|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

בלם להרחבת הפטור ממכרז בהתקשרויות מערכת הביטחון

יו"ר ועדת החוקה דחה הצבעה בנושא דורש ממשרד הביטחון להגיע להבנות עם משרד הכלכלה כדי לוודא שאין פגיעה נוספת בתעשיה הישראלית בעיצומו של משבר הקורונה היו"ר ח"כ גלעד קריב: "ברגע שיש מגנון להעדפה לתעשיה ישראלית קטנה ובינונית והיא תלויה במנגנון המכרזי, ואתם הולכים להגדיל ב-100% את מספר ההתקשרויות הפטורות ממכרז - זה לא ייעשה בלי דיון. יכול להיות שהכיוון צריך להיות הבנות על פיצוי התעשיות הקטנות והבינוניות על אובדן ההעדפה באמצעות המנגנון המכרזי"
19/01/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
בניית ממ"ד [צילום: משרד הביטחון]

ועדת החוקה דנה (יום ג', 18.1.22) בתקנות חובת המכרזים (התקשרויות מערכת הביטחון) (הוראת שעה), התשפ"ב-2021. בתקנות מוצעים, בהוראת שעה לשנתיים, שני תיקונים עיקריים: תיקון ראשון הוא העלאת סכום הפטור ממכרז בעסקה של חברה ממשלתית שמחזור העסקות השנתי שלה עולה על 1.1 מיליארד שקל, כאשר סכום העסקה אינו עולה על 2 מיליון שקל במקום 660,000 ;שקל התיקון השני הוא קביעה כי בעסקות של חברות ממשלתיות בהן נדרש אישור מנכ"ל למתן הפטור או לבחירה בהצעה יחידה - יידרש אישור רק בעסקות שהיקפן עולה על 5 מיליון שקל ולא על 1.8 מיליון שקל.

התקנות חלות על משרד הביטחון ועל חברות ממשלתיות ביטחוניות ששר הביטחון אחראי עליהן. ככל תאגיד ממשלתי, גם חברות אלו מחויבות בעריכת מכרז בטרם התקשרות לביצוע עבודה, לקבלת שירותים או לרכש. על-פי דברי ההסבר לתקנות המוצעות, אחד המאפיינים של החברות הממשלתיות הוא פעילותן בשוק תחרותי ודינאמי, כך שלחברות נדרשת גמישות מחשבתית, חופש פעולה וניצול הזדמנויות עסקיות. זאת בייחוד כאשר מול החברות ניצבות, בישראל ובעולם, חברות שאינן מחויבות בקיום מכרזים. העדר חובת המכרז של חברות מתחרות מהווה פעמים רבות יתרון מובנה משמעותי מול החברות הממשלתיות, שקשה להתעלות עליו, ובכלל זאת בשים לב להשקעת המשאבים הנדרשת ולעיכובים בניהול מכרז. כל זאת, כאשר החברות הממשלתיות פועלות בסביבה עסקית, המחייבת אותן, כך על-פי דברי ההסבר, להבטיח מקסום רווחים, המפחיתה במידה מה את החששות שבקביעת פטור ממכרז או הרחבתו.

יהושע זוסמן, רפרנט חברות ביטחוניות במשרד האוצר: "בסוף החבורות הממשלתיות הביטחוניות הגדולות הן חברות גלובליות תחרותיות שמתמודדות בשוק תחרותי ודינמי מול חברות מתחרות בארץ ובעולם, מדובר בשוק שמחייב תגובתיות מהירה, גמישות מחשבתית וחופש פעולה בניצול הזדמנויות עסקיות. הרגולציה על החברות הממשלתיות מקנה יתרון משמעותי למתחרותיה בארץ ובעולם ולא מאפשרת להן לפעול בצורה ראויה וטובה. על בסיס הבנות אלו נעשתה ברשות החברות עבודת מטה משמעותית עם משרד האוצר והביטחון על-מנת לבחון מקרים שונים שניתן להמעיט רגולציה המקשה על יכולת חברות להתחרות בשוק התחרותי והתועלת הציבורית מקיום הרגולציה קטן משמעותית מיתרון המופק מביטול ולפעמים היתרון הציבורי אפילו גדל.

