|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
"חוששת יותר מתאונות דרכים ביו"ש מאשר מפיגועים"
|
כך אמרה ח"כ אורית סטרוק בדיון בוועדת הכלכלה שחשף כי מחסור בשוטרים וניידות שמוביל את המשטרה להסתייע בחיילים ולוותר על אכיפה בלילות ● היו"ר ביטון הודיע כי יזמן את שרת התחבורה והשר לביטחון הפנים לישיבת מעקב
|
סטרוק. השורה המקוממת [צילום: ערוץ כנסת]
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 25.1.22) דיון מהיר שעסק בקטל בדרכים בכבישי יהודה ושומרון. את הישיבה פתח היו"ר מיכאל ביטון ואמר כי הוא קורא לממשלה להקצות את המשאבים והכוחות הנדרשים כדי להתמודד עם המציאות ביהודה ושומרון, והוסיף כי ההגנה האזרחית ביו"ש סובלת מתת תקצוב. הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ אורית סטרוק וח"כ יואב בן צור, שקראו לטפל בכך. ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב, הציג בפני הוועדה את הנתונים ואמר כי הצפיפות ביו"ש היא פי 8 מהצפיפות בנגב והתקציב הוא בחסר. לדבריו, המדינה סופרת ביו"ש רק את 475 אלף היהודים שחיים באזור ושוכחת עוד שני מיליון וחצי פלשתינים. עוד הוא ציין כי תאונות דרכים בין שני כלי רכב פלשתינים לא נספרות בסטטיסטיקה לצורך טיפול במוקדי סיכון, ואמר כי בכביש 55 אירעו בשלוש השנים האחרונות כ-380 תאונות דרכים כשבפועל נספרו 9 בלבד. "ברגע שלא מעבירים מידע אמיתי אין תקציבים לטיפול בכבישים. גם אין אכיפה בשישי שבת", אמר. היו"ר ביטון אמר בתגובה כי אלו דברים חמורים המתארים הפקרות של חיי אדם ביו"ש.
|
|
|
ח"כ אורית סטרוק אמרה כי במצגת של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נכתב במפורש שהמידע לא כולל תאונות דרכים בהם היו מעורבים רק פלשתינים, וזה שורש הבעיה. לדבריה, התוצאה היא חוסר בניידות, בשוטרים ובאמצעי אכיפה והתפרעות שלא תתואר בכבישים. היא הוסיפה כי היא חוששת יותר מתאונות דרכים מאשר מפיגועים, וביקשה להתייחס גם לתופעת המכוניות הלא תקינות ("משטובות") שיורדות מכבישי ישראל, מועברות לפלשתינים ועולות על כבישי יו"ש. ח"כ יואב בן צור אמר כי הבעיה חוצת עמים, וציין כי ביו"ש יש חוסר תרבות נהיגה וחוסר כבוד לנהגים יהודים מצד הנהגים הפלשתינים, והדבר מוביל גם להרג של הפלשתינים עצמם. הוא הוסיף כי צריך שגם המשטרה הפלשתינית תבצע אכיפה ולהוסיף תקנים גם למשטרת ישראל. ביטון אמר בתגובה כי השקעה בכבישי יו"ש ובבטיחות תהיה טובה לשני הצדדים ולא קשורה לשמאל או ימין, היא תטיב גם את חיי הפלשתינים ולכן זה אינטרס גם של הצד השמאלי במפה הפוליטית.
|
|
|
נציג משרד התחבורה, ישראל אפריאט, אמר כי כשנכנס לתפקיד היו חסרים 4,600 תמרורים ביו"ש ולא ניתן היה לבצע אכיפה, אך מאז הדבר טופל והוכנו תוכניות לביצוע. הוא ציין כי התוכניות לא בוצעו בגלל שלא היה תקציב במשך שנתיים, אך כיום מי שנוסע בכבישים יוכל לראות עבודה בשטח. לטענתו, המשטרה לא סופרת את תאונות הפלשתינים, שהם כ-80% מהתאונות בשטח.
|
|
|
ראש מחלקת התנועה במשטרה, נועם בגיינסקי, אמר מנגד כי המשטרה לא אמונה על ספירת תאונות דרכים, אלא הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לדבריו, המשטרה סופרת רק את התאונות שהיא קיבלה עליהן דיווח ונחקרות.
|
|
|
קצין אגף התנועה של מחוז ש"י, איציק שרעבי, אמר כי במחוז יש כ-1,600 ק"מ כבישים בין עירוניים, בדומה למחוז מרכז, אולם בעוד במחוז מרכז יש 31 ניידות במחוז ש"י יש 19 ניידות בלבד ו-50 שוטרים שמקבלים סיוע של עוד 10 חיילים. לדבריו, המשטרה מבצעת אכיפה גם בשישי ושבת, אבל לא אוכפת בלילה למעט ליל חמישי העמוס יותר. עם זאת, הוא ציין כי מאז 2018 כל תאונה, גם כזו שמעורבים בה רק פלשתינים, מתועדת.
|
|
|
ח"כ אמיר אוחנה, לשעבר השר לביטחון הפנים, אמר כי יש אנשים שחוששים להגיע ליהודה ושומרון מסיבה ביטחונית, אבל החשש האמיתי הוא תעבורתי.
