|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

בעוטף ירושלים מתגעגעים לצבא: "המשטרה לא נותנת לנו ביטחון"

העברת האחריות על ביטחון יישובי עוטף ירושלים מהצבא למשטרה יצרה פער והתושבים חשים שביטחונם נפגע בדיון משותף לוועדת חו"ב והוועדה לבט"פ אמר רמ"ח מבצעים בצה"ל: מבטיח לבדוק את הדברים, תוך הסתכלות בלבן של עיני התושבים יו"ר ועדת ביטחון הפנים: אנו מבקשים שכל עוד המל"ל מתכלל את מעבר הסמכויות הביטחון לא ייפגע
23/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
אל"ם שומר. לא בכל ישוב צריך להסתובב עם נשק

האחריות הביטחונית על יישובי עוטף ירושלים הועברה על-פי החלטת ממשלה מ-2006 מהצבא למשטרה. בדיון משותף (יום ג', 22.2.22) לוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי לוועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ רם בן ברק, ניסו הוועדות לוודא שביטחון התושבים לא "נופל בין הכסאות".

בן ברק: "מתלונות תושבים התרשמנו שנוצר ואקום, והמקל לא עבר בצורה נכונה". בן ארי: "התושבים מופקרים באזור מורכב מאוד. חברי הכנסת משה טור פז ויום טוב כלפון יזמו דיון בוועדה לביטחון פנים, וביקשתי לזמן דיון משותף עם ועדת חוץ וביטחון, כי חייבים להחזיר את הביטחון לתושבים. עד שהחלטת הממשלה בדבר העברת האחריות מהצבא למשטרה תיושם במלואה, הם חייבים לקבל פתרון ביטחוני".

טליה לנקרי, המטה לביטחון לאומי: "אנו עושים תהליך מצויין והתושבים יקבלו את מלוא הביטחון. מדובר באיום חדירה. שום איום אחר. איננו עוסדים בעניינים פליליים. צה"ל מסווג את היישובים ל-3: צמוד גדר, סמוך גדר ועורפיים. כל אחד מקבל על-פי הההגדרה חבילת מרכיבי ביטחון שכוןללת רבש"צ, כיתת כוננות ותשתיות כמו גדר, מצלמות ורכב ביטחון".

אירית מזרחי, מג"ב: "נתבקשנו לבדוק אם בסמכותנו לחתום על כתבי המינוי של רבש"צים. יש חוות דעת משפטית שאין זה בסמכותנו. הרבש"צ נבדק על יד צה"ל. אין בסמכותנו לבדוק אותו".
סא"ל איילון פרץ, צה"ל: "האחריות על היישובים היא של המשטרה". מזרחי: "האחריות על הרבש"צ לא הועברה אלי. לא יכלה לחתום עליו". פרץ: "עוטף ירושלים באחריות המשטרה. זה עבר ב-2006".

יו"ר הוועדה בן ארי: "אתה לא יכול להעביר סמכות בלי כלום". פרץ: "הפער הוא אילו משאבים הועברו למג"ב". יו"ר הוועדה בן ברק: "זו ועדה שרוצה לפתור, לא להתווכח. כולנו מבינים שיש בעיה, ואנו רוצים לפתור אותה בחוכמה. יש התקדמות גדולה. תפיסות העולם טיפה שונות. במקרה אירוע, מי שיקפצו ראשונים זה הצבא, לא המשטרה".

פרץ: "לא בדיוק. יש שם 5 פלוגות מג"ב. הפער האמיתי הוא שהמשטרה משלמת עבור רבש"צים חצי מיליון והצבא משלם 160,000. הצבא מוכן להעביר את כל המשאבים שהוא הקצה לכך למשטרה".

רמ״ח מבצעים, אל"ם ישראל שומר, צה"ל: "צה״ל פועל מתוך אחריות-מרחיבה שהתושבים לא צריכים להיפגע. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל ונסכם את הדברים בזמן הקרוב. כלי הנשק הם של צה״ל, ואנחנו מתרכזים בהחזרה לכשירות של כיתות הכוננות בבא״פ לכיש, בשיתוף המשטרה ומשמר הגבול. כמי שחותם על סיווג היישובים אחת לשנה, ומכיר היטב את היישובים - לא נכון שבכל יישוב אנשים יסתובבו עם נשק עליהם. צריך לעשות את זה בהתאם לסיווג היישוב. אני מבטיח לבדוק את הדברים, תוך הסתכלות בלבן של עיני התושבים".

