|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
ח"כ קריב. "קרובים לגל תחלואה עולמישל אומיקרון" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

הוארך איסור היציאה ל-50 המדינות האדומות ב-13 ימים

אילנה גנס: התפשטותו המהירה מדאיגה גם אם אינו אלים יותר. היום בישראל כשלושה מיליון לא עם הגנה מקסימאלית שניתן להגיע אליה" בישראל יש 21 מאומתים ועוד 51 חשודים בחשד גבוה. בישראל אפס הדבקה קהילתית טלי לאופר מהתאחדות סוכני הנסיעות: "לא להאריך את תקנות הבידוד לחוזרים המחוסנים. יש נתונים לגבי נדבקים רבים אך לא לגבי מידת החומרה"
09/12/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

ועדת החוקה אישרה (יום ה', 9.12.21) את הארכת איסור היציאה ל-50 המדינות האדומות ב-13 ימים עד ל-22.12.

יו"ר הוועדה ח"כ קריב: "לפי תמונת המצב אנחנו קרובים למציאות של גל תחלואה עולמי של אומיקרון בגלל מקדם ההדבקה שלו והממשלה תצטרך להחליט לגבי המדיניות מול אירופה, שם בבריטניה מדווח כבר שהאומיקרון ניצח את הדלתא. רואים מוקד בבריטניה ורואים התחלת מוקד בצרפת. כמות הישראלים שיוצאת ל-50 מדינות אפריקה אינה גדולה, אך אם מחר תהיה הגבלה על מדינות אירופה או טורקיה זה יצמח דרמטית ויש להיערך."
עדכון תקנות הגבלות היציאה - וריאנט האומיקרון / מצגת
משמעויות אפידמיולוגיות: פוטנציאל מידבקות גבוה משמעותית (הערכות נעות בין פי 3.5-5) מבחני ניטרול מעבדתיים – ירידה ניכרת גם במחוסני בוסטר (גרמניה, בריטניה) דיווחים מדרום אפריקה - ממוצע המאומתים השבועי גבוה פי 4 משבוע שעבר התפשטות מהירה במדינות יבשת אפריקה (בדומה לזן בטא) ותוך זמן קצר בכל העולם משמעויות קליניות (חומרת מחלה) – טרם ידוע, דיווחים חלקיים מדרום אפריקה על עלייה באשפוזי צעירים (12 עמ')

"בישראל אפס הדבקה קהילתית"

אילנה גנס ראש מטה שירותי בריאות הציבור: "לפני עשרה ימים ראינו מוקדים ראשונים של התפשטות בדרא"פ וניצנים ראשונים באירופה ומקרה בודד בהונג קונג. שבוע לאחר מכן תמונת המצב מדגימה שכמעט אין היום מדינה בעולם שהווריאנט לא רוצף בה. במדינות מסוימות הוא נמצא בתפוצה נרחבת. אין אינדיקציה להתפשטותו בקהילה אך אפשר להבין את פוטנציאל ההתפשטות.

"ביומיים האחרונים בבריטניה מעריכים שמדובר על תחילת התפשטות קהילתית, יש שם קרוב ל-200 ריצופים והכפלה של פי 3.5 -5 ביחס לדלתא. זהו פוטנציאל מידבקות גבוה משמעותית אם מספר המרוצפים משקף נכונה את הימצאות של בין 5%-10% הם יעמדו בעוד 3 שבועות על 50% מכלל הריצופים בבריטניה".

עוד אמרה כי במבחני נטרול מעבדתיים הבודקים עד כמה הזן מסוגל להתרבות למרות החיסון- קיימת ירידה ניכרת מפני הגנה להדבקה גם במחוסני בוסטר בגרמניה, ובריטניה. כמו-כן לפי דיווחים מדרום אפריקה ממוצע המאומתים השבועי גבוה פי 4 משבוע שעבר. עוד רואים התפשטות מהירה במדינות יבשת אפריקה בדומה לזן בטא. עם זאת כרגע לא רואים דיווחים על תחלואה קשה או אשפוזים. התפשטותו המהירה מדאיגה גם אם אינו אלים יותר. היום בישראל כשלושה מיליון לא עם הגנה מקסימאלית שניתן להגיע אליה".

