|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
ואסילי נבנזיה. מסר את התגובה הרוסית [צילום: ג'ון מינצ'ילו/AP]
ישראל גינתה את המהלך הרוסי

התגובה הרוסית: "לא מכירים בריבונות ישראל על רמת הגולן"

ואסילי נבנזיה: מודאגים מהרחבת פעילות ההתנחלויות בשטחים לפיד הודיע בהצהרה לתקשורת: ההתקפה הרוסית היא הפרה של הסדר הבינלאומי הבהיר: "יש עשרות אלפי יהודים בשתי המדינות. שמירה על ביטחונחם היא בראש סדרי העדיפות שלנו"
24/02/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

בעקבות הגינוי הישראלי למתקפה הרוסית על אוקראינה, הודיע (יום ה', 24.2.22) שגריר רוסיה באו"ם, ואסילי נבנזיה, כי רוסיה אינה מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן. "רוסיה מודאגת מהפעילות של ישראל להרחבת פעילות ההתנחלויות בשטחים הסותרת הוראות אמנת ז'נבה משנת 1949. רוסיה לא מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן שהם חלק מסוריה", נמסר בהודעת השגריר הרוסי באו"ם.

מוקדם יותר גינה שר החוץ, יאיר לפיד, את המתקפה הרוסית ואמר בהצהרה לתקשורת כי "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי, ישראל מגנה את ההתקפה, מוכנה ונערכת לסייע הומניטרית לאזרחי אוקראינה. ישראל היא מדינה למודת מלחמות, מלחמה אינה הדרך לפתור סכסוכים."

הוא הוסיף, כי "השעות והימים הראשונים של כל מלחמה, הם גם הזמן האחרון שבו אפשר עדיין לעצור. לחזור לשולחן הדיונים, בתיווך המעצמות, ליישב את המחלוקות בדרכי שלום. לישראל יש יחסים עמוקים, ארוכים וטובים עם רוסיה ועם אוקראינה. יש עשרות אלפי ישראלים בשתי המדינות, יש מאות אלפי יהודים בשתי המדינות, שמירה על בטחונם ושלומם הם בראש מערכת השיקולים שלנו". לפיד לא התייחס לצורך הישראלי בתיאום עם רוסיה בזירה הסורית, שהוא אינטרס ביטחוני חיוני.

עוד אמר לפיד: "בתחילת השבוע הורתי לפנות את שגרירות ישראלית בקייב ולהעביר אותה למשרדים בעיר לבוב, סמוך לגבול הפולני. אני קורא לכל אזרח ישראלי לצאת מיד מאוקראינה ולהגיע למעברי הגבול כל עוד הדרכים פתוחות. קחו בחשבון שכבר עכשיו יש נהירת פליטים לכיוון הגבולות המערביים של אוקראינה. כרגע המרחב האווירי של אוקראינה סגור, ואין תנועת רכבות. נציגים קונסולארים של משרד החוץ הוצבו כבר בכל מעברי הגבול הסמוכים ללבוב, כדי לסייע לישראלים לצאת.

"מעברי הגבול בהם מוצבים אנשינו, הם מעבר מֶדִיקָה בגבול הפולני, מעבר וישְנֵה נֶמֵצְקֵה בגבול הסלובקי, מעבר זָהוּן להונגריה ומעבר סִירֶט לרומניה. תיאמנו מראש עם כל המדינות האלה – פולין, הונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה – יציאת ישראלים בטוחה וחלקה. אני מודה מפה לממשלות שם על הסיוע והרצון הטוב. אזרחים שזקוקים לסיוע והכוונה מוזמנים לפנות לחדר המצב של משרד החוץ".

בתקשורת האמריקנית והבריטית הבליטו הבוקר את העובדה, שישראל נמנעה מלמתוח ביקורת ישירה על רוסיה לפני הפלישה, ורק קראה לשמור על הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה.