"לא קר ולא חם"

ח"כ נירה שפק: "נציגת המל"ל השתמשה במילה 'לסייע'. אין כאן אחדות תפקוד. שמעתי כל פעם מישהו אחר מטפל. איך זה מכסה על הפערים בשמירה? אני שומעת ממג"ב שכשהכסף לא אצלם הם לא יכולים לגבותהאם תקני האבטחה ימומנו? האם בכיתות הכוננות היה שינוי? בקיבוץ שלי אנו משלמים חכספנו על השומר בלילה. אי-אפשר לנתק את עוטף ירושלים מעוטף עזה. מקצצים תקני רבש"צים, מורידים מרכיבי ביטחון. כל פעם טלאי, פעם בעוטף עזה פעם בעוטף ירושלים".

ח"כ אורית סטרוק: "בגמרא כתוב דבר שבשותפות, לא קר ולא חם. לא צריך להיות דוקטור לביטחון כדי להבין שהקרקע בוערת. זה לא היה כך, דברים קורים. יש רצון ומוטיבציה לבצע פיגועים, ואנו צריכים לחפש איפה התורפות, כי שם זה יכה. עוטף ירושלים הוא תורפה. אלמנט הזמן קריטי. זה לא משהו לקבל תשובה בעוד חודש. הקצב צריך להיות של ימים".

בן ארי סיכמה את הדיון: "יו"ר ועדת חו"ב רם בן ברק ואני רואים את הדברים עין בעין. אנו תומכים בהעברת האחריות למשטרה. תושבים התריעו בצדק שעד ה-1.2 היה שומר בכניסה ליישוב והוא נעלם. הביטחון נפגע. היישובים יושבים על הצירים של הפלשתינים. לא שחלילה לכולם יש כוונות לפגוע, אבל מספיק שאחד יחדור ליישוב. לכן אנו מוטרדים. המשפט האחרון של רמ"ח המבצעים אל"ם שומר דרמטי. למרות שהאחריות הועברה למשטרה, הוא מבטיח לבדוק. אנו מבקשים שכל עוד המל"ל מתכלל את מעבר הסמכויות הביטחון לא ייפגע. המל"ל נתן תשובות מצוינות. טליה לנקרי הבטיחה שעד יום א' הקרוב תיפתר בעיית הרבש"צים. גם כיתת הכוננות והנשקים ייפתרו. אנו מחויבים להחזרת הביטחון. עד שיונח מסמך המל"ל, בתוך חודש, חייבים ללוות את האירוע".

