|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ביידן: פוטין רוצה לחדש את בריה"מ

עיצומים אמריקנים נרחבים על רוסיה - כולל על מקורבי פוטין

מחצית מייבוא ההיי-טק לרוסיה תיפסק; יוקפאו נכסיהם של בנקים רוסיים בארה"ב; הורחבה רשימת האישים הסופגים עיצומים ביידן: יקח זמן עד שהעיצומים ישפיעו; על המערב להפגין יכולת עמידה גם בריטניה הטילה עיצומים כבדים על בנקים רוסיים, ממשלת רוסיה והייצוא למדינה
24/02/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
שידור חי: המלחמה באוקראינה / NBC News
ביידן הערב. "פוטין רוצה אימפריה" [צילום: הבית הלבן ו-AP]

תגובה חיובית בבורסות
הבורסות בארה"ב הגיבו בצורה חיובית יחסית לנאומו של הנשיא ביידן ולהרחבת העיצומים על רוסיה. בשעה זו (21:30) נרשמות ירידות של 1.2% במדד דאו ג'ונס ושל 0.3% במדד סטנדרד אנד פור, בעוד מדד נסדא"ק עולה ב-1%. מחיר הנפט ירד אל מתחת לרף 100 הדולרים ועומד כעת על 99 דולר, ומחיר הגז הטבעי יורד ב-1.5%.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מטיל (יום ה', 24.2.22) עיצומים חריפים במיוחד על רוסיה, חברות הפועלות בה ואזרחים רוסים. הוא גינה במילים קשות ביותר את הפלישה לאוקראינה ואת הנשיא ולדימיר פוטין, בנאום ומסיבת עיתונאים ראשונים שקיים לאחר הפלישה.

ביידן אמר כי העיצומים יכללו מגבלות נרחבות על הייצוא לרוסיה, אשר "יגבו מחיר כבד מן המשק הרוסי הן מיד והן לאורך זמן. העיצומים בנויים כך שיגבו מחיר כבד ככל האפשר מרוסיה ופגיעה מינימלית באזרחי ארה"ב". לדבריו, מחצית מייבוא ההיי-טק לרוסיה תיפסק, מה שישפיע מהותית על תחום האוויר-חלל שלה ועל בניית ספינות ו"יפגע בצורה קשה בשאיפות האסטרטגיות של פוטין".

ביידן הדגיש, כי מדובר בעיצומים שמטילה קבוצת מדינות המהווה למעלה ממחצית מן המשק העולמי, כולל האיחוד האירופי ומדינות G7. כמו-כן, תוגבל יכולתה של רוסיה לבצע עסקות במטבעות העיקריים (דולר, אירו, ליש"ט ויאן), ויוקפאו נכסיהם בארה"ב של בנקים רוסיים הסתכמים בטריליון דולר, ובהם בנק BVT שנכסיו בארה"ב הם 250 מיליארד דולר. בתשובה לשאלה מדוע אינו מנתק את רוסיה ממערכת התשלומים הבינלאומית "סוויפט" אמר ביידן, כי הצעדים עליהם הכריז הם חמורים לא פחות, וכי כרגע אין הסכמה בינלאומית על ניתוק מהמערכת. משרד האוצר האמריקני מסר, כי העיצומים יוטלו על 90 מוסדות פיננסיים רוסיים.

"אנחנו מוסיפים לרשימת העיצומים שמות של אנשי אליטה ובני משפחותיהם. הם מרוויחים אישית ממדיניות הקרמלין והם צריכים גם לשלם. נמשיך בצעדים נגד המיליארדרים המושחתים", המשיך ביידן. בתשובה לשאלה אמר ביידן, כי ייתכנו גם עיצומים אישיים על פוטין; הוא סירב לומר מדוע אינו מטיל אותם כעת. ארה"ב גם תאסור על החברות הרוסיות הגדולות לגייס הון בשוקי הכספים שלה. ביידן הוסיף, כי איש לא חשב שאיום העיצומים ימנעו את הפלישה. "זה יקח זמן ועלינו להפגין עמידה, כדי שהוא יידע מה נוחת עליו ושאזרחי רוסיה יידעו מה הוא הביא עליהם".

