|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
אמסלם. הקואליציה התנגדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

"חוק ברקת" של שרן השכל עבר בטרומית

הקואליציה עשתה לאופוזיציה תרגיל והפילה את הצעת החוק של דודי אמסלם להגבלת מימון עצמי של נבחרי ציבור, אך אישרה הצעה כמעט זהה של שרן השכל 13 ח"כים מהליכוד הצביעו בעד הצעת החוק, 9 נגד ונתניהו נעדר מההצבעה
29/12/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

‏תרגיל של הקואליציה: החוק להגבלת מימון עצמי של נבחרי ציבור, המכונה "חוק ברקת" של דודי אמסלם שנתמך ע"י ועדת השרים לחקיקה (תמיכה שקיבלה ערר מהשר יאיר לפיד) עלה להצבעה (יום ד', 29.12.21) יחד עם חוק כמעט זהה של שרן השכל. הקואליציה הפילה את החוק של אמסלם אך העבירה את זה של השכל בקריאה טרומית, ברוב של 64 מול 17.

בהצעת החוק מוצע לקבוע תקרת הוצאות של 100,000 שקלים בשנה כסכום המקסימלי שנבחר ציבור ובני משפחתו יחד יוכלו להוציא מכיסם כתרומה לטובת פעילות פוליטית שגרתית.

בתרגיל זה, תופסת הקואליציה שלוש ציפורים במכה אחת - שולטת בהליכי קידום החוק, מסכסכת בתוך הליכוד ש-13 מחבריו הצביעו בעד החוק ואף נוקמת בח"כ אמסלם שתוקף אותה כל העת.

התרגיל של שרי תקווה חדשה, זאב אלקין וגדעון סער, נועד לגרום לעכברים לצאת מהחורים בליכוד ולחשוף מי בליכוד תומכים בחוק נגד ברקת. בסיעת הליכוד הוחלט ברגע האחרון שלא לכנס ישיבת סיעה השבוע ובכך נמנעה תגרה משמעותית, ולחברי הכנסת ניתן חופש הצבעה.

הח"כים שתמכו בהצעת החוק הם: אלי כהן, יובל שטייניץ, שלמה קרעי, אמיר אוחנה, דוד אמסלם, יואב גלנט, ישראל כ"ץ וקרן ברק. התנגדו - צחי הנגבי, מיקי זוהר, פטין מולא, יואב קיש, מירי רגב, ניר ברקת, אבי דיכטר, יריב לוין וקטי שטרית. היתר, כולל נתניהו, לא נעדרו מההצבעה.

שס הצביעה נגד הצעת החוק, הציונות הדתית נעדרה ויהדות התורה התפלגה בהצבעתה.

ח"כ דוד אמסלם אמר בעת הצגת הצעת החוק: "השופטת מרים בן פורת אמרה, 'שלטון לא קונים בכסף', כשרוצים להיבחר לכנסת מציעים את היכולות ואת האידאולוגיה ולא את חשבון הבנק. לקנות אפשר הכל, גם ארגוני פשיעה קונים בכסף - הרבה חיילים. מי שבאמת הגון וישר לא יכול להצביע נגד החוק ומי שמצביע נגדו הוא איש מושחת בבסיס. אני מבקש שהכל יהיה ביושר ואנשים ישכנעו למה מגיע להם להיבחר ולא לקנות אנשים בכסף. אין לי מושג למה ברקת ניכס לעצמו את החוק? למה 200 אלף שקל זה לא כסף? אם אתה מפזר מיליוני שקלים אתה קונה מדינה. בעוד שבע שנים ישבו כאן מאה מיליארדרים והם יחוקקו חוקים לטובתם כדי שהעבדים ימשיכו לעבוד בשכר מינימום. אין דבר יותר הגון מהחוק הזה".

ח"כ שרן השכל: "החוק מבקש להבטיח יושרה ומניעת קניית שלטון בכסף. החוק מבקש למנוע יצירת תלות פוליטית מוגזמת בהון מה שזכה לכינוי 'הון שלטון'. תאר מצב שרק אנשים עשירים היו יכולים להיבחר לכנסת".