תאריך:  23/02/2022   |   עודכן:  23/02/2022
עידן יוסף
+מרכז שליטה ינטר הפרות של אסיר שהואשם באלימות במשפחה
13:49 23/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנוסף יופעלו גם אופנוענים של החברה שתזכה במכרז. אלה יתחייבו במכרז להגיע אל האישה בסיכון תוך פחות מ-7 דקות, על-מנת להגן עליה. בשעה שהמשטרה תוזעק להגיע אל מפר האיזוק  ▪  היו"ר מירב בן-ארי: "אם בחודש מאי אני פותחת את מושב הקיץ ואין להם את הצעת החוק האזרחית, אנחנו מתקדמים"
היו"ר בן-ארי. "תוך פחות מחצי שנה החוק עובר" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+הצעת החוק של מעוז להגבלת שופטים עברה בקריאה טרומית
13:32 23/02/22  |  מירב ארד
הצעת החוק שהגיש יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז עברה (יום ד') בקריאה טרומית. על פי ההצעה, תוגבל כהונתם של שופטי העליון כפי שמוגבלת כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל. בהסבר להצעת החוק נכתב כי "שופטי בית המשפט העליון מצויים תחת עומס רב מידי יום. עומס זה שוחק את השופטים ומביא לכך שלאחר מספר שנים השופט אינו יכול לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר. עם זאת, השופטים ממשיכים למלא תקן בבית המשפט העליון עד לצאתם לקצבה בהתאם לסעיף 7(1) לחוק-יסוד: השפיטה. כלומר, עד לגיל 70, או עד לפרישתם מרצון. לכן, מוצע להגביל את כהונתם של שופטי העליון ל-10 שנים. כך יעלה אמון הציבור בבית המשפט העליון בפרט ובמערכת בתי המשפט בכלל".
+תחילת הניסוי ברכב ללא נהג צפויה במחצית השנייה של 2022
13:09 23/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את התשתית החוק לניסוי לשימוש ציבורי ברכבים ללא נהג  ▪  היו"ר ביטון: יש לקוות שהצעת החוק לא תיתקע במליאה  ▪  השרה מיכאלי: פריצת דרך מרגשת - חשוב שהניסוי יערך לא רק במרכז אלא גם בנגב ובגליל
(שרת התחבורה מרב מיכאלי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+התמיכה בזכאי להנחה במים ב-2021: 83 ש"ח בלבד
12:36 23/02/22  |  מירב ארד
ועדת הכספים קיימה (יום ד', 23.2.22) דיון בנושא ניצול הזכאות להטבות בתעריף המים בעקבות דוח הביקורת השנתי של מבקר המדינה, לשנת 2020. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, פתח את הדיון: "הסוגיה של הגדרת הנחות במים לאוכלוסיות מיוחדות, מלווה את הוועדה הרבה מאוד שנים. בפעם האחרונה התקבלה החלטה בסוגיה הייתה בשנת 2017, רשות המים התבקשה להביא תקנות לעניין מבנה ההטבה, קבוצות הזכאות ועוד, ולפי דוח מבקר המדינה הדברים או לא קוימו חלקית או בכלל לא."

צחי סעד, מנהל החטיבה הכלכלית, משרד מבקר המדינה: "הדוח פורסם באוקטובר 2020, בדקנו את מיצוי ההטבה, היא עמדה על בערך 40% בשנים שבדקנו, כ-150 מיליון ש"ח לא נוצלו בשנים שבדקנו. גם לעניין איתור הזכאים עשרות אלפים לא אותרו. למרות הנחיות הוועדה הזו, עד מועד סיום הדוח לא תוקנו הדברים, בעניין הרחבת האוכלוסייה ואופן מתן ההטבות".

ד"ר ורד גוט, משרד מבקר המדינה: "כדי להיות זכאי להטבה צרכן צריך לבזבז הרבה יותר מים ממה שמבזבז אזרח ממוצע, רק אחרי 3.5 קוב ישנה זכאות, בשנים 1015 -2020 לא נוצלו כ-215 מיליון ש"ח שתוקצבו, הניצול עמד על כ-45% בלבד. בוועדת הכספים הוצע להעניק הנחה מהמ"ק הראשון שהזכאי צורך, בדומה לנעשה בחשבון החשמל. רשות המים העבירה ב-2017 הצעת תקנות, עד היום משרד האוצר לא פעל בנושא. למרות עלייה באיתור שיעור הזכאים, עדיין 80 אלף איש לא אותרו נכון לדצמבר 2020. – המבקר הציע לפנות לרשויות הרווחה לשם כך. בנוסף מעוטי יכולת שלפני גיל פרישה לא נכללים בהטבה, ממליצים להכליל".

דני גרינוולד, סמנכ"ל רשות המים ציין כי המנגנון הקבוע כיום בחוק הינו סבוך ומורכב, ומקשה מאוד על מתן ההטבות, כך הציג כי ב-2021 תמיכה הממוצעת לשנה לאדם זכאי הייתה 83 ש"ח לשנה שלמה, ב-2020 92 ש"ח לשנה, וב2019 73 ש"ח לשנה.

לפי נתוני הרשות, בשנת 2021 מתוך כ-660 אלף זכאים, לא אותרו כרבע מהזכאים, וסה"כ שולמו כ-41.7 מיליון ש"ח, בממוצע של 83 ש"ח לזכאי כאמור.