"נגד בריונים ובעד החופש"
אזרחים עוזבים את קייב [צילום: ודים גרידה, AP]

ביידן כינה את הפלישה "התקפה ברוטלית ללא פרובוקציה, אזהרה וצורך". לדבריו, פוטין תכנן את ההתקפה במשך חודשים כפי שהזהירה ארה"ב, ודחה כל ניסיון לנהל עימו דו-שיח. הוא מנה את שקריו של פוטין וציין, ש"בזמן בו נפגשה מןעצת הביטחון - החלו ליפול טילים על ערים היסטוריה באוקראינה, ולאחר מכן באו הפצצות וטנקים. חלקנו את המידע עם העולם כדי שלא יוכל להיות ספק: פוטין הוא התוקפן וכעת הוא ישלם את המחיר". בהמשך אמר ביידן, כי שאיפתו של פוטין היא לבנות אימפריה ולהקים מחדש את בריה"מ.

"אנחנו מוכנים לעשות עוד", הוסיף ביידן לאחר שמנה את העיצומים. הוא הבטיח שארה"ב תפעל להגן על בעלות בריתה בנאט"ו, אך שב והדגיש שחייליה לא יהיו מעורבים בלחימה באוקראינה. "ארה"ב תגן במלוא כוחה על כל אינטש של שטח נאט"ו. אין כל ספק שנקיים את המחויבות לפיה התקפה על אחת ממדינות הברית היא התקפה על כולן". הוא מסר, כי מפקדת נאט"ו אישרה היום הפעלת תוכנית כוננות ומסר שישגר עוד כוחות אמריקניים לגרמניה. "אנחנו עושים הכנות לצעדים נוספים אם יהיה צורך בהם".

ביידן הבטיח, כי ממשלו עושה ויעשה הכל כדי למתן את העלייה הצפויה במחירי הדלק לצרכן האמריקני וקרא לחברות הדלק שלא לנצל את המצב כדי להגדיל את רווחיהן. לדבריו, ארה"ב עוקבת מקרוב אחרי המצב בשוק, עומדת בקשר עם יצרניות הנפט הגדולות ומדינות נוספות עשויות לשחרר לשוק חלק מן המלאים האסרטגיים שלהן. "אני יודע שזה קשה, אעשה ככל כוחי להפחית את המכה בתחנות הדלק, אבל אם נתעלם מתוקפנות כזאת - התוצאות יהיו הרבה יותר קשות. אנחנו מתייצבים נגד בריונים ובעד החופש; זוהי מהותנו".

עוד אמר ביידן, כי ארה"ב תגיב על מתקפות סייבר רוסיות אם יהיו כאלה; "אנחנו מתכוננים במשך חודשים". הוא מסר, כי לנשיא ולדימיר זלנסקי, כי ארה"ב ובעלות בריתה יספקו סיוע הומניטרי כדי להקל על סבלם של תושבי אוקראינה. "ההיסטוריה הראתה שוב ושוב כיצד כיבוש מוביל להתנגדות אזרחית עזה ולתבוסה אסטרטגית. העם האוקראיני ידע 30 שנות עצמאות והוכיח שלא יסבול איש שינסה לגזול ממנו את מדינתו". בהמשך סירב ביידן לענות על השאלה האם הוא קורא לסין להתייצב נגד רוסיה.

ביידן הדגיש: "זהו רגע מסוכן לאירופה ולעולם, עם סכנה לסדר העולמי. כעת ברור מה פוטין ושותפיו הפושעים רצו כל הזמן: תוקפנות צרופה, ליצור אימפריה, לשנות גבולות בכוח. נתנגד לזה בכל כלי שברשותנו. ארה"ב ובעלות בריתה ייצאו מהמשבר מאוחדות יותר ונחושות יותר. פוטין ישלם; נוודא זאת. כל אומה שתתמוך בו, תוקע כמשתפת פעולה. רוסיה תהיה חלשה יותר, ושאר העולם יהיה חזק יותר. אנחנו ננצח".

