|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

חיסכון של 30,000 שקל בשנה

תקן הכיבוי האמריקני יונהג בארץ

הוועדה לביטחון פנים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את פרק הכבאות בהצעת חוק ההסדרים יוכנו תקנות תוך 4 שנים ויאומצו תקני ה-NFPA האמריקני בינתיים יוקפא המצב עבור עסקים שכבר יש להם רישיון בכך יסולק החסם השני בחשיבותו שמנע מעסקים לקבל רישיון
19/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
חיים תמם [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

רשות הכבאות הציגה (יום ג', 19.10.21) בפני הוועדה לביטחון הפנים את כוונתה לאמץ את התקן האמריקני NFPA, שיחסוך לעסקים כמו בתי מלון 30,000 שקל בממוצע בשנה. השינוי ייעשה כך: יוכנו תקנות בתוך 4 שנים ויאומצו תקני ה-NFPA האמריקני. בינתיים יוקפא המצב עבור עסקים שכבר יש להם רישיון.

רשות הכבאות היא אחד המאסדרים המשמעותיים, שהסכמתם נדרשת לשם קבלת רישיון עסק. בכל שנה זקוקים 140,000 עסקים לרישיון חדש או לחידוש רישיון. עלויות האסדרה הזו לעסקים כבדה. דרישות בטיחות האש מסתכמות ב-13 מיליארד שקל בשנה, 85 אלפי שקל לעסק מתחיל או מחדש רישיון. אמנם, רוב העסקים שפועלים ללא רישיון, מה שמעכב את רישיונם הוא בעיות בתחום התכנון והבנייה, אבל דרישות הכבאות הן הסיבה השנייה בחשיבותה - 9,600 עסקים פועלים ללא רישיון בגלל שלא עמדו בדרישות אלה.


הרפורמה המוצעת, שכלולה בחוק ההסדרים, תצמצמם מאוד את פרטי הרישוי המחייבים אישור כבאות: כיום יש רק 8 סוגי עסקים הפטורים לגמרי מאישור כבאות. מספר סוגי העסקים הפטורים יגדל ל-25. כיום מספר סוגי העסקים שיכולים לקבל רישיון מהכבאות על סמך תצהיר מזורז הוא 106. מספר זה יגדל ל-144. מספר סוגי העסקים שחייבים היום לקבל אישור כבאות רגיל, הוא 72, והוא יצומצם ל-9 בלבד.

כיום נדרשת הכבאות להנפיק רישיונות ל-600,000 עסקים בסך-הכל. בכל שנה נדרשים אישורים ובקרות ל-66,000 עסקים. כן נדרשים 14,000 אישורי כבאות להיתרי בנייה.

עוד כוללת הצעת החוק: מי שניתן לו צו לנקיטת אמצעים לבטיחות באש יוכל להגיש לבית המשפט לעניינים מינהליים עתירה לביטולו. הנחיות שעלותן המשקית עולה על 30 מיליון ש"ח יהיו טעונות הליך בחינה ואישור (לעומת 200 מיליון ש"ח כיום).

תאריך:  19/10/2021   |   עודכן:  19/10/2021
עידן יוסף
+קצבת נכות כללית תעלה ל-3,700 ש"ח
11:17 20/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הגדלת הדיסריגארד לעניין קצבת נכות תעלה לשכר של כ-5,300 שקלים בחודש, בעלות של כ-4 מיליארד שקלים  ▪  אלכס פרידמן יוזם מאבק הנכים: "הקשישים אכן לא זוכים למענה מספק, אבל אנחנו צריכים לראות את הבשורות שהן היסטוריות"