גרינוולד: "אנחנו פועלים כדי ליישם את התקנות, לאתר את הזכאים כדי ליישם את הסיוע. זה מהלך לא קל, כי התקנות כפי שהן כתובות, יישומן מסורבל. היישום נעצר מול ספקי המים, יש כ-1,100 ספקי מים. יש 36 תאגידי מים, שהם מאורגנים ומסודרים, שדרכם זה פשוט אבל יש מי שלא מאוגדים דרכם, ואז צריך לפעול דרך כל ספקי המים, והמנגנון דורש הליך מאוד סבוך, יש לפחות הוצאה של 2 מיליון ש"ח על הפעלת מערכת האיתור, לסכום של כמה שקלים לאנשים שכולם כבר מקבלים קצבות מגורם אחר. נוצרה קבוצה ריקה שאנחנו עובדים מאוד קשה כדי לאתר צרכנים, כדי לתת להם הטבה קטנה מאוד. אנחנו מקבלים מידע על 650 אלף צרכנים פרטים, מעבירים ל-1,100 ספקים שצריכים לאתר אותם, לשדר את זה בחזרה אלי, שאני אתן הנחיה כספית לפצות בכסף הזה. זה מנגנון מורכב ומוסבך, עם כסף טוב שהולך למנגנון ולא לצרכנים".

גרינוולד ציין כי רוב מכריע של הזכאים לא עוברים את הרף של 3.5 קוב שמעבר לו ניתנת ההטבה, כאשר 3.5 הקוב הראשונים מסובסדים לכלל האוכלוסייה ומרביתה אינה עוברת כמות זו, וסיכם: "זו רגולציה לא טובה, היא עושה שימוש לא טוב בכסף. אני רוצה שההנחות יהיו דרך ההקצבות שניתנות כבר לכל האוכלוסייה הזו".

חיים בורובסקי, משרד האוצר: "אני מסכים שהמנגנון לא יעיל. אבל ניצול ההטבה אולי הכפיל את עצמו, אולי יותר בשנים האחרונות. בניגוד למה שנאמר, אין סכום שמוקצה של 70 מיליון ש"ל שהולך לתקציב המדינה, החוק מסמיך את התקנות, וקובע אחוז מסוים שמקביל לאותם 60-70 מיליון, אבל אין סכום שמוקצה ולא מנוצל. אנחנו כל שנה מקבלים מרשות המים עידכון בכמה הם יודעים להשתמש, ובהתאם אנחנו מקצים להם, כך שאין סכום שאנחנו מקצים לשימושים אחרים. היינו רוצים להעביר תקנות שהסכום הזה יועבר לאנשים בדרך אחרת".

גרינוולד התייחס לאפשרות לתת הנחה לזכאים מהקוב הראשון: "משק המים הוא משק סגור, כל הנחה שאתה נותן מישהו אחר משלם אותה, הסבסודים הפנימיים דופקים מישהו שכן משלם. אם מדינת ישראל חושבת שה-6.4 ש"ח זה תעריף שלא מספיק לאוכלוסייה מסוימת, זה לא צריך להיות על שאר משלמי המים, זה צריך לבוא מצד המדינה".

בורובסקי: "אפשר לעשות את זה גם דרך משלם המיסים, אין ויכוח עם הרשות על כך".
ח"כ ינון אזולאי דרש כי הכספים ימשיכו להוות הנחה במים ולא יגיעו לזכאים דרך מקור אחר: "למה האוצר צריך לגרור רגליים כ"כ הרבה זמן? מי שמפסיד זה אותן אוכלוסיות חלשות. אם האוצר לא עושה צעד, הגיע הזמן שהכנסת תעשה צעד, אם צריך חקיקה. שמגיע לאדם במים תן לו במים, שמגיע לו בחשמל, תן לו בחשמל, ברגע שאתה נותן לאדם דרך מקור אחר, הכסף מתקזז עם זכאות אחרת והוא לא זוכה לכך, אם מגיע לו, תן לו מהקוב הראשון במים".

