מנכ"ל ענקית המזון היינץ, מיגל פטריסיו, הצהיר כי על הצרכנים להתחיל להתרגל למחירי מזון גבוהים משהיו רגילים אליהם. את הדברים אמר (יום ב', 11.10.21) בראיון לרשת BBC הבריטית.
לדברי פטריסיו, חברת היינץ המייצרת קטשופ ומוצרים רבים נוספים, העלתה את המחירים של מוצריה במספר ארצות. החברה העלתה את המחירים של כמחצית ממוצריה בארצות הברית, המהווה שוק עיקרי עבורה. לדברי המנכ"ל, הדבר צפוי לקרות גם במקומות נוספים. "אנחנו מעלים את המחירים היכן שזה נחוץ בכל העולם", הצהיר.
הסיבה להתייקרות המוצרים נעוצה בעיקרה בהתייקרות מוצרי היסוד המשמשים לייצור, אשר הגיעו על-פי נתוני האו"ם לשיא של 10 שנים. כמו-כן - נובעת ההתייקרות מפערים בין הביקוש להיצע של המוצרים. זאת, לאחר שבמהלך תקופת סגרי הקורונה בשנתיים האחרונות חל עיכוב משמעותי באספקת המוצרים. לאחר חזרת מדינות רבות לייצור שגרתי יחסית, מתקשות כלכלות רבות לעמוד בקצב הביקוש למוצרים הללו.