|
חנויות חדשות הניבו הכנסות של 146 מלש"ח [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשת השיווק יוחננוף, השולטת גם ברשת הסטוק זול סטוק, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2021 ברווח נקי של 151.1 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 61.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול בשיעור של 144.4%.
רווחי הרשת ברבעון השלישי לבדו עמדו על 29.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 10.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020 - גידול בשיעור של 179.8%.
הכנסותיה של יוחננוף בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו על כ-2.579 מיליארד שקל, גידול של 13.1% לעומת הכנסות בסך 2.279 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2020. הכנסות הרשת ברבעון השלישי גדלו ב-15.3% ועמדו על 925.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 802.6 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
הגידול בהכנסות של יוחננוף נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו בסך של כ-295 מיליון שקל, מגידול במכירות חנויות זהות בסך של כ-2 מיליון שקל, וממכירות זול סטוק, אשר תוצאותיה אוחדו לראשונה ב-1 באפריל השנה ואשר עמדו על סך של כ-42 מיליון שקל בקיזוז גידול בהסדרי קונסיגנציה.
הגידול במכירות הרבעון נובע בעיקרו ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו החל מהרבעון הרביעי של שנת 2020 בסך של כ-146 מיליון שקל וכן ממכירות זול סטוק בסך של כ-26 מיליון שקל, בקיזוז גידול בהסדרי קונסיגנציה קיטון מכירות בחנויות זהות בסך של כ-43 מיליון שקל. הקיטון נובע בעיקרו מעיתוי חגי תשרי ומיעוט ימי המכירה בחודש ספטמבר ומפדיונות גבוהים שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד אשר נבעו מהגבלות הקורונה.
בשולי הדיווח לבורסה ציינה רשת יוחננוף כי סמוך למועד חתימת הדוח נחקר מנכ"ל החברה, איתן יוחננוף, במשרדי רשות התחרות. החקירה נעשתה כחלק מבדיקת חשדות לתיאום מחירים על-ידי רשתות שיווק. במסגרת הבדיקה זומן לחקירה גם איש העסקים רמי לוי, השולט ברשת השיווק הנושאת את שמו.