יו"ר הוועדה, סיכם את הדיון: "אין ספק שיש פה לקונה, שיש פה קבוצת זכאות ריקה שאמורה לקבל הטבה וסבסוד מהמדינה ולא מקבלת אותה, גם כי קשה לאתר את חלקם וגם כי אנשים לא מגיעים לסף הזכאות של מעבר ל-3.5 קוב. העובדה שוועדת הכספים כבר ב-2017 הנחתה את הרשות ואת משרד האוצר מה לעשות ולא קרה כלום, זה חמור מאוד. לכן אני אומר בצורה מאוד ברורה, אני רוצה לראות הצעה לפתרון. אני מבקש תוך שבועיים לקבל מה ההצעות שלכם לפתרון, ועל בסיס כך נעשה פגישת הערכות ואז דיון בוועדה כדי להשלים את המהלך מהר ככל שניתן, מ-2017 עד 2022 זה מעל ומעבר כדי לתרגם את הרצון לפעולה, אנחנו נפעל כדי שהעיוות יתוקן כוועדה".
היו"ר קושניר. "רוצה לראות הצעה לפתרון" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+כחול לבן תחרים מרבית ההצבעות במליאת הכנסת
11:58 23/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לא תשתתף בחקיקה הפרטית היום בכנסת, ולא תיקח חלק בהצבעות פרט לשלוש חוקים של האופוזיציה שהיא מתנגדת להן  ▪  הנהלת הקואליציה: "מפסיקים להתנהל מול איומים"
(גנץ. "לא נתפשר" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
+בשורה לנכי צה"ל: הגדלת היקף הכיסוי הביטוחי בפוליסת ביטוח החיים
11:13 23/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היועצת המשפטית במשרד הביטחון: "הצורך בעידכון הסכום נובע ממכרז חדש שיצא אליו ארגון נכי צה"ל והתייקרות הפרמיה - אך תנאי הביטוח לא השתנו והרצף הביטוחי נמשך"  ▪  העלייה בפרמיה היא במחיר מינימלי של 8 ש"ח בלבד לנכים ▪  המדינה משתתפת במחצית דמי הביטוח
(נכי צה"ל [צילום: פלאש 90])
+שינוי בתכליות חוק הגיוס לחרדים
01:51 23/02/22  |  
ועדת החוץ הביטחון המשיכה (ג') את דיוניה להכנה לקריאות שניה ושלישית של הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 26) (שילוב תלמידי ישיבות), התשפ"ב-2022 וכן הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי (תיקון מס' 4), התשפ"ב-2021, והחלה לקרוא את סעיפי החוק ולדון בהם.



הסעיף הראשון היה סעיף המטרה של החוק, אשר לפי דברי ההסבר להצעת החוק, מבטא את שלוש התכליות, שוות המעמד, העומדות בבסיסו:

א. צמצום אי-השוויון בגיוס לשירות הסדיר, לרבות באמצעות שילוב של בני הציבור החרדי בשירות הלאומי-אזרחי, תוך שהשירות הלאומי אזרחי מהווה תחליף ראוי לשירות הסדיר.

ב. קידום השתלבותם של בני הציבור החרדי בשוק התעסוקה וקידום תרומתם למשק המדינה. לאור חשיבותה של התכלית התעסוקתית, משקלה מקביל לתכלית השוויון.

ג. הכל תוך הכרה בחשיבות לימוד התורה.



עו"ד מירי פרנקל-שור, היועצת המשפטית של הוועדה, אמרה: סעיף המטרה הוא מצפן. על הוועדה לבחון האם התכליות שבהצעת החוק הן התכליות שהוועדה רוצה לעגן בחקיקה, האם אכן כל התכליות שוות או שמא לתכלית מסוימת יש עדיפות על פני תכלית אחרת, ואז בכל סעיף בו הוועדה דנה, לבדוק איזו תכלית הוא מגשים, וכיצד הוא משתלב במכלול של התכליות וסדר העדיפות ביניהן.



ח"כ מאיר פרוש: אי-עמידה ביעדים של הצעת החוק, פירושה ביטול דחיית השירות לכולם. הדבר הזה לא עומד לחלוטין עם התכלית של חשיבות לימוד התורה.



יו"ר הוועדה: אנחנו באמת רואים חשיבות בדבר, כפי שראה גם בן-גוריון, עוד בימי קום המדינה, אך יש גם חשיבות לדברים אחרים. כל החוק הזה מעגן את לימוד התורה כערך, שהרי אם לא היו חושבים כך, לא היה צורך בחוק, וכולכם הייתם מתגייסים.

