|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
[צילום: פלאש 90]
מתבלבלים בין Acco ל-Acre?

בקרוב: איות אחיד בשילוט דרכים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק לפיה האקדמיה ללשון העברית תהיה המוסד שיקבע את נכונות איות שמותיהם של מקומות ציבוריים הדבר נועד לצורך שמירה על אחידות השפה ותקינותה ינוהל מאגר שמות המקומות הציבוריים שיפורסם גם באינטרנט
20/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
ח"כ איתן גינזבורג [צילום: מן הטלוויזיה]

שמות המקומות והאתרים בישראל עקביים אך ורק בשפה העברית. במקרים רבים איות שמות מקומות ואתרים בשפות זרות משתנה משלט לשלט. כך לדוגמה, תייר המבקש לנסוע משדה התעופה נתב"ג לקיסריה ייתקל פעם בשם Queysaria, פעם בשם Caesarea, ופעם בשם Ceysariya. תייר המבקש להגיע לכינרת ייתקל בשלטים המובילים ל-Sea of Galilay, ולאחר מכן בשלט המוביל ל-Yam Kineret. נוסע המבקש לעלות לתחנת הרכבת בתל אביב ייתקל, בין השלטים המובילים ל-train station גם בשלט המוביל ל-rakevet.

התופעה נפוצה בתוך שטחי הרשויות המקומיות גם בהקשר לשמות רחובות. כך אפשר למצוא רחובות בשם Ebn Gabirol ובמקום אחר Ebn Gvirol, או לדוגמה רחוב הרצל יהיה ברשות אחת Hertzel וברשות אחרת Herzel, וכן הלאה. הדבר נכון גם לעניין איות שמות המקומות והאתרים בערבית.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"א איתן גינזבורג (כחול לבן), לפיה האקדמיה ללשון העברית תהיה המוסד העליון שיקבע את נכונות איות שמותיהם של מקומות ציבוריים, ואיות זה יפורסם באתר האינטרנט של המוסד שיעודכן פעמיים בשנה.

בנוסף, מציע גינזבורג כי רשויות מקומיות יפנו לאקדמיה ללשון העברית על-מנת לקבל אישור לאיות שם של מקום ציבורי חדש, למעט מצב שבו השם מופיע במאגר השמות באתר האינטרנט של המוסד. עוד מוצע להסדיר את נושא איות השמות בשפות זרות בשלטים של מקומות ציבוריים. כמו-כן, מבקשת הצעת החוק להסדיר את השילוט הקיים בהתאם להסדר החדש בפרק זמן סביר ובהתחשב בפעילות השוטפת של הרשויות המקומיות.

לדברי ח"כ גינזבורג, "הדבר מקשה מאוד כמובן על דוברי שפות זרות, אזרחים ותיירים כאחד, ומעמיס על המשק נטל כלכלי ותדמיתי מביך ומיותר". הוא הוסיף כי תקופת המעבר הארוכה (5 שנים) מסירה את החשש מהעלות התקציבית בגין החלפת השלטים עצמם תודות לתחלופתם בפעילות השוטפת של הרשויות המקומיות.

לדרישת שרת הפנים איילת שקד, שמות המוצעים למאגר יאושרו על-ידי הוועדה המייעצת לשרת הפנים לעניין שמות רחובות. כמו-כן, לנוכח הערות מרכז השלטון המקומי וגורמי המקצוע במשרד הפנים, דרשה תחולת החוק בתוך 10 שנים או רק במקרים של החלפת השלטים וחידושם - דהיינו יותר מ-10 שנים.
סדר היום לישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה 17.10.21 / סדר יום
4 הצעות חוק ממשלתיות ו-18 פרטיות, כולל פירוט מלא (130 עמ')

[צילום: ערוץ כנסת]

ח"כ אוסאמה סעדי אמר שהתעתיק שניתן לשמות הישובים הוא עברי בהתאם להגייה העברית ולא בהתאם לשמן בעברית ולא בשמן הערבי, כגון יפו במקום יפה ועכו במקום עכה.

הצעת החוק, שהתקבלה ברוב של 33 נגד אחד, ובוועדת הכנסת ייקבע לאיזו ועדה היא תועבר.