(אפרת רייטן מרום יו"ר הוועדה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+סער על פיצול משרת היועמ"ש: "כל מודל יהיה טעון חקיקה"
11:04 20/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהתייחסו למינוי היועמ"ש אמר: משרת היועמ"ש חשובה לשיטת המשטר שלנו, שינויים צריך לקיים בדרך קונסטרוקטיבית דרך שיש לה דיאלוג ציבור"  ▪  על פיצול התפקיד ואמר: "בסופו של דבר הדברים יתבצעו בתהליך מסודר ורציני וגם יגיעו לכאן"
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+גנץ: מערכת ההתרעה הלאומית תתריע בקרוב מפני רעידות אדמה
11:00 20/10/21  |  עידן יוסף
הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, קיימה (יום ג', 19.10.21) דיון נוסף בסדרת דיוניה על תקציב הביטחון. בפתח הדיון אמר שר הביטחון גנץ: "אנחנו משפרים את מוכנות העורף למצבי חרום. רק הבוקר חווינו במידה מסוימת רעידת אדמה, ואני יכול לבשר שבחודשים הקרובים בעבודה מאומצת של רח"ל, המכון הגאולוגי ופיקוד העורף, נחבר את מערכת ההתראה הלאומית גם להקשרי רעידת אדמה, באופן שיהיה אפשר להתריע לאזרחים גם באמצעות מערכות ההתרעה שקיימות היום בפיקוד העורף באמצעות הצופרים ומכשירים סלולריים".



+ח"כ פינטו מאיימת על גלי ישראל: התנצלות או 50 אלף שקל
10:24 20/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
האיום מגיע לאחר ששדר הרדיו יוסי בן עטר כינה את פינטו בכינויי גנאי תוך שהוא מתייחס לנכותה באופן מבזה  ▪  פינטו דורשת התנצלות כנה עד מחר  ▪  הצהירה שכל כסף שיועבר כפיצוי יוקדש לעמותות לקידום זכויות חרשים וכבדי שמיעה ולקידום בעלי מוגבלויות
(ח"כ שירלי פינטו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+התליית תעודה - רק מטעמי כשרות
23:32 19/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גם בתום תקופת המעבר, המועצות הדתיות יוכלו להמשיך לפעול בתחום הכשרות ורבני ערים יוכלו לתת תעודת כשרות באמצעות המועצה הדתית המקומית אך ורק באישור מפורש מהשר
(תעודת כשרות)
+לפיד: טוהר מידות ויושרה הם אבני יסוד במנהיגות
20:19 19/10/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, אומר כי הצעת החוק של שר המשפטים סער המגבילה הטלת תפקיד להרכבת ממשלה על נאשם בפלילים, היא כמעט מובנת מאליה. "לא יכול להיות שאסור שיהיו כתבי אישום לנהג, למאבטח, לצוות הרפואי ולעובדי הבית של ראש הממשלה, אבל לראש הממשלה יהיו כתבי אישום. נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה במדינה מתוקנת. דוגמה אישית, טוהר מידות ויושרה הם אבני יסוד במנהיגות", דברי יו"ר עתיד.
+סמוטריץ': סער עושה סיכול ממוקד לדמוקרטיה משנאתו לנתניהו
20:15 19/10/21  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "תזכיר החוק שפרסם גדעון סער וימנע ממי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה הוא אנטי דמוקרטי בעליל. הוא מפקיד את ידיה של הדמוקרטיה הישראלית בידי החלטה שרירותית של פקיד לא נבחר ומעניק כוח בלתי קונבנציונלי בידי היועמ"ש מול נבחרי הציבור, מעבר לכןח המופרז שהוא נטל לעצמו כבר היום. סער יודע את זה מצויין ואמר את זה בעצמו לא פעם.

"שנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לסיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית. אם החוק הזה חלילה יעבור (תוך עוד סיבוב פרסה ורמיסת הבטחה בוטה של ימינה) נבטל אותו מיד כשנחזור בע"ה לשלטון. רק העם יקבע מי ינהיג אותו ויעמוד בראשות הממשלה".

+ח"כ ניר אורבך מתנגד ל"חוק נתניהו"
20:08 19/10/21  |  עידן יוסף
איילת שקד לא לבד: גם ח"כ ניר אורבך מימינה מתנגד לקידום החוק שיאסור על נאשם להרכיב ממשלה (וואלה).
+5,000 שקל קנס למעסיק שיפר את התו הירוק
20:03 19/10/21  |  עידן יוסף
ועדת החוקה מאשרת תקנות של הממשלה הקובעות קנס מנהלי של 5,000 שקל למעסיק שהפר את הוראות התו הירוק החל על עובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי, וכן קובעות כי עובדים מנועי חיסון יוכלו להציג בדיקת PCR שבועית.