תאריך:  29/12/2021   |   עודכן:  29/12/2021
עידן יוסף
+מפלה לקואליציה: נפלה הצעת החוק לערוצים 12 ו-13
06:32 30/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על חודו של קול הצליחה האופוזיציה למנוע מהקואליציה להאריך הוראת שעה שאיפשרה לערוצים המסחריים לקבל תשלומים מסוימים  ▪  ח"כ פינדרוס: "זה חוק ישראל היום"  ▪  למרות נסיונות גיוס הח"כים היה תיקו במליאה
(ח"כ מיכאל ביטון. משך זמן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: ערוץ כנסת]
+משרד המשפטים מעכב איזוק אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה
18:07 29/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
5 ח"כיות התבקשו לעכב הצ"ח לאיזוק אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה, על-מנת שתוגש הצעת חוק ממשלתית  ▪  המשרד לבט"פ נערך להצעת החוק, אך משרד המשפטים והפרקליטות מעכבים אותו  ▪  יו"ר הוועדה לבט"פ: האיזוק האלקטרוני הוא כלי מצוין. נדאג שהחקיקה הפרטית החשובה של חברות הכנסת תבוא לידי ביטוי בהצעת החוק הממשלתית, ונוודא שהיא מתקדמת בקצב ראוי
(ח"כ מירב בן-ארי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+פינדרוס ובן-גביר: מדוע המשטרה לא מגבילה התקהלויות נוצרים
17:18 29/12/21  |  עידן יוסף
חברי הכנסת יצחק פינדרוס ואיתמר בן-גביר מוחים על האיסור שהוציאה המשטרה על קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות. השניים טענו לאפליה ברקע היתרים דומים שאיפשרו חגיגות נוצריות ומסיבות סילבסטר.
+הכנסת אישרה בטרומית תיקון לחוק דוד בן-גוריון
17:11 29/12/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק דוד בן-גוריון (תיקון - ביטול הוראת שעה), התשפ"ב-2021. 55 חברי כנסת תמכו בהצעה של חבר הכנסת איתן גינזבורג וקבוצת חברי הכנסת, ו-52 התנגדו.

מוצע בה לבטל את הוראת השעה, ולקבוע שחברותם של מי שמונה למועצה ו/או למנהלת צריף המגורים של דוד בן-גוריון תהיה קבועה ולא זמנית. כן מוצע שהמדינה תשלים את הכנסות המוסד, עד כדי הדרוש לצורך פיתוחו וניהול מכלול פעילויותיו.
+בטרומית: אושרה הצעת חוק לפתיחת תביעה על סכום קצוב
17:02 29/12/21  |  עידן יוסף
אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון - פתיחת תביעה על סכום קצוב), התשפ"ב-2021. 57 חברי כנסת תמכו בהצעה של חברת הכנסת יעל רון בן-משה וקבוצת חברי כנסת, ו-51 התנגדו.

מוצע בה לקבוע שבמקרה שזוכה אינו מצליח להמציא את ההתראה בתביעה על סכום קצוב, יוכל להגיש בקשה לפתיחת תיק חרף אי-ההמצאה אם סכום התביעה אינו עולה על 10,000 שקלים וכפוף לתנאים המנויים.

הצעת החוק מבקשת לבצע שינוי באופן פתיחת תיקים הוצאה לפועל על סכום קצוב, כך שבמקרים שהזוכה לא הצליח לבצע מסירה מלאה של התראה, תשמר לו האפשרות לפתוח את התיק בדרך חלופית.
+בטרומית: יוגדל המענק השנתי למי שעסק בניטרול תוצאות אסון צ'רנוביל
16:46 29/12/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המסייעים לנטרול תוצאות אסון צ'רנוביל (תיקון - הגדלת מענק ושיפור זכויות), התשפ"ב-2021 של חברי הכנסת יבגני סובה, יוליה מלינובסקי, אלכס קושניר, יוסי שיין, לימור מגן תלם, אלינה ברדץ' יאלוב ושרון רופא אופיר.

