|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חיסון בקצרין [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]

בני +60 יוכלו להתחסן; הגבלות בקניונים ובמערכת החינוך

הצוות לטיפול במגפות ממליץ לחסן גם צוותים רפואיים קבינט הקורונה: בכיתות עם שיעור התחסנות נמוך בערים אדומות ילמדו מרחוק התקבל מתווה הקניונים בו יוחל התו הסגול וכן תו ירוק לחלק מהחנויות תו ירוק זמני למתחסנים במנה ראשונה
21/12/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ליברמן: חיים עם האומיקרון כמו עם שפעת
עידן יוסף
השר אלי אבידר הצביע נגד מעבר ל-50% נוכחות בעבודה במגזר הציבורי והממשלתי * "יוצרים כאן אווירה וסגר בפועל מבלי להכריז על סגר. הדבר יגרום לנזק כלכלי בלתי הפיך" * רה"מ בנט: "האומיקרון בישראל מתקדם בדיוק לפי הציפיות וההערכות של הממשלה"
לרשימה המלאה

המלצות חברי הצט"מ והוועדה המייעצת לחיסונים:
  • מתן מנה רביעית לבני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון, ובתנאי שעברו 4 חודשים מהמנה השלישית
  • מנה רביעית לעובדי מערכת הבריאות, ובתנאי שעברו 4 חודשים מהמנה השלישית
  • להקדים מתן מנה 3 ל–3 חודשים לאחר מנה שנייה, במקום 5 חודשים, כחלק מההיערכות לגל החמישי
  • להמליץ עקרונית למנכ"ל משרד הבריאות על מתן מנה רביעית לבני 60 ומעלה ולמדוכאי חיסון, למי שעברו 4 חודשים מהמנה השלישית. המלצת הצט"מ והוועדה המייעצת היא לצאת למבצע בהקדם, תוך בחינת הנתונים בימים הקרובים.

  • להמליץ על טיפול בטמיפלו למי שמטפל בפגרי עופות ועופות נגועים בשפעת העופות.

הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) ממליץ (יום ג', 21.12.21) לחסן בחיסון רביעי מבוגרים מעל גיל 60 וצוותים רפואיים. רה"מ נפתלי בנט שוחח עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וראשי קופות החולים מכבי, לאומית, כללית ומאוחדת, וביקש להיערך למבצע נרחב לחיסון רביעי של כלל המבוגרים מעל גיל 60 (בדגש על פרויקט "מגן אבות") והצוותים הרפואיים בישראל.

"זו בשורה נפלאה אשר תסייע לנו לצלוח את גל האומיקרון ששוטף את העולם", אמר בנט וקרא לעומדים בתבחינים להתחסן.

בתוך כך, הסתיימה ללא הצבעה על מגבלת התקהלות ישיבת ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה). בדיון הוצגו נתוני התחלואה העדכניים בארץ ובעולם על-ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, וכן נדונה תוכנית הפעולה שגובשה בימים האחרונים.

להלן החלטות ועדת השרים:

בעניין מערכת החינוך הוחלט כי ביישובים אדומים וכתומים - רק כיתות א'-י"ב שבהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יעמוד על 70% ולמעלה מכך - ילמדו בכיתות. כיתות שההיקף ההתחסנות בהן נמוך מ-70%, ילמדו באופן מקוון ב"זום".

ההחלטה תוחל בחטיבות הביניים והתיכונים (כיתות ז׳-י"ב) לאלתר, ובבתי הספר היסודיים (כיתות א'-ו') רק בעוד שלושה שבועות. עד למועד זה תופעל בבתי הספר היסודיים מדיניות צמצום מגעים.

ביישובים ירוקים וצהובים מערכת החינוך תמשיך לפעול כסדרה, כפוף לתוכניות "מגן חינוך" ו"כיתה ירוקה". ההחלטות ייכנסו לתוקף לאחר אישור התקנות הרלוונטיות, וכפוף לאישור ועדות החוקה והחינוך של הכנסת.

במהלך חודש ינואר יופסק מימון המדינה עבור בדיקות אנטיגן לילדים למטרת תו ירוק. עם זאת, המדינה תמשיך לממן בדיקות אנטיגן למדוכאי חיסון בכל הגילים.

כמו-כן, תתאפשר קבלת תעודת תו ירוק למשך חודש מקבלת החיסון הראשון, לשם כניסה למערכת החינוך ולמתחמים בהם חלים כללי התו הירוק, אך לא לשם קבלת פטור מבידוד. החלטה זו תיכנס לתוקף לאחר השלמת ההתאמות הנדרשות במערכות המחשוב של משרד הבריאות.