עו"ד איתי אופיר, היועץ המשפטי למערכת הביטחון: כפי שציינו יש שינוי בתכליות של החוק. יש את תכלית שילובים של בני הציבור החרדי בשירות, יש את תכלית שילובם בשוק התעסוקה, ובמובן הזה ההצעה הנוכחית של הממשלה נותנת לזה דגש גדול יותר מזה שניתן בעבר, ויש כמובן את התכלית שבאה לידי ביטוי בהכרה בערך לימוד התורה. ההכרה בערך זה באה לידי ביטוי בהבנה שגם עמידה בכל יעדי הגיוס לא תביא לשוויון מלא בשירות.



ח"כ אורי מקלב: אולי יש מקום למחוק את כל סעיף המטרה, והרי לא בכל חקיקה יש סעיף כזה. אתם מעמידים כאן את ערך לימוד התורה כאחרון ונחות לערכים של שווין, שירות, עבודה, השכלה ואז לימוד התורה, ואנחנו לא שם. השקפת עולמנו היא שערך לימוד התורה הוא הראשון. תכלית חיי בעולם הזה היא ללמוד תורה. אני צריך להתפרנס, כדי שיהיה לי אוכל, כדי שאוכל ללמוד תורה. ארץ ישראל צריכה שמירה, כדי שיוכלו ללמוד תורה.



יו"ר הוועדה אמר כי הוועדה תחזור לדון בסעיף המטרה, היות שבכל מקרה נחזור אליו בכל סעיף וסעיף.



במסגרת הדיון בתנאים הפרטניים לדחיית שירות של תלמיד ישיבה, התפתח דיון לגבי התנאי בהצעת החוק על פיו על תלמיד הישיבה להצטייד גם בתצהיר מטעם "בעל תפקיד בישיבה שבה הוא לומד, או מורשה חתימה של העמותה או החברה לתועלת הציבור המפעילה את העמותה" לפיו מתקיימים כלל התנאים לדחיית השירות.



עו"ד פרנקל-שור אמרה כי שינוי זה אינו טכני. ראש הישיבה, כגורם אשר מכיר את תלמידיו ואת התנהלותם, יהיה גם הגורם החתום על כך שתלמיד לומד בישיבה ועומד בתנאים לדחיית שירות, כפי שנקבע בעבר כי ראש הישיבה יהיה זה שחתום על הדיווחים לשר הביטחון.



חברי הוועדה הסכימו עם היועצת המשפטית והוחלט כי ראש הישיבה יהיה הגורם שיידרש לחתום על התצהיר.



הדיון נפסק במהלך השיח על סעיף רשימת הישיבות, ויו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, סיכם כי הדיון הבא יתחדש מנקודה זו בדיוק.
+לפ"מ חוזרת לפרסם בערוץ 14
01:25 23/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ביקורת נוקבת מצד חברי ועדת הכספים על לפ"מ ועל אופן חלוקת תקציבי הפרסום למגזרים ולאמצעי המדיה השונים  ▪  יו"ר הוועדה לנציגות לפ"מ: "כל עוד לא הוכחתם אחרת, צריך לשנות את שיטת העבודה שלכם, ולא לתת לכם לגבות עמלות, או פשוט לסגור אתכם ולתת למשרדים לעבוד באופן ישיר בנושאי הפרסום
(טליה ואיריס מלפ"מ [צילום: ערוץ כנסת])
+כמעט חצי מיליון כלי רכב עם תג נכה, וחנייה - אין
22:57 22/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
405,722 כלי רכב עם תג נכה, 268 אלף אזרחים בעלי תג, עלייה של כ-262% ביחס לשנת 2006, ו-122% ביחס ל-2012  ▪  ארגוני הנכים: אין אכיפה על חנייה בחניית נכים, אינפלציה בהענקת התג  ▪  יו"ר ועדת המשנה לנגישות עירונית: אין חולק שהנושא נמצא בתת-אכיפה
(תג חנייה לנכה)
+ראשי מפלגות הקואליציה זומנו לפגישה אצל ראש הממשלה
20:58 22/02/22  |  עידן יוסף
ברקע המשבר: יו"ר ימינה, רה"מ נפתלי בנט, זימן לישיבה מיוחדת את ראשי המפלגות ביום חמישי ב-21:00 (כאן חדשות).
+נמשך המשבר הקואליציוני מול כחול לבן
20:29 22/02/22  |  עידן יוסף
המשבר עם כחול לבן - היום היה נתק בין הצדדים גנץ לא שוחח עם בנט. בכחול לבן מבהירים: "אין מה לדבר, קודם הצבעה על הפנסיות אחר כך כל השאר" (כאן חדשות).

