חברת השיווק הישיר אריאל בונוס וחברות-הבנות לבייר ישראל וטלפאן מבקשות (26.1.22) מבית המשפט המחוזי מרכז לחייב את חברת ישראכרט להמשיך ולספק להן שירותי סליקה, כפי שעשתה במשך 20 השנים האחרונות.
בעתירה נאמר כי שנת 2002 הוקמה אריאל בונוס כקטלוג פרסומי ברוסית לשיווק ישיר כהמשך לפעילותו של בעליה, קונסטנטין רדומיסלנסקי, בענף הפרסום בקרב האוכלוסייה דוברת רוסית. לפני חודש הודיעה ישראכרט לתובעות, לדבריהן באופן חד-צדדי וללא כל טעם סביר, על ביטול שירותי הסליקה ב-1.2.22. לטענת התובעות, ישראכרט העלתה כלפיהן טענה כוללנית שאין לה כל תימוכין בדבר "עושק קשישים", ומבלי להציג בפניהן מקרים ספציפיים שיש בהם כדי להצביע על התנהלות פסולה מצידן המצדיקה את ביטול שירותי הסליקה.
לדברי התובעות, החלטת ישראכרט היא חלק ממהלך רוחבי של הפסקת התקשרויות עם חברות לשיווק ישיר, והיא פועלת ככל הנראה מטעמים כלכליים בלבד ובעקבות בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה. לטענתן, סירובה של ישראכרט לספק להן שירותי סליקה הוא בלתי סביר תוך הפרת הוראות רגולטוריות ועתיד לפגוע בהן באופן בלתי הפיך, להביא לפיטורי 25 עובדיהן ואף עלולה להוביל לסגירת העסק ולפתיחת הליכי חדלות פירעון נוכח אי-יכולתן לעמוד בהתחייבויותיהן ובתשלומים לספקיהן הרבים.
בית המשפט מתבקש להצהיר, כי לא נפל כל דופי בהתנהלות התובעות מול לקוחותיהן, באופן שלא ניתן להצביע על מעשים או פעולות קונקרטיות שיש בהם כדי להראות על קיומו של חשש ממשי להונאת לקוחות, הטעיית לקוחות, או הפעלת השפעה בלתי הוגנת עליהם, כך שאין המדובר בסירוב סביר המאפשר לישראכרט להפסיק את שירותי הסליקה - ולחייב אותה להמשיך בהם. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד מיכאל חינצ'ין וטרם הוגש כתב הגנה.