|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

"יד בן-גוריון נאחזת להמשיך קיומה כאשר אין בו שום צורך"

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את חוק בן-גוריון מנהל מכון בן-גוריון ללימודי ישראל: חוץ מלמנות נציגים בגופים המנהלים היד לא עושה דבר משרד המשפטים: לצורך קבלת תרומות צריך הסמכה בחוק ואין כזו
04/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
בן גוריון. בלגן בהנצחת מורשתו [צילום: זולטן קלוגר/לע"מ]

ועדת החוקה אישרה (31.1.22) לקריאה ראשונה את הצעת חוק דוד בן-גוריון (תיקון - ביטול הוראת שעה), התשפ"ב-2021 - שיזמו הח"כים איתן גינזבורג, מיכל רוזין, יוראי להב הרצנו, מירב בן ארי ורם שפע- הכנה לקריאה ראשונה.הצעת החוק נועדה להפוך להוראת קבע את הוראות השעה המאפשרות לעמותת יד בן-גוריון למנות נציגים למועצת המכון למורשת דוד בן-גוריון ולמנהלת צריף מגוריו. כמו-כן, ההצעה מתקנת את החוק כך שהמדינה תשלים את הכנסות המוסדות הרלוונטיים באופן שיאפשר גם את "פיתוחם וניהול מכלול פעילויותיהם".

כיום, הנצחת זכרם של נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה נעשית באמצעות מספר מסלולים מקבילים
הקבועים בחקיקה ובהחלטות ממשלה. החוק העיקרי המסדיר סוגיה זו הוא חוק הנצחת זכרם של נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה, שנועד לקבוע את המסגרת לפעולות הממשלתיות להנצחת זכרם של כלל הנשיאים וראשי הממשלה. זאת, באמצעות הקמת מועצה שתפקידה להציע לממשלה תוכניות להנצחת זכרם, לרבות תמיכה במפעלים ובמוסדות רלוונטיים, ולפקח על ביצוע תוכניות אלה. בהתאם לחוק, נקבעו עקרונות לאופן ההנצחה ולאופן חלוקת תמיכות בהחלטת ממשלה שכותרתה "עקרונות להנצחת זכרם של נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה". בנוסף, גיבש משרד רה"מ מסמך "מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד ראש הממשלה למוסדות ציבור המנציחים את זכרם ופועלם של נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה שהלכו לעולמם".

לצד מסגרת כללית זו, נחקקו מספר חוקים שעניינם בהנצחת נשיאים וראשי ממשלות ספציפיים,
אשר מכוחם מתקצבת הממשלה מיזמי הנצחה נוספים באופן ישיר. בין החוקים הללו ניתן למצוא
גם את חוק דוד בן-גוריון, התשל"ז-1976, בו עוסקת הצעת החוק שבפני הוועדה.


מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג, מיוזמי החוק: "חוק בן-גוריון נחקק לזכרו והנצחת פועלו של רה"מ הראשון ומייסד המדינה דוד בן-גוריון מתוך רצון להנחלת מורשתו לדורות. בחוק קיימת קביעה כי עמותת יד בן-גוריון תשמש כגוף מייעץ ומסייע למוסדות בן-גוריון כהגדרתם בחוק. המטרה היום היא לבטל את הוראת השעה, בדומה לחוקים דומים ברוחם הנוגעים למבנה השותפות בין המדינה לבין המוסדות הפעילים להנצחת ראשי מדינה לדורותיהם כמו רבין ובגין זכרם לברכה.