בריטניה מענישה את בלארוס
דאונינג סטריט בצבעי אוקראינה [אלברטו פזאלי, AP]

קודם לכן הודיע ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, על מה שהגדיר "העיצומים הכלכליים הנרחבים ביותר והחמורים ביותר שרוסיה ראתה אי-פעם". בנאום בפרלמנט אמר ג'ונסון, כי "ההרפתקה המבחילה והברברית הזאת של פוטין חייבת להסתיים בכשלון", וכי בריטניה כל שביכולתה כדי לסייע לאוקראינה להגן על מולדתה. בין העיצומים עליהם הודיע ג'ונסון:

  • הקפאת נכסיהם בבריטניה של כל הבנקים הרוסים הגדולים, כולל 154 מיליארד ליש"ט שמחזיק במדינה בנק VTB.

  • חקיקה אשר תמנע מכל החברות הרוסיות לגייס הון בשוקי ההון הבריטיים ומממשלת רוסיה לגייס בהם חוב סובריני.

  • עיצומים על 100 אישים, ישויות ושלוחותיהם ובהם רוסטק – החברה הביטחונית הגדולה ביותר ברוסיה – וחמישה אוליגרכים ובהם קיריל שמאלוב, חתנו לשעבר של פוטין.

  • שלילת זכותה של חברת התעופה איירופלוט לטוס לבריטניה וממנה.

  • איסור על ייצוא לרוסיה של מגוון מוצרים, החל מציוד אלקטרוני היכול לשמש לצרכים צבאיים וכלה במיכון אזרחי.

  • חקיקה להגבלת הסכומים שרשאים אזרחי רוסיה להחזיק בבנקים בבריטניה.

  • חקיקה אשר תאסור לייצא לרוסיה מגוון רחב של מוצרי היי-טק, כולל מוליכים למחצה וציוד לבתי זיקוק לנפט.

  • כוונה לחסום את גישתה של רוסיה למערכת ההעברות הבנקאיות הבינלאומיות "סוויפט".

  • כל העיצומים החלים על רוסיה יחולו גם על בלארוס, הנתפסת כמדינת בובות של הקרמלין ואשר אפשרה לרוסיה לתקוף את אוקראינה משטחה.

  • הגשה לפרלמנט של חוק הפשיעה הכלכלית, אשר יחייב חברות בריטיות בכללי שקיפות חדשים במטרה להקשות על הרוסים (ועל אחרים) להחביא את נכסיהם.

ג'ונסון אמר: "פוטין יוקע בידי העולם וההיסטוריה. הוא לעולם לא יוכל להתנקות מהדם האוקראיני שעל ידיו". חבר הפרלמנט בוב סטיוארט קרא לג'ונסון להסכים ש"כל רוסי ההורג אוקראיני חייב לזכור שיום אחד הוא עלול לעמוד לדין על פשעים נגד האנושות או רצח עם". ג'ונסון הסכים, והוסיף שהדבר חל גם על פוטין – באומרו: "כל מי ששולח רוסים לקרב כדי להרוג אוקראינים חפים מפשע".

תאריך:  24/02/2022   |   עודכן:  25/02/2022
איתמר לוין
+להתייחס לפוטין כמו לטרוריסט
10:04 25/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לרוסיה יש סדרי עדיפות שונים משל המערב ולכן המאבק נגדה הוא א-סימטרי  ▪  שורשי המשבר הנוכחי מצויים בכשלים של אובמה וטראמפ, ונראה שפוטין הופתע מתקיפותו של ביידן  ▪  ישראל יכולה ללמד כיצד להילחם בשליטים כאלה, אם כי תגובתה למשבר היא מבישה ומסוכנת
הפגנה מול שגרירות רוסיה, בוקרשט [צילום: אנדראה אלכסנדרו, AP]
תושבת קייב הבוקר, ליד הריסות ביתה בקייב [צילום: אמיליו מורנטי, AP]
+בריטניה: 450 חיילים רוסים מתו ביום הפלישה הראשון
09:21 25/02/22  |  איציק וולף
משרד ההגנה הבריטי טוען הבוקר (יום ו', 25.2.22) כי רוסיה לא הצליחה לכבוש ביום הראשון של הפלישה לאוקראינה אף אחד מן היעדים המרכזיים שלה, ושצבא רוסיה ספג 450 אבדות בנפש.