"אפיינו את הנושא של המכרזים בחברות הממשלתיות, עשינו בדיקה כמותית של המכרזים השונים שהתעשיה האוירית ורפאל מבצעות בשנה וגילינו שעל אף ש-63% מהמכרזים הם בסכומים שנעים בין 600,000 ש"ח ל-2 מיליון ש"ח, רק 16% מהערך של המכרזים שהם מבצעים נמצא במכרזים האלה. מה שקורה בפועל הוא שעל אף שהערך הכספי של המכרזים עצמם הוא יחסית נמוך החברות הגדולות נדרשות כל פעם שהן רוצות לעשות התקשרות לבצע מכרז שהוא עול ועומס שמקשים משמעותית על הפעילות שלהן ומקשה עליהן להתמודד על המכרזים האלו".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "יש כאן קפיצה גדולה מאוד בהצעה שמנכ"ל או סמנכ"ל יכול לתת את הפטור ממכרז. מניתוח מהמכרזים שיש לכם - למה אנחנו לא עושים מדרג במכרזים שהם שנתיים? יש מכרזים שאפשר לדעת מראש, למה אתם לא עושים החלטה של האם המכרז הוא דחוף? חלק מהגדול מהמכרזים הם מכרזים של שלוש וחמש שנים עם אפשרות להארכה. את כל המכרזים אתם פותחים עד 2 מיליון".

עו"ד דרור גרניט, משרד המשפטים: "רוב הכסף עדיין ממוכרז, זה לא שעיקר הכסף של החברות האלה ובעצם מדברים פה על שתי חברות, שתי החברות הגדולות שנכנסות לתוך התחום של היקף המחזור. בשתי החברות האלה שאנחנו יודעים שהן חברות עסקיות, חשבנו שההקלה שמוצעת פה בביורוקרטיה הכרוכה בהליכי מכרז למול הנגיסה בסכומים שבמוצעים אחרי זה לתחרות אל מול הספקים של אותן חברות זה איזון נכון. הפגיעה בסכומים שממוכרזים היא מאוד קטנה אל מול הפגיעה בביורוקרטיה שהיא מאוד גדולה".

איתן מנדל, מנהל חטיבת תעשיות ביטחוניות בהתאחדות התעשיינים: "משרד הביטחון, החברות הממשלתיות בעיקר הגדולות, הן לקוחות מרכזיים עבור הפעילות העסקית של כ-700 תעשיות ביטחוניות שפועלות בענף. היום אותן חברות כפופות לחוק חובת המכרזים, בסופו של דבר מה שנותן למשרד הביטחון כלקוח סופי הוא מקבל מוצרים איכותיים במחירים טובים. ככה התפתח הענף הזה ובמעגל הזה שלושת התעשיות הגדולות ומעט בינוניות הן בעלות המוצרים, המערכות והשירותים וקבלני המשנה שלהן הם עובדים תחתם. אנחנו מבקשים להזכיר שאותן תעשיות יתחייבו לרכש גומלין באותה מדינת יעד שבה תתבצע העסקה ולצערנו תכולות העבודה תהיה מול ספקים באותן מדינות ולא בישראל. במצב הזה של משבר קורונה תעשיות מדברות על מחסור בכוח אדם, המון ימי מחלה שהן נדרשות לשלם, בעיות של ביקושים, על דחיית מועדי אספקה ועוד. לכן בצו השעה הנוכחי אנחנו מבקשים שממשלת ישראל כמו כל מדינות העולם תחבק את התעשיה המקומית ואנחנו מבקשים לשמור את המצב הקיים ולא לשנות. עם זאת, הצעת הפשרה שלנו היא לחלק בצורה דיכוטומית את שני השווקים שבהם התעשיות פועלות, קרי ישראל שם הלקוח הסופי הוא משרד הביטחון והשוק השני הוא השוק הבינלאומי, ובאותם מכרזים אנחנו מבקשים לשמור על הקיים ולא לשנות את תקרת הפטור. במכרזים הבינלאומיים רשות הוועדה תחליט".