"הצעת החוק נועדה כדי שעמותת בן-גוריון, שהוקמה על-ידו עוד כשהיה בחיים, כקרן לפיתוח הנגב, תשמש גוף מייעץ ומסייע לשלושת המוסדות המוכרים. חלק נוסף נועד לעגןן את השתתפות המדינה בהוצאות המוסדות שבחוק ואנחנו מבקשים להשוות בין המטרות שאותן ניתן לתקצב בפעילויות המוסדות. כשהחוק חוקק לראשונה, נקבע כי המדינה תשלים את הכנסות כפי הדרוש לפעילותם ופיתוחם של המוסדות. כשחוקקו חוק יצחק רבין וחוק בגין העתיקו את אותם הסעיפים. ברבות השנים מחקו את המילה "פיתוח" מחוק בן-גוריון והשאירו בחוקים האחרים והיום אנחנו מבקשים להחזיר את החוק המקורי ולהשיב עטרה ליושנה. החוק לא בא להוסיף תקציבים או להגדיל אלא לעשות סדר ולעדכן את החוק. המורשת של מי שהכריז על הקמת מדינת ישראל תישמר לעד. הוא לא היה עוד ראש ממשלה אלא אבי המדינה מייסד המדינה והיה ראוי שיונצח לשנים ושהמדינה תכיר בכך".

עו"ד טליה ג'מאל מהייעוץ המשפטי לוועדה: "הנוסח המקורי בחוק היה 'ופיתוחם', והיום הבקשה משווה את הסיטואציה ל'פיתוחם ולניהול מכלול פעולתם', לא רק לראשי ממשלות אחרים אלא גם לנוסח הקבוע בחקיקה לגבי מורשת אתיופיה ורוסיה. לא נהוג לתת מעמד של קבע לעמותה פרטית, אך יש כנראה מקום לתת לה מעמד מיוחד בשל כך שבן גוריון עצמו הקים אותה וחלק ממכריו עדיין מנהלים אותה. עם זאת נשאלת השאלה אם לתת מעמד של הוראת שעה ל-10 או 20 שנה. יש ברקע בג"ץ של תקצוב הנצחת ראשי ממשלה ונשיאים שלא בטוח שהוא משפיע על חקיקה זו".

איתן דוניץ, מנכ"ל המכון למורשת בן-גוריון: "בשמי ובשם ראש מכון למורשת בן-גוריון עמוס ידלין, מדברי ההסבר ניתן להבין בטעות כי יד בן-גוריון תפעיל את המוסדות ולא כך היא, מטרתה לגייס משאבים ולייעץ. נבקש לדייק את דברי ההסבר לחוק כי יש מוסדות ממלכתיים ועמותה פרטית שתפקידה לייעץ ולסייע ולא להקים מוסדות הנצחה. עוד כתבתם שהמוסד מתוקצב כמו מרכזי בגין ורבין והלוואי והיה כך, אנחנו מתוקצבים רק ב-70% למרות שאנחנו אותו הדבר".

פרופ' אבי בראלי, מנהל מכון בן-גוריון ללימודי ישראל: "החוק והמערך של הגופים שנקראים על שם בן-גוריון לקוי, כי הוא מרובה גופים ללא צורך. בן-גוריון הקים ארגונים וגם פירק אותם. הוא עצמו חשב שיש לשנות דברים שעשה והמערכת של הגופים הבן-גוריונים מעצם ריבוי הגופים חוסר הסדר והתחרות הבין-גופית בתוכה מנוגד למורשת בן-גוריון. יד בן-גוריון נאחזת להמשיך את קיומה כאשר אין בו שום צורך. חוץ מלמנות נציגים בגופים המנהלים היא לא עושה דבר. מה שהכנסת צריכה לעשות כמי שחוקקה את החוק הוא להפקיד את מורשת בן-גוריון בידי המכון למורשת בן-גוריון ובית בן-גוריון ופרויקט הפיתוח שלו צריכים להיות מופקדים בידיו ואז תוכלו לתקצב את הגוף הזה כמו שמתקציבים את בגין ורבין. הפיצול מפריע לטיפול במורשת בן-גוריון. בניגוד למורשת בגין ורבין, במורשת בן-גוריון מטפלים שני גופים וזה גורם לעבודה פחות נכונה והסיבה היא רק אינטרסים משריינים של אנשים. החובה לבטל אותם מוטלת על הכנסת ועל משרד רה"מ".