"לפי ההערכות שלנו, רוסיה מתכוונת לפלוש לכל שטחה של אוקראינה", אמר שר ההגנה הבריטי, בן וולאס, לערוץ סקיי הבריטי.
+שגרירות ישראל באוקראינה סייעה ל-500 ישראלים לעבור לפולין
09:11 25/02/22  |  איציק וולף
צוות שגרירות ישראל באוקראינה, בסיוע דיפלומטים ישראלים מנציגויות שכנות, סייעו אתמול למאות ישראלים לצאת מהמדינה. אנשי השגרירות שפונו לעיר לבוב במערב אוקראינה הוציאו 3 אוטובוסים של אזרחים ישראלים מהעיר אל מעבר הגבול לפולין. בנוסף, צוותי הדיפלומטים שנמצאים במעברי הגבול סייעו לכ-500 ישראלים לחצות את הגבול.

בסקר של השגרירות שנפתח לפני כשבועיים נרשמו עד כה כ-8,880 איש (מלבד אזרחי ישראל שנרשמו וכבר הגיעו בחזרה לישראל). מתוך המספר הזה 5,840 הם אזרחי ישראל וכ-3,000 הם בני משפחה מדרגה ראשונה שאינם בעלי אזרחות ישראלית.

"משרד החוץ מבקש להזכיר כי אזרחים ישראלים היוצאים מאוקראינה ומגיעים לארץ (גם דרך מדינה שלישית) פטורים מבדיקת pcr לפני העלייה למטוס. משרד החוץ שב וקורא לכל אזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה באופן המהיר והבטוח ביותר", לשון הודעת משרד החוץ.
שלושה מן הישראלים שחולצו והועברו לפולין [צילום: שגרירות ישראל באוקראינה]
+כך עשויה להתנהל לוחמת הסייבר בפלישה לאוקראינה
06:40 25/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המערב עשוי לבצע מתקפת סייבר נרחבת נגד רוסיה, עד כדי העברת מידע מטעה לכוחותיה  ▪  רוסיה עלולה לנסות לפגוע בתשתיות אזרחיות במערב, אשר מצידו לא יפעל בצורה דומה – צופה אקונומיסט
(תחנת רכבת תחתית כמקלט בקייב [צילום: זאיה שו, AP])
+כוחות רוסיים נכנסו לפאתי קייב
06:35 25/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נשיא אוקראינה אומר שרוסיה רוצה להרוס את ארצו על-ידי כך שתהרוס אותו ואת משפחתו  ▪  שר ההגנה האוקראיני קרא לתושבי צפון הבירה להכין בקבוקי מולוטוב  ▪  האיחוד האירופי מרחיב את העיצומים על רוסיה  ▪  סין קוראת לשמור על הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של כל המדינות
שידור חי: המלחמה באוקראינה / Euronews
הריסות בית בקייב, הבוקר [צילום: אלכסנדר רטושניק, AP]
מקלט בתחנת רכבת תחתית בקייב [צילום: אמיליו מורנאטי, AP]
+אנונימוס: מלחמת סייבר נגד ממשלת רוסיה
02:30 25/02/22  |  עידן יוסף
קבוצת הפצחנים הידועה מהמפורסמת בעולם "אנונימוס" הכריזה על מלחמת סייבר נגד רוסיה. הפצחנים לקחו אחריות על מתקפת סייבר שבוצעה נגד ערוץ הטלוויזיה הרוסי RT.
+אחרי יום דרמטי: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים
00:33 25/02/22  |  איציק וולף
יום המסחר בבורסה בניו יורק הסתיים בעליות שערים, לאחר טלטלה משמעותית שהורגשה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. מדד דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.28%, מדד S&P-500 עלה ב-1.5% ומדד נאסד"ק עלה ב-3.34%.
+שר החוץ לפיד ומזכיר המדינה בלינקן שוחחו על אוקראינה
23:42 24/02/22  |  איציק וולף
שר החוץ, יאיר לפיד, שוחח הערב עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. השניים שוחחו על המצב באוקראינה ועל ההשלכות הגלובליות בעקבות כך.