תאריך:  20/10/2021   |   עודכן:  20/10/2021
עידן יוסף
+מירי רגב נגד רם בן-ברק: אתה בכלל שונא ישראל
19:06 20/10/21  |  עידן יוסף
חילופי דברים קשים בין ח"כ מירי רגב (ליכוד) לח"כ רם בן-ברק (יש עתיד) לאחר שבן-ברק קרא לעברה במהלך נאומה: "אל תיקחי בעלות על המשפחות השכולות". רגב הגיבה: "אתה תשתוק, אתה בכלל שונא ישראל".

האירוע התרחש במהלך דיון על הצעת החוק של רגב, שנדחתה בקריאה טרומית - חוק התרבות והאמנות (תיקון - הפחתה או שלילה של תמיכה בשל פעילות נגד עקרונות המדינה), התשפ"א-2021, שבה הוצע להפחית או לשלול תמיכה הניתנת מתקציב משרד התרבות והספורט, לגופי תרבות אשר ביצעו פעילות הנוגדת את עקרונות המדינה.

בתשובת שר התרבות חילי טרופר שנמסרה לכנסת נאמר: "ח"כ רגב עשתה הרבה מאמצים להעביר את החוק הזה בכל מיני דרכים כאשר הייתה שרה בממשלה ונכשלה. ולא במקרה, מכיוון שהמדינה כן מודעת שיש מצבים שאפשר להוריד את התמיכה, הסמכות קיימת. המדינה תחליט מתי היא רוצה לתמוך ומתי לא, רק ששיקול הדעת לא נמצא במשרד התקנות אלא במשרד האוצר, בהתאם ליעוץ משפטי".
+תבוסה לקואליציה: הכנסת תקים ועדת חקירה פרלמנטרית
18:54 20/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת העברות ושיבוץ מורות ומורים ערביים במערכת החינוך  ▪  גורם בקואליציה תדרך נגד יו"ר הקואליציה: "עידית סילמן עושה כל טעות אפשרית בניהול קואליציה מורכבת"
(לחיצת יד בין דרעי לטיבי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+ח"כים מהציונות הדתית הגיעו לשער שכם
17:02 20/10/21  |  עידן יוסף
חברי הכנסת מסיעת הציונות הדתית הגיעו לשער שכם, לסיור שנועד לדבריהם לבחון מקרוב את ההיערכות המשטרתית והביטחונית. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי "הריבונות בירושלים לא יכולה להיות שבויה בידיו של מנסור עבאס. הגענו לפה כי מדי ערב יהודים עוברים תקיפות והתנכלויות בעיר הבירה. ההתרפסות של בנט מול עבאס והתנועה האיסלאמית מובילה לאובדן המשילות על אזורים נרחבים בכל רחבי הארץ.

"הפורעים מבינים שהממשלה מוגבלת ביכולתה לפעול נגדם והם מנצלים זאת לקבוע עובדות בשטח. זה קורה בכל הערים, בנגב, בערים המעורבות ועכשיו גם בניסיון להפקיע את זכותנו על העיר ירושלים ולחלק דה פקטו את ירושלים. אנחנו כאן כדי להגיד לפורעים והטרוריסטים הערבים לא יקרה".
[צילום: דוברות המפלגה]
+בנט הפר קיזוז וחולל מהומה במליאה
16:25 20/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצביע נגד הצעת חוק הרשות הלאומית למאבק בעוני למרות שקוזז עם חברת כנסת מהאופוזיציה  ▪  הצעת החוק נדחתה ברוב קטן  ▪  ח"כ להב הרצנו: "תוציאו את כולם, הם מבזים את הכנסת"
חברי ימינה ליד שולחן הממשלה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הקואליציה דחתה הצעת חוק לחיזוק הריבונות בירושלים
16:02 20/10/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת הצעת חוק היישום של ח"כ בצלאל סמוטריץ'. הוצע בה לחדד את הגדרת פעילות הרשות הפלשתינית האסורה בישראל ולהבהיר כי היא כוללת גם פעולות שונות כגון אכיפה, הגבלות על מכירת מקרקעין והפצת תכני לימוד בבתי ספר, וכן לקבוע כי פתיחה או הפעלה של נציגות הרשות הפלשתינית בישראל ללא היתר, או ביצוע אסיפה או פעילות האסורים לפי החוק יהוו עבירה פלילית שדינה חמש שנות מאסר. כן הוצע להוסיף חובות דיווח לכנסת על אכיפת החוק.

