שאול אלוביץ ו
אילן ישועה היו מגויסים באופן מוחלט לנצחונו של
בנימין נתניהו בבחירות 2015. כך מגדיר (יום ד', 24.11.21)
ניר חפץ את התנהלותו של אתר וואלה באותם חודשים. בהמשך עדותו בתיק 4000, הוצגו לו אירועים ביום הבחירות ואחריו, בהם לטענת התביעה נענה וואלה לדרישות סיקור שהעביר בשמו של נתניהו.
ביום הבחירות, 17.3.15, כתב ישועה לחפץ: "אתם עוד כמה דקות עולים לראשית". לאחר מכן שלח צילום מסך וכתב "תסתכל על הראשית". הכותרת הייתה: "נתניהו לוואלה חדשות: ציפי מחזיקה את הרצוג בגרון". חפץ כתב: "הראיתי לביבי מה יש בראשית - מבסוט". הוא אומר בעדותו, כי אין ספק שאכן הראה לנתניהו את הפרסום. "הייתי לצידו כל היום. הוא ניסח את המסרים, ייתכן שאת הכותרות אני נתתי והכל יוצא אחרי אישורו. הייחוד של וואלה היה שהעברתי את המסרים לאלוביץ; בשום מקרה אחר לא שלחתי לבעלים".
שלושה טייקים באייפון 6
חפץ גם סיפר לראשונה כיצד נוצר סרטון "הערבים נוהגים לקלפיות" הידוע. "בערך מתשע-עשר בבוקר, הנושא המרכזי של נתניהו הוא הדאגה מכך שהוא מקבל נתונים מהשטח שאחוזי ההצבעה במגזר הערבי גבוהים יותר מאשר בבחירות הקודמות, לעומת שיעור ההצבעה נמוך יותר במעוזים של הליכוד. נערכות בנושא הזה הרבה מאוד שיחות טלפון בין נתניהו ל
שלמה פילבר, ראש מטה השטח. ככל שאנחנו מתקדמים, הדאגה גוברת, מצב הרוח שלו נהיה גרוע ביותר וגם מאוד עצבני. הוא קוטע את הסיור בדרום, זה הופך להיות כל עולמנו, אנחנו חוזרים לבלפור והוא מאוד מודאג מזה.
"נכנסים לחדר העבודה שלו, הוא עצמו, אני וראש מטה הניו-מדיה, טופז לוק. הוא מצלם באייפון 6 את שלושת הטייקים של הסרטון הזה, אני עומד עם היד על דלת ההזזה שאיש לא ייכנס. נתניהו בוחר את הסרטון שנראה לו הכי טוב. הייתה הכנה מראש באמצעים טכנולוגיים, כולל רכישה של SMS בחברות הסלולר.
"20 דקות אחרי שאני משדר לפילבר את הסרטון, הוא מדווח שהוא נמצא ב-700,000 מכשירים באיזורים שסימַנּו, ואחרי כמה דקות הוא עולה ל-1.4 מיליון והוא הופך לאש בשדה קוצים ויש לו השפעה דרמטית. תוך שעות אחדות יש תורים [בקלפיות] ביישובים הליכודיים, לא ראיתי מעולם כזאת השפעה דרמטית של סרטון אחד. ככה זה קרה. כל היתר, שקשרו לעצמם כתרים איך שהסרטון הזה הופק, שיהיה להם בהצלחה. נתניהו ביקש בזמנו לא להוציא את הדברים האלה, אבל פה זה בית משפט ומספרים הכל.
"הפצתי את זה לכל העולם, אשתו ואחותו. וואלה היה עוד כלי תקשורת חשוב; בנקודה הזאת היינו בעולם של הרשתות החברתיות". בחקירתו אמר חפץ שוואלה היה חשוב משום שאין עליו פיקוח רגולטורי, ומשום שאף אחד מהאתרים הידידותיים לא היה קרוב בתפוצתו לזו של וואלה ו"ביום הבחירות סופרים ראשים". הוא מגיב בעדותו: "אני לא זוכר שאמרתי את זה; נשמע לי מדויק".
מחשבה רבה בטיול המשפחתי
בהמשך העדות אמר חפץ, כי נתניהו ניסח בעצמו או לכל הפחות אישר אישית הודעות שהועברו לוואלה בשבועות הבאים. בין היתר מדובר בהודעה ותמונות על ביקור של משפחת נתניהו בנגב באפריל 2015. הוא אמר: "המעורבות של נתניהו הייתה מוחלטת. אני מכין טיוטה בשיחות איתו, וכאשר מדובר בטיול משפחתי - גם עם אשתו. יותר ויותר נכנס לתמונה איש הניו-מדיה, יונתן אוריך, והוא פעל באותה שיטה. במקרה הזה, זה הייתי אני.
"המשפחתיות, האנושיות, זה חשוב ביצירת התדמית של ראש הממשלה. יש מעורבות גבוהה מאוד של שרה בהכנסת המסרים הללו לתדמית הכוללת שלו. זה לא משהו איזוטרי שנעשה על הדרך. מושקעת פה הרבה מחשבה והוא מנהל את זה מא' ועד ת'".
באותו חודש פנה חפץ לישועה בעקבות דבריה של
ענת וקסמן בגנות מצביעי הימין: "הבוס שלי מאוד ביקש שיעלה טקסט". חפץ אומר על אירוע זה: "המעורבות של נתניהו בניסוח הייתה מלאה ובחדווה. זה היה ניצול הזדמנות: מישהו מהמחנה השני עשה טעות גדולה ובדרך כלל התגובה של נתניהו היא בדרך כלל פרץ של צחוק. זה באמת משעשע, שאומרים שטויות כאלה, וזה מנוהל על ידו באופן אישי". את אותה הודעה העביר גם אלוביץ לישועה; חפץ מציין, כי אין ספק ששלח את ההודעה לכל אמצעי התקשורת.
עוד התייחס חפץ לפרסום תגובתו של נתניהו באותו חודש לדבריו של הפרסומאי
אודי פרידן לגלובס: "המעורבות של נתניהו בניסוח הייתה מלאה", אמר. לאלוביץ כתב חפץ ש"הבוס שלי מבקש" ולישועה כתב "אנחנו מבקשים"; חפץ הסביר, כי לא סמך על ישועה ולא היה עובד מולו אלמלא בקשתו של אלוביץ.
"הפנייה לאלוביץ היא תמיד לפי הנחייתו של נתניהו, ועצם התגובה בכלי תקשורת אחד על כלי תקשורת אחר - זה חריג לגמרי ויכול להיעשות רק בהוראה של נתניהו. כאשר אני כותב לאלוביץ שזו בקשה של נתניהו, הסיכוי שזה יתפרסם הוא בסביבות 100%. בערוץ 20 יש סיכוי טוב שזה ייכנס, ובאמצעי תקשורת שאינם נתפסים כידידותיים - הסיכוי הוא נמוך מאוד", העיד.