"שר החוץ לפיד הביע דאגה לשלומם של הישראלים המנסים לצאת מאוקראינה ועדכן את מזכיר המדינה בסיוע ההומניטרי של ישראל לאוקראינה. מזכיר המדינה עדכן את שר החוץ בדבר הצעדים בהם נוקטת ארה"ב בשלב זה והשניים סיכמו להמשיך להידבר בימים הקרובים", לשון הודעת משרד החוץ.
+מהשעה 23:00: העיר לבוב נכנסת להאפלה
23:30 24/02/22  |  איציק וולף
הרשויות באוקראינה הנחו את תושבי העיר לבוב, הנמצאת במערב המדינה, לציית להנחיות האפלה נרחבות.

במסגרת ההאפלה מכבות הרשויות את כל התאורה הציבורית בלבוב. האזרחים התבקשו לציית להנחיה להאפיל גם את בתיהם הפרטיים. בהודעה נמסר כי לא מדובר בצעד שנובע ממחסור בחשמל, אלא כצעד הגנתי להקשות על מתקפה על העיר.
+רוסיה השתמשה ביותר מ-160 טילים ביום הפלישה הראשון לאוקראינה
23:22 24/02/22  |  איציק וולף
רוסיה שיגרה במהלך יום הפלישה הראשון לאוקראינה יותר מ-160 טילים. כך אמר גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני. רוב הטילים היו נטילים בליסטיים לטווח קצר, אך התקיפות כללו גם שימוש ברקטות לטווח בינוני ושימוש בטילי שיוט מתקדמים.



+אובמה: עלולות להיות השלכות כלכליות לעיצומים על רוסיה, עלינו לשלם את המחיר של התייצבות לצד החרות
22:52 24/02/22  |  איציק וולף
נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, קורא לאזרחי ארצות הברית לקבל בהבנה את המחיר שהם עלולים לשלם מבחינה כלכלית בעקבות העיצומים שהטיל הנשיא ג'ו ביידן על רוסיה כתגובה על פלישתה לאוקראינה.

בהצהרה שפרסם כתב אובמה כי ההשלכות של הפלישה הרוסית לאוקראינה הן נרחבות מעבר לגבולותיה של אוקראינה. "הפלישה הלא חוקית הזאת בלבה של אירופה מאיימת על היסודות של הסדר הבינלאומי ועל הביטחון הבינלאומי. על בעלי המצפון בכל העולם לגנות את פעולותיה של רוסיה באופן ברור וקולני ועליהם לתמוך בעם האוקראיני. על כל אמריקני, ללא קשר לזהותו המפלגתית, לתמוך במאמצים של הנשיא ביידן שנעשים בשיתוף פעולה עם בעלות הברית הקרובות של ארה"ב להטלת עיצומים כבדים על רוסיה, עיצומים שיגבו מחיר אמיתי מהאליטות האוטוקרטיות של רוסיה", כתב בהצהרה.