תאריך:  24/02/2022   |   עודכן:  24/02/2022
+אחרי יום דרמטי: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים
00:33 25/02/22  |  איציק וולף
יום המסחר בבורסה בניו יורק הסתיים בעליות שערים, לאחר טלטלה משמעותית שהורגשה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. מדד דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.28%, מדד S&P-500 עלה ב-1.5% ומדד נאסד"ק עלה ב-3.34%.
+שר החוץ לפיד ומזכיר המדינה בלינקן שוחחו על אוקראינה
23:42 24/02/22  |  איציק וולף
שר החוץ, יאיר לפיד, שוחח הערב עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. השניים שוחחו על המצב באוקראינה ועל ההשלכות הגלובליות בעקבות כך.

"שר החוץ לפיד הביע דאגה לשלומם של הישראלים המנסים לצאת מאוקראינה ועדכן את מזכיר המדינה בסיוע ההומניטרי של ישראל לאוקראינה. מזכיר המדינה עדכן את שר החוץ בדבר הצעדים בהם נוקטת ארה"ב בשלב זה והשניים סיכמו להמשיך להידבר בימים הקרובים", לשון הודעת משרד החוץ.
+מהשעה 23:00: העיר לבוב נכנסת להאפלה
23:30 24/02/22  |  איציק וולף
הרשויות באוקראינה הנחו את תושבי העיר לבוב, הנמצאת במערב המדינה, לציית להנחיות האפלה נרחבות.

במסגרת ההאפלה מכבות הרשויות את כל התאורה הציבורית בלבוב. האזרחים התבקשו לציית להנחיה להאפיל גם את בתיהם הפרטיים. בהודעה נמסר כי לא מדובר בצעד שנובע ממחסור בחשמל, אלא כצעד הגנתי להקשות על מתקפה על העיר.
+רוסיה השתמשה ביותר מ-160 טילים ביום הפלישה הראשון לאוקראינה
23:22 24/02/22  |  איציק וולף
רוסיה שיגרה במהלך יום הפלישה הראשון לאוקראינה יותר מ-160 טילים. כך אמר גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני. רוב הטילים היו נטילים בליסטיים לטווח קצר, אך התקיפות כללו גם שימוש ברקטות לטווח בינוני ושימוש בטילי שיוט מתקדמים.



+אובמה: עלולות להיות השלכות כלכליות לעיצומים על רוסיה, עלינו לשלם את המחיר של התייצבות לצד החרות
22:52 24/02/22  |  איציק וולף
נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, קורא לאזרחי ארצות הברית לקבל בהבנה את המחיר שהם עלולים לשלם מבחינה כלכלית בעקבות העיצומים שהטיל הנשיא ג'ו ביידן על רוסיה כתגובה על פלישתה לאוקראינה.

בהצהרה שפרסם כתב אובמה כי ההשלכות של הפלישה הרוסית לאוקראינה הן נרחבות מעבר לגבולותיה של אוקראינה. "הפלישה הלא חוקית הזאת בלבה של אירופה מאיימת על היסודות של הסדר הבינלאומי ועל הביטחון הבינלאומי. על בעלי המצפון בכל העולם לגנות את פעולותיה של רוסיה באופן ברור וקולני ועליהם לתמוך בעם האוקראיני. על כל אמריקני, ללא קשר לזהותו המפלגתית, לתמוך במאמצים של הנשיא ביידן שנעשים בשיתוף פעולה עם בעלות הברית הקרובות של ארה"ב להטלת עיצומים כבדים על רוסיה, עיצומים שיגבו מחיר אמיתי מהאליטות האוטוקרטיות של רוסיה", כתב בהצהרה.