ועדת השרים ביקשה לדחות את הצעת החוק בארבעה חודשים. סמוטריץ' אמר כי מדובר בניסיון למסמס את הצעת החוק והסכים לדחיית ההצבעה בחודש לצורך הידברות והגעה להסכמות על קידומו. שר המשפטים סער סירב. סמוטריץ': "שמירת הריבונות בירושלים אמורה להיות בקונצנזוס. אכיפת ההסכמים והחוק אמורים להיות בקונצנזוס. ההצבעה נגד התיקון לחוק היא פגיעה קשה בירושלים הריבונות. נראה שאין גבול שהממשלה הזאת לא חוצה".

+ח"כים ליו"ר הכנסת: "עיתונאים מציצים לנו"
15:50 20/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במכתב ששלחו חברי הכנסת סופר ומואטי ליו"ר הכנסת נכתב: "ענייניהם האישיים של חברי הכנסת והשרים חייבים להישאר בחזקתם בלבד אלא אם כן בחרו לחשוף אותם"  ▪  גורמים בלשכתו של מיקי לוי: חברי הכנסת צריכים להפנים שהמליאה מצולמת, חשופה ופתוחה לציבור באופן מלא
דוד ביטן מציע סוכריות לעידית סילמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נדחתה הצעת החוק להפרטת גלי צה"ל
15:13 20/10/21  |  עידן יוסף
הכנסת הפילה את הצעת החוק להפרטת גלי צה"ל של ח"כ ד"ר שלמה קרעי. סגן שר הביטחון אלון שוסטר אמר כי עמדת הממשלה להתנגד. הוא הסביר כי שר הביטחון גנץ קבע שני עקרונות - להוציא את גלי צה"ל מגדרי מערכת הביטחון ושאסור להגיע למצב שבו חיילים עוסקים בתכנים פוליטיים ("צבא העם מורכב מחיילים שצריכים להגן עלינו בתוך הנגמ"ש ולא ראוי שיעסקו בפוליטיקה"). הוא הביע תקווה שמ"מ מפקד התחנה החדשה תיישם עיקרון זה.

שוסטר הוסיף כי הוקמה ועדה בין-משרדית למשרדי הביטחון, המשפטים והתקשורת ולצה"ל המקיימת עבודת מטה בקביעת ההליכים הנדרשים לשמור על שוק התקשורת ומצד שני להפריד בין צה"ל וחייליו לתוכן פוליטי. לדבריו, יש לאפשר לגופי הממשלה להשלים את עבודת המטה.

ח"כ קרעי (ליכוד) הציע להפריט את תחנת הרדיו גלי צה"ל במכרז שתקיים הרשות השנייה, ולהעביר את זכות השימוש בתדר הרדיו של התחנה לזוכה במכרז, דרך רישיון להפעלת תחנת רדיו ארצית. בעל הרישיון יהיה זכאי לשדר פרסומות, הודעות שרות ותשדירי חסות, ולא יוקצה לתחנה מימון ציבורי. לדבריו, "במדינה דמוקרטית אין מקום לתחנה צבאית. לא מספיק לשמאל כל ערוצי התעמולה שמאתרגים אותם, לא מספיק להם שאשת שר המשפטים מגישה בכירה בתאגיד שממומן על ידינו ותוקפת משם את האופוזיציה, הם גם החליטו לא לסגור את גל"צ רק כדי להשתלט עליה ולטהר אותה מ'התנחלות' אנשי הימין - אמיר אבגי ויעקב ברדוגו.
+אין נאמנות - יש אזרחות: הקואליציה התנגדה לביטול אזרחות
14:38 20/10/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק האזרחות (תיקון - ביטול אזרחות בגין מעשה אלימות בזמן מצב מיוחד בעורף), התשפ"א-2021 - של חבר הכנסת מכלוף מיקי זוהר. 28 תמכו מול 43 שהתנגדו.

מוצע בה כי לבית המשפט, בבקשת שר הפנים, תהיה הסמכות לבטל את אזרחותו הישראלית של אזרח שנטל חלק בהתפרעות אלימה, על-רקע לאומי-אתני, בעת מצב מיוחד בעורף. מטרת ההצעה היא להרתיע כל אזרח ישראלי מלהשתתף בהתפרעות אלימה, בשעה בה מותקפת האוכלוסייה האזרחית.

