|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

חיות לאמסלם: נולדתי במעברה לצד מכלופים ומוסקוביצ'ים

מכתב חסר תקדים מצד נשיאת העליון לח"כ דודי אמסלם: "תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר" אמסלם: "אני יודע מתי הולכים לי על הראש, ואת הלכת לי על הראש. אני מפלג? את מפלגת בהחלטות שלך. זה רוע צרוף. התנקשות משפטית בי"
17/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
חיות ביציע האורחים בכנסת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, נוקטת מהלך חסר תקדים ופונה (יום ה', 17.2.22) לח"כ דוד אמסלם במכתב גלוי. הדברים בתגובה לדבריו אתמול של אמסלם במליאת הכנסת: ‏"מה שתתה הגברת חיות? אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו". בעבר טען אמסלם, כי השופט דוד מינץ היה שיכור כאשר דחה עתירה שלו.
במכתבה אומרת חיות:

  • "שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפי וכלפי חברי השופטים ולא בפעם הראשונה.

    רציתי לומר לך דוד אמסלם - במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך.

    "התחלתי את דרכי כשופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לפני 32 שנים, וזהו תפקיד שבלעדי אותה אהבת אדם, כל אדם, לא ניתן למלא אותו באמונה. אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר.

    וכן - אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חברי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על-פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו - רק זה. הגענו רחוק בחיים, אני ואתה - אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת. אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו - לי וגם לך - חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה. תחשוב על זה".

אמסלם, ששמע על המכתב לראשונה בשידור חי ברדיו גלי ישראל, הגיב: "אני מופתע מהמכתב, כי בדרך כלל שופטים לא עונים לחברי כנסת ולאישי ציבור. המכתב מוכיח שהיא שגתה בפסק הדין נגדי. דרך אגב, חלק מהגזענים שפוגשים אותי אומרים לי: 'אבל הבת לי התחתנה עם...'. המאבק שלי מולה לא אישי, אלא לאומי. אם הייתה הגונה, הייתה אומרת: בוא נמנה שמונה-תשעה שוםטים ספרדים, חרדים, אתיופים.

"הגברת חיות, אני איש לא פחות חכם ממך. אני יודע מתי הולכים לי על הראש, ואת הלכת לי על הראש, ואת יודעת את זה - ולכן אני עונה בשפה שלי. אתם יודעים שברגע שתתחלף הממשלה נעשה שינויים בביהמ"ש העליון כדי שיהיה צודק יותר ועם ערכים יהודים. כשנשאלתי על-ידי עיתונאי עם מי הייתי רוצה להתחלף ליום אחד, עניתי שעם נשיאת העליון, כדי להראות שיש יושר, צדק ואמת בערכים היהודים.

"שלוש עתירות דחיתם לי באותו יום. קיבלתי בחיים כמה החלטות. דחיתם אותי בתואנה טיפשית כל אחת יותר מחברתה. בואי תעלי לשידור ותסבירי למה לח"כ אמסלם אין זכות עמידה ומתי נקבעת הלכה. אני מפלג? את מפלגת בהחלטות שלך. זה רוע צרוף. התנקשות משפטית בי. שמעתי על זה [ההחלטה נגדו] דרך העיתון".

בג"ץ דחה על הסף עתירה של אמסלם בעניין מינוי מנכ"ל התעשיה האוירית והשבוע דחתה חיות את בקשתו לדיון נוסף. כמו-כן נדחתה עתירה שלו להורות על חקירה נגד השר זאב אלקין בנוגע להתמודדותו לראשות עיריית ירושלים. העתירה בנוגע לתע"א נדחתה בשל העדר זכות עמידה, והבקשה לדיון נוסף - משום שלא נקבעה כל הלכה ובוודאי שלא הלכה חדשה ומוקשית. העתירה בנושא אלקין נדחתה בחלקה משום שהתייתרה ובחלקה בשל אי-מיצוי הליכים.
מכתב גלוי מאת נשיאת בית המשפט העליון אל חבר הכנסת דוד אמסלם / מכתב
תגוב נשיאת בית המשפט העליון לדבריו (16.2.22) של ח"כ דודי אמסלם במליאת הכנסת: ‏"מה שתתה הגברת חיות? אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו".