לדברי אובמה, עלולות להיות השלכות כלכליות בעקבות עיצומים אלה, בהתחשב בתפקיד המשמעותי שממלאת רוסיה בשוק האנרגיה העולמי. "זה מחיר שאנחנו צריכים להיות מוכנים לשלם כדי להתייצב בצד של החרות", כתב.
+מדד S&P והנסדא"ק מתאוששים ועברו לעליות
22:04 24/02/22  |  איציק וולף
מדד S&P-500 ומדד נאסד"ק בבורסה של וול סטריט בניו יורק מציגים התאוששות ואחרי שרשמו ירידות שערים לנוכח המתקפה הרוסית באוקראינה עברו לעליות שערים. מדד S&P-500 עולה ב-0.46% ומדד נאסד"ק עולה ב-2.02%.

לעומתם מדד דאו ג'ונס נותר בתחום האדום עם ירידה של 0.58% ביחס לפתיחת המסחר. עם זאת, מדובר בהתמתנות של מגמת הירידה במדד לעומת ירידות חריפות יותר שנרשמו בשעות הראשונות של המסחר.
+בנט קיים הערכת מצב: ישראל תיערך להגשת סיוע הומניטרי
21:23 24/02/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים (יום ה', 24.2.22) דיון הערכת מצב נוכח ההסלמה בין רוסיה ואוקראינה. בדיון נסקרו כלל ההשלכות של המשבר בהיבטים השונים (מדיניים, כלכליים, ביטחוניים). בדיון השתתפו גם שר החוץ, שר הביטחון, הרמטכ"ל, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד האוצר, וכן נציגי צה"ל, משרד החוץ, משרד הביטחון ומערך ההסברה הלאומי.

בסיומו של הדיון הנחה ראש הממשלה להמשיך את המאמצים לפינוי ישראלים מאזור הקרבות באוקראינה, לסייע לקהילה היהודית באוקראינה ולהיערך לקליטת עלייה, ולהיערך להגשת סיוע הומניטרי, ככל שיידרש.

הגורמים המדיניים הבכירים בישראל צפויים להמשיך לקיים דיונים והערכות מצב באופן שוטף לבחינת ההשלכות העתידיות, ככל שישנן, על ישראל.
+עיצומים אמריקנים נרחבים על רוסיה - כולל על מקורבי פוטין
21:11 24/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מחצית מייבוא ההיי-טק לרוסיה תיפסק; יוקפאו נכסיהם של בנקים רוסיים בארה"ב; הורחבה רשימת האישים הסופגים עיצומים  ▪  ביידן: יקח זמן עד שהעיצומים ישפיעו; על המערב להפגין יכולת עמידה  ▪  גם בריטניה הטילה עיצומים כבדים על בנקים רוסיים, ממשלת רוסיה והייצוא למדינה
(ביידן הערב. "פוטין רוצה אימפריה" [צילום: הבית הלבן ו-AP])
שידור חי: המלחמה באוקראינה / NBC News
+המשטרה עצרה מפגינים במהלך מחאה מול שגרירות רוסיה בת"א
20:28 24/02/22  |  איציק וולף
משטרת ישראל עצרה הערב ארבעה מפגינים במהלך מחאה מול שגרירות רוסיה ברחוב הירקון בתל אביב. זאת, לאחר שריססו כתובת גרפיטי על גדר השגרירות.

"המשטרה תאפשר את חופש הביטוי והמחאה אך לא תתיר הפרה של החוק והסדר הציבורי", לשון הודעת המשטרה.

([צילום: משטרת ישראל ])
+כוחות צבא רוסיה השתלטו על העיר צ'רנוביל
20:11 24/02/22  |  איציק וולף
כוחות של צבא רוסיה חדרו לאזור צ'רנוביל שבצפון אוקראינה וכבשו את העיר. גורמים רשמיים באוקראינה הודיעו (יום ה', 24.2.22) כי רוסיה השתלטה על תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל, הנמצאת במרחק של 130 קילומטרים מבירת אוקראינה קייב, ואשר נודעה בעולם לאחר האסון הגרעיני שאירע שם בשנת 1986. "אנחנו לא יודעים להבטיח שהאתר בטוח כעת", נמסר בהודעה האוקראינית.