בתשובת שרת הפנים איילת שקד לכנסת נמסר: "מהלך של ביטול אזרחות נעשה במקרים חמורים ביותר אשר יש בהם הפניית עורף למדינה. התיקון המוצע מרחיב זאת באופן משמעותי ביותר למצב שכולל קשת רחבה של מעשים בנסיבות משתנות, וחורג באופן משמעותי מההליך הקיים כבר היום בשל הפרת אמונים למדינת ישראל".

ח"כ זוהר: "ביטחון ישראל כבר לא על הפרק, מה שעל הפרק זה שרידות הממשלה. אני שואל את עצמי מה יותר חשוב? אזרחי ישראל וביטחונם או התפקידים לחברי הקואליציה? בדפי ההיסטוריה ירשם שבשנים שאתם הייתם בהנהגה, ביטחון ישראל ועתיד המדינה היה להפקר. בחוק הזה אפשר למנוע את הפרעות הבאות".
+יהדות התורה תתנגד לחוק דיחוי הגיוס
14:26 20/10/21  |  עידן יוסף
בתום דיון דחוף שלא מן המניין, הודיעה סיעת יהדות התורה על התנגדותה הנחרצת לחוק הגיוס שהונח הבוקר על שולחן הכנסת. "מדובר בחוק רע הקובע יעדים תוך איומים בסנקציות נגד לומדי התורה, בניגוד מוחלט למה שנקבע בישראל לאורך השנים.
אין ולא תהיה אפשרות להגביל את לומדי התורה, וכל מי שירצה לעסוק בתורה יש לאפשר לו זאת ללא מכסות והגבלות. בני הישיבות שתורתם אומנתם הם חברת העילית של עולם התורה השומרים ומגנים על עם ישראל לאורך כל הדורות", הודעת הסיעה.
+בטרומית: אחריות על פגיעה מינית תוטל גם על מוסדות בהם נפגעו חניכים
14:18 20/10/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ההתיישנות (תיקון - תביעה בגין אחריות לפגיעה מינית בקטין), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת מיכל רוזין, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ עאידה תומא סלימאן. 33 תמכו ללא מתנגדים והצעת החוק תועבר לוועדת חוקה להמשך הכנתה.

מוצע בה להחיל את תקופת ההתיישנות המלאה בתובענות אזרחיות בגין עבירות מין שבוצעו בקטינים, גם על תובענות המוגשות כלפי נתבעים שאינם הפוגע, בשל אי-מניעת הפגיעה המינית.
+בטרומית: תוארך התיישנות של תובענה בגין עבירת מין
14:08 20/10/21  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ההתיישנות (תיקון - הארכת התיישנות של תובענה בגין עבירת מין), התשפ"א-2021 - של חברת הכנסת מיכל שיר סגמן. 22 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה להמשך הכנתה.

מוצע בה לשנות את ההסדר הקיים בדבר הארכת תקופת התיישנות בתביעות בשל תקיפה מינית והתעללות, כך שהתקופה לא תקוצר במקרה והנפגע הינו קטין, אף אם הוגש כתב אישום נגד מבצע התקיפה ואף אם ניתן פסק דין חלוט בהליך הפלילי באותו עניין.

+"יש כוונה לאחוז את הרסן של ההשתוללות"
12:19 20/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סגן השר הציג לוועדה את תוכנית החירום "מסלול בטוח": תוכנית ל-6 חודשים שנועדה לפעול עוד לפני שיגיעו התקציבים הגדולים. סגלוביץ: "לא יהיו מעצרים מנהליים. לא יהיה איסור מפגש עו"ד לקוח. יהיה חיבור כלל מערכות שלטון המדינה לטובת אזרחי המדינה"
(יואב סגלוביץ בוועדה לביטחון פנים [צילום: דוברות הכנסת])
+קצבת נכות כללית תעלה ל-3,700 ש"ח
11:17 20/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הגדלת הדיסריגארד לעניין קצבת נכות תעלה לשכר של כ-5,300 שקלים בחודש, בעלות של כ-4 מיליארד שקלים  ▪  אלכס פרידמן יוזם מאבק הנכים: "הקשישים אכן לא זוכים למענה מספק, אבל אנחנו צריכים לראות את הבשורות שהן היסטוריות"

