לשכת המסחר תל אביב ותשעה יבואנים תובעים 2.3 מיליון שקל מחברת נמל אשדוד, בטענה לעיכובים ניכרים בפריקת המטענים בשנה האחרונה, הנובעים לדבריהם ממחסור בכוח אדם בו. התביעה הוגשה (30.11.21) לבית משפט השלום באשדוד.
התובעים טוענים, כי מאז סוף 2020 הם חווים עומס חריג בנמל אשדוד, כאשר מטעניהם אינם נפרקים בפרק זמן סביר. הדבר גורם להם נזקים בשל איחור בהגעת המוצרים לצרכנים, בשל הפרת חוזים בין היבואנים לבין הספקים, הם נאלצים להשמיד סחורות שתוקפן פג ובמקביל משלמים חיובים והיטלים על סחורות שבסופו של דבר אינם מוכרים.
לטענת התובעים, הסיבה המרכזית היא כאמור מחסור בכוח אדם בנמל, הנובע מכך שחברת הנמל אינה מגייסת עובדים חדשים וזמניים, ואינה מעניקה תמריצים לעובדים הנוכחיים. חברת הנמל מחויבת לספק בזמן סביר את שירותיה בשל מעמדה הייחודי ובשל כתב ההסמכה מכוחו היא פועלת, נאמר בתביעה, אך מפרה בצורה שיטתית את התחייבויותיה. רק בסוף מאי השנה אישר הדירקטוריון לשכור עובדים נוספים ורק חודש לאחר מכן חתמה ההנהלה על הסכם עם ההסתדרות להעסקת 50 עובדים זמניים - אשר החלו לעבוד רק ביולי השנה.
עוד טוענים התובעים, כי חברת הנמל יוצאת נשכרת מן העיכובים, שכן היא מטילה עליהם חיובים שונים בשל העומסים הכבדים. הם מציינים, כי במחצית הראשונה של 2021 נפרקו בנמל אשדוד יותר מכולות ורכבים מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, אך נפרקו פחות מטענים כלליים ותפזורת. הכנסותיה עלו ב-17% והרווח התפעולי עלה פי 3.5. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד
אליס אברמוביץ' ועידן גנון, וטרם הוגש כתב הגנה.