|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

חוק הטבות המס לשכירות ארוכת טווח שבחוק ההסדרים

הממשלה: המטרה - חלופה אמיתית לדיור בבעלות

משרדי האוצר והשיכון הציגו את השינויים המוצעים, במרכזם הארכת התקופה של השכרת הדירות עם הטבת מס דיפרנציאלית, הגדלת מספר יחידות הדיור ויצירת מסלול לפריפריה. תחזית האוצר לתשואה כוללת של 12-9 אחוז לקבלנים נציגי הקבלנים: הארכת תקופת השכירות תפגע אנושות בכדאיות ואחוזי התשואה יהיו בודדים ועדת הכספים הוועדה קראה לממשלה להציג תחשיב לעניין הכדאיות הכלכלית, לבחון שוב את מספרי היחידות המינימליים, את ההחרגה של יזמים שאינם חברות בע"מ ונקודות נוספות
08/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

נעמה לזימי, יסמין פרידמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ינון אזולאי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת הכספים קיימה (יום ה', 7.10.21), דיון ארוך בן כ-4 שעות וחצי, במסגרת הכנה לקריאה שנייה ושלישית של פרק ז' בחוק ההסדרים - שכירות מוסדית (סעיפים 50(1), 50(2) ו- 51 קרנות להשקעות במקרקעין ("ריט"). הפרק כולל מספר תיקוני חקיקה שנועדו לעודד הקמת שוק שכירות מוסדית (מוסדרת וארוכת טווח) בישראל, ולתמוך בה. התיקונים כוללים הטבות מס לחברות בעלות בניינים לשכירות מוסדית, והסרת חסמים לקרנות להשקעות במקרקעין המשקיעות בפרויקטים למגורים. הדיון התמקד בפרק הטבות המס.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, פתח את הדיון: "קיימנו דיון בפרק זה, בהיבט של קרנות הריט, היום נקדיש את הזמן לחלק של עידוד השקעות הון. צריך להסתכל על הנושא הזה ולראות את כל התמונה, יש גם את קרנות הריט וגם פרויקטים שמבוצעים במסגרת השקעות הון וגם במסגרת החברה הממשלתית 'דירה להשכיר', צריך לשים לב, כשמסתכלים על המכלול, שאנחנו משאירים למשק את הכדאיות שהצעדים הללו יקרו ומצד השני כן נותנים לשוכרים הפוטנציאלים את הכדאיות שבצד הדיור מסוג זה. שאנחנו מסתכלים על 28% מאזרחי ישראל שגרים בשכירות ורצים כל שנה מדירה לדירה ומנסים איך שהוא לשרוד, תפקידנו לתת להם את הוודאות, לא רק כלכלית, אלא גם שמשפחה נכנסת יש לה טווח זמן בדירה. המגמה של החוק היא נכונה וחיובית, עם זאת, צריך לדאוג לכדאיות הכלכלית למשק ולכך שמלאי הדירות הזה יגדל".

בפתח הדיון הציגו משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון את המצב הקיים כיום, טרם החלת החוק המוצע, במסגרת מסלול הטבות המס לדיור מוסדי בחוק לעידוד השקעות הון:
  • ההטבות הן לבעלי בניינים שישכירו אותם למגורים, בעלי הבניינים יכול שיהיו אדם פרטי או תאגיד.
  • לפחות על 6-4 יחידות להשכרה בבניין, לפחות 50% מהדירות בבניין מיועדת להשכרה, טווח ההשכרה המינימלי עומד על 5 שנים, בהן אין ודאות לשוכר לגבי אורך החוזה מעבר לשנה אחת.
  • שיעור מס הכנסה מופחת. שיעור המס על יחיד הוא 20% ועל חברה 11% (לחברת משקיעי חוץ לכל היותר 18%).
  • פחת מואץ, שיעור הפחת השנתי על דירה מושכרת למגורים לפי חוק זה הוא 20% (ללא הטבת המס שיעור הפחת לדירה מושכרת למגורים הוא 4% לכל היותר).
  • שיעור הדיבידנד על חלוקת רווחים (לאחר תשלום מס חברות) - 20%.