לטענת נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר הערב כי החיילים האוקראינים שנלחמים בצ'רנוביל מקריבים את חייהם כדי שהאסון הגרעיני לא יתרחש פעם נוספת.
+הבורסה במוסקבה התרסקה ב-33%; הרובל ירד ב-7% ביחס לדולר
20:10 24/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+וול סטריט: דאו ג'ונס יורד ב-678 נקודות (2.05%)
18:48 24/02/22  |  איציק וולף
מדד דאו ג'ונס ירד מאז פתיחת המסחר בבורסה של וול סטריט בניו-יורק ב-678.9 נקודות (2.05%). גם המדדים המובילים האחרים בירידה - מדד נאסד"ק ירד ב-0.36% ומדד S&P-500 ירד ב-1.25%. זאת - בעקבות המתקפה של רוסיה על אוקראינה ובצל החששות מפני השלכות העיצומים הכלכליים שצפויות מדינות המערב להטיל על רוסיה.
+דף המסרים לשרים: המשק ערוך להתמודדות עם תנודות השערים
17:51 24/02/22  |  עידן יוסף
בנט ולפיד בדף המסרים לשרים: "המשק הישראלי יציב, ערוך ומוכן להתמודדות עם תנודות השערים בעולם כתוצאה מהמצב" (סרוגים).

+27 מדינות האיחוד האירופי יחליטו הערב על חבילת העיצומים
17:48 24/02/22  |  עידן יוסף
מנהיגי 27 מדינות האיחוד האירופי יתכנסו ב-21:00, בתום התייעצות מנהיגי מדינות ה-G7, כדי להחליט על חבילת העיצומים הבאה. עוד על הפרק: הענקת סטטוס "מועמדת לחברות באיחוד האירופי" לאוקראינה, אך לא מובטח שכל החברות יתמכו בכך.

+הערכה בארה"ב: רוסיה תפעיל בקרוב לוחמה אלקטרונית
17:47 24/02/22  |  עידן יוסף
בארה"ב מעריכים כי רוסיה עדיין לא הפעילה את כל יכולותיה המלאות ללוחמה אלקטרונית וצופים כי זה יקרה בזמן הקרוב.
+רשת המרכולים הגדולה בליטא מחרימה מוצרי רוסיה ובלארוס
17:46 24/02/22  |  עידן יוסף
רשת המרכולים הגדולה ביותר בליטא הודיעה כי תסיר ממדפיה את כל המוצרים מתוצרת רוסיה ובלארוס - בתגובה על הפלישה לאוקראינה, וכן כי לא תרכוש עוד מוצרים מתוצרתן.
+ארה"ב תעבה כוחותיה בליטא
17:40 24/02/22  |  עידן יוסף
'ארה"ב תגדיל את מספר הלוחמים האמריקנים בליטא, ותשלח מטוסי קרב מסוג אף-35 לאסטוניה ולליטא עוד היום, כך מסר משרד ההגנה בווילנה.
+האיחוד האירופי דורש משגריר רוסיה הסגת כוחותיה
17:37 24/02/22  |  עידן יוסף
האיחוד האירופי זימן את שגריר רוסיה בעקבות פלישת פוטין לאוקראינה, "הסיגו ללא כל תנאי את הכוחות הצבאיים משטח אוקראינה".
+מטוס תקיפה Su-25 התרסק באוקראינה
17:30 24/02/22  |  עידן יוסף
מטוס התקיפה Su-25 של כוחות האוויר והחלל הרוסיים התרסק במהלך מבצע מיוחד באוקראינה. לטענת רוסיה הוא התרסק עקב טעות טייס שנשאר בין החיים.