פעמיים בשבוע יתבצע דיגום PCR לעובדים שאינם בעלי תו ירוק במסגרות חוץ של משרד הרווחה, בהן: מוסדות קשישים, אנשים עם מוגבלויות, מסגרות ילדים ונוער, מנהל תקין ועוד.

קניונים ומתחמי מסחר:

  • קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על-פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים).

  • כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר כפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם העובדים בחנויות אלו.

  • דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות כפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה, אלא קח-ולך (Take away) בלבד.

  • כניסה למסעדות הנמצאות בתוך קניון תתאפשר כפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

  • התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, בהם תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).


בדיון השתתפו שר הבריאות, שר החוץ, שר הביטחון, שר המשפטים, שר האוצר, השר לביטחון פנים, שרת הכלכלה והתעשיה, שרת הפנים, שרת החינוך, שר השיכון והבינוי, השר לשירותי דת, שרת החדשנות והמדע, שר התיירות, שר התרבות והספורט, השרה לשוויון חברתי, שר במשרד האוצר, מזכיר הממשלה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"לית משרד התחבורה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, מפקד פיקוד העורף, פרופ' ערן סגל, פרופ' רן בליצר, פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, פרופ' אלי וקסמן, וגורמי מקצוע נוספים.
כיצד עלולה להראות התפרצות אומיקרון? / דוח
ניתוח של מגמת התחלואה שהוצג (21.12.21) בדיון הקבינט. מהניתוח עולה שקיימת סבירות שכבר החלה התפשטות מהירה של תחלואה בזן אומיקרון ומקדם ההדבקה של מוגנים מעל גיל 60 גבוה במיוחד. נראה שלא ניתן בשלב זה למנוע את עליית גל התחלואה. בהנחות סבירות לגבי סיכויי התחלואה והשפעת החיסון עליה, עומס התחלואה בבתי החולים צפוי לעבור את האשפוזים מהגלים הקודמים במהלך חודש ינואר. התממשות התרחיש תלויה במידע שיצטבר בשבועות הקרובים. לאור האמור נדרש למקד את המאמצים בהגברת מיגון פגיעים ולחזק משמעותית את מבצע החיסון (4 עמ')

תאריך:  21/12/2021   |   עודכן:  22/12/2021
עידן יוסף
+מהיום: מתחמי חיסוני קורונה בקניונים

10:13 22/12/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מתחמי החיסונים בקניונים יפעלו בין השעות 11:00-20:00  ▪  אין צורך בתאום מראש  ▪  חיסונים נתינים גם בבתי הספר בקופות החולים וניידות חיסונים  ▪  903 נדבקים חדשים אותרו אתמול  ▪  הקורונה: אחוז הנדבקים החיוביים 1.1%
[צילום: משרד הבריאות]
+ימי קורונה
23:36 21/12/21  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

מסיכות... [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+סער הציע מענק להורים שיחסנו את ילדיהם
22:37 21/12/21  |  עידן יוסף
השר גדעון סער בקבינט הקורונה: צריך להציע מענק של אלף ש״ח לכל הורה של ילד שמתחסן בגילי 5 עד 11. מדובר על מיליון ילדים, זה 'גג' מיליארד ש״ח אם כולם הולכים להתחסן. אותו דבר לגבי עידוד החיסון השלישי (הבוסטר) למי שטרם עשה זאת. אפשר גם באמצעות תווי קנייה לעסקים כדי לעודד המגזר העסקי. החיסונים זה הסכר הכי אפקטיבי בפני תחלואה קשה ולנוכח הגל הצפוי זה המהלך הכי אפקטיבי לעידוד התחסנות ותוך זמן קצר. המענק יינתן למי שייתן חיסון בתוך זמן קצר שיוגדר״.
+שרי כחול לבן הציעו להגביל את התו הירוק
22:30 21/12/21  |  עידן יוסף
השרים חילי טרופר ובני גנץ הציעו כי תו הירוק יחול רק על מתחסנים. בלי לאפשר לתת תו ירוק למי שרק עושה בדיקות.
+השר בר-לב צופה סגר בינואר
22:27 21/12/21  |  עידן יוסף
מקבינט הקורונה. השרה איילת שקד: גם אם המומחים לא ימליצו על מנה רביעית, מציעה לתת להתחסן למי שרוצה בכך. השר עמר בר-לב מדבר על סגר בינואר.
+בנט קורא, מתחנן:
האזרח, בתבונה - התחסן!
22:25 21/12/21  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

+לפיד עזב את קבינט הקורונה באמצע
20:47 21/12/21  |  עידן יוסף
בנט לאורנה ברביבאי: "אורנה, ברשותך שר הבט״פ בר לב ידבר לפני כי הוא צריך לעבור לישיבה אחרת. אז עמר, ואז את".