רחל זיו מנכ"ל יד בן-גוריון: "יד בן-גוריון מסייעת בהעברת תרומות ולומר שלא נעשה דבר בעניין זה לחטוא לאמת. כל גוף שיכול ומוסמך להנחיל את מורשות שיעשה זאת. מינוי דירקטורים נעשה כדי להיות מעורבים ולהעצים את הדבר הזה. זה עבד מצוין כל השנים וזה רק עניין של שיתוף פעולה. הוא הוריש את הבית בת"א כדי שאנשים יבואו וילמדו ויחוו וכך גם הצריף. הלוואי ויעשו עוד עבודה אם יהיו עוד תקציבים ואפשרויות. אנחנו רוצים להגיע לכל ילדי ישראל שלא יחשבו שבן-גוריון הוא רק שדה תעופה. גם אצלנו ביד בן-גוריון יש נציגים של כל אחד מהמוסדות וזה מבורך אנחנו עובדים יחד וצריכים לעבוד עוד יותר בשיתוף פעולה".

עו"ד נדב דישון, משרד המשפטים: "עמדתנו הייתה שיש לקדם את הצעת החוק כממשלתית. הדיון המחיש מספר נקודות לא סגורות - לצורך קבלת תרומות צריך הסמכה בחוק ואין כזו. אם המוסד מקבל תרומות יש לתקן את החוק ולהסמיך אותו לקבל תרומות. בחוק רבין ובגין יש הסמכה כזו. בהוראות השעה שהוארכו מעת לעת עלה שמדובר בעילה היסטורית למעמד סטטוטורי. אני מבין שבעבר הייתה לחברה זכויות יוצרים לחומרים שהוריש בן-גוריון וכעת לא. אולי יש לבטל את המעמד הסטטוטורי של החברה אם היא לא רלוונטית יותר ואין לה יכולת למינוי נציגים. אני מבין שמתן המעמד שהוא קצת חריג בחקיקה והיו לו סיבות היסטוריות. כעניין של מדיניות אנחנו נוטים להוראת שעה כי מתן מעמד של קבע בנסיבות שהיו היסטוריות נעדיף לבחון זאת שוב לאחר תקופה מסוימת. המועצה של המכון כוללת 17 חברים ובראייתנו וגם לפי חוק הדירקטוריונים וחוק התאגידים הציבוריים וכל העולם הולך לדירקטוריונים קטנים יותר ויש מקום להקטינה. זה מסרבל את העבודה ומצריך יותר מינויים.

טל שחם, רפרנט שכר ובכלכלה באגף התקציבים באוצר: "היסטורית ב-10-7 השנים האחרונות שלושת האישים המונצחים ביותר תקציבית - רבין בן-גוריון ובגין מתוקצבים באופן זהה ונכון שתקציב בן-גוריון מחולק בין שני גופים אך הוא אותו תקציב, שנקבע כחלק מדיוני התקציב ע"י הממשלה. משרד רה"מ נמצא בתהליך של עבודה ממשלתית רחבה שתבחן איך צריך להיות כל נושא הנצחת האישים. אני מתחבר למשרד המשפטים בעניין קבלת התרומות ונכון להוסיף את זה גם לחוק של בן-גוריון".

גינזבורג: "אני חסיד של הוראות קבע. הוראות שעה זו רעה חולה שהשתרשה בכנסת. זה פגם. רוצים לתקן תתקנו. אם תחליטו בעתיד שיש לצמצם או לבטל את יד בן-גוריון תחוקקו. אני רוצה להעביר את החוק בהסכמה. אם רוצים לעשות סדר בנושאים נוספים ויש לכך הסכמה לא אתנגד לכך. זה לא חוק פוליטי אלא בא להסדיר נושא ספציפי".

בהתייחסו לפיתוח אמר: "מי שמחליט על התקציב זו הממשלה ואם היא לא תרצה לפתח היא לא תפתח. החוק הזה לא בא להוסיף שקל אחד. הלוואי והמדינה הייתה מוסיפה לפיתוח מורשתו אך זה בחוק אחר".

תמך: מ"מ היו"ר ח"כ איתן גינזבורג.