+שרת החוץ הבריטית נזפה בשגריר רוסיה בלונדון
17:27 24/02/22  |  עידן יוסף
שרת החוץ הבריטית ליז טרוס קיימה שיחת נזיפה עם שגריר רוסיה בלונדון. על-פי דיווח בסקיי ניוז: "זו הייתה פגישה סוערת. טרוס העיפה אותו מוקדם ואמרה שהוא צריך להתבייש בעצמו. היא אמרה לו שרוסיה שיקרה שוב ושוב ואיבדה כל שמץ של אמינות מול הקהילה הבינלאומית".
+זלנסקי: רוסיה מנסה לכבוש את הכור בצ'רנוביל
17:21 24/02/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי: הכוחות הרוסים מנסים לכבוש את תחנת הכוח הישנה בצ'רנוביל. היועץ לשר הפנים באוקראינה: הכוחות הרוסים נכנסו לאזור תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל, והחריבו מתקן לאחסון פסולת גרעינית.

+בריטניה: הפגנות רבות נגד פוטין
17:19 24/02/22  |  עידן יוסף
מאות בני אדם בלונדון מוחים מחוץ לבית ראש הממשלה ג'ונסון ברחוב דאונינג נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. הפגנות נוספות רבות ברחבי בריטניה ואירופה. בכולן ניתן לשמוע טקסטים חריפים נגד רוסיה והנשיא פוטין.
+רוסיה החלה בהתקפה על קייב
17:18 24/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסוקים רוסיים תקפו את פאתי הבירה ותושבים החלו להימלט ממנה  ▪  האיחוד האירופי מנסה לגבש חבילת עיצומים שתופעל בימים הקרובים  ▪  ביידן יודיע הערב על העיצומים האמריקניים  ▪  ירידות שערים בוול סטריט, מחיר הנפט נותר מעל 100 דולר
(מסוקים רוסיים בשמי קייב [צילום: AP])
שידור חי: מהדורת ערב מוקדמת
+שר ההגנה האוקראיני: בכירי הממשל לא נטשו
17:18 24/02/22  |  
שר ההגנה האוקראיני: "ההודעה הרוסית כאילו בכירי ממשל אוקראינים נטשו וערקו הם לוחמה פסיכולוגית בלבד".

+ראש עיריית חרקוב: הטנקים הרוסיים מקיפים אותנו
17:17 24/02/22  |  עידן יוסף

+עוצר לילי הוכרז בקייב
17:16 24/02/22  |  עידן יוסף
סוכנות הידיעות הרוסית TASS מדוווחת כי ראש עיריית קייב הורה על עוצר בבירת אוקראינה. העוצר יימשך מ-10 בלילה עד 7 בבוקר.
+חלקים מדרום מחוז חרסון כבר לא בשליטת אוקראינה
17:15 24/02/22  |  עידן יוסף
חלקים מדרום מחוז חרסון כבר לא בשליטת אוקראינה (רויטרס).
+"אם פוטין לא ייעצר עכשיו - זו תהיה מלחמת העולם השלישית"
17:01 24/02/22  |  עידן יוסף
חבר פרלמנט אוקראיני: "פוטין הוא היטלר של המאה ה-21. אם הוא לא ייעצר עכשיו - זו תהיה מלחמת העולם השלישית. הוא לא מתכוון להפסיק עם אוקראינה, הוא הולך להתקדם לעבר המדינות הבלטיות - ואז לפולין. הוא לא מתכוון לעצור".
+משלחת של איחוד הצלה תצא למולדובה
16:58 24/02/22  |  עידן יוסף
איחוד הצלה נערך להוציא משלחת של 30 אנשי רפואה מתנדבים למולדובה כדי לקלוט ולטפל באזרחים שנסים מהמלחמה באוקראינה. המשלחת התגבשה לבקשת הרב הראשי של מולדובה, פנחס זלצמן, ובתיאום עם משרד החוץ. מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, אמר כי "המשלחת שכוללת פרמדיקים וחובשים נערכת עם ציוד רפואי והומניטרי כדי להגיש עזרה לאלו שחוצים את הגבול מאוקראינה. לצד חברי המשלחת שיצאו מהארץ למולדובה, מתנדבי איחוד הצלה באוקראינה ממשיכים לסייע באזורי הלחימה באוקראינה ולהגיש עזרה רפואית".
+המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים חדות
16:55 24/02/22  |  עידן יוסף
המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים חדות במדדים המובילים ועליה במניות הנפט והזהב. בכך הוא מצטרף לעצבנות בשוק ההון העולמי שהורגשה היטב היום במסחר באירופה, ביפן וגם בארץ.
+כוחות נכנסו מבלארוס לאזור צ'רנוביל
16:53 24/02/22  |  עידן יוסף
כוחות בלארוסים נלחמים בכוחות אוקראינים בשטח הענקי הסגור באזור צ'רנוביל. דיווח ב-NBC: יועץ לשר הפנים האוקראיני מעדכן שכוחות צבא רוסים נכנסו לאתר בעיר צ'רנוביל והלחימה פוגעת בפסולת הגרעינית במקום.
+רוסיה מאיימת בתגובה נגד ארה"ב ומדינות אירופה
16:37 24/02/22  |  עידן יוסף
משרד החוץ של רוסיה מאיים: "נגיב לעיצומים של ארה"ב ומדינות אירופה, עין תחת עין".