בהכנת הידיעה השתתף איתמר לוין
תאריך:  17/02/2022   |   עודכן:  17/02/2022
עידן יוסף
+בן-גביר בכניסה לחקירה: "משתמשים במשטרה לניגוח פוליטי"
17:56 17/02/22  |  עידן יוסף
ח"כ איתמר בן-גביר הצהרה בכניסה לתחנת משטרת מחוז תל אביב, לאחר שאתמול הוזמן לחקירה באירוע בו היה עימות בינו למאבטחים ערבים בחניון בתל אביב, לפני כחודשיים.

"העיתוי להזמנה שלי כאן הוא לא מקרי. כל הגורמים המדיניים אומרים שבן-גביר הוא עצם בגרון בשמעון הצדיק, שמענו את מה שנפתלי בנט אומר בשמו ובשם גורם מדיני, שמענו את מה שלפיד אומר, את גנץ, ואת עמר בר לב, ובמדינת ישראל יש שיטה קבועה. שומרים במגירה תיק נגד פוליטיקאי, ומנסים להפחיד אותו. לכן הביאו אותי לחקירה על אירוע שהמשטרה בכלל הייתה צריכה לעצור את אותם שני פורעים, האחד תומך חמאס, השני אסיר ביטחוני משוחרר שזרק אבנים ובקבוקים על חיילי צה"ל. היו צריכים לעצור אותם, אך במקום זה מנסים ליצור איזו שהיא משוואה שבה חקרו אותם ועכשיו מזמינים אותי לחקירה".

בן-גביר הוסיף: "אני מודיע כאן לעמר בר לב, לבנט, לגנץ וללפיד: אני לא מפחד מכם, לא אתן לכם להשתמש במשטרה ככלי לניגוח פוליטי, ואני אמשיך להיות גם בשמעון הצדיק ואם אצטרך להגן על עצמי שוב אעשה זאת".

לדברי בן-גביר: "זו חקירה פוליטית, עם ישראל יודע את זה ואני רק מזכיר שכנער התמודדתי עם עשרות כתבי אישום והיו לי שיא זיכויים במדינת ישראל ועל הדרך רבע מיליון שקלים פיצויים מהמשטרה. אני אומר כאן לכל מי שחושב שהוא ירדוף אותי ושזה יפחיד אותי: אני לא אירתע, אני לא מפחד, ואני אמשיך עם האמת שלי".
+קריב: אמסלם הוא גדול הגזענים במשכן
11:19 17/02/22  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב בתגובה למכתבה של הנשיאה חיות לח"כ אמסלם: "‏אני מתנצל בפני שופטי ישראל שהנשיאה חיות נאלצה לפרסם את המכתב בעצמה. זאת לאחר שאנחנו, חברי הכנסת, לא הצלחנו לעמוד כחומה בצורה מול גדול הגזענים במשכן, האיש שמזהם את השיח הציבורי מדי יום כשהוא עולה לדוכן".
+השר סער: התקפות אמסלם - ממניע אישי
10:54 17/02/22  |  עידן יוסף
שר המשפטים גדעון סער: "התקפותיו חסרות המעצורים של ח"כ אמסלם על בית המשפט העליון, שופטיו ונשיאתו, הן חלק ממערכה שיטתית ומתוכננת לדה-לגיטימציה לכל מוסדות החוק במדינה שנובעת מאינטרס אישי על-רקע משפט נתניהו".
+רוטמן: במקום מכתבים נעלבים, על חיות לפעול למינוי שופטים שמכבדים את הכנסת בפסיקתם
10:19 17/02/22  |  עידן יוסף
חבר הוועדה לבחירת שופטים, ח"כ שמחה רוטמן, מציע שבמקום לכתוב מכתבים, הנשיאה חיות הייתה יכולה לפעול שביום שני ימונו שופטים שמכבדים את הכנסת בפסיקתם.