במשרד האוצר הציגו את הבעיות לעמדתם במסלול הקיים: המסלול מחייב תקופת השכרה קצרה, ל-5 שנים בלבד, דבר שלא נותן הצדקה לתכנון ייעודי. רק 50% מהמתחם מיועד לשכירות וכל שאר יחידות הדיור נמכרות. המצב תורם לעליית המחירים נוכח כך שהוא מוריד את היצע יחידות הדיור למכירה, ללא יצירת שוק שכירות מוסדית ארוכת טווח, כאשר בפועל הדירות הן למכירה ולא להשכרה. המצב הקיים מביא למיזמים קטנים נוכח מספר יחידות דיור מצומצמות, מה שפוגע באיכות המוצר ובאיכות השירות.

במסגרת החוק המוצע, המסלול הישן ימשיך לחול עבור בניינים להשכרה שלגביהם הוגשו בקשות לאישור עד ל-1 ביולי 2022. להלן מתווה החוק המוצע:
  • בניין חדש ובבעלות של חברה ולא של יחיד.
  • בבניין יש 20 דירות מגורים לפחות, 66% לפחות מכמות הדירות בבניין יהיו להשכרה ושטחן משטח הבניין יהיה 50% לפחות.
  • באזור פריפריאלי יושכרו למגורים לפחות 30% מהדירות ושטחן משטח הבניין הכולל יהיה 30% לפחות.
  • שיעור מס על הכנסה משכירות מוסדית למגורים בפריפריה הוא 7%, ובאזור אחר 9%, כפוף לכך שההשכרה תהיה למגורים למשך 15 שנים מתוך 18 השנים הראשונות שלאחר תום הבנייה (במקום חמש שנות השכרה מתוך שבע שנים שלאחר תום הבנייה בחוק המקורי). אם הבניין יושכר לחמש שנים נוספות ברציפות (מעבר לאותם 15 שנים) שיעור המס יהיה 7%.
  • פחת מואץ ושיעור הדיבידנד - ללא שינוי, כלומר ההטבות הקיימות כיום יישארו.

נציגי האוצר הצביעו על תשואות גבוהות הצפויות לחברות שישתתפו במיזם לטווח ארוך, והצביעו על כך שיחידות דיור בפרויקטים במסגרת החברה הממשלתית 'דירה להשכיר', הנוגעים לשכירות לטוח של 20 שנה, נמכרות במחירים דומים לשיווקי דירות לשוק המכירה.
תיאור וניתוח פרק ה' בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית–שכירות מוסדית / טיוטה
מסמך זה נכתב לקראת דיונים של ועדת הכספים בפרק ז' בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2021 ו- 2022) ,התשפ"א 2021 –שכירות מוסדית לטווח ארוך. המסמך כולל נתונים על שוק הדיור, תיאור המצב הקיים בשני סעיפי הצעת החוק - שינוי מסלול הטבות מס בפרק השביעי בחוק עידוד השקעות הון ומיסוי קרנות להשקעות במקרקעין ("ריט"), שינוי המצב הקיים וניתוח השפעות אפשריות (14 עמ')
שכירות מוסדית ארוכת טווח / מצגת
הצגה לוועדת הכספים 7.10.21 (16 עמ')

שלמה קרעי, נירה שפק, ולדימיר בליאק [נועם מושקוביץ]

בהמשך נפתחה הישיבה לדיון ושאלות מצד חברי הכנסת, גורמים מקצועיים ונציגי השוק. ח"כ נירה שפק: "על בסיס מה נקבע מי זכאי להתמודד? הייתי רוצה רשימת תבחינים שכל יזם ידע מה היא ואם הוא עומד בתנאים, שיתמודד. האם נלקחה בחשבון תקופת הביורוקרטיה הארוכה מול המוסדות המקומיים?. אם רוצים לתמרץ צעירים, מבוגרים, בעלי מוגבלויות, אפשר לתמרץ בתמהיל את מי שמשכיר לאוכלוסיות אלה. בנוסף מה היא ההגדרה לפריפריה?"

יעל לינדנברג, רכזת שיכון באגף התקציבים: "אין לי דרך לעקוף את רשויות התכנון. הן יכולות לעכב כל פרויקט, בין בנייה ובין השכרה. אנחנו יודעים שיש רצון גבוה יותר של הרשויות המקומיות לשכירות על פני בעלות, לכן אנחנו חושבים שהסיכוי של טרפוד כאן הוא הרבה יותר נמוך".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "לגבי הכדאיות בפריפריה, עלות הבנייה בכל מקום בארץ היא אותה עלות, יגיעו ויגידו לך אותן חברות גדולות, שאין להן כדאיות כ"כ גדולה בפריפריה, אני מציעה לעשות ניוד זכויות -זכות לבנות במרכז הארץ, מה שכמובן ייתן לו נתח של הכנסה גדולה יותר, תותנה בבניית פרויקט בפריפריה, כך נהפוך את הבנייה בפריפריה לכדאית".