לדברי אובמה, עלולות להיות השלכות כלכליות בעקבות עיצומים אלה, בהתחשב בתפקיד המשמעותי שממלאת רוסיה בשוק האנרגיה העולמי. "זה מחיר שאנחנו צריכים להיות מוכנים לשלם כדי להתייצב בצד של החרות", כתב.
+מדד S&P והנסדא"ק מתאוששים ועברו לעליות
22:04 24/02/22  |  איציק וולף
מדד S&P-500 ומדד נאסד"ק בבורסה של וול סטריט בניו יורק מציגים התאוששות ואחרי שרשמו ירידות שערים לנוכח המתקפה הרוסית באוקראינה עברו לעליות שערים. מדד S&P-500 עולה ב-0.46% ומדד נאסד"ק עולה ב-2.02%.

לעומתם מדד דאו ג'ונס נותר בתחום האדום עם ירידה של 0.58% ביחס לפתיחת המסחר. עם זאת, מדובר בהתמתנות של מגמת הירידה במדד לעומת ירידות חריפות יותר שנרשמו בשעות הראשונות של המסחר.
+בנט קיים הערכת מצב: ישראל תיערך להגשת סיוע הומניטרי
21:23 24/02/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים (יום ה', 24.2.22) דיון הערכת מצב נוכח ההסלמה בין רוסיה ואוקראינה. בדיון נסקרו כלל ההשלכות של המשבר בהיבטים השונים (מדיניים, כלכליים, ביטחוניים). בדיון השתתפו גם שר החוץ, שר הביטחון, הרמטכ"ל, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד האוצר, וכן נציגי צה"ל, משרד החוץ, משרד הביטחון ומערך ההסברה הלאומי.

בסיומו של הדיון הנחה ראש הממשלה להמשיך את המאמצים לפינוי ישראלים מאזור הקרבות באוקראינה, לסייע לקהילה היהודית באוקראינה ולהיערך לקליטת עלייה, ולהיערך להגשת סיוע הומניטרי, ככל שיידרש.

הגורמים המדיניים הבכירים בישראל צפויים להמשיך לקיים דיונים והערכות מצב באופן שוטף לבחינת ההשלכות העתידיות, ככל שישנן, על ישראל.
+המשטרה עצרה מפגינים במהלך מחאה מול שגרירות רוסיה בת"א
20:28 24/02/22  |  איציק וולף
משטרת ישראל עצרה הערב ארבעה מפגינים במהלך מחאה מול שגרירות רוסיה ברחוב הירקון בתל אביב. זאת, לאחר שריססו כתובת גרפיטי על גדר השגרירות.

"המשטרה תאפשר את חופש הביטוי והמחאה אך לא תתיר הפרה של החוק והסדר הציבורי", לשון הודעת המשטרה.

([צילום: משטרת ישראל ])
+כוחות צבא רוסיה השתלטו על העיר צ'רנוביל
20:11 24/02/22  |  איציק וולף
כוחות של צבא רוסיה חדרו לאזור צ'רנוביל שבצפון אוקראינה וכבשו את העיר. גורמים רשמיים באוקראינה הודיעו (יום ה', 24.2.22) כי רוסיה השתלטה על תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל, הנמצאת במרחק של 130 קילומטרים מבירת אוקראינה קייב, ואשר נודעה בעולם לאחר האסון הגרעיני שאירע שם בשנת 1986. "אנחנו לא יודעים להבטיח שהאתר בטוח כעת", נמסר בהודעה האוקראינית.

לטענת נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר הערב כי החיילים האוקראינים שנלחמים בצ'רנוביל מקריבים את חייהם כדי שהאסון הגרעיני לא יתרחש פעם נוספת.
+הבורסה במוסקבה התרסקה ב-33%; הרובל ירד ב-7% ביחס לדולר
20:10 24/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+וול סטריט: דאו ג'ונס יורד ב-678 נקודות (2.05%)
18:48 24/02/22  |  איציק וולף
מדד דאו ג'ונס ירד מאז פתיחת המסחר בבורסה של וול סטריט בניו-יורק ב-678.9 נקודות (2.05%). גם המדדים המובילים האחרים בירידה - מדד נאסד"ק ירד ב-0.36% ומדד S&P-500 ירד ב-1.25%. זאת - בעקבות המתקפה של רוסיה על אוקראינה ובצל החששות מפני השלכות העיצומים הכלכליים שצפויות מדינות המערב להטיל על רוסיה.
+דף המסרים לשרים: המשק ערוך להתמודדות עם תנודות השערים
17:51 24/02/22  |  עידן יוסף
בנט ולפיד בדף המסרים לשרים: "המשק הישראלי יציב, ערוך ומוכן להתמודדות עם תנודות השערים בעולם כתוצאה מהמצב" (סרוגים).

