|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

מיכאלי מפקפקת ביעילות מערכת הבטיחות לרכב

שרת התחבורה מיכאלי בוועדת הכלכלה: לא בטוח שיש הצדקה לחייב התקנת מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב היו"ר ביטון: אם נראה מימון של 300 אלף ערכות לרכבים ישנים נשקול לדחות את יישום התקנה שר התחבורה לשעבר סמוטריץ': גורמי המקצוע חלקו על השרה לשעבר רגב
26/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
מיכאל ביטון, מרב מיכאלי, מיכל פרנק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עידן יוסף
איטליה מתקשה ליישם את החוק למניעת שכחת ילדים ברכב

נחשו מי לא הגיע
שרת התחבורה לשעבר מירי רגב ידעה להאשים את מרב מיכאלי באחריות למותו של פעוט ברכב, לאחר שזו החליטה לעכב את יישום התקנות שהתקינה רגב. אבל לדיון בוועדת הכלכלה לא טרחה רגב להגיע כדי להשמיע את דעתה.
מדי פעם מגיחה מירי רגב למליאת הכנסת, צועקת קצת ועושה הפגנות ואחר כך הולכת להתראיין בטלוויזיה ופותחת שידורים לייב בפייסבוק. אבל בוועדות הכנסת, שם נעשית עיקר העבודה הפרלמנטרית, נדיר למצוא אותה. את העבודה השחורה היא משאירה לח"כים אחרים. לא בכבוד של מירי להיות משרתת ציבור.
▪ עידן יוסף

ועדת הכלכלה שמעה דיווח משרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, בדבר ההיערכות לכניסתן לתוקף של תקנות התעבורה העוסקות בחובה להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים בכלי רכב פרטיים. בפתח הדיון הזכיר היו"ר מיכאל ביטון כי המשרד ביקש לדחות את יישום התקנה בשנה, אך הוועדה אישרה דחייה של חצי שנה בלבד. עם זאת, השרה מיכאלי הודיעה היום לוועדה כי בכוונת המשרד לבחון מחדש אם נכון בכלל להכניס את התקנה לתוקף. בעקבות זאת אמר היו"ר ביטון כי אין בכוונתו למהר לבטל את התקנה ודרש לראות מימון מהמדינה לסבסוד של 300 אלף ערכות לכלי רכב ישנים.

הדיון התקיים (יום ג', 26.10.21) בהתאם לתיקון התקנות אותן אישרה הוועדה לפני כשלושה חודשים, שדחו את יישום החובה להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים, בכל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 4, מה-1 באוגוסט 2021 ל-1 במרס 2022. לפי נתונים שמסרה השרה לוועדה, עולה כי מתחילת השנה נרשמו 14,355 רכבים חדשים עם מערכת התרעה מקורית - רק 5% מכלי הרכב שנרשמו בארץ. כמו-כן, אושרו 20 מערכות התרעה שונות אותן משווקים 22 יבואנים שונים. עלות המערכת המקושרת נע בטווח של 150 עד 500 שקלים, ועלות מערכת המחוברת למערכות הרכב יכול להגיע גם ליותר מ-1,000 שקלים [פירוט משמאל].

מיכאלי אמרה בתחילת הישיבה: "אני חושבת שלא הייתה מחלוקת שהדברים לא התקבלו בצורה סדורה, מקצועית וראויה - ולכן לקחנו זמן לבדוק את זה. אני חושבת שממשלה שבאה להטיל חובה על האזרחים צריכה לעשות את זה עם סיבה מאוד טובה, ולא כדי שהיא תרגיש שכתבה חוק ועכשיו הכל בסדר. אם אנחנו רוצים להטיל זאת, חייבת להיות הצדקה אמתית של היעילות. ממה שעולה עד כה, לא בטוח שהתנאים האלה מתמלאים. אין הצדקה להטיל חובה ולא רק הוצאה כספית יש פה חובה שבגינה יש סנקציה כשלא בטוח שיש תועלת ולממשלה אסור לעשות דבר כזה".

"הדברים לא התנהלו בצורה סדורה"
[צילום: דוברות הכנסת]

סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, אמר כי הבחינה טרם הסתיימה, וכי יש תקינה רק באיטליה ויש קושי לקבוע אם המערכת אפקטיבית או לא. היו"ר ביטון שאל בתגובה מדוע מסבסדים את המערכת בכלי רכב חדשים ולא בישנים. סגן השר אביר קארה אמר כי "הממשלה התחלפה ואנחנו חושבים אחרת. זה לא יציל ילדים ויעלה לציבור מיליארד שקל. אם מישהו היה יודע שמספר המקרים ירד אז לא היינו פה". השרה הוסיפה: "יש 22 מערכות ואין הוכחה שאף אחת מהן פותרת את הבעיה. מי שרוצה יכול לעשות סקר שוק ולקנות, אבל כל זמן שזה לא פטנט שמוציא את הילד מהאוטו אני לא מוצאת בזה באמת פתרון".

