|
[צילום: התאחדות המלונות בירושלים]
|
|
|
|
|
מלון מגדל ירושלים תובע 3.5 מיליון שקל מחברת נכסית חניון שמואל ומעיריית ירושלים, בטענה לאחריותן לקריסת רחבת הכניסה לבניין ברחוב הלל בעיר, ואשר בעטיה נסגר המלון מחודש פברואר ועד היום. התביעה הוגשה (19.10.21) לבית המשפט המחוזי מרכז.
בתביעה נאמר כי נכסית היא הבעלים של החניון המצוי בבניין בו שוכן המלון. לטענת האחרון, פעולותיהן של נכסית והעירייה הן שגרמו לקריסת רחבת הכניסה ב-1.2.21. חלק מחזית הבניין קרס לתוך החניון ובחזית הבניין נפער בור ענק. בשל כך הוגדרו המלון וכל יתר העסקים בבניין כ"מבנה מסוכן" והם סגורים עד היום.
בתביעה נטען, כי בהתאם לחוות דעת הנדסית, קריסת מדרכת הרחוב שהיא גם תקרת החניון, נובעת מכשלים חמורים בתחזוקת החניון ובבנייתה ותחזוקתה של רצפת הרחוב. חוות הדעת הצביעה על שורה של כשלים וסימנים מקדימים לקריסת התקרה, אשר היו צריכים להביא להדלקת נורות אדומות ולטיפול מונע, שהיה מונע את הקריסה. לדברי המלון, האירוע התרחש בתקופת ההתאוששות שלו מתוצאות משבר הקורונה, והוא נאלץ להיסגר למרות שמספר ההזמנות הלך ועלה. המלון תובע גם את חברת הפניקס, אשר ביטחה אותו, בטענה שהיא מסרבת לפצותו וזאת בצורה בלתי מוצדקת. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אמיר שניידשר וטרם הוגשו כתבי הגנה.