בהתייחסה לקביעת המדינות האדומות אמרה כי "אחד המדדים להערכת סיכונים ממדינות העולם השונות ביחס לישראל הוא התחלואה הנכנסת כולל התייחסות להיקפי התעבורה. בדרא"פ 100% מהחוזרים שנדבקו נושאים אומיקרון. נכון להיום לא רואים תפוצת וריאנט נרחבת באירופה, העומדת מתחת ל-2% בקהילה והמספרים הקטנים לא מצדיקים את הוספת המדינות הללו כמדינות בסיכון מרבי שהיציאה אסורה אליהן אך הוצאנו לגביהן אזהרת מסע חמורה לאור הדינמיקה של קצב ההתפשטות האפשרי של הווריאנט".

לדברי גנס, נכון לאתמול בערב עומדים בישראל על 21 מאומתים ועוד 51 חשודים בחשד גבוה. בישראל אפס הדבקה קהילתית. "זה לא אומר שאין מקרים בודדים בקהילה, יש מספר עשרות שכרגע לא מקושרים לחוזרי חו"ל, כך שיש ניצנים ראשונים כאלו אך להערכתנו הנתונים נמוכים. כלל המעבדות יודעות לזהות חשד באופן ודאי. אנחנו ערניים לצפי לדינמיקה מהירה בשל פוטנציאל מידבקות גבוה במדינות השונות ולכן ערוכים להגיע לכנסת לבקש החמרה בהגבלות היציאה ממדינות נוספות", אמרה גנס.

איך אתם מבקשים להחמיר את ההגבלות לנוסעים ולהשאיר פטור לצוות האוויר?

בתקנות חובת הבדיקה בכניסה לישראל חלה חובת ה-PCR על כלל השבים מחו"ל. לפני כשלושה חודשים הוחרגו מהחובה אנשי צוות אוויר המחוסנים מלא, למעט אם שבו ממדינה אדומה ושהו בה יותר מ-12 שעות. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב, דרש לדעת איך יכולה להיות הצדקה אפידמיולוגית לחיוב כלל השבים מהמדינות בסיכון מרבי למלונית עד בדיקה שלילית, כאשר אם אפילו נוסע אחד יצא חיובי, שאר נוסעי המטוס יחויבו להמתין ליום השלישי לבדיקה נוספת לוודא שלא נדבקו בטיסה, ולעומתם צוות המטוס פטור אפילו מבדיקה.

ח"כ קריב: "אתם טוענים שהנגיף מדבק פי 5-4 עד כדי כך שאתם מוכנים להשאיר נוסעים במלונית עוד 48 שעות בגלל טעות טכנית בבדיקה של נוסע בודד ואת אנשי הצוות הגיוני להחזיר לקהילה? איך אתם מבקשים להחמיר את ההגבלות לנוסעים ולהשאיר פטור לצוות האוויר. בנוסף, ראינו בעיה עם האוכלוסייה החוזרת ביחס ליום השביעי לחזרה מחו"ל. אבקש לקבל את הנתונים, בוודאי אם מתוכננות להגיע תקנות שיטילו קנס. יש היגיון להסרת חובת הבידוד לאור מה שנאמר על האומיקרון?"

אילנה גנס השיבה: "הצוות המשפטי העלה את סוגיית השוני ביחס לצוותי האוויר והנושא בבחינה. ביחס לאחוז הבדיקות של השבים אנחנו בתהליך משמעותי בשיתוף עם פקע"ר וכ-90% עושים את הבדיקה הנוספת ביום השלישי והשביעי. אנחנו מגיעים לאנשים פרטנית. כרגע כמות המשאבים המושקעת באיתור האנשים לעקוב ולתזכר היא מאוד גבוהה עם הרבה כוח אדם. אנחנו ראים הבדלים באחוז ההיענות מהחוזרים מיעדים שונים. יש יעדים שהחוזרים מהם עושים בדיקות מעל 90% ויש יעדים שהחוזרים מהם הם סביב".

עוד אמרה כי "כ-60%-50% מאותרים עם נחיתתם וביום השלישי מתווספים כ20%- 25% נוספים מכלל המאומתים. למעשה נוספים כמה עשרות חיוביים וחלקם בחשד גבוה לאומיקרון".

ח"כ שמחה רוטמן: "אדם מגיע מארה"ב ועושה בדיקה לפני עלייה למטוס, עם נחיתתו וביום השלישי לנחיתתו. 3 בדיקות בחמישה ימים. מי שיוצא חיובי בראשון אינו בסטטיסטיקה, 60% נתפסו בנתב"ג. עוד 20% ביום השלישי. המסות הגדולות הן ארה"ב ורוסיה ושם המספרים יותר נמוכים. מה התועלת האפידמיולוגית בכמה עשרות אל מול הפגיעה בתיירות ובחופש העיסוק?"