ח"כ בועז טופורובסקי הזכיר כי מדובר בתקנה שמשרד התחבורה ביקש להתקין, וכי אנשי המשרד הסבירו לו את החשיבו ואף לחצו על יבואנים להביא מוצרים, והתקנה אושרה לאחר דיון מקצועי ולא ייתכן שעכשיו אומרים לה שזה שטות. מנגד, שר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי רק חמור לא משנה את דעתו, וטען כי אנשי המקצוע אומנם הציגו את עמדת השרה דאז, מירי רגב, אך התנגדו לכך וטענו שלא בוצע תהליך סדור.

קארה הוסיף כי זה נטל מאוד כבד על הציבור ומדובר בסך-הכל בארבעה מקרים בשנה, בעיקר בחברה החרדית והבדואית. "אם היה מכשיר ששולף את הילד מהאוטו ומוציא אותו החוצה אולי לא היינו מתווכחים", אמר. בתגובה לכך סיפר היו"ר ביטון כי הבת שלו נשכחה ברכב ב-40 מעלות חום וכמעט מתה, והיא לא ערבייה או חרדית. הוא אף הזכיר בתחילת הדיון את קרוב משפחתו של ח"כ שלמה קרעי שקיפח את חייו, ואמר כי כולם בסכנה. ח"כ אבתיסאם מראענה תמכה בעמדת השרה ואמרה כי צריך לקחת את הזמן לבחינת המערכות.

אם לא יהיה סבסוד התקנה תישאר בתוקף
[צילום: דוברות הכנסת]

ביטון ביקש לדעת האם האוצר יהיה מוכן לממן ערכות, ואמר כי הוועדה לא תמהר לבטל את התקנה עד שלא תראה מימון של המדינה ל-300 אלף ערכות לרכבים ישנים. רפרט תחבורה באגף התקציבים באוצר, אריאל הבר, אמר כי יש כוונה להעלות את התמרוץ ליבואני הרכבים החדשים, אך הוסיף כי יש סכנה בסבסוד מערכות כי לא כולו יגיע לצרכן ולכן נבחנת העלאת המודעות.

היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר כי הישיבה אמורה הייתה לעסוק בדיווח של השרה על יישום התקנה, אך מה שקיבלנו זה את כל התשובות אחרות חוץ מיישום. הוא הוסיף כי בסוף דצמבר הקרוב יכנס את הוועדה פעם נוספות, ואז יוקדש הדיון להיערכות ליישום התקנה בלבד. עם זאת הוא הוסיף: "אם תהיה בשורה שאתם מסוגלים לסבסד 300 אלף מערכות לרכבים ישנים יכול להיות שהוועדה תשקול לדחות את היישום בשנה שנתיים. אם אתם לא יודעים לעשות את זה - התקנה תישאר בתוקף. בדיון הבא תביאו פתרונות לא הסברים. מצער שעושים דיון מעקב על יישום ומקבלים הסבר שבכלל לא צריך את התקנה הזו".