+רוסיה: השמדנו 11 שדות תעופה
16:31 24/02/22  |  עידן יוסף
רוסיה: 70 מטרות צבאיות הושמדו כולל 11 שדות תעופה באוקראינה. רשת CNN: הרוסים השתלטו על שדה התעופה אנטונוב ליד קייב.
+גרמניה: אין זרם משמעותי של פליטים לכיוון פולין
16:29 24/02/22  |  עידן יוסף

+רוסיה: בלינקן אמר שלא יהיה תיאום ביטחוני
16:28 24/02/22  |  עידן יוסף
דוברת משרד החוץ הרוסי אמרה כי מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר לרוסים לפני תחילת הפלישה כי אין בכוונתו לערוך תיאום ביטחוני בין ארה"ב לרוסיה.
+משרד הכלכלה: בשלב זה אין פגיעה בפעילות הסחר של ישראל
15:38 24/02/22  |  מירב ארד
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הנחתה את מנכ"ל המשרד, ד"ר רון מלכא, להקים חדר מצב באופן מיידי, אשר ירכז את המידע, הנתונים וההשלכות מהגורמים השונים ויציע את הפעולות הנדרשות. "בשלב זה אין פגיעה בפעילות הסחר של ישראל, וככל שתווצר, נדע לפעול בהתאם", נמסר ממשרד הכלכלה.
+בנט קרא לישראלים לצאת ונמנע מגינוי לרוסיה
15:31 24/02/22  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בנאומו בסיום טקס קורס קצינים אמר: "ליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטרי שיידרש"  ▪  עד הרגע האחרון נערכו דיונים במשרד החוץ ובדרג המדיני על נוסח הגינוי הישראלי. רוסיה עודכנה שתהיה תגובה, אך לא בתוכנה
(בנט בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 [צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ])
+אוקראינה למערב: לנתק היחסים עם רוסיה
15:19 24/02/22  |  מירב ארד
שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה: "אוקראינה ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עם רוסיה. אני קורא לכל השותפים שלנו לעשות את אותו הדבר. בצעד קונקרטי זה תוכיחו שאתם עומדים לצד אוקראינה ודוחים מכל וכל את מעשה התוקפנות הבוטה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה".
+האיחוד האירופי יאשר מחר את חבילת העיצומים נגד רוסיה
15:14 24/02/22  |  מירב ארד