ברביבאי: "אין בעיה, בשמחה".

לפיד: "ראש הממשלה, אני גם צריך לרדת, אז אני אדבר אחרי שר הבט״פ ואז אורנה, אורנה מוותרת לי".

ברביבאי: "אוקיי".

‏בנט: "אז בר לב, לפיד ואז אורנה?"

לפיד: "כן אין לאורנה ברירה, אני בדיוק ניצחתי בפריימריז שלנו ביש עתיד".

[כולם צוחקים]

בנט: "כן, בדיוק רציתי להגיד שזו הייתה חתיכת התמודדות וניצחון מרשים".
+טרופר: הרווח הבריאותי מהגבלת התקהלויות - זניח
20:43 21/12/21  |  עידן יוסף
השר חילי טרופר בקבינט הקורונה: "מצד אחד חייבים לעשות מעשים ומצד שני רק מעשים אפקטיבים שאנו יודעים לעמוד מאחורי ההיגיון שלהם ומאחורי הביצוע שלהם. נכווינו כבר בהחלטות שלא יושמו או שלא זכו באמון הציבור. הגבלת התקהלות לכמה מאות שתיכנס לתוקף בעוד כמה ימים, יש לה רווח בריאותי זניח אם בכלל. רווח קטן אבל נזק אדיר. כלכלי וציבורי".

הוא הציע הרחבה מהירה של התו הירוק "בלי לגמגמם ועם גיבוי של כולם", מבצעי חיסונים כולל תחרות בין הקופות, שת"פ עם רשויות, ניידות בבתי ספר. לדבריו, אם יש עלייה בתחלואה הקשה יש לבנות תוכנית הגבלות מוצמדת פיצוי. "ערכית, אסור אחרת", דבריו.
+ליברמן: כל פעם שאני מסיים משפט, הכל מודלף
20:39 21/12/21  |  עידן יוסף
השר אביגדור ליברמן בקבינט: "אי אפשר לקיים דיון. כל פעם שאני מסיים משפט, הכל מודלף. אתה יודע שתוך כדי אתה מסיים משפט".
+ליברמן: חיים עם האומיקרון כמו עם שפעת
20:06 21/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר אלי אבידר הצביע נגד מעבר ל-50% נוכחות בעבודה במגזר הציבורי והממשלתי  ▪  "יוצרים כאן אווירה וסגר בפועל מבלי להכריז על סגר. הדבר יגרום לנזק כלכלי בלתי הפיך"  ▪  רה"מ בנט: "האומיקרון בישראל מתקדם בדיוק לפי הציפיות וההערכות של הממשלה"
ליברמן. אין מקום להגביל כעת התקהלויות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביר קארה / Abir  kara   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   איתמר גרוטו / Itamar Groto   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי ברבש   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מירב כהן / Meirav  Cohen   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה בר סימן טוב   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   ערן סגל / Eran Segal   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   קארין אלהרר / Karin  Elharar   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בני +60 יוכלו להתחסן; הגבלות בקניונים ובמערכת החינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הֲמוֹנֵי סַרְבָּנֵי חִסּוּנִים
21/12/2021  |  ערן גרף  |   שירים
משרד הבריאות מעדכן כי היום זוהו 170 מאומתים לזן האומיקרון, ועד כה זוהו בארץ 341 מאומתים:
21/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, צפוי להודיע (יום ג', 21.12.21) על צעדים נוספים במסגרת המאבק בזן האומיקרון, המתפשט במהירות ברחבי ארה"ב ובמיוחד בצפון-מזרח המדינה - חמישה ימים בלבד לפני חג המולד ועשרה ימים לפני תום השנה האזרחית.
21/12/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חוקרים בדרום אפריקה חושדים כי המוטציות שהתרחשו בנגיף הקורונה, אשר הובילו להיווצרות זן אומיקרון של הנגיף, נוצרו בגופם של נשאים שגופם הוחלש על-ידי מספר גורמים קודמים אחרים, ובהם נגיף איידס שלא טופל.
21/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
זן אומיקרון של נגיף הקורונה 'השתלט' על ארצות הברית ואחראי על 73% מן ההדבקות החדשות בקורונה שהתגלו בשבוע האחרון. כך דיווח (יום ב', 20.12.21) המרכז האמריקני למניעת מחלות ולבקרתן (CDC).
21/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il