תאריך:  26/10/2021   |   עודכן:  26/10/2021
עידן יוסף
+מאוגוסט יופחתו הסכומים לתשלום במזומן
11:32 27/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הסכום שיותר לתשלום לעוסק במזומן - 6,000 ש"ח  ▪  בין אנשים פרטיים יעמוד הסכום על 15,000 ש"ח  ▪  בנוסף אושרו שיעורי הקנסות המנהליים שיוטלו על אנשים פרטיים שיפרו את החוק
([צילום: פלאש 90])
+"בגרמניה הרחיקו לכל החיים על מועל יד, פה רק ל-90 יום"
10:50 27/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בן-גביר: "לה פמיליה? בסכנין קראו איטבח אל יהוד"  ▪  ח"כ גנאים לבן-גביר: "אחרי ששחקת בביתר אני מבין למה היא גזענית"  ▪  בן-גביר בתגובה: "לא פלא שהיית הבעלים של סכנין. חמסניק"  ▪  יו"ר ההתאחדות אורן חסון אמר: "עד שלא יהיה שילוב של הכוחות במדינה נגיע לפה אחרי שיגיע האסון"
(הוועדה לביטחון פנים [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+מלינובסקי: שברנו את מונופול הרבנות
08:52 27/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרק רפורמת הכשרות אושר לקריאה שנייה ושלישית  ▪  יו"ר הוועדה: "ייתכן שלא חשבנו מספיק ויבואו עוד תיקונים. זו בשורה ענקית לכלל הציבור. פתחנו את הכשרות לתחרות בריאה"
(יוליה מלינובסקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+ההצבעה על רפורמת הכשרות נדחתה בטענת 'נושא חדש'
01:20 27/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ קרעי: איימו עליי מלשכת שר האוצר אם לא אוריד את כל ההסתייגויות  ▪  ח"כ אבי מעוז: "נציג האוצר נזף בנציג הרבנות הראשית שלא יחווה דעה נגד הממשלה"  ▪  ח"כים מהאופוזיציה שהגישו את ההסתייגות, ויתרו על ההנמקות: "הדורסנות הגיעה לשיאים; לא משתתפים במשחק"
(יוליה מלינובסקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+המשותפת נפגשת עם נציגי שש העמותות שהוכרזו ארגוני טרור
23:11 26/10/21  |  עידן יוסף
חברי הכנסת של הרשימה המשותפת נפגשים כעת ברמאללה עם ששת הארגונים הפלשתינים שגנץ הכריז עליהם כארגוני טרור (חדשות 12).
+שרת התחבורה הטעתה את הכנסת
22:55 26/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במענה לשאילתה של ח"כ אלון טל על אתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית טענה כאילו התקנה תוקנה והאתר חזר לפעול
מרב מיכאלי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ אייכלר: ציפיתי מנתניהו לפנות את מקומו
18:47 26/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סדקים בתמיכה החרדית ביו"ר הליכוד, בנימין נתניהו  ▪  ח"כ ישראל אייכלר טוען היום שהמפלגות החרדיות הפקידו את גורל עולם התורה בידי נתניהו ובידי האשליות שלו שלפיהן הוא אוטוטו ינצח בבחירות  ▪  "כבר אחרי הבחירות הראשונות שהפסיד היינו צריכים להגיד לו שהוא צריך ללכת ולהכיר בעובדה שהפסיד"
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיכאלי מפקפקת ביעילות מערכת הבטיחות לרכב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
המפלגות החרדיות היו בשנים האחרונות חלק בלתי נפרד מגוש הימין - ובפרט בגוש תומכי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו - אך ראיון שהעניק ח"כ ישראל אייכלר לאתר כיכר השבת חושף בקיעים בברית ההיסטורית הזאת.
26/10/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
חברי הכנסת של ישראל ביתנו הגישו הצעת חוק המבקשת לאפשר העסקה בשבת של בני נוער מגיל 16 ומעלה. כיום, חוק עבודת הנוער אוסר העסקת נערים בשבת עד גיל 18. באשר למבוגרים, אסורה העסקה ביום המנוחה השבועי ללא היתר מיוחד או ללא היתר כללי (ענפי) למקום העבודה.
26/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, כבוד ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, חבריי חברי הכנסת, משפחתי ואורחיי היקרים, ידידי סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית גאל גרינוולד, מכובדיי כולם, כמיטב המסורת של חברי הכנסת החדשים הינני נושא בחרדת קודש וביראת כבוד את נאום הבכורה שלי, אך למעשה זו אינה הפעם הראשונה שקולי נשמע באולם זה. את נאומי הראשון נשאתי סמוך לאחר השבעתי, ביום ציון חורבן גוש-קטיף; את נאומי האחרון נשאתי לפני כשבועיים לרגל יום העלייה. שני אירועים: אחד המוקיר את תרומתם של העולים להקמתה ולשגשוגה של מדינת ישראל, אירוע המעלה על נס את שיבת ציון, שהיא משאת נפשה של הציונות; השני מציין את החורבן הנורא של ההתיישבות היהודית בגוש-קטיף ובצפון השומרון, חורבן שעליו הוחלט כאן, בבית הזה, באותו ערב ארור של 26 באוקטובר 2004, כן, בדיוק לפני 17 שנים.
26/10/2021  |  יום טוב חי כלפון  |   נאומים
ביוזמת היו"ר, ח"כ מיכאל ביטון, התכנסה (יום ב', 25.10.21) ועדת הכלכלה לישיבת מעקב אחר הדרישה מעסקים להחזיר מענקי קורונה שקיבלו. הישיבה התקיימה לאחר שלפני למעלה מחודשיים יזם ביטון דיון בעניין, ברקע פניות שקיבל מבעלי עסקים על כך שעשרות אלפים מהם קיבלו דרישה להחזיר מענקי קורונה מסיבות שונות, בשעה שהם עדיין מתמודדים עם השלכות המגיפה. הוא הזכיר כי בדיון הקודם ביקשה הוועדה נתונים ובחנה אפשרות לפריסת ההלוואות, ואמר כי הוא שומע שהנושא לא סודר.
26/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוקרת ההגירה, הד"ר יהל קורלנדר, חושפת כי במחקר שערכה יחד עם הד"ר שחר שוהם בקרב 654 עובדות זרות מתאילנד, המועסקות בחקלאות בארץ, עולה שכולן - ללא יוצאת מהכלל - נחשפו לאלימות מינית. "אני קובעת שמדובר באחת מתוך אחת", אמרה קורלנדר בדיון בוועדה המיוחדת לעובדים זרים שהתקיים (19.10.21) בכנסת ועסק באלימות מינית כלפי עובדות ועובדים זרים. "לא כולן ברמות קשות של אונס, זה יכול לבוא לידי ביטוי לדוגמה בחשיפה לעירום לא-רצוי. לא מדובר בהכרח במעסיק שלהן. זה יכול לבוא מעובדים אחרים באותו משק, אורחים שמגיעים, בני משפחה של המעסיק. מדינת ישראל מפקירה את הנשים האלה. אין פרוטוקול ברור מה עושים כשאישה מתלוננת".
26/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il