(אפרת רייטן מרום יו"ר הוועדה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+סער על פיצול משרת היועמ"ש: "כל מודל יהיה טעון חקיקה"
11:04 20/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהתייחסו למינוי היועמ"ש אמר: משרת היועמ"ש חשובה לשיטת המשטר שלנו, שינויים צריך לקיים בדרך קונסטרוקטיבית דרך שיש לה דיאלוג ציבור"  ▪  על פיצול התפקיד ואמר: "בסופו של דבר הדברים יתבצעו בתהליך מסודר ורציני וגם יגיעו לכאן"
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+גנץ: מערכת ההתרעה הלאומית תתריע בקרוב מפני רעידות אדמה
11:00 20/10/21  |  עידן יוסף
הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, קיימה (יום ג', 19.10.21) דיון נוסף בסדרת דיוניה על תקציב הביטחון. בפתח הדיון אמר שר הביטחון גנץ: "אנחנו משפרים את מוכנות העורף למצבי חרום. רק הבוקר חווינו במידה מסוימת רעידת אדמה, ואני יכול לבשר שבחודשים הקרובים בעבודה מאומצת של רח"ל, המכון הגאולוגי ופיקוד העורף, נחבר את מערכת ההתראה הלאומית גם להקשרי רעידת אדמה, באופן שיהיה אפשר להתריע לאזרחים גם באמצעות מערכות ההתרעה שקיימות היום בפיקוד העורף באמצעות הצופרים ומכשירים סלולריים".



+ח"כ פינטו מאיימת על גלי ישראל: התנצלות או 50 אלף שקל
10:24 20/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
האיום מגיע לאחר ששדר הרדיו יוסי בן עטר כינה את פינטו בכינויי גנאי תוך שהוא מתייחס לנכותה באופן מבזה  ▪  פינטו דורשת התנצלות כנה עד מחר  ▪  הצהירה שכל כסף שיועבר כפיצוי יוקדש לעמותות לקידום זכויות חרשים וכבדי שמיעה ולקידום בעלי מוגבלויות
(ח"כ שירלי פינטו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: איות אחיד בשילוט דרכים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
"המדינה באיחור של מספר שנים בטיפול בפשיעה. יש ציבור רחב שחי בפחד", אמר (יום ד', 20.10.21) סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ בדיון הוועדה לביטחון פנים, על התוכנית להתמודדות עם הפשיעה בחברה הערבית. סגן השר הציג לוועדה את תוכנית החירום "מסלול בטוח", תוכנית ל-6 חודשים, והדגיש: "אין ציפייה שבחצי שנה יתהפך העולם. יש כוונה לאחוז את הרסן של ההשתוללות".
20/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה (יום ד', 20.10.21) את יישום חוק העלאת קצבאות הנכות. יישומו המלא של החוק, שנחקק ב-2018 התעכב בשל ריבוי מערכות הבחירות והיעדר אישור תקציב מדינה ואושר כעת במסגרת פרק ט' להצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2021 ו-2022). בין היתר כוללים סעיפי החוק את הגדלת הקצבה החודשית המלאה בגין נכות ל-3,700 שקלים והגדלת הדיסריגארד לעניין קצבת נכות לשכר של כ-5,300 שקלים בחודש, בעלות של כ-4 מיליארד שקלים.
20/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
שר המשפטים גדעון סער משתתף (יום ד', 20.10.21) בדיון בוועדת החוקה בנושא בחירת נציג הכנסת לוועדה המציעה מועמדים ליועמ"ש.
20/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ח"כ שירלי פינטו (ימינה) שלחה לתחנת הרדיו גלי ישראל מכתב התראה לפני נקיטת אמצעים משפטיים בעקבות דבריו של שדרן הרדיו, יוסי בן עטר, שכינה אותה בכינויי גנאי תוך שהוא מתייחס לעובדה שהיא חרשת.
20/10/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בתום 14 שעות דיון, התקדמה (יום ג', 19.10.21) בהקראת הצעת החוק של פרק כ' 'ייעול מערך הכשרות' מתוך חוק ההסדרים.
19/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
מיכאל מירו
מיכאל מירו
ישראל נכנסה לעזה בלי תוכנית מסודרת. הרצועה הפכה לאיי חורבות, אזרחים עזתים נהרגו ובאמת לא משנה אם מדובר בשלושים אלף או בפחות
זלמן שובל
זלמן שובל
מדוע זה קורה לנו כל פעם?    אסור לשכוח, שאין מבנה ארגוני ומערכתי שיבטיח מעצמו את מניעת ההפתעה, וגם לא טכנולוגיה, חדישה ומתוחכמת ככל שתהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il