49 תמכו בהצעה, ללא מתנגדים, והיא תועבר לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
מוצע בה לקבוע כי חברות הביטוח יחויבו לבטח את המנטרלים בביטוח חיים למטרת הלוואה לדיור, כפוף לתקנות שיתקין שר העלייה והקליטה. בנוסף מוצע להגדיל את המענק השנתי למנטרלים מסכום של 4,775 ש"ח ל-7,000 ש"ח, ולקבוע שמענק זה לא ייחשב להכנסה לפי כל דין, לרבות לצורך חישוב זכאות לגמלת הבטחת הכנסה.
+בטרומית: שיעורי מס הרכישה החלים על רוכש דירת מגורים יחידה יתוקנו
16:01 29/12/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון - מדרגות המס על דירה יחידה ועל בניין להשכרה ובניין לשכירות מוסדית), התשפ"ב-2021. 84 חברי כנסת תמכו בהצעה של חבר הכנסת יואב קיש וקבוצת חברי הכנסת, ו-7 התנגדו.

מוצע בה לתקן את שיעורי מס הרכישה החלים על רוכש דירת מגורים יחידה, כך שעל חלק השווי שעד 1,930,000 ש"ח לא ישולם מס רכישה, ועל חלק השווי העולה על סכום זה ועד 2,330,000 ש"ח ישולם מס בשיעור של 3.5%. כמו-כן, מוצע לצמצם את מדרגות המס הגבוהות על רכישת דירת מגורים יחידה.בנוסף, מוצע לקבוע כי לא יחול שיעור מס מוגדל על רוכש דירות בבניין להשכרה או רוכש דירות בבניין לשכירות מוסדית (משכיר ממשיך), אלא יחולו לגביו שיעורי מס מופחתים. הוועדה המוסמכת לדון בהצעת חוק זו הינה ועדת הכספים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חוק ברקת" של שרן השכל עבר בטרומית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
חמש הצעות חוק של חברות כנסת, שיאפשרו איזוק אלקטרוני ככלי למאבק באלימות במשפחה עברו קריאה טרומית, אך הח"כיות התבקשו להמתין להכנת חוק ממשלתי בעניין. בדיון הוועדה לביטחון פנים (יום ד', 29.12.21) התברר שהמשרד לביטחון פנים אומנם הכין את התשתית הארגונית לקראת חקיקת חוק כזה, אבל משרד המשפטים והפרקליטות מעכבים את הצעת החוק הממשלתית, והאוצר טוען שאין לכך תקציב, אלא אם כן המשרד לבט"פ יקדיש לכך כספים מתקציבו.
29/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות התנגדות רע"ם וכמה חברי כנסת ימינה, ההצבעה על חוק הגיור נדחתה ולא תעלה היום (ד', 29.12.21) במליאת הכנסת. בפגישה שהתקיימה בהשתתפות השר לשירותי דת מתן כהנא, יו"ר הוועדה לשירותי דת ומגישת הצעת החוק ח"כ יוליה מלינובסקי, השר אלעזר שטרן ויו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך סוכם כי הצעת החוק של מלינובסקי אומנם תעלה היום לדיון במליאה, אך תשובת השר וההצבעה על הצעת החוק יידחו לעוד שבועיים.
29/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החינוך אישרה את תיקון מס' 10 בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) הגבלת פעילות של מוסדות המקיימים פעילות חינוך והוראות נוספות, התשפ"ב - 2021.
29/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 29.12.21) את פרק הניקוז, שפוצל מחוק ההסדרים ועוסק במספר תיקוני חקיקה שנועדו להסדיר את נושא ההגנה מפני הצפות ושיטפונות. ח"כ איתן גינזבורג, שמילא את מקומו של היו"ר, אמר תחילת הדיונים כי החוק הקיים כיום הוא מיושן ולא נותן מענה הולם למציאות, ובירך את הממשלה על כך שהביאה תיקון שמגובה בתקצוב משמעותי.
29/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
וועדת העבודה והרווחה האריכה (יום ד', 29.12.21) את הוראת-השעה לדמי בידוד לשכירים, בצו תוכנית הסיוע הכלכלי בתקופת הקורונה. יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום אמרה כי מדובר בהסדר מוסרי וצודק, ומאזן עם צרכי המשק, וציינה את אפשרות ההורים-לילד-בבידוד להיעדרות לסירוגין.
29/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הנושא הלוהט ביותר בימים אלה, לקראת הכרעה, הוא כמובן המחלוקת אם חובתה של ישראל להגיב על ניסיון החדירה האירני של הכטב"מים לתחומה של המדינה
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il