התיקונים הובאו לדרישת יו"ר הוועדה, שהתנגד לקביעת עבירה פלילית בלבד ועמד על כך שתיקבע לצדה עבירה מנהלית עם קנס; כמו-כן ביקש קריב להקל בדרישות החלות על מנועי חיסון.

עוד לפי התקנות: לעובדים הפלשתינים שחוסנו בחיסון "מודרנה" ועובדים בישראל במקומות עבודה אלו, יינתנו שבועיים להתארגנות, במסגרתם תהיה הכרה לצורך התו הירוק לעובדים אלו גם בבדיקות PCR הנעשות בשטחי הרש"פ.

תקנות התו הירוק ייכנסו לתוקפן הלילה בחצות, לאחר שהממשלה השתמשה בחריג הדחיפות המאפשר לה להכניסן לתוקף מיד, במקום לאחר 24 שעות מהנחתן על שולחן הוועדה.
+התיקון המוצע לחוק מונע מנתניהו להקים ממשלה כבר כעת
19:24 19/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דוברו של גדעון סער הודיע שהאיסור על הרכבת ממשלה בידי נאשם בעבירה שיש עימה קלון יחול רק מהכנסת הבא - אך בתזכיר החוק אין כל מגבלה כזאת
(סתירה בין ההודעה לתזכיר [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90])
+חוק החשמל של ח"כ ווליד טאהא יקודם בהליך מזורז
19:12 19/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אולטימטום מיו"ר הכנסת: בוחן הקמת
ועדת אתיקה בעל-כורחה של האופוזיציה
18:20 19/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התייחס בפתיחת דיוני המליאה לתקיפתו של ח"כ בן-גביר בידי ח"כ עודה והזהיר כי אם לא תתאפשר הקמת ועדת האתיקה תידרדר הכנסת מאלימות מילולית לאלימות פיזית  ▪  מרכז האופוזיציה: המצב שנוצר - באשמת דורסנות הקואליציה
(מיקי לוי ויריב לוין בימים אחרים [צילום ארכיון: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תקן הכיבוי האמריקני יונהג בארץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
משרד המשפטים מפרסם (יום ג', 19.10.21) את ההצעה לתיקון לחוק יסוד הממשלה, אשר ימנע מנאשם בעבירה שיש עימה קלון להרכיב ממשלה. בעוד הודעתו של השר גדעון סער מדגישה שהמגבלה - אם תאושר - תחול מן הכנסת הבאה, לשון תזכיר החוק אינה כוללת מגבלה זו. לאור לשון זו, המגבלה תחול על בנימין נתניהו כבר מן הכנסת הנוכחית ומונעת ממנו כל אפשרות לחזור לראשות הממשלה - מה שיוצר מצב בו המחוקק מעקר את הצבעתם של מי שתמכו בנתניהו בבחירות האחרונות.
19/10/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
הסכמות בקואליציה: חוק החשמל של ח"כ ווליד טאהא יקבל פטור מחובת הנחה כפי שדרש (כלומר - יקודם בהליך מזורז בכנסת). השרה שקד דורשת להכניס בו שינויים במהלך דיוני הוועדה ועל כך צפויים ויכוחים בהמשך. בסביבת טאהא אומרים לנו שהמשך הדיונים בוועדות יקבע אם המשבר נפתר סופית לקראת העברת התקציב.
19/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
"לא ניתן לפתוח את ישיבת הכנסת בלי להתייחס לאירוע חמור שאירע היום, אירוע שבו נחצו כל הגבולות. חבר כנסת הרים יד על חבר כנסת אחר. זו תוצאה, חד-משמעית, של השיח האלים מהמליאה". כך פתח (יום ג', 19.10.21) יו"ר הכנסת מיקי לוי את ישיבת מליאת הכנסת.
19/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ויכוח סוער בדיון (יום ג', 19.10.21) הוועדה לשירותי דת יהודיים בנושא רפורמת הכשרות. לדברי חברי הכנסת, יעקב אשר, אבי מעוז ואורי מקלב, משרד האוצר מפרסם מצג שווא על החיסכון שיבוא למשק הודות לרפורמה במערך הכשרות.
19/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר סדרת דיונים ארוכים, ועדת הכספים אישרה (יום ג', 19.10.21) את החוק להבטחת היציבות בתשואות קרנות הפנסיה, שבפרק ה' בהצעת חוק ההסדרים.
19/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il