|
|
|
היו"ר ביטון סיכם במילים חריפות את הדיון, ואמר כי זה ביזיון הכנסת שלא השתתף בישיבה נציג בכיר של משרד התחבורה. הוא הודיע כי בעוד מספר חודשים יזמן את שרת התחבורה מרב מיכאלי והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב לדון בנושא, ועד אז מצפה לטיפול יסודי בבעיות שעלו בדיון. "הוועדה סבורה שעל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועל משטרת ישראל להקצות תקציבים ותקנים לשם מיגור הקטל בדרכים באופן יחסי ותואם לכמות האוכלוסייה ולמספר הנוהגים בכביש - ישראלים ופלשתינים כאחד. הוועדה קוראת למשרד לביטחון הפנים ולמשטרת ישראל להגדיל את האכיפה באזור יהודה ושומרון בכל ימות השבוע, לרבות בדרך של אכיפה אלקטרונית ולהפסיק את החרפה שאין ניידת תנועה בלילות, איפה נשמע דבר כזה. אכיפה צריכה להפסיק להיות תלויה בחיילים בושה שזו המציאות", אמר היו"ר.
|
|
|
עוד הוסיף ביטון, כי מהמועצה האזורית גוש-עציון נמסר לוועדה שישנם פרויקטים שמקדמים את הבטיחות בדרכים שלא מקודמים, והוסיף: "הוועדה קוראת למשרד התחבורה לקדם פרויקטים אלו בהקדם. הוועדה קוראת למשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד השימוש בכלי רכב שהורדו מהכביש לפירוק או שנאסר בהם השימוש (המשטובות). הוועדה דורשת מהמשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל לנהל רישום של כלל התאונות באזור יהודה ושומרון, לרבות תאונות בהן מעורבים רכבים פלשתינים בלבד, ולכלול נתונים אלו במסד הנתונים של תאונות הדרכים בישראל. הוועדה קוראת לוועדה למוקדי סיכון לבחון את מסוכנות הכבישים באזור יהודה ושומרון, על בסיס מסד נתונים מלא הכולל את כל תאונות הדרכים באזור זה, לרבות תאונות בין כלי רכב פלשתינים בלבד".
|
|
תאריך:
|
25/01/2022
|
|
|
עודכן:
|
25/01/2022
|
|
עידן יוסף
|
"חוששת יותר מתאונות דרכים ביו"ש מאשר מפיגועים"
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
חסר אמונה
|
25/01/22 18:15
|
|
קיצבה מיוחדת שמשלם הביטוח הלאומי לנפגע עבודה אינה חלק מהכנסתו לצורך חישוב הפיצוי בעקבות תאונת דרכים - קובע (יום ד', 19.1.22) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
|
|
|
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום הבטיחות בדרכים, בראשות ח"כ בועז טופורובסקי, עסקה (יום א', 9.1.22) בטיפול בגורמי סיכון וכשלי בטיחות של משאיות, אוטובוסים והסעות ילדים. טופורובסקי פתח את הדיון ואמר כי המוות בתאונות הדרכים אינו גזירת גורל, וכי בכוונתו להמשיך לעקוב ולא לוותר עד שיטופלו כל הכשלים וכל הדברים שהמדינה יכולה וצריכה לטפל בהם.
|
|
|
החובשים והפאראמדיקים של מד"א טיפלו בכאלף בני אדם במהלך ליל השנה האזרחית החדשה. 34 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים, מהם גבר בן 23 שנקבע מותו ו-3 פצועים קשה בתאונה דרכים סמוך לצומת טייבה, 5 בינוני ו-25 קל. 28 נפצעו באירועי אלימות, בהם 2 קשה, גבר בן 23 וצעיר בן 18 שטופלו ע"י החובשים של מד"א בתל אביב, גבר בן 41 שנפצע באורח בינוני ו-25 קל. עשרות בני נוער ומבוגרים נפגעו מצריכת אלכוהול, כולם במצב קל.
|
|
|
סוף שבוע קטלני בכבישים. תשעה הרוגים ושלושה פצועים במצב קשה בכמה תאונות דרכים. הלילה (שבת, 4.12.21) התהפכה מכונית בצומת טמרה בגליל ושלושת נוסעיה, תושבי חיפה, נהרגו במקום. נראה כי הנהג, בן 18, איבד את השליטה על הרכב.
|
|
|
ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 30.11.21) דיון חרום בנושא הבטיחות בדרכים. יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון אמר: "כנראה שלא נמצא מנהיג אמיתי לבטיחות בישראל וגם לא תקציב! האם זו גזירת גורל או טבע העולם? הממשלה אמרה שהיא תקטין את ההרוגים בתאונות דרכים בחצי אבל שכחו אותם. אנחנו רוצים לדעת מי אחראי. הרשות גוססת ודועכת מתקציב של מאות מיליונים, למיליונים מעטים, כאילו נגמרו ההרוגים. הזמנתי לדיון את שרת התחבורה ואת מנכ"ל משרדה, אני מקווה שהם יגיעו לדיון הבא בנושא".
|
|
|
|
|
|
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
|
|
|
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
|
|
|
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
|
|
|
יעקב אחימאיר
בנתב"ג חונה המטוס שתוכנן במקור לטיסות הנשיא או ראש הממשלה, אבל המטוס "כנף מציון" מושבת מדוע לא יוכשר מטוס זה לטיסותיהם של הבכירים לארה"ב?
|
|
|
מאיר חוטקובסקי
עדנה בקנשטיין לשעבר נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב ושופטת בבית המשפט המחוזי מספרת על חיזוריו של אריק בעלה והגעגועים אליו, ושוללת מעבר לדיור מוגן כתבת דיוקן החושפת דמות שופטת ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|