ח"כ ולדימיר בליאק: "בסופו של דבר המטרה שלנו לטווח ארוך היא ליצור מלאי מספק של דירות. באופן כללי אני מברך על הרפורמה, המודל הדיפרנציאלי הוא נכון, בלבד שהוא יתחיל לפחות ב-10 שנים. לא הבנתי מדוע הוצאתם מהתוכנית את היחידים, לא השתכנעתי מהנימוקים של תחזוקה ותפעול, אם מדברים על נפח הפעילות, בואו נגדיר אותה. ראיתי יחידים והמון חברות קטנות שהצליחו לפעול בהיקפים גדולים, לדעתי צורת ההתאגדות לא נכונה בעניין הזה. גם קביעה של 20 דירות - זה מדיר פרויקטים קטנים. לעניין תקופת המעבר, אני מציע להאריכה עד לתום 2022".

ח"כ ינון אזולאי: "במגזר החרדי לצורך העניין, יש משפחות מרובות ילדים, האם יש לזה מענה מבחינת גודל הדירות? גם לגבי משפחות עם ילדים עם מוגבלויות זה קריטי. בנוסף ההגבלה לבניינים עם 20 יחידות ומעלה, במגזר החרדי אין כמעט בניינים כאלה".

ח"כ איתן גינזבורג: "המודל לפיו בעוד 20 שנה ימכרו את הדירות הללו יגרום לכך שאם לא מייצרים מלאי ארוך טווח למוצר, לא יהיה פתרון לדור העתידי. אם אנחנו רוצים ליצור מוצר עם מסה משמעותית בשוק, עניין הארכת התקופה לאורך חייו של בניין, הוא נדרש. בכל רגע נתון שדיירים עוזבים את הדירה הזו, שתמיד יהיה מלאי בו הצעיר הבא, הזכאי הבא, יוכל לגשת למלאי הנמצא בשוק".

ראול סרוגו, התאחדות בוני הארץ: "המסלול של ה-5 שנים תפס תאוצה בשנים האחרונות, לקח זמן עד שהקבלנים למדו את החוק, בשנת 2020, למעלה מ-2,000 דירות נבנו בשיטה הזו והושכרו ל-5 שנים. לא מדובר בפרויקטים להשכרה, מדובר בפרויקטים שנבנו במחיר מלא, והקבלן ייעד להשכרה לתקופה לא קצרה. יש פה משהו שעובד, הוא טוב ליזמים. יכול להיות שהפתרון הוא ייעוד קרקע לדירות להשכרה לתמיד, אבל בינתיים אנחנו צריכים לייצר כל שנה 20 אלף דירות לשכירות ארוכת טווח, אנחנו רחוקים מאוד מהיעד הזה, לכן עד אז, הפתרון של ה-7-5 שנים, הוא פתרון ביניים שנותן מענה טוב שמוריד לחץ משוק הדיור בנוסף - הטבת המס נשמעת גבוה, אבל היא בסה"כ 30 אלף שקל לדירה בלבד. בכל המדינה מדובר ב-100 מיליון שקל, לא יותר. לעומת זאת במסגרת דירה להשכיר, ההטבות הן של 300 אלף שקל, זה פער אדיר".

דוב צור, התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "אי אפשר לבנות דירות להשכרה שאין הון זמין להשקעה לטווחים ארוכים, הקבלנים הגדולים ביותר מוגבלים בכסף שהם יכולים להעמיד לצורך כך, אם מישהו חושב שהוא יוכל לגרום להם לרתק הון ל-15-20 שנה בלי הטבה משמעותית, הוא טועה. המדינה נותנת הטבה גדולה מאוד בדירה להשכיר, ההטבה בהשקעות הון היא של 30 אלף, לכן יש חוסר הלימה. האוצר דיבר על 12% תשואה, שמעתי את זה בתדהמה. לא כל השנים זה עליית מחיר. איש לא יכנס לזה אם לא נבטיח תשואה סבירה שהחוק הקיים נותן, ועדיין, גם בחוק הקיים לא הצטרפו הרבה מידי. הגידול של 2,000 דירות שדובר עליו מצד האוצר, נובע מכך שיזמים שקיבלו הטבות משתלמות בדירה להשכיר, הגישו גם להטבה של השקעות הון וקיבלו. אני חושב שהחוק לא נכשל, יש כבר היום מנגנון בחוק הקיים שמאפשר הארכה של התקופה ונותן דחייה של המס. למה זה לא הולך, כי שוק ההון לא יצטרף לזה בתשואה הקיימת. אז לא נכון לבטל את החוק הקיים".