+27 מדינות האיחוד האירופי יחליטו הערב על חבילת העיצומים
17:48 24/02/22  |  עידן יוסף
מנהיגי 27 מדינות האיחוד האירופי יתכנסו ב-21:00, בתום התייעצות מנהיגי מדינות ה-G7, כדי להחליט על חבילת העיצומים הבאה. עוד על הפרק: הענקת סטטוס "מועמדת לחברות באיחוד האירופי" לאוקראינה, אך לא מובטח שכל החברות יתמכו בכך.

+הערכה בארה"ב: רוסיה תפעיל בקרוב לוחמה אלקטרונית
17:47 24/02/22  |  עידן יוסף
בארה"ב מעריכים כי רוסיה עדיין לא הפעילה את כל יכולותיה המלאות ללוחמה אלקטרונית וצופים כי זה יקרה בזמן הקרוב.
+רשת המרכולים הגדולה בליטא מחרימה מוצרי רוסיה ובלארוס
17:46 24/02/22  |  עידן יוסף
רשת המרכולים הגדולה ביותר בליטא הודיעה כי תסיר ממדפיה את כל המוצרים מתוצרת רוסיה ובלארוס - בתגובה על הפלישה לאוקראינה, וכן כי לא תרכוש עוד מוצרים מתוצרתן.
+ארה"ב תעבה כוחותיה בליטא
17:40 24/02/22  |  עידן יוסף
'ארה"ב תגדיל את מספר הלוחמים האמריקנים בליטא, ותשלח מטוסי קרב מסוג אף-35 לאסטוניה ולליטא עוד היום, כך מסר משרד ההגנה בווילנה.
+האיחוד האירופי דורש משגריר רוסיה הסגת כוחותיה
17:37 24/02/22  |  עידן יוסף
האיחוד האירופי זימן את שגריר רוסיה בעקבות פלישת פוטין לאוקראינה, "הסיגו ללא כל תנאי את הכוחות הצבאיים משטח אוקראינה".
+מטוס תקיפה Su-25 התרסק באוקראינה
17:30 24/02/22  |  עידן יוסף
מטוס התקיפה Su-25 של כוחות האוויר והחלל הרוסיים התרסק במהלך מבצע מיוחד באוקראינה. לטענת רוסיה הוא התרסק עקב טעות טייס שנשאר בין החיים.

+שרת החוץ הבריטית נזפה בשגריר רוסיה בלונדון
17:27 24/02/22  |  עידן יוסף
שרת החוץ הבריטית ליז טרוס קיימה שיחת נזיפה עם שגריר רוסיה בלונדון. על-פי דיווח בסקיי ניוז: "זו הייתה פגישה סוערת. טרוס העיפה אותו מוקדם ואמרה שהוא צריך להתבייש בעצמו. היא אמרה לו שרוסיה שיקרה שוב ושוב ואיבדה כל שמץ של אמינות מול הקהילה הבינלאומית".
+זלנסקי: רוסיה מנסה לכבוש את הכור בצ'רנוביל
17:21 24/02/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי: הכוחות הרוסים מנסים לכבוש את תחנת הכוח הישנה בצ'רנוביל. היועץ לשר הפנים באוקראינה: הכוחות הרוסים נכנסו לאזור תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל, והחריבו מתקן לאחסון פסולת גרעינית.