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "הפישוט הזה של התהליכים עובד לכמה כיוונים בו זמנית, הוא מקל גם על ספקים מחו"ל להתמודד על ההתקשרות".

חביב קטן, רכז תעשיות ביטחוניות במשרד האוצר: "כנראה ששתי החברות האלה לא יוכלו להצליח ללא התעשיה הישראלית, פנינו אליהן ועמדתנו המקורית הייתה שהיה צריך להתקין את התקנות כדרך קבע ושזה יעזור לתעשיה המקומית. הגענו איתן להסכמה. בסופו של דבר הקלה של מכרז תתרום גם לתעשיה הביטחונית של הספקים היותר קטנים. אנחנו בטוחים בעצמנו שכשנבוא בעוד שנתיים ונראה את הנתונים הוועדה תאשר הוראות קבע".

יפעת אלון פרל, מנהלת מנהל כחול לבן במשרד הכלכלה: "משרד הכלכלה והתעשיה רואה חשיבות באיזון האינטרסים של החברות הגדולות והחברות הקטנות שהן במעגלים שמקיפים אותן. מביטול הליך מכרזי לרכישה נגזר ביטול החובה במסגרת התקנות העדפת תוצרת הארץ שנותנות העדפה עד 15% הנחה במחיר למציע ישראלי לעומת מציע זר. באופן ישיר אנחנו עלולים לראות הרעה בכושר התחרות של החברות הקטנות והבינוניות".

לשאלתו של יו"ר הוועדה, האם הייתה הדיינות עם משרד הכלכלה והתעשיה ענתה אלון פרל כי: "לא, אנחנו שמענו על הנושא לפני כמה ימים. בשביל החברות הקטנות והבינוניות לא הכסף הגדול מעניין. לפעמים הוא לא מעניין כי הוא מעבר ליכולת שלהם והכסף הקטן בשבילם הוא לא קטן".

קריב: "בעיצומו של משבר הקורונה לשמוע ממשרד הכלכלה והתעשיה שקיימים מנגנונים שמעניקים עדיפות לתוצרת הארץ אבל הם תלויים בקיום הליך מכרזי ושהמשרד לא היה מעורב בהתדיינות אני מודיע שאני לא אצביע על זה היום. אתם תלכו להתדיין עם משרד הכלכלה והתעשיה. אני לא מתכוון בעיצומו של משבר הקורונה לאפשר פגיעה נוספת בתעשיה הישראלית. ייתכן שבסוף תשבו עם המשרד ותמצאו מנגנונים אחרים של פיצוי על הפגיעה בתהליך המכרזי אבל מבחינתי די במה ששמעתי. ברגע שישנו מגנון שקיים היום להעדפה, לחיזוק, לרוח גבית לתעשיה ישראלית קטנה ובינונית והיא תלויה במנגנון המכרזי ואתם הולכים להגדיל במאה אחוז את מספר ההתקשרויות הפטורות ממכרז- זה לא יעשה בלי דיון על העניין הזה. תנסו למצוא פתרון שיפצה על הפגיעה במנגנון של העדפה מתקנת, יכול להיות שהכיוון צריך להיות הבנות על פיצוי התעשיות הקטנות והבינוניות על אובדן העדפה באמצעות המנגנון המכרזי".