ירון גינדי, לשכת יועצי המס: "החוק יביא בדיוק לתוצאה הפוכה, הוא יהרוג את שוק ההשכרה, כי אתם פוגעים בכל המנגנונים של הרחבת השוק, מ-א' עד ת'. היזמים קונים קרקעות, בונים דירות, הם לא צריכים אתכם. שאני אספר ליזם על התנאים בחוק המוצע הוא יצחק, ימכור את הדירות ויקנה את הקרקע הבאה כדי למכור עוד. בחוק הקיים כיום שכנעתם חלק קטן, אתם צריכים להביא חוק שיעשה שינוי דרמטי בכדאיות של היזם. בנוסף הוצאתם את כל היחידים והחברות שקופות - חברת בית שכל התאגדותה לבנות בניין, היא מחוץ החוק משום מה. בנוסף החוק המוצע גם פוגע בעיקרון היזמי המרכזי - הקבלן יוכל למכור רק 34% במקום 50% בחוק הקיים, שוכחים שמי שקובע אם תהייה הבנייה זה הבנקים, אם אין אפשרות להחזר, הבנק לא ייתן את הכסף. במצב המוצע לא יהיה מימון כי אין וודאות מבחינת הבנקים, אתם תראו שיבנו פה פחות דירות להשכרה".

שי כהן, לשכת רואי החשבון: "התשואה לשכירות היא אפסית בישראל, זו הסיבה שאין דירות להשכרה, כי שיש שניים וחצי עד שלושה אחויז תשואה, אנשים לא בונים להשכרה. הטבת המס בחוק מעלות את התשואה זה בעשיריות האחוז, זה מסתכם ב-30 אלף שקל לדירה. נזכור את חוק שטרית ב-2007 להשכרה לטווח ארוך, שלא היה פרויקט אחד שנכנס אליו, ושם היו הטבות מופלגות. בנוסף, בנוגע לתקופת המעבר, לא סביר לשנות את כללי המשחק כבר באמצע 2022".

אוראל יפרח, סמנכ"ל החברה הממשלתית 'דירה להשכיר', השיב לדברים: "ישבתי פה בזמן הצגת תוכנית דירה להשכיר ושמענו אותם דברים, שאיש לא ירצה לקחת חלק, ויש היום כאמור 20 אלף דירות בהליכים שונים במסגרת הפרויקט. אנחנו מדברים על פרויקטים של 100 אחוז שכירות ל-20 שנה. אני מסכים שכאשר הפרויקט רק התחיל, המחירים של אובדן ערך קרקע היו 200 אלף שקל, אבל על-פי נתונים אחרונים ל-2021, לא רק שלא הייתה הנחה, מחירי הקרקע היו זהים למחירי השיווק של פרויקטים למכירה.

"לעניין התשואות, זרקו פה 2%, תשואה בוחנים לפי תשואה על ההון העצמי, במודל כלכלי, לקחנו בחשבון 60 אחוז להשכרה והיתר למכירה. 2 דברים מעלים את התשואות - 1 זה המינוף, להתעלם מזה כאשר שמדברים על ההון העצמי, זה לא נכון. בנוסף צריך לזכור שחלק ניכר מהדירות בפרויקטים האלה נמכרות בשוק החופשי למחרת בבוקר. בהנחה שאותן דירות נמכרות ברווח של 300 אלף שקל, ולוקחים את הרווח בתקופת ההשכרה והרווח במכירה העתידית, אז כן חד-משמעי, בנתונים האלה, התשואות הן בין 9 ל -12 אחוזים, תלוי אזור ופרויקט.

"אנחנו יוצרים מדיניות חדשה ונכונה, אני חושב שזוג צעיר צריך לקבל וודאות בדיור, 5 שנים - בטח שכל שנה אפשר לשנות דייר, זה לא וודאות ויציבות. המטרה היא ליצור אלטרנטיבה אמתית לדיור בבעלות. לכן צריך לתת וודאות, יציבות, שכר דירה קבוע, תחזוקה. לדעתי כל אלה לא יכולים להינתן בטווח של 5 שנים".