ח"כ אורי מקלב: "אין ספק שהאומיקרון יגיע למדינות רבות. יש אנשים שהיציאה למדינות אלו היא קריטית עבורם, שכל עולמם או הונם שם. הסיבה היחידה שמונעים יציאה היא כדי שאדם לא יחזור לישראל. בזמנו הגענו למתווה שאם עובר זמן מסוים שנמנע מאדם לצאת, נמנעת ממנו החזרה לארץ לתקופה מסוימת, בהתחייבות שלו".

אמנון שמואלי, ראש אשכול נתב"ג ברשות האוכלוסין וההגירה: "צוותי האוויר מאתיופיה מחויבים בבדיקת PCR למרות שזה לא בתקנות, בהחלטת מנהל נתב"ג, והם מועברים למלונית בתנאים שמשרד הבריאות קבע- וכעבור 24 שעות חוזרים לארצם. מסיישל אין כבר טיסות, אנשים שינו נתיב למלדיבים וכשהם חוזרים הם עוצרים רק לתדלוק ואנחנו בודקים נוסע נוסע. מדרא"פ אין טיסות, הן עוברות דרך אירופה והנוסעים מאותרים ונשלחים למלונית. מבחינת ועדת החריגים ליציאה – עד כה הוגשו787 בקשות- עוזב למגוריו הקבוע ולא יחזור ב-60 יום הקרובים או למטרות עסקים. 202 בקשות אושרו, 237 נדחו ו-347 נדרשו להשלמת מסמכים כי רשמו סיבה ולא צירפו עדות לכך, רובם כנראה מנסים את מזלם. אין ביקוש כמו שהיה לרוסיה או טורקיה".

טלי לאופר מהתאחדות סוכני הנסיעות: "אנחנו קוראים לא להאריך את תקנות הבידוד לחוזרים המחוסנים. יש נתונים לגבי נדבקים רבים אך לא לגבי מידת החומרה. תשלבו נתונים אלו עם הפגיעה הקשה בחופש התנועה של האזרחים ובעיקר בחוק יסוד חופש העיסוק. ההחלטות על 3 ימי בידוד ומניעת תיירים היא מכה ניצחת לתיירות. המדינה לא עוסקת מולנו כרגע במענה כספי, לפחות אל תאריכו את חובת הבידוד בשלושה ימים שהוא הרסני כלפינו".

ח"כ קריב הזהיר: "לא נשלח חוזרים ממדינות אדומות להיות במלוניות אם אנשי צוות האוויר לא נדרשים אפילו ל-PCR עם חזרתם". משרד הבריאות השיב כי הנושא נמצא בבחינה".

הוא הוסיף: "סוגית הבידוד אינה לפתחנו אלא לפתח ועדת הבריאות כנגזרת פקודת בריאות העם. הממשלה חייבת ערכית ציבורית ומשפטית לתת מענה לפגיעה הכלכלית לענף התיירות הנכנסת. למיטב ידיעתי יש עבודת מטה של משרדי התיירות והאוצר ואני מקווה שבעזרת הלחץ שלנו ייצאו מים מן סלע. בנתונים הנוכחיים אני רואה הצדקה אפידמיולוגית לתקנות שלפנינו וגם לחובת הבידוד של ה-72 שעות. גם בממשלה נדונה האפשרות למשטר קנסות במקום הבידודים, אך לעת הזו כשהכוונה אינה להפוך זאת לשגרה, זו אמירה סבירה. זה מצב ביניים שאין טעם להמשיכו לאורך זמן".