ברוך שניר, מנהל מחלקת כלכלה בהתאחדות המלאכה והתעשיה: "יש חשיבות ברמה האסטרטגית לשילוב כמה שיותר עסקים קטנים במכרזים ממשלתיים ובוודאי נוכח משבר הקורונה לייצר להם עוגן של ביקוש יציב דרך השתתפות קבועה במכרזים. מובן וכולם מסכימים שספקי המשנה, קבלני המשנה של התעשיות הביטחוניות הם חלק חשוב בצמיחה של התעשיות הביטחוניות לאורך זמן אבל אנחנו חושבים שהרף של 2 מיליון שקל, בעיני חברה גדולה הוא אולי זניח אבל הוא יכול להיות מאה אחוז מהיקף הרכש של ספק קטן. הגדלת הרף לפטור ממכרז מייתרת את הצורך של מנגנון בקרה דרך הנושא של הגנה על תוצרת הארץ 15% העדפה אנחנו סבורים שבפטור במכרז כל תהליך הבקרה נהיה רצוני ותלוי באותם פקידים וגורמי ניהול בחברות הממשלתיות. בהיבט של העדפת תוצרת הארץ ופרסום מידע ונגישות לעסק היצרני הקטן שזה כשלעצמו זה גם חסם שבולט בנגישות של עסקים יצרניים למכרזים. נקודה שלישית היא שגם ברמה הציבורית מבחינת שקיפות וטוהר המידות, כל עוד אתה צמוד לתקנות של חובת מכרזים יש לך פיקוח, בקרה ונתונים גלויים. ברגע שאתה עובר לספקטרום של פטור ממכרז זה לא חד-משמעי ומזה אנחנו חוששים".

תאריך:  19/01/2022   |   עודכן:  19/01/2022
עידן יוסף
+אושר בטרומית: חילוט רווחי סרסרות
15:20 19/01/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - חילוט רווחי סרסרות), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת רון כץ, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ מיכל רוזין. 31 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