אלה ובר, עיריית ת"א ונציגת השלטון המקומי: "אנחנו מברכים ותומכים ברפורמה, משבר הדיור ייפתר בפתרונות בתחום השכירות. בת"א 53% ממשקי הבית הם שוכרים, 246 אלף נפש. לצד כך המוצר שאנחנו רוצים לקבל הוא שכירות בטוחה, ארוכת טווח, שעומדת על 20 שנה, שכירות הולמת עם עליית מחירים קבועה ונתונה. כל נושא הטבות המס מאוד מוכר בעולם בטיפול בקשיי מס. השוכרים בת"א הם לא רק המשפחות עם הילדים, אלא גם קשישים, בעיר 8% קשישים ששוכרים והמגמה תלך ותעלה. צריך לדאוג גם להם. כך גם אנשים עם מוגבלויות, שלא יוכלו לעבור כל כמה שנים מקום".

ח"כ נעמה לזימי: "השיח פה הפך אותי חיובית יותר לגבי הרפורמה. לעניין התשואה יש דברים לא ברורים. חשוב גם שיהיה מענה לגיוון בגדלי הדירות, יש הרבה אנשים היום שבוחרים לגור לבד. בנוסף צריך לזכור לצד התשואה גם את התמורות, אני רואה שיהיו חברות שיתמכו בדבר הזה ויפעלו במישור הזה במיוחד ויסבו פעילות לכך, וזה דבר שזה חיובי בעניין התחזוקה והבנת הרווחיות וכדומה. לא כל החברות חייבות לעשות הכל. לצד כך, צריך לראות איך זה יופנה לאוכלוסייה שאינה בעשירונים העליונים".

ח"כ אופיר כץ: "אני חושב שיש התעלמות מהרשויות בחוק המוצע, צריך לבחון בכל רשות למי זה מתאים - למפות. איפה שיש ביקוש, צריך לראות איך מתמרצים ראש עיר שמקדם דיור כזה להשכרה".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "כפי שאמרתי בתחילת הדיון - נצטרך למצוא מאזן בין הרצון שלנו להגדיל את המלאי של הדיור לשכירות ארוכת טווח לבין לא להרוג את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט, אי-אחרת לא יקרה כלום, לכן צריך להיות מאוד זעירים. יש פער מאוד גדול בתפיסת העולם על המודל כלכלי, לגבי גובה התשואות, אבקש שתציגו בפנינו אנשי המקצוע בדיון הבא את המודל הכלכלי, איך אתם מתייחסים אליו.

"מבחינת המודל המדורג ותקופת המעבר, זה משהו שנצטרך לשקול. גמישות השוק ומגוון השחקנים, זה משהו שתורם להגדלת המלאי ולא גורע, לכן אנשים פרטיים וחברות שקופות, עד עכשיו לא הצלחתי להשתכנע למה הם בחוץ.

"לגבי הפריפריה, החלוקה של מדד פריפריאלי ומצב סוציו, לא בטוח שהיא נכונה. כי אנחנו בוחנים כדאיות כלכלית ויכול להיות עיר אחת בפריפריה ששמה כדאי מאוד לבנות כלכלית ושמה אולי לא צריך לתת את ההנחות, ואולי עיר אחרת שהמצב הפוך, לכן אולי צריך לתת מדד אחר, אני מעלה את זה ותחשבו על הצעות.

"כל נושא התחדשות העירונית, פינוי בינוי, שינוי יעוד, ומבנים קיימים, אם אנחנו רוצים להגדיל את המלאי של השכירות לטווח ארוך, אני לא מבין למה זה בחוץ. זה הזמן לפתור את זה ולקבל החלטה.

"לגבי הגבלה של כמות הדירות כדי לתת יתרון לגודל אני מבין את זה, מצד שני אני גר בשכונה באשקלון רוב הבניינים שם זה 4 קומות, בבניין שאני גר בו זה 14 דירות, למה הם לא מתאימים לפרויקט הזה, אני מתקשה להבין. בנוסף מה שאמר ינון אזולאי לגבי 20 דירות חיזק לי את זה, במגזר החרדי אין כמעט פרויקטים כאלה, יש הגבלת קומות.

"יש פה הרבה שאלות ונושאים שנצטרך לטייב בדרכנו לאישור החוק. אני מציע שאת הדיון הבא נפתח עם המודל הכלכלי ואח"כ עם התשובות לשאלות שעלו".