+בריטניה: הפגנות רבות נגד פוטין
17:19 24/02/22  |  עידן יוסף
מאות בני אדם בלונדון מוחים מחוץ לבית ראש הממשלה ג'ונסון ברחוב דאונינג נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. הפגנות נוספות רבות ברחבי בריטניה ואירופה. בכולן ניתן לשמוע טקסטים חריפים נגד רוסיה והנשיא פוטין.
+רוסיה החלה בהתקפה על קייב
17:18 24/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסוקים רוסיים תקפו את פאתי הבירה ותושבים החלו להימלט ממנה  ▪  האיחוד האירופי מנסה לגבש חבילת עיצומים שתופעל בימים הקרובים  ▪  ביידן יודיע הערב על העיצומים האמריקניים  ▪  ירידות שערים בוול סטריט, מחיר הנפט נותר מעל 100 דולר
(מסוקים רוסיים בשמי קייב [צילום: AP])
שידור חי: מהדורת ערב מוקדמת
+שר ההגנה האוקראיני: בכירי הממשל לא נטשו
17:18 24/02/22  |  
שר ההגנה האוקראיני: "ההודעה הרוסית כאילו בכירי ממשל אוקראינים נטשו וערקו הם לוחמה פסיכולוגית בלבד".

+ראש עיריית חרקוב: הטנקים הרוסיים מקיפים אותנו
17:17 24/02/22  |  עידן יוסף

+עוצר לילי הוכרז בקייב
17:16 24/02/22  |  עידן יוסף
סוכנות הידיעות הרוסית TASS מדוווחת כי ראש עיריית קייב הורה על עוצר בבירת אוקראינה. העוצר יימשך מ-10 בלילה עד 7 בבוקר.
+חלקים מדרום מחוז חרסון כבר לא בשליטת אוקראינה
17:15 24/02/22  |  עידן יוסף
חלקים מדרום מחוז חרסון כבר לא בשליטת אוקראינה (רויטרס).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עיצומים אמריקנים נרחבים על רוסיה - כולל על מקורבי פוטין
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
המסחר בבורסה במוסקבה הסתיים היום (יום ה', 24.2.22) בהתרסקות בשיעור של 33%. במהלך יום המסחר נרשמו ירידות חדות אף יותר בשיעור של 45%.
24/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
רוסיה מתכוונת לכבוש את רוב אוקראינה ואולי גם את הבירה קייב, ופועלת להפלת משטרו של הנשיא ולדימיר זלנסקי. כך עולה מפעולותיה והצהרותיה בשעות האחרונות (יום ה', 24.2.22), אשר נטשו כל מראית עין של "שמירה על השלום" בחבלים הבדלניים במזרח המדינה. רוסיה גם השתלטה על הכור המשותק בצ'רנוביל.
24/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לראשונה בפומבי לפלישה הרוסית לאוקראינה, אך נמנע מלגנות את רוסיה. בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, אמר בנט: "אתם מתחילים את דרככם היום כקצינים בצה"ל בתקופה שבה הסדר העולמי המוכר לנו משתנה. העולם הרבה פחות יציב וגם האזור שלנו משנה את פניו מיום ליום. ימים אלה מלמדים אותנו שמלחמה בין צבאות איננה, לצערנו, נחלת העבר.
24/02/2022  |  מירב ארד, עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות הגינוי הישראלי למתקפה הרוסית על אוקראינה, הודיע (יום ה', 24.2.22) שגריר רוסיה באו"ם, ואסילי נבנזיה, כי רוסיה אינה מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן. "רוסיה מודאגת מהפעילות של ישראל להרחבת פעילות ההתנחלויות בשטחים הסותרת הוראות אמנת ז'נבה משנת 1949. רוסיה לא מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן שהם חלק מסוריה", נמסר בהודעת השגריר הרוסי באו"ם.
24/02/2022  |    |   חדשות
יו"ר ועדת חוקה, גלעד קריב, פתח את הדיון בהתייחסות למשבר רוסיה-אוקראינה: "מקווים שהקהילה הבינלאומית תשכיל למצוא מוצא, להתרחשות האלימה והקשה שמתחוללת באוקראינה".
24/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il