+ארה"ב הוציאה את הסגל הדיפלומטי מאוקריאנה
15:10 24/02/22  |  מירב ארד

+נשיא צרפת: "תהיינה השלכות ארוכות טווח לפעולותיה של רוסיה"
15:00 24/02/22  |  מירב ארד
שיא צרפת עמנואל מקרון התייחס בנאום שנשא לאומה הצרפתית לפלישה והמתקפה של רוסיה על אוקראינה: "פוטין בחר לסכן את השלום באירופה ולהתעלם מהריבונות של אוקראינה. לפעולותיה של רוסיה תהיינה השלכות עמוקות על אירופה כולה, נעמוד לצידה של קייב. החופש של אוקראינה הוא החופש שלנו",
+ג'ונסון: "המתקפה הברברית של פוטין חייבת להיכשל"
14:34 24/02/22  |  מירב ארד
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון: "הפחדים הכי גרועים שלנו התגשמו עם הפלישה לאוקראינה. הנשיא פוטין פלש ללא פרובוקציה וללא שום תירוץ אמין. בריטניה והעולם לא יכולים ולא רוצים להתעלם. המתקפה הברברית של פוטין חייבת להיכשל".
+‏משרד הפנים האוקראיני: רוסיה השתלטה על נמל התעופה הבינלאומי אנטונוב שבהוסטומל
14:27 24/02/22  |  מירב ארד

+בורסות אירופה ממשיכות לרדת: פרנקפורט ב-4.9%, פריז ב-4.8%
13:44 24/02/22  |  איציק וולף
בבורסות האירופיות ממשיכים המדדים המרכזיים לרדת בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. מדד הדקס הגרמני יורד ב-4.9%, מדד פוטסי הבריטי יורד ב-3.07% ומדד קאק הצרפתי יורד ב-4.8%.
+הקרמלין: "מטרת המבצע - לטהר את אוקראינה מהנאצים"
13:28 24/02/22  |  מירב ארד
דובר הקרמלין בהודעה לתקשורת: "מטרת המבצע - לטהר את אוקראינה מהנאצים. פוטין יחליט כמה זמן ימשך המבצע על פי המצב בשטח".
+הרב הראשי של אוקראינה: "סייעו לנו כדי שנוכל לעזור לאלפי יהודים וישראלים"
13:07 24/02/22  |  מירב ארד
    הרב הראשי לאוקראינה הרב משה אסמן קרא לציבור לסייע לחבד בשעה קשה זו, ״על מנת שנוכל להמשיך ולסייע לאלפי יהודים וישראלים במיוחד אלה הנמצאים בחזית המלחמה במזרח אוקראינה״. לטובת אלה המעוניינים לסייע פתחה חב״ד קו חירום
  • 3770.

הרב אסמן: ״מס' הפליטים גדל וגדל כל שעה. אנחנו מקבלים כל אחד ומסייעים לו במזון , לינה ושאר צרכים חיוניים. זאת לצד התארגנות ביטחונית ליהודי הקהילה ומוסדותיה שנותרו באוקראינה. אני קורא לכל היהודים והישראלים שיכולים לסייע לנו כעת - בואו והיו שותפים שלנו במבצע ההצלה היהודי הגדול באוקראינה״.
+שרת החוץ הבריטית: "נטיל סנקציות חמורות ונתמוך באוקראינה"
12:59 24/02/22  |  מירב ארד
שרת החוץ של בריטניה, ליז טראס, כתבה בחשבון הטוויטר: "זימנתי את השגריר הרוסי לפגוש אותי ולהסביר את הפלישה הבלתי חוקית של רוסיה לאוקראינה. אנו נטיל סנקציות חמורות ונגייס מדינות לתמיכה באוקראינה".