סגן שר הביטחון אלון שוסטר מכחול: "אנחנו לא מתכוונים להיכנע לשוליים של הקואליציה, הזנב לא יכשכש בכלב. אסור שדעות קיצוניות ינצחו על המרכז הפוליטי והממשלה, שכחול לבן מייצגת" (קול ברמה).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בעוטף ירושלים מתגעגעים לצבא: "המשטרה לא נותנת לנו ביטחון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת המשנה לנגישות עירונית דנה (יום ג', 22.2.22) במצוקת החנייה הגוברת והולכת בחניות המסומנות לנכים ברשויות המקומיות. לדברי היו"ר, ח"כ שירלי פינטו-קדוש, שבניגוד לנוהג בכנסת פתחה את הדיון ללא ציון התאריך העברי, אמרה כי בשנים האחרונות חלה אינפלציה במספר תווי הנכה המונפקים בישראל בשל שורת הקלות. "ההקלות הופכות את התג לכזה שמי שמצליח 'לסד"ר אחד לעצמו - נהנה לא רק מהאפשרות לחנות ללא תשלום בכחול-לבן, אלא גם במקומות בהם החנייה אסורה כמו מדרכות ובסמוך למעברי חצייה".
22/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוק איסור אלימות בספורט יעבור שינויי חקיקה, במגמה להפוך עבירות פליליות לעבירות שהעונש עליהן הוא קנס מינהלי. בכך מתכוון צוות משותף למשרד לביטחון פנים, למשרד הספורט ולמשרד המשפטים להפוך את האכיפה והענישה לאפקטיביים יותר ולצמצם את האלימות במגרשי הספורט, לקראת, במהלך ולאחר משחקים - כך דיווח (יום ג', 22.2.22) המשרד לביטחון פנים לוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי, העוקב אחר עבודת המטה, ודרש היום מהמשרדים המעורבים להציג את ההתקדמות.
22/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בדיון ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן בנושא "קריסת בתי החולים בעקבות הקורונה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "הגל לא חלף ומספר המאומתים עדיין גבוה. מס' המאומתים עכשיו שבירידה עדיין יותר גבוה מכל גל. העומסים עדייו גבוהים. היו לנו קרוב ל100 אלף מאומתים ביום ומס' הנדבקים היה קרוב לפי שניים מכך. למרות שהווריאנט גורם למחלה קלה ובוודאי למי שמחוסן, בסופו של דבר מגיעים למס' חולים קשה והמס' הגיע לקרוב ל-200 חולים קשה ביום. מערכת הבריאות בישראל לא קרסה. לא קופות החולים ולא בתי החולים ומשרד הבריאות".
22/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 21.2.22) לבקשת ח"כ שרן השכל וח"כ יום טוב כלפון ודנה בהשתלטות ההסתדרות על נמלי הים, המובילה להחרפה של יוקר המחיה ולשיבושים כבדים בשרשרת האספקה. בתום דיון סוער, הודיע ח"כ רון כץ, שמילא את מקומו של היו"ר, כי הוועדה לא תנוח עד שלא תפתור את המצב הזה, וקרא לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת התחבורה מרב מיכאלי להרים את הכפפה ולמצוא פתרון לפקק שמשפיע ישירות על יוקר המחיה. "בזמני חרום נוקטים פעולות חרום", אמר.
21/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ, כינס (יום ב', 21.2.22) את סיעת כחול לבן, לשיח בנושא תהליכי החקיקה ועבודת הממשלה הנוגעת לנושאי ביטחון ולנושאים נוספים בסדר-היום של כחול לבן לרבות הנושאים הכלכליים, והתחייבויות קואליציוניות.
21/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il