לפי ההצעה, אם אדם הורשע בעבירות סרסרות למעשי זנות, הבאת אדם למעשה זנות, הבאת אדם לידי עיסוק בזנות או ניצול קטינים לזנות לפי הסעיפים המצוינים בהצעה, בית המשפט יורה על חילוט רווחיו מביצוע העבירה. הרווחים שיחולטו יועברו לקרן ייעודית שהוקמה לפי החוק.
+בטרומית: איסור הצבת מכונות הימורים של מפעל הפיס
15:16 19/01/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - איסור הצבת מכונות משחק של מפעל הפיס), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת אבתיסאם מראענה. 16 חברי כנסת תמכו מול 3 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע באיזו ועדה יתקיים המשך הדיון. מוצע בה להחריג הפעלת מכונות משחק מההיתר לעריכת הימורים שניתן למפעל הפיס.
+חוק חוות הבודדים בנגב עבר בכנסת
13:40 19/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
החוק עבר עם תמיכה של האופוזיציה, ולמרות התנגדות רע"ם  ▪  ח"כ מנסור עבאס ניסה לבצע תרגיל לח"כ השכל ולהעביר את לדיון בוועדה בראשות וואליד טאהא  ▪  סמוטריץ': "ברכות לחברתי ⁦‪שרן השכל‬⁩ שהתעקשה ולא וויתרה"
(ח"כ השכל במליאה. התנגדה להחלטת עבאס[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+חוק האזרחות של ח"כ רוטמן הוסר מסדר היום של הכנסת
12:15 19/01/22  |  מירב ארד
ח"כ שמחה רוטמן הודיע על הסרת חוק הזארחות מסדר היום של מליאת הכנסת. בחשבון הטוויטר שלו כתב ח"כ רוטמן: "חוק האזרחות שלי לא יעלה להצבעה היום. חוק האזרחות הכולל מכסות ושקיפות חשוב מכדי שאתן לציניות של פוליטיקאים חסרי אחריות לסכל העברתו ברוב המבוסס על חברי קואליציה ואופוזיציה ציוניים המכירים בחשיבותו. אני סמוך ובטוח שבשבוע הבא ניתן יהיה להעלותו להצבעה ולשמור על חומת המגן של ישראל".
+חוק בידוד לעצמאים: 170 מלש"ח שיחול על כ-700 אלף איש
11:55 19/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נציג האוצר: החוק מציע פיצוי למי שהוא או ילדו נמצא בבידוד, עד שלושה ימי בידוד, לכל תקופת בידוד. הזכאות המוצעת היא 430 ש"ח לכל יום בידוד  ▪  מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי: "אחת הבעיות המהותיות בחוק הוא ההגדרה שבידוד הוא מחלה. דבר שמוביל למחיקה עצומה של ימי מחלה"
(היו"ר רייטן-מרום.
"נפעל לשיפור המתווה כולו" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+רשות הגבייה: 10 מיליון שקל פיצוי
ממתינים לנפגעי עבירה שיבואו לקחתם
01:26 19/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היועמ"ש עו"ד ענת הר אבן: בחודשים הקרובים ייבחן שינוי השיטה כך שנפגע עבירה יוכל ללכת לדואר הקרוב למקום מגוריו ולקבל את הכסף ישירות  ▪  אנט גבאי, נפגעת עבירה: "עברתי אונס אלים. ההתנהלות מול רשות האכיפה והגבייה מתישה ומטלטלת וההרגשה היא שאני לא חלק מהתיק. כבר 10 שנים מחכה לתשובות. הפכו אותי לחוקרת ושלחו אותי לחפש איפה האדם שאנס אותי עובד"
כ-5,000 נפגעי עבירה לא מסרו מספר חשבון [צילום: איתמר לוין]
+האם תוואי המטרו יעבור בחינה מחודשת
00:36 19/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כים וראשי רשויות דורשים בחינה מחודשת לאחר שלטענתם לא נערך שיתוף שלהם ושל הציבור ושלא נלקחו בחשבון רעיונות מהניסיון המקומי של התושבים באזור  ▪  נת"ע: התייעצנו עם הרשויות וקיימנו עשרה מפגשי ציבור
(ח"כ סמי אבו שחאדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלם להרחבת הפטור ממכרז בהתקשרויות מערכת הביטחון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
הוועדה למיזמי תשתית לאומיים של הכנסת התכנסה (יום ג', 18.1.22) ביוזמת חברי הכנסת בועז טופורובסקי וסמי אבו שחאדה לבחינת תוואי תוכנית המטרו בטרם קבלת החלטות סופיות. ראשי עיריות ומועצות דרשו בדיון לשוב ולדון בתוואי המטרו אשר לדבריהם אינו נותן מענה לעירם או לחלופין פוגע בדברים אחרים שמשרתים את העיר.
19/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ניתוח נתוני המדגם המייצג של שיטת מדידת הרייטינג נדון בישיבת ועדת הכלכלה. הישיבה התקיימה (יום ג', 18.1.22) לבקשת ח"כ אופיר אקוניס, שפתח והבהיר כי איש לא ביקש ממנו לקיים את הדיון הזה והיוזמה היא אישית שלו, ברקע השינויים בהרגלי הצפייה בעוד ששיטת המדידה נשארה כזו שהייתה נכונה למחצית שנות ה-90 של המאה הקודמת ולשוק תקשורת מסוים שהיה קיים אז בישראל.
18/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 18.1.22) שוב לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק ההסדרים לשנים 2018-2017, העוסק בהפצת שידורים באינטרנט. ההצעה נועדה להאריך את המצב הקיים באשר לתשלום על הפצת שידורי ערוצים באינטרנט, בהתאם למה שאישרה הוועדה בחוק ההסדרים לשנים אלו, לפיהם חברות התשתית המפיצות שידורים באינטרנט, בהן סלקום ופרטנר, ימשיכו לשלם על הפצת ערוצי התוכן 12, 13 והתאגיד בהתאם להסכמים ביניהם.
18/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה ציינה (יום ב', 17.1.22) את יום ההולדת לכנסת בישיבה חגיגית שהוקדשה לפרקטיקה של אחדות וערבות הדדית בכלכלה הישראלית - הלכה למעשה. את הישיבה המיוחדת יזם היו"ר מיכאל ביטון, כדי לקדם דיון רחב ומעמיק לשילוב בין עולמות התיאוריה והמעשה ובין עולמות הכלכלה לפילוסופיה, במטרה לקדם חשיבה יצירתית למציאת פתרונות שיסייעו להוביל כלכלה מכלילה ומצמיחה, כזו שמשרתת את שלל הקבוצות והשכבות המרכיבות את פסיפס החברה הישראלית.
18/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
עדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה (יום ג', 18.1.22) בהשתלטות הרשות הפלשתינית על שטחי C ביהודה ושומרון באמצעות הסדר המקרקעין הפלשתיני.
18/01/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il