תאריך:  09/12/2021   |   עודכן:  09/12/2021
מירב ארד
+מודל הכיתה הירוקה - לא בכיתה שבה אובחן אומיקרון
00:01 10/12/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה, שרת החינוך ושר הבריאות יביאו בפני הממשלה בישיבתה ביום ראשון עידכון למתווה הכיתה הירוקה  ▪  עוד הוחלט על הארכת המגבלות בנתב"ג בעשרה ימים מיום ראשון הקרוב
(זיהוי חשד לאומיקרון ימנע נוכחות תלמידים לא מחוסנים [צילום: מרטין מייסנר/AP])
+סין נפגעת מהגבלות התעבורה
18:01 09/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מגבלות הקורונה על התעבורה הבינלאומית עלולות להישאר בתוקפן עוד חודשים ואפילו שנים - מה שיפגע קשות ביזמות הסינית ובצמיחה המקומית, צופה אקונומיסט
(התגובה נשארת ללא שינוי [צילום: אנדי וונג, AP])
+מראשון הקרוב: חובת בדיקת PCR לכל נוסע העובר לירדן
15:39 09/12/21  |  מירב ארד
רש"ת מעדכנת כי החל מיום ראשון (12.12.2021) כל נוסע העובר לירדן דרך מסופי יצחק רבין, אלנבי ונהר הירדן מחוייב להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה במהלך 72 השעות טרם המעבר לירדן. בנוסף חובה לבצע בדיקת PCR בצד הירדני.
+רה"מ בנט הציע הטלת סגר על לא-מחוסנים; הורוביץ התנגד
13:24 09/12/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוחלט על הגברת אכיפת התו הירוק באמצעות ברקוד - בדגש על מתן דוחות מיד וללא התראות  ▪  בדיון התעורר ויכוח קשה מלווה בצעקות בעקבות בקשת בנט לבחון הטלת סגר ואף איסור יציאה לחו"ל על לא-מחוסנים  ▪  הורוביץ התנגד - "הצעות לא סבירות" ומסרב גם להאריך את ההגבלות בנתב"ג
(בנט והורוביץ. בדרך להגבלות על לא-מחוסנים? [צילום: מוטי מילרוד/פלאש 90])
+בנט הנחה: לבחון הגבלות על לא-מחוסנים ודוחות ללא התראה
11:39 09/12/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, קיימו (ה׳) הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה וזן האומיקרון. בדיון הוחלט על הגברת האכיפה בעניין התו הירוק באמצעות ברקוד, בדגש על מתן דוחות מיידי, ללא התראות, למפרים את הכללים. המשרד לביטחון פנים יוביל את ההיערכות למול משטרת ישראל.

בנט הנחה את גורמי המקצוע לבחון אפשרויות להטלת הגבלות על לא-מחוסנים. בעניין ההגבלות בנתב"ג, ייקבע דיון נוסף בהמשך ביום.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"לית משרד התחבורה, מנכ"ל משרד החינוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, המשנה ליועמ"ש לממשלה, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, מפקד פיקוד העורף, מנהל נתב"ג, המשנה לראש המל"ל, וגורמי מקצוע נוספים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הוארך איסור היציאה ל-50 המדינות האדומות ב-13 ימים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הבונבון
9/12/21 20:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, קיימו (יום ה', 9.12.21) הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה וזן האומיקרון. בדיון הוחלט על הגברת האכיפה בעניין התו הירוק באמצעות ברקוד, בדגש על מתן דוחות מיידי, ללא התראות, למפרים את הכללים. המשרד לביטחון פנים יוביל את ההיערכות למול משטרת ישראל.
09/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
חולי קורונה שנדבקו בזן אומיקרון יידרשו ממחר (יום ה', 9.12.21) לשהות בבידוד במשך 14 יום ממועד ביצוע הבדיקה החיובית הראשונה. זאת, לעומת 10 ימי בידוד שנדרשים מחולי קורונה שנדבקו בזני הקורונה האחרים. אישור ההחלמה עבור חולי האומיקרון יתקבל רק בתנאי שבשלושת ימי הבידוד האחרונים לא הופיעו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.
08/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יצרנית התרופות פייזר הודיעה (יום ד', 8.12.21) כי המנה השלישית של החיסון נגד קורונה מתוצרתה עשויה להעניק הגנה מפני זן אומיקרון של הנגיף. ההודעה פורסמה לאחר שהבוקר פורסם מחקר ראשוני שנערך, אשר חשף כי שתי מנות חיסון נגד קורונה מתוצרת פייזר, לא מעניקות הגנה אפקטיבית נגד הידבקות בזן החדש.
08/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ד', 8.12.21) את התקנות המיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, שנועדו להאריך בשבועיים את ההגבלות הקיימות למקומות ציבוריים ועסקיים תחת תו ירוק והגבלת התקהלות במבנה שאינו תחת תו ירוק ל-50 אנשים.
08/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
החיסונים נגד נגיף הקורונה מתוצרת חברת פייזר מספקים פחות הגנה נגד זן אומיקרון מאשר החיסונים של החברות האחרות. כך חושף מחקר ראשוני שנערך במכון מחקר רפואי אפריקני אשר תוצאותיו פורסמו באתר בלומברג.
08/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il