+עמותת ער"ן פתחה קו חירום לסיוע נפשי לישראלים השוהים באוקראינה
12:35 24/02/22  |  מירב ארד
עמותת ער"ן השיקה קו חירום לסיוע נפשי, המיועד לאלפי הישראלים השוהים כעת באוקראינה. מתנדבי ער"ן, המאיישים את הקו המיוחד, עברו בשבוע האחרון הדרכות כחלק מההיערכות לפתיחת הקו ועל מנת לתת מענה מיטבי למצוקות הישראלים, לקשיים ולאי הוודאות, שיחוו כאזרחים זרים באיזור לחימה. הקו, שמספרו 972-76-884-4450, נפתח בשיתוף הקואליציה הישראלית לטראומה.
+מחלוקת במדינות האיחוד האירופי מה לא לכלול בעיצומים
12:05 24/02/22  |  עידן יוסף
מחלוקת בקרב מדינות האיחוד האירופי מה לא לכלול בעיצומים נגד רוסיה. איטליה, אוסטריה ודנמרק דואגות מפני עיצומים נרחבים במגזר הבנקאי. איטליה מתנגדת לעיצומים הכוללים רכבת ומוצרי יוקרה. בלגיה מתנגדת לעיצומים על ענף היהלומים ותחום האנרגיה (ניו-יורק טיימס).

+גורם רשמי באוקראינה: 40 מחיילינו נהרגו
11:58 24/02/22  |  עידן יוסף
גורם רשמי באוקראינה: עד כה 40 חיילים הרוגים. סוכנות הידיעות הרוסית RIA: כ-1,900 אוקראינים חצו את הגבול למולדובה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התגובה הרוסית: "לא מכירים בריבונות ישראל על רמת הגולן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
יו"ר ועדת חוקה, גלעד קריב, פתח את הדיון בהתייחסות למשבר רוסיה-אוקראינה: "מקווים שהקהילה הבינלאומית תשכיל למצוא מוצא, להתרחשות האלימה והקשה שמתחוללת באוקראינה".
24/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
וצ'יסלב סטנשקו, איש עסקים בקייב, הבחין לראשונה לפני מספר שבועות בצניחה במספר הלקוחות ברשת המסעדות שבבעלותו. הוא חשב שזה סביר: נגיף הקורונה שוב התפרץ באוקראינה. אלא שהוא שמע מעמיתיו, כי המסעדות בלבוב שבמערב המדינה מתמלאות במקרים מקייב, חרקוב וערים נוספות הקרובות לגבול עם רוסיה. ואז שם לב סטשנקו שבתחנות הדלק שבבעלותו אזלו המיכלים הגדולים ביותר, בני 20 ליטר.
24/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
  • מדלן אולברייט הייתה שרת החוץ של ארה"ב בשנים 2001-1997. מאמרה בניו-יורק טיימס נכתב בחלקו בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.

24/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רוסיה פולשת לאוקראינה (יום ה', 24.2.22). הנשיא ולדימיר פוטין הודיע על "מבצע צבאי מיוחד" במזרח המדינה, ואמר שמטרתו היא "לפרק את אוקראינה מנשקה ולבצע דה-נאציפיקציה שלה". הוא אומנם טען שאין בכוונתו לכבוש את כל המדינה, אך ספק רב כיצד הצהרות אלו עולות בקנה אחד. יתרה מזאת: האפשרות של פלישה רוסית שתוגבל למזרח אוקראינה הייתה מלכתחילה אחד התרחישים של פלישה אפשרית, ולאו-דווקא ניסיון לכבוש את המדינה כולה או את הבירה קייב.
24/02/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
גורם אמריקני רשמי צוטט בתקשורת בארצות הברית מעריך שרוסיה השלימה את כל ההכנות הנדרשות לה לפני מתקפה על אוקראינה. "הם מוכנים לצאת לדרך, מילולית", אמר והוסיף כי רוסיה הציבה סמוך לגבולותיה של אוקראינה כמעט 100% מן הכוחות שהממשל האמריקני צפה שפוטין יצטרך לביצוע פלישה רחבת היקף לאוקראינה.
23/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il