתקלה חמורה שממנה נובעים כשלים רבים בתחום זה וקוראים לכל הנוגעים בדבר למהר ולהסדיר את התחום בחקיקה הולמת (7 עמ')
משבר הדיור ופתרונות של דיור חברתי / נייר עמדה
המודל של דיור חברתי שאנחנו מציעים הוא מודל של דיור ציבורי אוניברסאלי המבוסס על התפיסה כי דיור ציבורי הוא לא רק פתרון סעד אלא פתרון דיור צודק שאמור לספק קורת גג הוגנת גם למעמד הביניים. (5 עמ')
מגמות במלאי הדיור הציבורי ומצבן של תכניות הממשלה להגדלתו / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת ועדת הכלכלה של הכנסת לקראת דיון בנושא מצב הדיור הציבורי ופעולות הממשלה להגדלתו בשנים האחרונות. (9 עמ')

נציגת המפונים, פאלינה מוגילניצקי, אם לארבעה ילדים, סיפרה כי בנה קצין מצטיין ובתה התגייסה למשטרה, ולאחרונה בגלל טעות של הביטוח הלאומי קיבלה מכתב פינוי מהדירה בה גרה עם הוריה, ודרישת חוב של 140 אלף שקלים. "לא פעם אני נאלצת לקחת כדורים כדי לעבור את הסיוט הזה. אני לא פולשת ולא עבריינית ורק רוצה לגדל את הילדים שלי בכבוד", אמרה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

נציג פורום הדיור הציבורי, דני גיגי, סיפר על אישה נוספת, אם לחמישה ילדים, שהוגדרה פולשת והוצאה מהדירה ועד היום היא ממתינה בתור. "המדינה עשתה פשע וגלגלה אותו לדיירי הדיור הציבורי. היא הקשיחה את הקריטריונים והפכה את האנשים האלה לפולשים רטרואקטיבית", אמר.

חגי רנזיק, לשעבר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אמר כי צריך לטפל בהגדלת מלאי הדיור הציבורי לבחון עם פינצטה את 117 מקרי הפינויים. הוא הוסיף כי הייתה כוונה לתקן את החוק ולמנוע פינויים של דיירים ממשיכים, ואמר כי צריך לקדם את תזכיר החוק ובינתיים יתאפשר להקפיא את הפינויים.

מייסד נקודת מפנה - המרכז לקידום מדיניות של רווח, רן מלמד, אמר כי המדינה לא באה בידיים נקיות. הוא ציין כי מנהל הדיור הממשלתי מחזיק ב-700 אלף מ"ר של נכסים ויש עוד 3,500 נכסי נפקדים שלפחות חלק מהם אפשר להפוך לדיור ציבורי.

"תתקע לאלקין את חוק ההסדרים"
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

כמעט כל חברי הכנסת הצטרפו לקריאה לעצור את הפינויים. ח"כ לימור מגן תלם (ישראל ביתנו) אמרה כי יש דירות שמוקצות לעמותות ולבתי כנסת, וקראה לעשות מאמץ להשיבן למאגר. ח"כ יסמין פרידמן (יש עתיד) אמרה כי לא הפולשים הם הפושעים, אלא המדינה שכיווצה את המלאי ושינתה את התבחינים כך שלא יעמדו באלה שלפני 20 שנה היו עומדים בהם. היא ציינה כי יש כמאה פינויים, לעומת כ-1,500 דירות שמושכרות לגופים אחרים. ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) אמר כי אסור להשליך את חוסר התפקוד של משרד השיכון על החלשים ביותר, והוסיף: "אני לא קורא למשרד השיכון בשום קריאה. מי שלא מקשיב לפנייה של ועדה - הדבר היחיד שאפשר זה להחזיר לו מלחמה שערה. יש תקציב, יש חוק הסדרים, תתקע לאלקין את חוק ההסדרים ודברים יסתדרו מצוין".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) אמרה כי המדינה מייבשת בכל צורה את הדיור הציבורי, ואז מפנה דיירים כי לא מסדירה העברה לבנים ממשיכים ומייצרת ומשעתקת עוני. היו"ר ביטון אמר בתגובה: "נמצא דרכים לגרום למשרד השיכון לכבד את בקשת ועדת הכלכלה". ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) סיפר כיצד בעבר הוציאו מכתב פינוי לדיירים שעלו 1,800 שקלים, במקום לפתור להם בעיה של גניבת בלוני גז באמצעות הקמת כלוב שעולה 400 שקלים.

ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד) ציין כי באירופה יש כ-150 דירות דיור ציבורי לכל 100 אלף תושבים, בעוד בישראל יש 0.039 דירות למאה אלף.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס (ליכוד) הזכירה שהיא מטפלת בנושא הדיור הציבורי שנים, ואמרה כי הצליחה להביא למגמה חיובית בתקופת כהונתו של יואב גלנט כשר השיכון, יחד עם אחיה ג'קי לוי כסגנו. היא אמרה כי אנשי משרד השיכון לא בדקו האם יש לילדים המפונים קורת גג מעל הראש ואם יוכלו להמשיך ללכת לבית הספר למחרת. "הממשלה הזו הפכה להיות בוב ספוג. היא מכילה מתים היא מכילה עניינם היא מכילה הומלסים", אמרה.

לעומתם, ח"כ מיכל שיר סגמן (תקווה חדשה), מסיעתו של השר אלקיןף אמרה כי קשה לשמוע את המקרים הללו, אבל הפינויים נעשים כדי לאפשר לזכאים אחרים, שמצבם יותר קשה, לקבל דיור ציבורי. היא טענה כי מדיניות הפינויים הוקפאה בקדנציה הקודמת בגלל הקורונה, ודבריה חוללו סערה. שיר סגמן הוסיפה כי יש תוכנית להוספת 4,700 דירות לדיור הציבורי. ח"כ אורלי לוי התפרצה לדברים והוצאה מהדיון, לא לפני שטענה כי אין כסף בתקציב. היו"ר ביטון ביקש לעדכן את ח"כ שיר כי שר השיכון, זאב אלקין, פנה לשרה ברביבאי וביקש שתציג לו את הדוח שלה.

ח"כ גבי לסקי (מרצ) אמרה כי אומנם נלחמה על זכותה של ח"כ שיר לדבר, אך היא לא מסכימה עם מילה אחת ממה שאמרה. היא הוסיפה כי מטעים אותה בכוונה וכי יכול להיות שיש גורמים שמעוניינים לחסל את הדיור הציבורי. ח"כ אבו שחאדה הוסיף: "אם יש פופוליזם, זה מה שעשתה ח"כ שיר בדיון הזה". מוגילניצקי אמרה כי מוציאים אנשים שעומדים בתבחינים לא הוגנים. היו"ר ביטון התרגש מאוד ובדמעות אמר איחל לה שתצליח להגיע לבית קבוע.

נציג משרד הבינוי והשיכון, נתנאל לפידות, אמר כי בסופו של דבר גודל השמיכה קטן מגודל הגוף, והוסיף כי המשרד פועל לפי חוק.

היו"ר ביטון סיכם ואמר כי ראה כיצד נותנים דירה למי שלא מגיע ולוקחים ממי שלא ראוי לקחת. הוא הוסיף כי מיד לאחר סיום דיוני חוק ההסדרים יזמן את שר השיכון ומנכ"ל משרדו, וקרא להם להקפיא את הפינויים עד שיציגו בפני הוועדה מדיניות מוסכמת.

הוא הוסיף: "הוועדה סבורה שאין זה ראוי למצוא פתרונות למצוקת הדיור הציבורי באמצעות פינוי אוכלוסיות מוחלשות אחרות. הוועדה תובעת ממשרד הבינוי והשיכון להמשיך במדיניות שהנהיג בעבר ולא לפנות משפחות חסרות יכולת מביתן בשל חוב כספי, בהתאם להמלצות החשובות של הוועדה הציבורית לנושא הפינויים מדירות הדיור הציבורי בראשות שרת הכלכלה כיום ברביבאי. הוועדה דורשת ממשרד הבינוי והשיכון לקדם חקיקה מהירה לתיקון הקריטריונים בדבר דיירים ממשיכים ועד לקידומה שלא לפנות דיירים שהנם בנים ממשיכים ומעמדם טרם הוסדר. נתכנס מיד אחרי חוק ההסדרים לדיון מעקב ונצא לסיור שטח לעמוד מקרוב על מצבו של הדיור הציבורי. לא נרפה ונטפל בנושא באופן אינטנסיבי".