תאריך:  04/02/2022   |   עודכן:  04/02/2022
עידן יוסף
+נקדנותו של צביקה האוזר?
12:34 04/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הדרך להחריב את משכן הכנסת עוברת בהיצמדות לכל סעיף בתקנון. יושב-ראש ישיבה מוצלח נמדד ביכולתו להתגמש ולנהוג לפנים משורת הדין במקומות שבהם יש גזירות שחברי הכנסת אינם יכולים לעמוד בהן, אך לפעמים נדרשת יד של ברזל
(האוזר. להכות פחות בפטיש [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+תגובות מימין ומשמאל לבקשת המדינה מבג"ץ לקבל הארכה בעניין חומש
10:40 04/02/22  |  עידן יוסף
תגובות מימין ומשמאל לבקשת המדינה מבג"ץ לקבל הארכה בעניין חומש, לפיה "שוקדים על אכיפת החוק והסדר במקום. אין מקום להתערבות בית המשפט בעת הזו. אנו מציעים לשוב ולעדכן בתוך 45 ימים".

ח"כ מוסי רז (מרצ): "עוד כניעה לאלימות מתנחלים. לפי חוק ההינתקות אסור לישראלים לשהות במקום, אבל שוב מתברר שהמתנחלים מעל החוק ומפקדי הצבא נאלצים לעבוד בפיקודו של נוער הגבעות. כך נראית פשיטת רגל מוסרית".

ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית): "ימין הממשלה ימין שקר. יצא המרצע מהשק, רה"מ בנט הוא רק בובה, אינו יכול לקבל החלטות ולא לקיים הבטחות. הממשלה והעומד בראשה נשלטים על-ידי השמאל והאחים המוסלמים".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"יד בן-גוריון נאחזת להמשיך קיומה כאשר אין בו שום צורך"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת העבודה והרווחה אישרה (31.1.22) לקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי הכנסת מישראל ביתנו להטבה משמעותית למנטרלי הכור הגרעיני בצ'רנוביל, ולאחר אישורה במליאה שבה הצעת החוק להמשך הכנב בוועדה. ח"כ יבגני סובה, מיוזמי החוק, הדגיש כי כל המנטרלים סובלים משלל בעיות בריאות, חלקן תורשתיות, ולרובם המוחלט יש תעודות מוסמכות על פעילותם והשתתפותם בסגירת הכור.
03/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק הסדרת השימוש בקנביס למטרות רפואיות קיימה (יום ג', 1.2.22) דיון בפרק ג' העוסק בגידול וייצור קנביס למטרות רפואיות, במסגרת הכנסת הצעת החוק לקריאה ראשונה.
03/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לעניין השפעת הסביבה והאקלים על בריאות בראשות ח"כ אלון טל, קיימה (31.1.22) דיון על סכנת החשיפה לאסבסט. יו"ר הוועדה, ח"כ אלון טל, אמר כי "אסבסט הוא אחד החומרים המסוכנים ביותר בשימוש בני האדם. קצב הטיפול של הרשויות רחוק מלהיות מספק ובמקומות כמו נהריה, זה מפגע של ממש. אנו מתרשמים שמשרדי הממשלה אינם מקדישים את המשאבים הנחוצים ומדינת ישראל רחוקה מפתרונות. הוועדה תעשה כל שביכולתה כדי לקדם את השלב הבא בטיפול באסבסט ודורשת ממשרדי הממשלה להציג תוכנית למיפוי מפגעי האסבסט לטיפול בהם, ולמניעתם".
03/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הצעת החוק להגנת חיות הבר - איסור על הרעלות, של הח"כים מוסי רז, אלון טל, יוראי להב הרצנו ויסמין פרידמן, שנדונה (יום ד', 2.2.22) בוועדת הפנים והגנת הסביבה, כהכנה לקריאה ראשונה, לא הגיעה להצבעה, משום שמשרד החקלאות ביקש ברגע האחרון להוסיף סעיף, שלא נדון לא עם הוועדה, ולא עם המשרד להגנת הסביבה, ולכן לא נכלל בהסכמות עליהן הגיעו
03/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברי כנסת מן האופוזיציה טוענים כי לאחרונה מתרחשת תופעה דורסנית מצד הקואליציה, ולפיה חברי כנסת מן הקואליציה "גונבים" נושאים לדיון שמעלים חברי כנסת מן האופוזיציה ומקיימים עליהם דיון מַטְרִים בוועדות הנשלטות על ידה.
03/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il