לדבריו, הדיאלוג בין בית משפט שמרני לבין פרלמנט מתנהל בחקיקה, ובפסיקה שמכבדת את החקיקה. "הדיאלוג בין בית משפט אקטיביסטי לבין פרלמנט מתנהל בנאומים זועמים ובמכתבים נעלבים. חבל מאוד", דבריו.
+מנסור עבאס: המדינה מנהלת אפליה נגד אזרחיה הערבים
10:04 17/02/22  |  עידן יוסף
יו"ר רע"ם מנסור עבאס לרדיו מכאן בערבית: "אומר זאת בצורה ברורה - מדינת ישראל היא מדינת כיבוש שמנהלת אפליה נגד אזרחיה הערבים". בתגובה לדברים, מסר ח"כ איתמר בן-גביר: "יצא המרצע מן השק והיום כולם מבינים למה הזהרנו ממנו. שוב מנסור עבאס מתנועת האחים המוסלמים חושף את פרצופו האמיתי ואומר את דעתו על מדינת ישראל - מה שלעולם לא היה אומר בראיון בעברית".

מן הליכוד נמסר: "דברים מבישים של מנסור עבאס, השותף הבכיר של בנט. בנט שותק כמו דג ולא מגנה. בושה וחרפה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסתר חיות / Esther Hayut   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דוד מינץ / David Mintz   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיות לאמסלם: נולדתי במעברה לצד מכלופים ומוסקוביצ'ים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמידה
17/02/22 10:12
 
מגיב ותיק
17/02/22 11:01
 
ללא מורא
17/02/22 12:41
2
הבארות,אמסלם
17/02/22 10:50
3
עודד הנודד
17/02/22 17:44
4
ששי
19/02/22 21:46
5
חשין הגודע
20/02/22 12:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
שרת האנרגיה, קארין אלהרר, מסרה (יום ד', 16.2.22) סקירה על פעילות משרדה. היו"ר מיכאל ביטון ביקש מהשרה התייחסות לכך שהגז הטבעי צריך להגיע לכל המפעלים, והזכיר כי בפני הוועדה הופיעו מנהלי מפעלים מהצפון ומהמרכז, שדיווחו כי עדיין לא חוברו לגז הטבעי, ואמר כי אין לכך סיבה. עוד ביקש התייחסות להסרת חסמים לשימוש בפאנלים סולאריים ובטכנולוגיות נוספות של אנרגיה מתחדשת.
16/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה התכנסה (יום ד', 16.2.22) לדיון נוסף בנושא אכיפת החוק אל מול אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון, נוכח האירועים האלימים בכפר בורין ובחווארה. יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב פתח את הדיון בהתייחסות לדברי נשיא המדינה אמש: "אני רוצה לחזק את ידיו של נשיא המדינה. הצטערתי מאוד לראות את התגובות שבהם נתקלו דברי הנשיא, ושמחתי לראות שמרבית המתכנסים בכנס האזכרה הביעו את הערכתם לנשיא המדינה והותירו את קוראי קריאות הביניים כמיעוט בין משתתפי הכנס. דומני שלמרות הבדלי ההשקפות בינינו בחברה הישראלית גם בסוגיה הזו, הציפייה היא שנדע לבדוק את עצמנו במקרים שבהם מעשים שלא ייעשו נעשים או תוצאות שלא ניתן לחיות איתן מתרחשות. תמיד נזכיר בהקשר הזה את מנהגי ליל הסדר ואמירת ההלל בימי חג הפסח. נזכיר גם שאחד המקורות לקולות השופר זה בכייה של אם סיסרא, מכל הדמויות שיכולנו לסמוך עליהן את קולות השופר, והעיקרון של 'בנפול אויבך אל תשמח' הוא עקרון יסוד".
16/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הכנסת מיקי לוי בירך (יום ד', 16.2.22) במליאת הכנסת את יושבת-ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, שנחכה ביציע האורחים במליאה יחד עם משלחת חברי קונגרס המבקרת בכנסת.
16/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ הביטחון דנה (יום ג', 15.2.22) בקביעת הממשלה לפיה חלק מנושאי ועדת החקירה לבחינת תהליכי רכש כלי השיט מחייבים סודיות. בסיומו של הדיון החליט יו"ר הוועדה רם בן ברק שלא להעלות את הנושא להצבעה ולהמשיך לדון בו בשבוע הבא.
16/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי, קיימה (יום ג', 15.2.22) דיון בנושא נישואים אזרחיים. בפתח הדיון, הציגה יו"ר הוועדה ח"כ יוליה מלינובסקי מצגת, שבה ביקשה להראות מדוע חשוב לדעתה לאפשר נישואים שלא על-פי הדין הדתי.
15/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il