תאריך:  08/10/2021   |   עודכן:  08/10/2021
עידן יוסף
+הממשלה: המטרה - חלופה אמיתית לדיור בבעלות
15:31 08/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרדי האוצר והשיכון הציגו את השינויים המוצעים, במרכזם הארכת התקופה של השכרת הדירות עם הטבת מס דיפרנציאלית, הגדלת מספר יחידות הדיור  ▪  ויצירת מסלול לפריפריה. תחזית האוצר לתשואה כוללת של 12-9 אחוז לקבלנים  ▪  נציגי הקבלנים: הארכת תקופת השכירות תפגע אנושות בכדאיות ואחוזי התשואה יהיו בודדים  ▪  ועדת הכספים הוועדה קראה לממשלה להציג תחשיב לעניין הכדאיות הכלכלית, לבחון שוב את מספרי היחידות המינימליים, את ההחרגה של יזמים שאינם חברות בע"מ ונקודות נוספות
([צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משפחה פונתה מהבית בגלל טעות בביטוח הלאומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ה', 7.10.21) להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק הייבוא מתוך הצעת חוק ההסדרים, העוסק בהקלות על יבוא תמרוקים. כזכור, אתמול הציגו נציגות משרד הבריאות הציגו את הצעת הרפורמה ועל המשרד נמתחה ביקורת מצד חברי כנסת שהשתתפו בדיון בעקבות הכוונה לסמן מוצרים בסימון שונה. הבוקר הגיע לישיבה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ואמר: "בעינינו, הרפורמה היא חשובה מאוד ואנחנו שותפים בהוצאתה לפועל, תוך כדי זה שאנחנו רוצים שהיא תהיה בטוחה ותשמור על בריאות הציבור כמה שיותר, לצד הצורך הברור שהרפורמה באה לתת מענה להפחתת מחירים וקיצור תהליכים שזה מבורך".
07/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ה', 7.10.21) את צו משרד הבריאות הקובע מחדש הגדרות מחלים ומחוסן שנכנס לתוקף ביום א' האחרון. עם זאת, דרשה הוועדה מהמשרד לחזור בהקדם עם הגדרות ברורות יותר, שיאפשרו לציבור להבין טוב יותר את ההגדרות והמשמעויות הנלוות אליהן.
07/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הכריז (יום ה', 7.10.21) על הפסקה בדיון על חוק הרגולציה לאחר שח"כ מאיר פרוש נכנס לדיון והחל לקרוא פרקי תהילים ללא הפסקה, לאחר שחזר וקרא את אותם פרקים. ח"כ פרוש ביקש למחות על השימוש שעשה ח"כ קריב בחסינות שלו כדי להכניס ספר תורה לעזרת הנשים בכותל המערבי.
07/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר ועדת הפנים, ווליד טאהא, שדנה (יום ג', 5.10.21) בתכנון הקמת תחנות כוח מבוססות גז באזור ראש העין, כפר קאסם וחדרה, תהה: "איך, מצד אחד מדברים על ייצור חשמל באמצעות טכנולוגיות חדשות, ולא רואים תכנון הולם החלטה זו? מגבילים את מספר הדונמים לשימוש סולארי. כל העולם מתנגד, והתכנון מתקדם כאילו אין התנגדות. מינהל התכנון מעל הכל? לטובת מי הוא מתכנן? איננו רוצים למנוע הקמת חחנת כוח מבוססת גז ביישוב איקס, כדי לפגוע ביישוב אחר. אנו נגד העיקרון, ולא משנה שם היישוב. אנו מבקשים למצוא חלופות".
06/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה המשיכה (יום ג', 5.10.21) להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון - שמירת דגימה פורנזית של נפגעי עבירת מין לצורך הפקת דנ"א ללא הגבלת זמן), התשפ"א-2021, שיזמה ח"כ מירב בן ארי.
06/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il