תאריך:  08/10/2021   |   עודכן:  08/10/2021
עידן יוסף
+משפחה פונתה מהבית בגלל טעות בביטוח הלאומי
12:27 08/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון מיוחד שיזם יו"ר ועדת הכלכלה על הפינויים מהדיור הציבורי סיפרה נציגת המפונים כיצד פינו אותה ואת ילדיה בגלל טעות של הביטוח הלאומי  ▪  ביטון הגיב בדמעות לסיפורה והודיע כי יזמן את שר השיכון לדיון בנושא  ▪  סערה פרצה בדיון לאחר שח"כ שיר אמרה כי הפינויים נועדו לסייע לזכאים אחרים שמצבם קשה יותר  ▪  ביטון: משרדי השיכון והאוצר מדברים גבוהה גבוהה על דיור ציבורי - אבל מעשים לא ראינו
(פאלינה מוגילניצקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הממשלה: המטרה - חלופה אמיתית לדיור בבעלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, לקח (יום ה', 7.10.21) פסק זמן מהדיונים האינטנסיביים בחוק ההסדרים לטובת ישיבה מיוחדת שיזם בפינויים מדירות הדיור הציבורי ומתח ביקורת על משרדי השיכון והאוצר. כבר בפתח הדיון תקף ביטון: "לצערי, הדיור הציבורי בישראל גוסס ועוד לא נמצא לו מנהיג. לצערי, גם משרד השיכון וגם משרד האוצר מדברים גבוהה-גבוהה על דיור ציבורי אבל את המעשים עוד לא ראינו, ואני לא יודע מה התוכנית האמתית - לצמצם עוד יותר את הדיור הציבורי או להפוך אותו לפאר המדיניות החברתית כפי שהיה בשנות ה-60 וה-70. אנחנו נקדיש לזה המון שעות למרות שזה לא פופולרי ולא מניב תוצאות פוליטיות, אבל זה לא מעניין, כי אנחנו תוצר הדיור הציבורי וילידי הדיור הציבורי ואם לא נילחם אנחנו עושים עוול להורים שלנו".
08/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ה', 7.10.21) להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק הייבוא מתוך הצעת חוק ההסדרים, העוסק בהקלות על יבוא תמרוקים. כזכור, אתמול הציגו נציגות משרד הבריאות הציגו את הצעת הרפורמה ועל המשרד נמתחה ביקורת מצד חברי כנסת שהשתתפו בדיון בעקבות הכוונה לסמן מוצרים בסימון שונה. הבוקר הגיע לישיבה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ואמר: "בעינינו, הרפורמה היא חשובה מאוד ואנחנו שותפים בהוצאתה לפועל, תוך כדי זה שאנחנו רוצים שהיא תהיה בטוחה ותשמור על בריאות הציבור כמה שיותר, לצד הצורך הברור שהרפורמה באה לתת מענה להפחתת מחירים וקיצור תהליכים שזה מבורך".
07/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ה', 7.10.21) את צו משרד הבריאות הקובע מחדש הגדרות מחלים ומחוסן שנכנס לתוקף ביום א' האחרון. עם זאת, דרשה הוועדה מהמשרד לחזור בהקדם עם הגדרות ברורות יותר, שיאפשרו לציבור להבין טוב יותר את ההגדרות והמשמעויות הנלוות אליהן.
07/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הכריז (יום ה', 7.10.21) על הפסקה בדיון על חוק הרגולציה לאחר שח"כ מאיר פרוש נכנס לדיון והחל לקרוא פרקי תהילים ללא הפסקה, לאחר שחזר וקרא את אותם פרקים. ח"כ פרוש ביקש למחות על השימוש שעשה ח"כ קריב בחסינות שלו כדי להכניס ספר תורה לעזרת הנשים בכותל המערבי.
07/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר ועדת הפנים, ווליד טאהא, שדנה (יום ג', 5.10.21) בתכנון הקמת תחנות כוח מבוססות גז באזור ראש העין, כפר קאסם וחדרה, תהה: "איך, מצד אחד מדברים על ייצור חשמל באמצעות טכנולוגיות חדשות, ולא רואים תכנון הולם החלטה זו? מגבילים את מספר הדונמים לשימוש סולארי. כל העולם מתנגד, והתכנון מתקדם כאילו אין התנגדות. מינהל התכנון מעל הכל? לטובת מי הוא מתכנן? איננו רוצים למנוע הקמת חחנת כוח מבוססת גז ביישוב איקס, כדי לפגוע ביישוב אחר. אנו נגד העיקרון, ולא משנה שם היישוב. אנו מבקשים למצוא חלופות".
06/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il